Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
jesse-cruzu schreef: ↑do 25 jul 2024, 10:36
Ik denk dat hij tijdens de late avonduren bedoeld, dus na 20:00 uur tot 00:00. Nachtdiensten kennen ze bij de RET niet
Dat komt doordat buiten na zonsondergang te gevaarlijk is
Maar dat kennen ze bij de GVB én de EBS én de HTM wel.
Trams zijn geweldig, waarom bouwen we er niet meer van?
Busseninportland schreef: ↑do 25 jul 2024, 01:20
1 of 2 chauffeurs hebben ze wel om lijn 38 door te laten rijden, want als het goed is rijden er geen pendeldiensten.
Wat bedoel je?
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
Dat is dom van de ret.... ik denk echter dat er gesjoemel gaat worden maar tram 7 ook niet op Blaak?????
U bevindt zich in metrolijn L ri Rotterdam CS via Schiedam Centrum (tijdelijke grap)
This is Metroline L to Rotterdam CS via Schiedam Centrum (just a temporary joke)
Idea Disturb, no information
Wat ook heel dom is van de RET, is dat ze tramlijn 8 vanaf 29 juli t/m 9 augustus inkorten tot Rotterdam Centraal i.p.v. te laten rijden via de route van tramlijn 4.
Ik vind de reacties hier anders een stuk dommer. Natuurlijk stoppen trams op haltes die in de dienstregeling staan, zolang je maar op het stop knopje drukt. Misschien een nieuwe sarcasmedetector aanschaffen?
atroffa010 schreef: ↑do 25 jul 2024, 11:51
Wat ook heel dom is van de RET, is dat ze tramlijn 8 vanaf 29 juli t/m 9 augustus inkorten tot Rotterdam Centraal i.p.v. te laten rijden via de route van tramlijn 4.
Ret zegt tot 25 Aug 2025
U bevindt zich in metrolijn L ri Rotterdam CS via Schiedam Centrum (tijdelijke grap)
This is Metroline L to Rotterdam CS via Schiedam Centrum (just a temporary joke)
Het is weer feest bij de RET door uitval van ritten als gevolg van personeelstekort op de volgende lijnen vallen op dit moment ritten uit; 30,35,36,66,67,68,71,72,76,84,140,142,144,145,146 en de 183. Bizar dat er zelfs met een zomerdienstregeling nog zoveel uitvalt.
Bemined schreef: ↑do 25 jul 2024, 13:49
Vakantie wordt gewoon rekening mee gehouden in de planning, dit is extra uitval bovenop de geplande afschaling.
Maar waardoor wordt die uitval veroorzaakt? Zijn er zo veel zieken?
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
Bemined schreef: ↑do 25 jul 2024, 12:00
Ik vind de reacties hier anders een stuk dommer. Natuurlijk stoppen trams op haltes die in de dienstregeling staan, zolang je maar op het stop knopje drukt. Misschien een nieuwe sarcasmedetector aanschaffen?
Te arm daarvoor
Het indrukken van het stopknopje is gratis hoor. Sterker nog, als je op saldo reist kost het niet indrukt je zelfs geld omdat je dan een halte verder moet betalen
Milco schreef: ↑do 25 jul 2024, 13:57
Er valt dan slechts een rit uit, dat valt toch wel mee?
Als de dienstregeling al beperkt is, heeft het schrappen van één rit toch best vervelende consequenties voor reizigers!
Onlangs was bij een andere vervoerder ook slechts één rit uitgevallen. Maar dat leidde wel tot een gat van 1,5 uur...
^^^^^^
Als een vervoerder vooral streekbussen rijdt kunnen ze makkelijker zeggen dat weinig ritten zijn uitgevallen
Bemined schreef: ↑do 25 jul 2024, 14:40
Het indrukken van het stopknopje is gratis hoor. Sterker nog, als je op saldo reist kost het niet indrukt je zelfs geld omdat je dan een halte verder moet betalen
Bemined schreef: ↑do 25 jul 2024, 13:49
Vakantie wordt gewoon rekening mee gehouden in de planning, dit is extra uitval bovenop de geplande afschaling.
Maar waardoor wordt die uitval veroorzaakt? Zijn er zo veel zieken?
Ja, mensen melden zich expres ziek zodat ze een dagje vrij hebben.
Milco schreef: ↑do 25 jul 2024, 13:57
Er valt dan slechts een rit uit, dat valt toch wel mee?
Als de dienstregeling al beperkt is, heeft het schrappen van één rit toch best vervelende consequenties voor reizigers!
Onlangs was bij een andere vervoerder ook slechts één rit uitgevallen. Maar dat leidde wel tot een gat van 1,5 uur...
Vooral voor een drukke en hoogfrequente lijn als lijn 66 heeft het inderdaad vervelende consequenties!
BusFreakRotterdam schreef: ↑do 25 jul 2024, 13:23
Het is weer feest bij de RET door uitval van ritten als gevolg van personeelstekort op de volgende lijnen vallen op dit moment ritten uit; 30,35,36,66,67,68,71,72,76,84,140,142,144,145,146 en de 183. Bizar dat er zelfs met een zomerdienstregeling nog zoveel uitvalt.
Wel knap dat Schiedam en Vlaardingen nog onderuit komen...
Er kwam vandaag een combi van 3x SG3 langs vanuit Vijfsluizen richting Troelstralaan, buiten dienst uiteraard. Later een rit de andere kant op bestaande uit 1x SG3.
atroffa010 schreef: ↑do 25 jul 2024, 13:50Op lijn 66 is er tussen 18:15 en 19:15 uur een gat van 1 uur
Op lijn 146 was het ook het geval richting Zuidplein dus Ridderkerk Drievliet en T-Zand hadden even 30 minuten geen verbinding om uit de wijk te komen, doordat lijn 144 ook verviel. Ik zat zelf in de 1229 tot Ridderkerk Drievliet op lijn 146 toen ik dit zag. Dit was tussen 17:15 en 18:15