Concessie Utrecht Binnen (2026-2035)
-
- Berichten: 3773
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)
Potentie zie ik sterk, qua inwoneraantallen zou zo'n lijn het goed kunnen doen, maar op het moment lopen de reizigersaantallen inderdaad niet bepaald hoog (hoewel dat misschien ook komt omdat er alleen spits bediening is en je buiten die tijd veel langzamer bent en meestal moet overstappen)
Ik heb geen onderschrift
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 40633
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)
Veel langzamer is ook maar een gevoel in dit geval: het verschil is 19 minuten maar dat gaat alleen op als je bij halte centrum of station in Amersfoort moet zijn. En de route van 80 bediend just weer meer bestemmingen in Amersfoort.
Naar Woudenberg scheelt het in kale rijtijd maar 10 minuten, vooral de overstap maakt de reis dus langer.
Mij valt vooral de tegenspits op: dan is 280 echt stil. Dat is via de dorpen heel anders en ook daar zijn wel kleine dingetjes mogelijk ter versnelling. Al moet je niet zoveel versnellen dat je niet meer nabij je reizigers komt..
Naar Woudenberg scheelt het in kale rijtijd maar 10 minuten, vooral de overstap maakt de reis dus langer.
Mij valt vooral de tegenspits op: dan is 280 echt stil. Dat is via de dorpen heel anders en ook daar zijn wel kleine dingetjes mogelijk ter versnelling. Al moet je niet zoveel versnellen dat je niet meer nabij je reizigers komt..
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
- Kopri
- Donateur
- Berichten: 106
- Lid geworden op: ma 22 jul 2024, 16:23
- Locatie: Utrecht
Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)
Kan je de link delen naar dat document of is het privé? Ik ben heel nieuwsgierig.RW2104 schreef: ↑wo 24 jul 2024, 09:32Gaat naar concessie Buiten en wordt U-liner, volgens de verdeling van de lijnfiches. Staat er namelijk niet in de lijnfiches van Binnen.Heel_Holland_Spot schreef: ↑di 23 jul 2024, 08:44 Blijft lijn 50 eigenlijk door twee vervoerders gereden worden? Of gaat deze naar één concessie?
Is mij trouwens nu pas opgevallen dat zowel de toekomstige U-liner als nieuwe U-link lijnen staan aangegeven bij de lijnfiches, weet niet of dit eerder benoemt is.
Zo te zien worden voor Binnen lijn 3 en 29 nieuwe U-link toevoegingen, voor Buiten zijn dat lijn 2, 4, 5, 17 en 70.
De U-liners staan aangegeven bij lijnen 41, 50, 76, 107, 126, 130, 202, 280 en 295.
Document komt uit 2023 dus nieuwe lijnen kunnen er nog bij komen in de toekomst.

Favoriete bussen: VDL SLFA-181 Electric, MB eCitaro G, Setra S418 LE Business, Van Hool newAGG300, MB CapaCity L.
Favoriete treinen: Stadler FLIRT, ICMm, VIRMm 2/3.
Favoriete treinen: Stadler FLIRT, ICMm, VIRMm 2/3.
-
- Berichten: 70
- Lid geworden op: ma 29 jan 2024, 22:00
Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)
https://www.tenderned.nl/aankondigingen ... cht/323299 > onder aanbestedingsdocumenten naar bijlage A15 & A16
- Nickipedia
- Berichten: 86
- Lid geworden op: vr 07 okt 2022, 20:35
- Locatie: Apeldoorn
- Contacteer:
Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)
Keolis heeft ondertussen de concessie Utrecht Buiten definitief gegund gekregen
Stillstand ist der sicherste Betriebszustand
- Kopri
- Donateur
- Berichten: 106
- Lid geworden op: ma 22 jul 2024, 16:23
- Locatie: Utrecht
Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)
Is er dan een bezwaar gemaakt tegen de concessie van Utrecht Binnen?
Favoriete bussen: VDL SLFA-181 Electric, MB eCitaro G, Setra S418 LE Business, Van Hool newAGG300, MB CapaCity L.
Favoriete treinen: Stadler FLIRT, ICMm, VIRMm 2/3.
Favoriete treinen: Stadler FLIRT, ICMm, VIRMm 2/3.
- Nickipedia
- Berichten: 86
- Lid geworden op: vr 07 okt 2022, 20:35
- Locatie: Apeldoorn
- Contacteer:
Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)
Geen idee, maar Keolis heeft dit bekend gemaakt aan het personeel.
Stillstand ist der sicherste Betriebszustand
- Kopri
- Donateur
- Berichten: 106
- Lid geworden op: ma 22 jul 2024, 16:23
- Locatie: Utrecht
Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)
Goed om te horen, ben over het algemeen heel tevreden over de prestatie van Keolis in Utrecht Buiten tot nu toe.
Favoriete bussen: VDL SLFA-181 Electric, MB eCitaro G, Setra S418 LE Business, Van Hool newAGG300, MB CapaCity L.
Favoriete treinen: Stadler FLIRT, ICMm, VIRMm 2/3.
Favoriete treinen: Stadler FLIRT, ICMm, VIRMm 2/3.
-
- Berichten: 314
- Lid geworden op: zo 30 jul 2023, 16:31
Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)
Toen er werd gezegd dat er meer lijnen U-link worden, begon ik me af te vragen welke eisen er precies zijn aan U-link. Is het alleen een kleurtje? Of zijn er ook eisen in bijvoorbeeld frequentie en materieel?
Momenteel vinden er werkzaamheden plaats tussen Onderschrift Centraal en Onderschrift Zuid. U kunt ook omlezen.
- Kopri
- Donateur
- Berichten: 106
- Lid geworden op: ma 22 jul 2024, 16:23
- Locatie: Utrecht
Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)
Het is meer dan alleen een grijs verfje over de bus inderdaad. Het wordt door de provincie gezien als BRT-project. Bussen met hoge frequentie en capaciteit. Wil je wat meer weten over U-Link? Kijk dan naar het onderstaande document op pagina 31 waar een mooie tabel met een aantal voorbeelden staat weergegeven: https://www.provincie-utrecht.nl/sites/ ... 5-2035.pdf
Favoriete bussen: VDL SLFA-181 Electric, MB eCitaro G, Setra S418 LE Business, Van Hool newAGG300, MB CapaCity L.
Favoriete treinen: Stadler FLIRT, ICMm, VIRMm 2/3.
Favoriete treinen: Stadler FLIRT, ICMm, VIRMm 2/3.
-
- Berichten: 953
- Lid geworden op: do 02 jul 2009, 10:41
Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)
Het zal aan mij liggen maar ik snap niet echt wat nou het verschil gaat worden tussen U-link, U-liner en een gewone buslijn.
Als ik nu aan De Klomp NS instap wordt ik welkom geheten in U-link 50, heel fijn maar 3 haltes verder stap ik weer uit.
Datzelfde heb ik met lijn 505, ik stap zonder welkom geheten te worden bij dezelfde halte uit, heb er even lang over gedaan.
Waar ik als reiziger behoefte aan heb is een bus van A naar B, meer niet.
Als ik nu aan De Klomp NS instap wordt ik welkom geheten in U-link 50, heel fijn maar 3 haltes verder stap ik weer uit.
Datzelfde heb ik met lijn 505, ik stap zonder welkom geheten te worden bij dezelfde halte uit, heb er even lang over gedaan.
Waar ik als reiziger behoefte aan heb is een bus van A naar B, meer niet.
-
- Berichten: 329
- Lid geworden op: wo 05 jun 2024, 20:53
Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)
Op zich is de theorie wel dat uit onderzoek blijkt dat hoogfrequente wat luxere lijnen die direct rijden meer reizigers trekken. Zoals R-Net. Maar in Utrecht komen nu drie soorten waarbij ik me afvraag met welk doel.
Laten we niet vergeten dat de hobbyclub die destijds bij het BRU de Weense trams liet rijden nu bij de provincie zit in dat veel te grote kantoor. Kennelijk is er niets beters te bedenken.
Laten we niet vergeten dat de hobbyclub die destijds bij het BRU de Weense trams liet rijden nu bij de provincie zit in dat veel te grote kantoor. Kennelijk is er niets beters te bedenken.
Gr BasG
-
- Berichten: 70
- Lid geworden op: ma 29 jan 2024, 22:00
Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)
De eerder genoemde tabel legt het toch prima uit. U-link betekent gewoon een gemiddeld hogere frequentie dan de U-bus op dit moment, U-liner zal comfortabeler zitten voor de langere afstanden. Met de nieuwe huisstijl zullen U-bus en U-link bussen ook makkelijker flexibel ingezet kunnen worden indien nodig en het zullen ook geen wirwar aan kleuren zijn die door de stad heen rijden. Ik snap dat de gemiddelde reiziger er weinig van merkt, maar het stoort de gemiddele reiziger toch ook niet zoveel?
-
- Berichten: 3773
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)
U-liner heeft daadwerkelijk een nut: het bieden van snelle verbindingen tussen grote plaatsen waar geen trein tussen rijdt. Beetje vergelijkbaar met Q-liner.
U-link zijn gewoon hoogfrequente stadsbussen.
Lijn 50 wordt trouwens U-liner
U-link zijn gewoon hoogfrequente stadsbussen.
Lijn 50 wordt trouwens U-liner
Ik heb geen onderschrift
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 40633
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)
Behalve in Amersfoort dan, met de 2, 4 en 5 als U-link. Lijn 5 is immers (per 2025) volledig halfuursdienst; maar lijn 6 (naast 2, 3 en 4 de enige lijn met kwartiersdienst vanaf komend jaar) wordt dan weer geen U-link. En qua route als 'ie eenmaal de wijk uit is past 2, 4, 6 ook veel logischer als U-link qua gestrektheid van de route.
En dat lijn 3 als snelste lijn van de hele stadsdienst geen U-link zou worden is natuurlijk helemaal opmerkelijk.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Berichten: 70
- Lid geworden op: ma 29 jan 2024, 22:00
Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)
Ja klopt, toen ik de zogenaamde U-link lijnen van Amersfoort zag begreep ik de keuze's ook niet helemaal. Misschien zijn het ook eerder uitgangspunten dan eisen, maar dat lijkt me sterk. Het is in ieder geval aan Keolis om dat aan te geven bij de Provincie en af te wijken indien mogelijk, wat vast wel zal gebeuren denk ik.
- Kopri
- Donateur
- Berichten: 106
- Lid geworden op: ma 22 jul 2024, 16:23
- Locatie: Utrecht
Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)
Ik woon zelf in een dorp waar lijn 50 heengaat. Ik ben benieuwd wat de veranderingen gaan t.o.v. de huidige U-Link bussen die we hebben. De Setra's zijn best goed. Alleen worden die uiteindelijk vervangen door elektrische bussen. Ik ben ook benieuwd wat ze gaan met de bussen naar Veenendaal-De Klomp. Daar is een spoorviaduct veel te laag voor vele bussen, dus ze hebben nu een speciale Citea die daar alleen naartoe gaat met een extra lage dak. Ik ben benieuwd hoe ze dat gaan oplossen. Ik hoop ook dat ze voor de U-Liner een nieuw kleurrijke kleur verzinnen i.p.v. dat grijze gebeurte op de U-Link bussen.
Favoriete bussen: VDL SLFA-181 Electric, MB eCitaro G, Setra S418 LE Business, Van Hool newAGG300, MB CapaCity L.
Favoriete treinen: Stadler FLIRT, ICMm, VIRMm 2/3.
Favoriete treinen: Stadler FLIRT, ICMm, VIRMm 2/3.
- ovVeluwe
- Berichten: 1548
- Lid geworden op: ma 06 mar 2017, 11:03
Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)
De zijkanten blijven "warm grijs", de rest van de bus blauw.
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Chauffeur bij Syntus Utrecht
Chauffeur bij Syntus Utrecht
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 40633
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)
De lijnfiches zijn op zich een verplichtend lijnennet voor het eerste jaar, weet zo even niet of het ook voor de productformules geldt.RW2104 schreef: ↑za 27 jul 2024, 18:45 Ja klopt, toen ik de zogenaamde U-link lijnen van Amersfoort zag begreep ik de keuze's ook niet helemaal. Misschien zijn het ook eerder uitgangspunten dan eisen, maar dat lijkt me sterk. Het is in ieder geval aan Keolis om dat aan te geven bij de Provincie en af te wijken indien mogelijk, wat vast wel zal gebeuren denk ik.
Sowieso verbaast het me dat daar nog zoveel in gewijzigd is in het definitieve PvE ten opzichte van de consultatieversie die het Rocov gehad heeft, want daarin kende Amersfoort geen U-link lijnen. Die kwamen hooguit in het netwerkperspectief voor tot 2030 voor.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Berichten: 1387
- Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 08:35
Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)
EBS heeft bezwaar ingediend voor Utrecht Binnen
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
-
- Berichten: 56
- Lid geworden op: di 23 jun 2020, 14:33
Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)
Bron?
Laatst gewijzigd door Tom024 op vr 02 aug 2024, 16:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Laatste post niet quoten aub
Reden: Laatste post niet quoten aub
-
- Berichten: 23
- Lid geworden op: vr 22 jun 2012, 20:27
Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)
Ben razend benieuwd wat Transdev / Keolis voor bussen gaan bestellen, ook omdat er opnieuw een relatief grote speler in bussen leveren op punt van omvallen staat.
- Kopri
- Donateur
- Berichten: 106
- Lid geworden op: ma 22 jul 2024, 16:23
- Locatie: Utrecht
Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)
Ja, ik ben ook heel benieuwd wat ze gaan bestellen. Ik hoop persoonlijk op de elektrische bussen van VDL, Ebusco of Mercedes. Hopelijk geen BYD. Ja; Ebusco staat op vallen, dus ben benieuwd of ze dat gaan wagen.
Favoriete bussen: VDL SLFA-181 Electric, MB eCitaro G, Setra S418 LE Business, Van Hool newAGG300, MB CapaCity L.
Favoriete treinen: Stadler FLIRT, ICMm, VIRMm 2/3.
Favoriete treinen: Stadler FLIRT, ICMm, VIRMm 2/3.
- Lijn 45
- Berichten: 5832
- Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
- Contacteer:
Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)
Maar hier is, net als in ZHN, later bekend geworden dat het slecht gaat een busfabrikant dan dat de inschrijvingen voor deze concessies zijn gedaan (met daarin het geplande materieel). De vervoerders hebben hier ook niet kunnen weten dat de Ebusco's die ze eventueel hadden voorzien voor Utrecht misschien niet geleverd gaan worden.
Ik zie Transdev eerder Ebusco's bestellen dan Keolis, gezien hun orders in Noord-Holland.
-
- Berichten: 371
- Lid geworden op: za 15 mar 2014, 12:15
Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)
Mwah, tijdens het inleveren in februari waren de aandelen van Ebusco ook nog maar net wat meer waard dan toiletpapier en heeft elke inschrijver Ebusco- bussen besteld die sterk vertraagd misschien wel (n)ooit worden afgeleverd.
Lijkt mij dus een weloverwogen risico als dat gedaan zou zijn.
Lijkt mij dus een weloverwogen risico als dat gedaan zou zijn.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 107 gasten