Korte vragen
- Suus
- Contacteer:
Re: Korte vragen
Ik heb sinds ongeveer driekwart jaar een creditcard van Bunq, en die functioneert als een debit card. Aankopen worden direct afgeschreven van de bij de transactiesoort behorende bankrekening. Een negatief banksaldo hebben kan ook niet bij Bunq, dus je kan alleen geld uitgeven dat je ook daadwerkelijk hebt. Omdat er ook nog cashback te verdienen valt bij gebruik in horeca en OV gebruik ik sinds een tijdje voornamelijk mijn creditcard bij betalingen, al heb ik ook nog een Maestro-card voor als het nodig is.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
Dan is het volgens mij dus ook een debetcard... je krijgt immers geen krediet want je betaalt meteen.
-
Creditcard is vooral in Amerika handig aangezien ik er vaak met mijn pinpas niet kan betalen. Iets wat vorig jaar bij een filiaal van Wallgreens in Boston duidelijk werd. 

-
Maestro of V-Pay? Dat werkt daar inderdaad niet. De (voor ons) nieuwe Mastercard/Visa Debit zouden daar volgens mij wel moeten werken.
-
Is dat hetzelfde als shitlanden?
-
- Contacteer:
Landen waar ze schunnige shit uithalen 

Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
- Suus
- Contacteer:
Het is een creditcard in naam omdat het door betaalsystemen als een creditcard wordt herkend

Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Contacteer:
Vandaag weer een melding over die reis, maar die is nogal verwarrend: de DB app geeft "trip cancelled" aan en daarbij een alternatief, maar volgens de mail die ik kreeg is juist dat alternatief het originele reisplan.Daniel schreef: ↑za 06 jul 2024, 21:54 Voor de terugreis van m'n zomervakantie heb ik reserveringen (voor bij m'n Interrail) geboekt voor Wenen - Würzburg - Hannover - Deventer (en dan door naar Amersfoort). Nou kreeg ik vandaag een mailtje van DB dat m'n eerste trein een dienstregelingwijziging heeft en een half uur eerder vanuit Wenen vertrekt. Telt dat nou eigenlijk ook mee als half uur vertraging en zou ik dan al bij aankomst met +30 recht hebben op geld terug?
In elk geval: ik zie dat ICE 228 vanuit Wenen nog gewoon rijdt, die staat ook met zitplaatsnummer erbij in het alternatief. Neem aan dat die reservering dan gewoon in stand blijft?
Het probleem lijkt te zitten in ICE 880 die uitvalt (die is in de planner spoorloos verdwenen) maar met de ICE van een uur later ben ik ook op tijd in Hannover dus dat maakt verder niet zo uit (het relevantst is immers de reservering op het stuk waar die verplicht is)
Zie ik dat goed zo?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
Als het goed is blijft je reservering behouden. Je kunt het ook checken door te kijken of je stoel te reserveren is op de rit die je zou nemen.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
-
DB stuurt dergelijke mails al als er op de route van 1 van de treinen die je gebruikt ergens een wijziging is. En die wijziging hoeft niet per se te vallen op het traject dat jij van de betreffende trein gebruik maakt.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Contacteer:
Doet 'ie in dit geval wel: ICE 228 was al eerder gewijzigd naar een half uur eerder en daar wijzigt niks extra aan, maar ICE 880 waarop ik zou overstappen is ook bij op het deeltraject plannen niet terug te vinden.
Maakt voor mij overigens niet uit gezien ik anderhalf uur overstap in Hannover had, dus daar blijft met de ICE een uur later uit Würzburg nog gewoon een half uur van over.
Edit: op de computer kijkt toch makkelijker dan op de telefoon... het blijkt dat ICE 228 dus een paar minuten later in Würzburg aankomt en daardoor de overstap die ik had niet meer haalbaar was. Die viel niet op doordat de app alleen een overstap in Nürnberg gaf (die alleen op het andere uur ook mogelijk is, want op 't uur waarop ik oorspronkelijk reisde heb je die onmogelijke overstap)
Maar kon nog precies een van de laatste stoelen in ICE 538 reserveren, dus probleem opgelost. En een uur overstaptijd precies met lunchtijd komt ook best aardig van pas
@cassie127: Inderdaad, m'n gereserveerde plaats vanuit Wenen staat nog gewoon als gereserveerd aangegeven. Al zegt dat niet direct alles, want die trein zit vrijwel compleet vol
M'n DB account op de website is nog verwarrender trouwens, want dat geeft dan weer dezelfde verbinding als alternatief als m'n oorspronkelijke verbinding en spreekt dus de reisplanner tegen.
Maakt voor mij overigens niet uit gezien ik anderhalf uur overstap in Hannover had, dus daar blijft met de ICE een uur later uit Würzburg nog gewoon een half uur van over.
Edit: op de computer kijkt toch makkelijker dan op de telefoon... het blijkt dat ICE 228 dus een paar minuten later in Würzburg aankomt en daardoor de overstap die ik had niet meer haalbaar was. Die viel niet op doordat de app alleen een overstap in Nürnberg gaf (die alleen op het andere uur ook mogelijk is, want op 't uur waarop ik oorspronkelijk reisde heb je die onmogelijke overstap)
Maar kon nog precies een van de laatste stoelen in ICE 538 reserveren, dus probleem opgelost. En een uur overstaptijd precies met lunchtijd komt ook best aardig van pas

@cassie127: Inderdaad, m'n gereserveerde plaats vanuit Wenen staat nog gewoon als gereserveerd aangegeven. Al zegt dat niet direct alles, want die trein zit vrijwel compleet vol
M'n DB account op de website is nog verwarrender trouwens, want dat geeft dan weer dezelfde verbinding als alternatief als m'n oorspronkelijke verbinding en spreekt dus de reisplanner tegen.
Schapekop in de Keistad
-
Re: Korte vragen van Joos77
Punt 1:
https://www.maxvandaag.nl/sessies/thema ... -de-trein/
Punt 2:
Laatst hoorde ik verhalen van dames met rokje zonder ondergoed in bus of trein, met je blote geslachtsdeel op de bank in een bus of trein lijkt me echt goor.
Maar bij deze komt ook meteen mijn vraag, bij dit warme weer met veel zweterige blote benen, hoe smerig zijn die banken nu echt?
In treinen is het tegenwoordig allemaal van dat gladde plastic (makkelijk af te nemen), maar in bussen kom je ook nog altijd stoffen banken tegen.
(tenminste dat was zo toen ik er jaren geleden in zat, Arriva bus)
Punt 3:
Waren eens 2 kinderen in de trein met beide een koptelefoon (jongen en meisje) (4 zittersbank), en 1 was tekenfilmpjes (volgens mij de jongen), het geluid was keihard en behoorlijk te verstaan. (Nederlands gesproken), er zat verder niet echt muziek in maar de ouders deden niks. Bij het andere kind hoorde ik niks trouwens.
Okay of niet okay? Deze opvoeding...
Berichten samengevoegd door beheer
https://www.maxvandaag.nl/sessies/thema ... -de-trein/
Punt 2:
Laatst hoorde ik verhalen van dames met rokje zonder ondergoed in bus of trein, met je blote geslachtsdeel op de bank in een bus of trein lijkt me echt goor.
Maar bij deze komt ook meteen mijn vraag, bij dit warme weer met veel zweterige blote benen, hoe smerig zijn die banken nu echt?
In treinen is het tegenwoordig allemaal van dat gladde plastic (makkelijk af te nemen), maar in bussen kom je ook nog altijd stoffen banken tegen.
(tenminste dat was zo toen ik er jaren geleden in zat, Arriva bus)
Punt 3:
Waren eens 2 kinderen in de trein met beide een koptelefoon (jongen en meisje) (4 zittersbank), en 1 was tekenfilmpjes (volgens mij de jongen), het geluid was keihard en behoorlijk te verstaan. (Nederlands gesproken), er zat verder niet echt muziek in maar de ouders deden niks. Bij het andere kind hoorde ik niks trouwens.
Okay of niet okay? Deze opvoeding...
Berichten samengevoegd door beheer
-
- Donateur
Goed verhaal. Okee doei dan.
-
Los van dat je kort achtereen 3 losse topics opent met nogal open vragen, die eigenlijk in het "korte vragen"-draadje horen, lees ik in dat artikel niets over of wijdbeens met een rokje wel of niet zou mogen.
Wat mij betreft: Zolang het niet onzedelijk is en je met het wijdbeens zitten geen anderen (zoals degene naast je) tot last bent, mij best.
De NS verwoordt het in haar online-huisregels (die er gek genoeg heel anders uit zien dan de Huisregels voor Sprinter en Intercity, zoals op stickers in de trein getoond) zo:
), en je je aan alle andere toepasselijke wetten en regelingen houdt, mag het.
Maar dat had je natuurlijk zelf ook kunnen bedenken.
Wat mij betreft: Zolang het niet onzedelijk is en je met het wijdbeens zitten geen anderen (zoals degene naast je) tot last bent, mij best.
De NS verwoordt het in haar online-huisregels (die er gek genoeg heel anders uit zien dan de Huisregels voor Sprinter en Intercity, zoals op stickers in de trein getoond) zo:
In de AVR-NS verwoordt het hetzelfde:Bewaar orde, rust, veiligheid
Op de stations en in de trein dien je je zo te gedragen dat de orde, rust, veiligheid of een goede bedrijfsgang niet wordt verstoord of kan worden verstoord.
En in de Wet Personenvervoer 2000:4.1. Aan welke regels dient u zich te houden op het
station en in de trein?
[...]
Op de stations en in de trein dient u zich zo te gedragen dat de orde, rust, veiligheid of een goede bedrijfsgang niet wordt verstoord of kan worden verstoord (zoals nader bepaald in artikel 72 van de Wet personenvervoer 2000);
Dit wordt weer uitgewerkt in het Besluit Personenvervoer 2000:Artikel 72
Het is een ieder verboden zich in een auto, bus, trein, metro, tram of een via een geleidesysteem voortbewogen voertuig dan wel in of in de onmiddellijke nabijheid van een station, halteplaats, of een andere bij het openbaar vervoer behorende voorziening en de daarbij behorende perrons, trappen, tunnels en liften zodanig te gedragen dat orde, rust, veiligheid of een goede bedrijfsgang wordt of kan worden verstoord.
Artikel 73
Een ieder is verplicht de aanwijzingen betreffende de orde, rust, veiligheid of een goede bedrijfsgang op te volgen die door of vanwege de vervoerder duidelijk kenbaar zijn gemaakt.
Artikel 74
1 Bij algemene maatregel van bestuur kunnen nadere regels worden gesteld over:
a. hetgeen onder verstoring van orde, rust, veiligheid of een goede bedrijfsgang wordt verstaan;
b. de wijze waarop de in artikel 73 bedoelde aanwijzingen onder meer kunnen worden gegeven.
Kortom: Als je wijdbeens zittend met een rokje geen hinder of gevaar veroorzaakt (en geen reclame-tatoeages zichtbaar maakt, BP2000 52.1.g§ 3. Bepalingen over verstoring van orde, rust, veiligheid of een goede bedrijfsgang
Artikel 52
1 Onder verstoring van orde, rust, veiligheid of een goede bedrijfsgang als bedoeld in artikel 72 van de wet worden verstaan:
a. gedragingen waardoor de bediening en het gebruik van voorzieningen of van een vervoermiddel dan wel de taakuitoefening van het personeel van de vervoerder worden verhinderd of belemmerd,
b. misbruik maken van voorzieningen dan wel gebruik maken van voorzieningen of van een vervoermiddel op een tijdstip waarop deze niet voor gebruik beschikbaar zijn dan wel op een andere wijze dan waarvoor deze bestemd zijn,
c. uit een vervoermiddel werpen van stoffen of van voorwerpen,
d. zich in kennelijke staat van dronkenschap of onder kennelijke invloed van verdovende middelen bevinden,
e. afsteken van vuurwerk, of op zodanige wijze geluid voortbrengen dat anderen daarvan hinder ondervinden,
f. uitoefenen van beroep of bedrijf of het aanbieden van diensten,
g. tentoonstellen van voorwerpen, maken van reclame of propaganda, verspreiden van drukwerken, bedelen of houden van inzamelingen,
h. meenemen in een vervoermiddel van dieren, stoffen of voorwerpen, die hinder, gevaar, verontreiniging of beschadiging veroorzaken of kunnen veroorzaken,
i. roken in een vervoermiddel, station of halte, of gedeelten daarvan, ten aanzien waarvan de vervoerder heeft aangegeven dat roken niet is toegestaan,
j. zich bevinden op een station of halte op een tijdstip dat deze kenbaar gesloten is of op een gedeelte van een station of halte dat kenbaar daartoe niet toegankelijk is,
k. zich op een station of halte begeven langs een andere dan de daarvoor bestemde weg,
l. op een andere wijze hinder, gevaar, verontreiniging of beschadiging veroorzaken of kunnen veroorzaken.
2 Het eerste lid is niet van toepassing voor zover de vervoerder daarvoor, met inachtneming van de belangen van de reizigers, toestemming heeft gegeven.
Artikel 53
Onder aanwijzingen betreffende orde, rust, veiligheid of een goede bedrijfsgang wordt mede verstaan de door of vanwege de vervoerder kenbaar gemaakte aanduidingen in beeld of geschrift.

-
voor mijn gevoel had ik de ouders moeten aanspreken, dat zijn de opvoeders.
Of denk je dat het beter veiliger is als ik het kind aansprak? rond 6 jaar oud denk ik.
Of denk je dat het beter veiliger is als ik het kind aansprak? rond 6 jaar oud denk ik.
Je vergeet degene die tegenover je zit, al is dat amper van toepassing omdat de stoelen tegenwoordig bijna allemaal achter elkaar staan.IIVQ schreef: ↑vr 26 jul 2024, 20:29 Kortom: Als je wijdbeens zittend met een rokje geen hinder of gevaar veroorzaakt (en geen reclame-tatoeages zichtbaar maakt, BP2000 52.1.g), en je je aan alle andere toepasselijke wetten en regelingen houdt, mag het.
Laatst gewijzigd door joos77 op vr 26 jul 2024, 21:13, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Een dame (of heer, bijv. met kilt) die normaal gaat zitten, zelfs zonder ondergoed, zal niet met z'n geslachtsdeel direct op de zitting zitten, maar op wat wat staand de achterkant van de rok is. Het kan uiteraard wel, maar dan moet je de onderkant van je rok wat optillen.
Ik heb echter in de trein vaker mensen die in hun broek gepoept- en geplast hadden, mensen met hondenpoep onder hun schoenen op de bank, kwijlende dronkenlappen, kotsende mensen (niet per sé van dronkenschap maar ook iemand die acuut ziek werd, met braaksel tot in het haar van degene op de stoel voor hem) en zelfs masturberende mannen gezien dan vrouwen zonder ondergoed onder hun te korte rokje.
Verder zijn bus- en treinbanken, als je smetvrees hebt en er over nadenkt, gewoon uitermate goor.
Hier een filmpje van hoe ze schoongemaakt worden.
Ik heb echter in de trein vaker mensen die in hun broek gepoept- en geplast hadden, mensen met hondenpoep onder hun schoenen op de bank, kwijlende dronkenlappen, kotsende mensen (niet per sé van dronkenschap maar ook iemand die acuut ziek werd, met braaksel tot in het haar van degene op de stoel voor hem) en zelfs masturberende mannen gezien dan vrouwen zonder ondergoed onder hun te korte rokje.
Verder zijn bus- en treinbanken, als je smetvrees hebt en er over nadenkt, gewoon uitermate goor.
Hier een filmpje van hoe ze schoongemaakt worden.
Bij een bedrijf als Connexxion gebeurt dit 2x per jaar.
-
- Donateur
Dat mag mits het een appetijtelijk uitzicht is 

- Hainje
Het zou ook zomaar eens kunnen zijn dat er schurftmijten op die stoelen zitten. Denk dat je je boterham nog beter op een stoeptegel kunt leggen dan op zo'n stoel.
♪♫ Graai, pak, grijp, jat, naai, pik en bedonder ♪♫
"If you say you love freedom, but you don't believe in freedom for everybody, then the thing you love isn't freedom - it's privilege." ~ Tim Walz.
"If you say you love freedom, but you don't believe in freedom for everybody, then the thing you love isn't freedom - it's privilege." ~ Tim Walz.
-
Met een minirok raakt het geslachtsdeel wel de bank toch? Realiseer mij nu ineens dat ik een man bent en daar het geslachtsdeel verder naar voren zit.
Maar ahum, onderbroek raakt hier thuis wel de stoel dus.
2 keer per jaar??? Maar een doekje erover gebeurd toch wel dagelijks mag ik hopen?
Werkt jij in het OV? Waar? Connexxion?
Maar ahum, onderbroek raakt hier thuis wel de stoel dus.
2 keer per jaar??? Maar een doekje erover gebeurd toch wel dagelijks mag ik hopen?
Werkt jij in het OV? Waar? Connexxion?
-
Een zwembad is trouwens ook een plek die mensen met smetvrees beter kunnen vermijden, haren, zweet, en natuurlijk veel plas van mensen die in het water plassen.IIVQ schreef: ↑vr 26 jul 2024, 20:43 Een dame (of heer, bijv. met kilt) die normaal gaat zitten, zelfs zonder ondergoed, zal niet met z'n geslachtsdeel direct op de zitting zitten, maar op wat wat staand de achterkant van de rok is. Het kan uiteraard wel, maar dan moet je de onderkant van je rok wat optillen.
Hier een filmpje van hoe ze schoongemaakt worden.Bij een bedrijf als Connexxion gebeurt dit 2x per jaar.
-
- Oud-beheerder OVNL
Wat maakt het eigenlijk uit of een koptelefoon hard of zacht is? Zolang de omgeving geen last van het geluid heeft is het toch ok?
-
Je kunt ook gewoon rappen tegen zo'n kind, hoef je niet over toon na te denken en na een goede dissrap heb je hun respect.
-
- OVNL-beheerder
De vragen zijn geplaatst op de plek waar ze horen. Reacties opgeschoond.
Nu graag weer verder met de korte vragen van het leven.
Nu graag weer verder met de korte vragen van het leven.
-
Op het moment dat de IC naar Berlijn niet verder rijdt dan Hannover, is een sparpreis ticket Hengelo - Berlijn dan geldig in de ICE’s tussen Hannover en Berlijn?
Dit onderschrift is komen te vervallen wegens een noodzakelijke aanpassing in de dienstregeling, gelieve gebruik te maken van het eerst volgende onderschrift.
-
Volgens mij wel. Helemaal als er geen alternatieve IC rijdt. Vorig jaar zoiets meegemaakt toen ik door het uitvallen van Venlo-Mönchengladbach mijn IC tussen Keulen en Mainz niet meer kon halen. Ben toen gewoon in een ICE gestapt en de conducteur vond het geen probleem.