Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Ik merk nu voor de tweede keer op rij dat de halte Martinus Nijhofflaan in Delft wordt omgeroepen als "Bikolaan". Op de schermen staat wel de juiste halte weergegeven.
Alle andere haltes worden wel correct omgeroepen.
cassie127 schreef: ↑zo 14 jul 2024, 12:39
Ook B@M (bijsturingssysteem voor materieel) werkt tot 72 uur voor uitvoering. Daarna zul je echt in de planningssystemen moeten kijken waar die omloop in overgaat.
Maar dan zou nog steeds een dag van tevoren de juiste materieelinzet bekend moeten zijn. Waarom wordt dat dan niet weergegeven in de Reisplanner?
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
In de berichten over de werkzaamheden in Amersfoort kan ik niet vinden dat er morgen weer treinen rijden tussen Schothorst en Putten. Die zie ik wel in de reisplanner staan. Daar staan 4 stoptreinen per uur in beide richtingen. Heb ik iets over het hoofd gezien?
Naar Zwolle zelfs (Waar de s28700 in een 31-29-patroon rijdt, vertrek om :09 en :40, de ander zit daar 11/10mn na).
Ik had het meegekregen, maar wij hebben van onze spoorcollega een zeer uitgebreid overzicht gekregen.
De 2400 is deze twee weken ingekort en dus is zoals altijd de koppeling met de 3500 in de daluren weer niet verwerkt in de reisinformatie.
Wanneer gaat dat nou eens een keertje goed?
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
Meltrain schreef: ↑do 18 jul 2024, 12:46
Wanneer gaat dat nou eens een keertje goed?
Ik zou zeggen, wanneer gaat dat nou eens een keertje automatisch? In plaats van een handmatige koppeling zou je best naar de omloop kunnen kijken. Bijvoorbeeld: Staat de trein minder dan 10 minuten stil, en vertrekt hij in dezelfde rijrichting? Toon het dan als een doorgaande trein in het reisadvies.
Ik was vandaag bij de feestelijke opening van de Uithoornlijn. Los van alle digitale reisinformatie die nog niet klopte omdat de echte drgl pas morgen begint, werd ik niet echt duidelijk van de papieren reisinfo ter plekke. Spot de fouten. Het zijn er een paar. Nee, het zijn er véél.
Op Rotterdam Stadion waren de klassieke treinaanwijzers, de NS app en de treinen zelf het vandaag niet helemaal eens over van welke perronfase de treinen zouden vertrekken en wat de eindbestemming zou zijn. Bij trein 5151 gaf de trein zelf Roosendaal aan maar de treinaanwijzer en app Dordrecht, en bij trein 5051 gaven de treinaanwijzer en app 4a als vertrekspoor aan maar vertrok de trein in werkelijkheid van 4b. Richting Rotterdam zou volgens de NS app om en om van 3a en 3b vertrokken moeten worden, maar de treinaanwijzer gaf alles op 3b weer en dat klopte in mijn geval ook.
Vanwege een seinstoring reden er vanochtend enige tijd geen treinen tussen Gouda en Rotterdam Centraal. Voor de 4000 was kennelijk geen ruimte en was daarom opgeheven tussen Goverwelle en Rotterdam Noord. Mogelijke alternatieve werden bij het omroepbericht niet genoemd; maar als men nu omroept dat reizigers gebruik kunnen maken van de Sprinter naar 's-Hertogenbosch en vervolgens overstappen in Goverwelle is het gewoon mogelijk om naar Amsterdam te reizen.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Ging lekker in m'n tram van Uithoorn naar Amsterdam Zuid vanmiddag met de omroep:...
"Westwijk, eindpunt van deze lijn"
"Brink, overstappen op: vergeet niet uit te checken"
"A.J. Ernststraat, vierentwintig"
"Overstappen op: vergeet niet uit te checken" (dat het station Zuid was, was kennelijk niet relevant om te noemen)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Geen idee, bij Zwijndrecht is het spoorgebruik afwijkend wat mogelijk verderop conflicten oplevert. Al zie ik dat de 5100 daar tot nu toe steeds weer teruggewijzigd wordt naar spoor 3 dus mogelijk spookwerkzaamheden?
Zit nu in de 8871 waarin op de schermen in de trein alle tijden 20 minuten later dan gepland worden weergegeven. Systeem in de war door de start op Den Haag Centraal?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Ik had een maand geleden een soortgelijk geval, al begreep ik de daaropvolgende reactie niet helemaal. Helaas was er geen antwoord meer gekomen op mijn vervolgvraag.
Z2N schreef: ↑zo 28 jul 2024, 19:32
In de 8883 gisteren hetzelfde verhaal, maar het informatiesysteem in SLT kan dit soort verlengingen ook eigenlijk niet aan.
Waarom niet?
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
Vandaar dat de SLT waar ik gisteren in plaats nam te Utrecht in het geheel geen reisinformatie gaf. Was de 8900 die het stoppatroon van de 8800 volgde.
SLT heeft niet het gebruikelijke reisinformatiesysteem, maar heeft nog een eigen informatiesysteem waar de dienstregeling per wijzigingsblad in opgeslagen staat. Dagplanwijzigingen zijn dan ook niet toonbaar in SLT.
Is dat ook de reden dat SLT het enige materieel is waarbij je op de schermen de binnen- en buitentemperatuur kunt zien?
Kan het informatiesysteem niet aangepast worden naar wat gangbaar is bij NS?
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
Z2N schreef:SLT heeft niet het gebruikelijke reisinformatiesysteem, maar heeft nog een eigen informatiesysteem waar de dienstregeling per wijzigingsblad in opgeslagen staat. Dagplanwijzigingen zijn dan ook niet toonbaar in SLT.
Dagplaninformatie kan prima getoond worden, echter is daarvoor een werkende verbinding met de wal noodzakelijk en in geval van een niet-standaard treinnummer dient de HC via een kleine omweg het ophalen van de actuele informatie te triggeren. Daar is helaas niet elke HC even goed bekend mee en als de verbinding niet werkt, werkt het uiteraard ook dus niet.
Binnen- en buitentemperatuur wordt overigens ook op ander materieel weergegeven, bijvoorbeeld op SNG en ICNG.
Het wijzigen naar een ander systeem wordt op dit moment helaas te kostbaar geacht, omdat het huidige systeem te diep geïntegreerd is in de trein zelf en daardoor niet eenvoudig vervangen kan worden.