Dienstregeling 2025 Provincie Utrecht
-
- Berichten: 70
- Lid geworden op: ma 29 jan 2024, 22:00
Re: Dienstregeling 2025 Provincie Utrecht
Teleurgesteld dat een directe verbinding met Utrecht CS in delen van Rijnvliet, Hoge Weide en Leeuwesteyn nog steeds uit blijft. Lijn 4 en 28 stoppen vrij ver voor het grootste deel van die buurten. Enige andere verbindingen zijn 10 en 48. Voor zo'n locatie in de stad om dan nog te moeten overstappen om in het centrum te komen is wel jammer.
- Meltrain
- Donateur
- Berichten: 22807
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
- Locatie: Delft
Re: Dienstregeling 2025 Provincie Utrecht
Bij de "verhouding eens/oneens" (pagina 9 van 24) is de berekening precies omgekeerd uitgevoerd.

Maar hoe komen die reizigers dan op perron D als ze niet van C naar D willen of kunnen lopen?Wens: directe verbinding Croeselaan – Binnenstadsas. De overstap perron C -> D is op Utrecht CS is
oncomfortabel (1x)
Antwoord: Helaas kunnen niet alle verbindingen overstapvrij worden geboden. Reizigers tussen haltes op de Croeselaan en
haltes aan de binnenstadsas die op Utrecht CS niet willen of kunnen lopen van perron C naar perron D, kunnen op
perron D overstappen op lijn 8.

Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
-
- Berichten: 70
- Lid geworden op: ma 29 jan 2024, 22:00
Re: Dienstregeling 2025 Provincie Utrecht
Huh, enige lijn die vanuit Croeselaan komt is lijn 1 en die stopt gewoon op perron D, er is dus helemaal geen wissel van perron nodig. Lijnen 4 en 8 op perron D zijn de binnenstadslijnen vlakbij de uitstap van lijn 1...
-
- Berichten: 411
- Lid geworden op: vr 30 nov 2012, 08:35
- Locatie: Utrecht
Re: Dienstregeling 2025 Provincie Utrecht
Inderdaad! En lijn 10 en 48 rijden ‘s avonds en in het weekeinde niet en lopend plus lijn 4 kan dan maar eens in het halfuur. Binnenkort wordt er in het noorden van Leeuwesteyn ook een redelijk groot woon(zorg)complex voor ouderen in gebruik genomen. Deze mensen zullen 12-15 minuten moeten gaan lopen naar station Leidsche Rijn.RW2104 schreef: ↑di 25 jun 2024, 21:19 Teleurgesteld dat een directe verbinding met Utrecht CS in delen van Rijnvliet, Hoge Weide en Leeuwesteyn nog steeds uit blijft. Lijn 4 en 28 stoppen vrij ver voor het grootste deel van die buurten. Enige andere verbindingen zijn 10 en 48. Voor zo'n locatie in de stad om dan nog te moeten overstappen om in het centrum te komen is wel jammer.

Lijn 5 of lijn 73 zou wellicht via het Berlijnplein en de Stadsbaantunnel de route kunnen rijden tussen station LR en het ziekenhuis. Dat scheelt al een stuk en qua rijtijd zal het niet (veel) uitmaken.
-
- Berichten: 2443
- Lid geworden op: wo 11 jul 2012, 10:53
Re: Dienstregeling 2025 Provincie Utrecht
Wanneer het aantal bewoners in Leeuwesteyn sterk toeneemt, kan ik me inderdaad voorstellen dat je daar met het OV wat meer wilt bieden, en dan ook 's avonds.
Maar Rijnvliet wordt toch redelijk bediend door de lijnen 102 en 107?
En lijn 28 (halte Korianderstraat) bedient toch ook het noordwestelijke deel van Hoge Weide?
Maar Rijnvliet wordt toch redelijk bediend door de lijnen 102 en 107?
En lijn 28 (halte Korianderstraat) bedient toch ook het noordwestelijke deel van Hoge Weide?
-
- Berichten: 411
- Lid geworden op: vr 30 nov 2012, 08:35
- Locatie: Utrecht
Re: Dienstregeling 2025 Provincie Utrecht
Leeuwesteyn is nu volop in aanbouw en binnen 2-3 jaar waarschijnlijk zo goed als af, op de zuidpunt en een enkel ander vlak na. Het gaat in feite om de bediening van 2 haltes: Willem Alexanderpark en Berlijnplein langs de Stadsbaan LR. Daarmee wordt ook Hoge Weide dan ontsloten aan de oostzijde. De haltes van de lijnen 4 en 28 zijn daar ook nog vrij ver lopen vandaan. Het doortrekken van een minder frequente lijn als 55 zou in principe volstaan om het gat te dichten en de halte Berlijnplein alleen kan wellicht nog aangesloten worden op een verlegde route van lijn 5 of lijn 73 via de Stadsbaantunnel.
Voor de bediening van Rijnvliet Noord en de (toekomstige) zuidpunt van Leeuwesteyn zouden er haltes bij kunnen komen nabij het Rhijnoordviaduct over de LR, waar lijn 4 al langskomt. Vanwege het grote hoogteverschil worden dat dan wel uitdagende constructies met trappen, hellingbanen en/of liften, maar onmogelijk lijkt het me niet.
Voor de bediening van Rijnvliet Noord en de (toekomstige) zuidpunt van Leeuwesteyn zouden er haltes bij kunnen komen nabij het Rhijnoordviaduct over de LR, waar lijn 4 al langskomt. Vanwege het grote hoogteverschil worden dat dan wel uitdagende constructies met trappen, hellingbanen en/of liften, maar onmogelijk lijkt het me niet.
-
- Berichten: 56
- Lid geworden op: di 23 jun 2020, 14:33
Re: Dienstregeling 2025 Provincie Utrecht
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 40631
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Dienstregeling 2025 Provincie Utrecht
In het PvE zoals ik via het Rocov gezien heb staat 76 als U-bus.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Berichten: 56
- Lid geworden op: di 23 jun 2020, 14:33
Re: Dienstregeling 2025 Provincie Utrecht
Zie bijlage A16 onder aanbestedingsdocumenten. https://www.tenderned.nl/aankondigingen ... cht/323299
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 40631
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Dienstregeling 2025 Provincie Utrecht
Is kennelijk wel meer gewijzigd dan, want het oorspronkelijke PvE heeft ook geen U-link lijnen op de stadsdienst Amersfoort.
Beide versies zijn het wel erover eens dat er een automatisch schildersysteem dat de bussen de juiste huisstijl geeft bij Leusden De Horst moet komen waar U-link 17 verandert in U-bus 217 en omgekeerd
Beide versies zijn het wel erover eens dat er een automatisch schildersysteem dat de bussen de juiste huisstijl geeft bij Leusden De Horst moet komen waar U-link 17 verandert in U-bus 217 en omgekeerd

Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Berichten: 318
- Lid geworden op: wo 05 jun 2024, 20:53
Re: Dienstregeling 2025 Provincie Utrecht
Drie verschillende lijnsystemen met hun eigen bussen is operationeel lastig denk ik. Dat zie je in Gooi- en Vechtstreek al met twee soorten bussen. De vraag is wat de reiziger er aan heeft. Voor het interieur van de bussen heb ik nog geen eisen kunnen vinden in het dikke document met tot op de mm beschreven huisstijleisen.
Gr BasG
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 40631
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Dienstregeling 2025 Provincie Utrecht
Inmiddels heeft U-OV een definitief vervoerplan 2025 gepubliceerd. Van Syntus kom ik zogauw alleen nog de consultatieversie tegen.
Edit: ik kwam wel deze presentatie tegen met de resultaten van de consultatie. De lijn via De Hoef wordt bijvoorbeeld 15 en de doorgaande ritten naar USP daarvan 215.
Edit: ik kwam wel deze presentatie tegen met de resultaten van de consultatie. De lijn via De Hoef wordt bijvoorbeeld 15 en de doorgaande ritten naar USP daarvan 215.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Berichten: 558
- Lid geworden op: do 27 mei 2021, 18:37
Re: Dienstregeling 2025 Provincie Utrecht
Ik snap het vervoerplan van U-OV nog niet helemaal. Aan de ene kant wordt de opschaling van lijn 50 overgeheveld van 4x/uur naar meer van het basis- naar pluspakket. Aan de andere kant staat er wel een frequentie van 6x/uur in de frequentietabellen.
Opschaling lijkt wel nodig, gisteren stond ik rond 13:15 met een man of 15 van De Bilt naar Driebergen.
Opschaling lijkt wel nodig, gisteren stond ik rond 13:15 met een man of 15 van De Bilt naar Driebergen.
-
- Berichten: 455
- Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 16:54
Re: Dienstregeling 2025 Provincie Utrecht
Vervoersplan van Syntus staat nu ook op de site
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 40631
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Dienstregeling 2025 Provincie Utrecht
Dat is echter een maar half bijgewerkte versie zover ik zag, het nieuwsbericht heeft het nog steeds over lijn 205 i.p.v. 15 in Amersfoort.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 116
- Lid geworden op: di 27 mei 2008, 16:14
Re: Dienstregeling 2025 Provincie Utrecht
Ging lijn 280 vanaf december niet over de Grote Beer in Veenendaal rijden?
I.p.v. het rondje over het industrieterrein en dat de haltes Plesmanstraat & Wiltonstraat naar de Grote Beer werden verplaatst?
Zie in het vervoerspan daar niets meer over staan.
I.p.v. het rondje over het industrieterrein en dat de haltes Plesmanstraat & Wiltonstraat naar de Grote Beer werden verplaatst?
Zie in het vervoerspan daar niets meer over staan.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 40631
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Dienstregeling 2025 Provincie Utrecht
In de presentatie die ik eerder gelinkt heb hier staat dat de haltes tijdens gepland onderhoud aan de Grote Beer worden aangelegd. Die zijn er dus nog niet in december.
Op lijn 83 is ook zo iets aan de hand met de nieuwe route.
Op lijn 83 is ook zo iets aan de hand met de nieuwe route.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 40631
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Dienstregeling 2025 Provincie Utrecht
Bij de kruising Outputweg / Netwerklaan in Amersfoort wordt momenteel al hard gewerkt aan de nieuwe haltes voor de nieuwe lijn 15. Opmerkelijk aan die haltes (de oude info staat nog op / in de bushokjes) is dat de bushokjes van haltes Curiestraat en Hagenhof komen en ze de hokjes bij de in december op te heffen haltes Sporthal Zielhorst en Blekerssingel vooralsnog gewoon hebben laten staan.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
- Lijn 45
- Berichten: 5831
- Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
- Contacteer:
Re: Dienstregeling 2025 Provincie Utrecht
Ze hebben een paar maanden terug al een ronde bushokjes verplaatst. Ik kwam een van de hokjes van het Borneoplein tegen toen ze hem bij de Nieuwe Stad aan het neerzetten waren. Ik denk dat er minder haltes zijn die toen een hokje hebben gekregen dan ze hebben weggehaald en dat die van Curiestraat en Hagenhof toen over waren.
-
- Berichten: 1897
- Lid geworden op: vr 01 apr 2022, 20:26
Re: Dienstregeling 2025 Provincie Utrecht
De abri's van Amersfoort werden altijd door de uitbater van het abricontract (Exterion, JC Decaux enzo) geplaatst, en die keken daarbij meer naar waar ze de beste zichtbaarheid van de reclames hadden dan naar aantal tegen weer en wind beschermde reizigers.
Zo hadden haltes met weinig instappers langs een drukke weg toch kans op een abri.
Een gemeente als Leusden bemoeide zich veel meer met de plaatsing van de abri's. Zo was er een die omgekeerd was (met het glas naar de weg maar de reclame wel "achter" de instappers) omdat de heersende windrichting
anders vol op de abri stond.
Wel had Amersfoort een lijst van haltes waar verplicht een hok moest staan obv aantal instappers (maar ook bij verzorgingshuizen enzo).
Ik vraag me af wat er gaat gebeuren met de abri's langs provinciale wegen die nu nog in Provincie Utrecht-look zijn, zouden die bij vervanging gerestyled worden naar U-OV-look?
Zo hadden haltes met weinig instappers langs een drukke weg toch kans op een abri.
Een gemeente als Leusden bemoeide zich veel meer met de plaatsing van de abri's. Zo was er een die omgekeerd was (met het glas naar de weg maar de reclame wel "achter" de instappers) omdat de heersende windrichting
anders vol op de abri stond.
Wel had Amersfoort een lijst van haltes waar verplicht een hok moest staan obv aantal instappers (maar ook bij verzorgingshuizen enzo).
Ik vraag me af wat er gaat gebeuren met de abri's langs provinciale wegen die nu nog in Provincie Utrecht-look zijn, zouden die bij vervanging gerestyled worden naar U-OV-look?
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 40631
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Dienstregeling 2025 Provincie Utrecht
Klopt ja, ze hebben toen al wat hokjes verplaatst van plekken waar ze minder hard nodig waren naar drukkere haltes. Zonnehof West heeft toen ook een abri gekregen, gezien die bij de laatste herroutering van de USP lijnen belangrijker is geworden (vervangt feitelijk halte centrum)
Daar ken ik wel wat voorbeelden van ja. Komisch is wel dat de Amersfoortse abri in Leusden (halte Ursulineweg) de verplaatsing nu weer overleeft heeft.IIVQ schreef: ↑zo 03 nov 2024, 22:45 De abri's van Amersfoort werden altijd door de uitbater van het abricontract (Exterion, JC Decaux enzo) geplaatst, en die keken daarbij meer naar waar ze de beste zichtbaarheid van de reclames hadden dan naar aantal tegen weer en wind beschermde reizigers.
Zo hadden haltes met weinig instappers langs een drukke weg toch kans op een abri.
Ik heb eigenlijk nooit een ontwerp gezien voor U-bus look voor abri's. Wel voor U-liner maar dat was een R-net abri met het rode deel in Paint geel gemaaktIk vraag me af wat er gaat gebeuren met de abri's langs provinciale wegen die nu nog in Provincie Utrecht-look zijn, zouden die bij vervanging gerestyled worden naar U-OV-look?

Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Berichten: 207
- Lid geworden op: di 09 sep 2014, 20:02
Re: Dienstregeling 2025 Provincie Utrecht
Ik heb nu al eens gelezen dat er mogelijk bussen bij komen in Utrecht vanaf december door uitbreidingen. Is daar meer bekend over?
- Lijn 45
- Berichten: 5831
- Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
- Contacteer:
Re: Dienstregeling 2025 Provincie Utrecht
Qbuzz gaat de ex Groningse Citaro LE's 3341 en 3343 binnenkort weer inzetten. Die zijn nadat ze naar Utrecht kwamen alleen gebruikt als plukbus.
-
- Berichten: 188
- Lid geworden op: zo 12 sep 2010, 13:30
Re: Dienstregeling 2025 Provincie Utrecht
De 3341 en 3343 zijn wel al een tijdje gekeurd en zag ze wel eens in Utrecht, maar leken toen meer instructiewagens.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 40631
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Dienstregeling 2025 Provincie Utrecht
Zie dat de dienstregeling voor U-OV in 2025 inmiddels in OVinfo staat...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 77 gasten