Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Milco
OVNL-beheerder
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Milco »

Ik gok vanwege de werkzaamheden tussen Leiden en Hoofddorp.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands

Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
25-05-2025 NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam!
14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
Wubbo
Oud-beheerder OVNL

Bericht door Wubbo »

cassie127 schreef: vr 26 jul 2024, 22:04 Er heeft een foutje in de communicatie gezeten. De HTM en RET zijn niet afgekocht. Je mag dus niet met je NS Check-In reizen bij deze vervoerders.
NS communiceert wel expliciet in het storingsbericht dat je gebruik kan maken van de HTM. Als je daarvoor dan extra moet betalen hadden ze dat er wel bij mogen zeggen.
BasGeluk

Bericht door BasGeluk »

Op de website van NS staat nu een bericht dat je NS-vervoersbewijs niet geldig is in de metro. Dat bericht staat niet in de app terwijl NS altijd adviseert de app te gebruiken. Voorts staat er in die app wel een link naar eerder genoemd bericht, maar die link werkt niet vanuit de app.
Gr BasG
BasGeluk

Bericht door BasGeluk »

Mikos schreef: vr 26 jul 2024, 18:28 Heb geduld.
Inmiddels wordt er in verschillende bronnen van NS (app en website en community) verschillend gecommuniceerd over het wel of niet geldig zijn van je NS-vervoersbewijs bij RET en HTM. Als je nu een reis wilt maken is het dus nog steeds onduidelijk. Moet de reiziger ook retrograad geduld hebben en achteraf maar zien wat er wel of niet geldig was en of NS dat wel of niet correct verwerkt heeft om vervolgens via de klantenservice te horen dat hij het verkeerd gedaan heeft?
Gr BasG
Mikos
Contacteer:

Bericht door Mikos »

De genoemde link naar het artikel op de website vanuit de app werkt hier prima, zojuist gecontroleerd. Het artikel is volgens mij heel duidelijk, dus waar zit volgens jou de onduidelijkheid?
Dagboek van een conducteur is hier te koop. Niet duur.
BasGeluk

Bericht door BasGeluk »

In de iOS app op de iPhone en de iPad werkt de link niet.

Ik schreef niet dat het artikel onduidelijk is, zoals jij suggereert. Ik schreef dat de verschillende informatiebronnen iets anders zeggen en dat ik dat als onduidelijk ervaar.
Gr BasG
Mikos
Contacteer:

Bericht door Mikos »

De app verwijst naar de website, waar een duidelijk artikel staat.

De NS Community is een hobbyistenforum, waar wat gemodereerd wordt door mensen vanuit NS. Dat is geen officiële informatiebron.
Dagboek van een conducteur is hier te koop. Niet duur.
Philip

Bericht door Philip »

Net zoals op dit forum zijn er daar ook mensen actief die bij een OV-bedrijf werken en soms meer weten.
en-es

Bericht door en-es »

Maar ook mensen die niet werkzaam zijn bij een OV-bedrijf die het van horen zeggen hebben.
BasGeluk

Bericht door BasGeluk »

Mikos schreef: za 27 jul 2024, 14:07 De app verwijst naar de website, waar een duidelijk artikel staat.
De app in iOS verwijst naar een onderstreepte hier. Het is niet duidelijk dat daarmee ns.nl bedoelt wordt. Zeker niet omdat de link niet werkt. Ik heb dit aan NS gemeld, graag gedaan.
De regel eronder wordt duidelijk verwezen naar ProRail.nl. Als dan de link niet werkt kun je zelf op zoek. Hetgeen bij de onderstreepte hier lastig wordt.

Het artikel op ns.nl op zich is duidelijk. Dat bestrijd ik ook niet en je hoeft dus ook niet telkens te benadrukken dat jij het wel duidelijk vindt.
Gr BasG
BasGeluk

Bericht door BasGeluk »

Overigens staat in de app onder Alternatief vervoer “maak gebruik van de Haagse tram”. Op de website van NS staat dan weer een artikel met een kaartje waarop staat dat NS-vervoersbewijzen niet geldig zijn in de Haagse tram. Bij alle andere stremmingen staat onder Alternatief vervoer het vervoer waarbij je NS-vervoersbewijs wel geldig is.
Gr BasG
BasGeluk

Bericht door BasGeluk »

Mikos schreef: za 27 jul 2024, 14:07 De NS Community is een hobbyistenforum, waar wat gemodereerd wordt door mensen vanuit NS. Dat is geen officiële informatiebron.
Volgens de NS community is dit een plek waar “reizigers samen komen”. Waar maak je uit op dat het een hobbyistenforum is?
Gr BasG
TffpaA
Donateur

Bericht door TffpaA »

Reizen met NS is toch ook een hobby, laten we wel wezen. Degenen die ook echt nog ergens willen kómen, nemen de auto wel.
en-es

Bericht door en-es »

De meeste mensen op de NS Community zijn gewoon hobbyisten. Een aantal wel met veel kennis. De moderators weten weinig.
waldo79

Bericht door waldo79 »

BasGeluk schreef: za 27 jul 2024, 14:47
Mikos schreef: za 27 jul 2024, 14:07 De NS Community is een hobbyistenforum, waar wat gemodereerd wordt door mensen vanuit NS. Dat is geen officiële informatiebron.
Volgens de NS community is dit een plek waar “reizigers samen komen”. Waar maak je uit op dat het een hobbyistenforum is?
Het is geen officieel kanaal van NS en zo zou ik de woorden van Mikos wegen.
DDietzen

Bericht door DDietzen »

De Community wordt op de pagina klantenservice op ns.nl prominent getoond als contactoptie. Veel opvallender, groter én eerder dan bijvoorbeeld de chat, telefoon of Xwitter. Over de juridische invulling van een 'officieel communicatiekanaal' kan ik niks zeggen (not a lawyer) maar deze vormgeving wekt wel de indruk dat de Community een officieel kanaal is.

Daarnaast vraag ik me ook af of het (juridisch) kies is van NS om de Haagse tram prominent en als enige optie in het storingsadvies te adviseren als alternatief vervoer, en vervolgens de bijbehorende reiskosten niet te vergoeden.

Nogmaals: not a lawyer, daarom ben ik ook zo benieuwd.
Dionysusnu

Bericht door Dionysusnu »

Even los van de adviezen lijkt het mij het zeker een concessieovertreding om vandaag geen NS-vervoer te bieden naar Den Haag Moerwijk en Rijswijk. Uiteraard is er een argument van overmacht, maar ik vraag me af of dat opgaat, zeker als reizigers hun kosten bij de HTM niet vergoed krijgen.
waldo79

Bericht door waldo79 »

Even wat anders, er zijn 2 stellen SNG-IV onderweg tussen Ledn en Ht.
DPDelft
OVNL-beheerder

Bericht door DPDelft »

Ik had er net twee op de sprinter Voorburg - Den Bosch. Zouden dat niet dezelfde zijn?
Bemined

Bericht door Bemined »

De treinen uit Leiden rijdt naar Tiel, niet naar 's-Hertogenbosch. Tussen Den Haag HS en 's-Hertogenbosch rijden vandaag meerdere SNG's, waarschijnlijk vanwege de geplande doorkoppeling met de 5100. Die is uiteraard komen te vervallen, maar men zal het druk zat gehad hebben met bijsturen dat het even niet meer van belang was SNG en SLT uit elkaar te halen.
en-es

Bericht door en-es »

DDietzen schreef: za 27 jul 2024, 15:33 De Community wordt op de pagina klantenservice op ns.nl prominent getoond als contactoptie. Veel opvallender, groter én eerder dan bijvoorbeeld de chat, telefoon of Xwitter.
Klopt, NS verwijst mensen vaak naar dat forum. Al krijg ik de indruk dat het vooral is om mensen af te poeieren zoals dat mooi heet. Je ziet ook wel eens dat mensen een vraag stellen en dan al hun persoonlijke gegevens erbij zetten. Niet wetende dat het een openbaar forum is waar iedereen zicht op heeft.
Bemined

Bericht door Bemined »

Of ze stellen een simpele vraag en worden overladen met treinserienummers en ander vakjargon door een overenthousiaste hobbyist.
TffpaA
Donateur

Bericht door TffpaA »

Of nog erger: dat twee van die nummerfappers de vraag kapen en met elkaar gaan lopen autiecosplayen over nummertjesgeneuzel.

Dat zou op dit forum nou nooit gebeuren (A)
IIVQ

Bericht door IIVQ »

IIVQ waardeert dit bericht
teun

Bericht door teun »

Vandaag rijdt er een trein 4471 met tien bakken FLIRT extra tussen Eindhoven en Deurne, te zien aan het reizigersbestand vermoedelijk vanwege een PSV-wedstrijd.
Plaats reactie