Boterhamzakjeuus!!!

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Plaats reactie
TffpaA
Donateur

Boterhamzakjeuus!!!

Bericht door TffpaA »

Op aangeven van VIRM en vele klachten in de MIEK-toppieckque *O*
VIRM schreef: do 01 aug 2024, 09:13 Op dit forum heb je geen boterhamzakjes, dus geen goede dagbesteding.
Julius

Re: Boterhamzakjeuus!!!

Bericht door Julius »

En nu wil ik een groente- en fruitzakjes topic :p

Nou, ik vind dat broodzakjes altijd moeten zijn, zodat je niet de hele broodafdeling moet lopen om een zakje te halen.
Trams zijn geweldig, waarom bouwen we er niet meer van?
VIRM

Bericht door VIRM »

Goed voor de stappenteller! *O*
Beul van de blindegeleidelijn
Ardan
Oud-beheerder OVNL

Bericht door Ardan »

Ik wil een klacht kwijt over de zakjes bij menig broodafdeling. Die zijn van papier met een plastic voorkantje, dat je thuis weer helemaal moeilijk uit elkaar moet peuteren om het plastic bij het plastic te doen en het papier bij het papier. En dat uit elkaar scheuren gaat nooit goed want het is dat dunne plastic dat heel makkelijk in stukken scheurt.

Einde klacht.
Gediplomeerd ongeluksmagneet
Julius

Bericht door Julius »

Ik heb vaker dat ik het probeer te openen en dan scheur ik per ongeluk de papier -0-
Z2N
Donateur

Bericht door Z2N »

Jullie gebruiken allemaal nog die wegwerpzakjes? Zijn jullie dan zo impulsief en vergeetachtig dat jullie nooit een herbruikbaar zakje gebruiken, of hebben jullie liever de voorkeur aan een Rotterdam in Zee? :X
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
nvdw
Donateur

Bericht door nvdw »

Nee. Daarom flikker ik die zakjes in de natuur zodat er uiteindelijk een dam van plastic brol in de Maas ontstaat om het water te keren *O*
Feed the childrens
VIRM

Bericht door VIRM »

Zaken als Blokker hebben hele handige herbruikbare boterhamzakjes. *O*
Beul van de blindegeleidelijn
TffpaA
Donateur

Bericht door TffpaA »

nvdw schreef: do 01 aug 2024, 12:45 Nee. Daarom flikker ik die zakjes in de natuur zodat er uiteindelijk een dam van plastic brol in de Maas ontstaat om het water te keren *O*
...en de Maas uiteindelijk overstroomt en daarmee een deel van Fran-krijk onder water zet (A)
Julius

Bericht door Julius »

Z2N schreef: do 01 aug 2024, 12:15 Jullie gebruiken allemaal nog die wegwerpzakjes? Zijn jullie dan zo impulsief en vergeetachtig dat jullie nooit een herbruikbaar zakje gebruiken, of hebben jullie liever de voorkeur aan een Rotterdam in Zee? :X
Oei. Nou ik ga wel als ik terug ben van mijn vakantie ga ik wel herbuikbare zakjes gebruiken. :s
Als ik het tenminste onthoud.
nvdw schreef: do 01 aug 2024, 12:45 Nee. Daarom flikker ik die zakjes in de natuur zodat er uiteindelijk een dam van plastic brol in de Maas ontstaat om het water te keren *O*
Of toch niet. *O*
nvdw schreef: do 01 aug 2024, 12:45 […] zodat er uiteindelijk een dam van plastic brol in de Maas ontstaat om het water te keren *O*
Ja! Voor de Wilhelminaplein! Of toch op de Noordereiland? Of ergens anders? *O*
TomSteyl

Bericht door TomSteyl »

Z2N schreef: do 01 aug 2024, 12:15 Jullie gebruiken allemaal nog die wegwerpzakjes? Zijn jullie dan zo impulsief en vergeetachtig dat jullie nooit een herbruikbaar zakje gebruiken, of hebben jullie liever de voorkeur aan een Rotterdam in Zee? :X
Op een of andere manier vind ik het niet zo fris met die herbruikbare zakjes. Want hoe krijg je die dingen schoon na een tijdje? In de wasmachine met die chemische wasmiddelen? Net zoals de herbruikbare drinkflessen die schadelijk zijn ( https://radar.avrotros.nl/artikel/scha ... iken-60646), heb ik het er niet op.

Geef me maar gewoon een papieren zakje voor groente en fruit, kan ook hergebruikt worden en na verloop van tijd bij het oud papier.
Laatst gewijzigd door TomSteyl op do 01 aug 2024, 14:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Veel gebruik gemaakt van het OV tussen 2006 en 2012, daarna meer bekeken vanaf de zijlijn.
trolly

Bericht door trolly »

Ardan schreef: do 01 aug 2024, 10:58 Ik wil een klacht kwijt over de zakjes bij menig broodafdeling. Die zijn van papier met een plastic voorkantje, dat je thuis weer helemaal moeilijk uit elkaar moet peuteren om het plastic bij het plastic te doen en het papier bij het papier. En dat uit elkaar scheuren gaat nooit goed want het is dat dunne plastic dat heel makkelijk in stukken scheurt.

Einde klacht.
Ja, rot.

Helaas gaat dit topic niet over broodzakken, maar over boterhamzakjes. Als je over een broodzakkenklacht wil klagen kan je dat öf bij de nog op te richten klaagmuur doen, of je eigen broodzakkentopic starten. Maar hier zomaar vanalles lopen staan te zitten dumpen omdat het je een beetje dwars zit geeft geen pas. Dan wordt dit forum een boeltje :shock:
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Z2N
Donateur

Bericht door Z2N »

TomSteyl schreef: do 01 aug 2024, 14:02 Geef me maar gewoon een papieren zakje voor groente en fruit, kan ook hergebruikt worden en na verloop van tijd bij het oud papier.
Je groenten uit de supermarkt moet je toch wassen, dus dan maakt het niet uit of het papier of een in chemisch water gewassen herbruikbare zakje is (wat bij het gemiddelde wasmiddel overigens geen serieus risico is, anders kon je je kleding ook niet aan). Overigens mag met voedsel vervuild papier niet bij het oud papier omdat dat niet gerecycled kan worden.
Flickr!
Suus
Contacteer:

Boterhamzakjeuus!!!

Bericht door Suus »

Helemaal voor het tegengaan van afval en klimaatverandering, maar dat betuttel met plastic broodzakjes gaat het niet oplossen. Die herbruikbare zakjes die je in de supermarkt koopt zijn gemaakt van kunstgaren en geven microplastics af in de wasmachine.

Mijn katoenen boodschappentassen zijn gezien hun duurzaamheid veel beter voor het milieu, was ik misschien vier keer per jaar zonder microplastics te veroorzaken. Maar ja, die vind ik niet schoon genoeg om klein brood naakt in te vervoeren en brood kan je ook niet onder de kraan wassen en dus gebruik ik daarvoor zakjes, en bij de Jumbo zijn die nu eenmaal van 100% plastic.

Als ik groente en fruit koop is dat meestal op de markt en sowieso gooi ik meestal alles los bij de kassa neer en daarna zo direct in mijn katoenen boodschappentas. Hoepel op met je tussenzakjes, ook in de supermarkt.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Chrysa

Bericht door Chrysa »

Z2N schreef: do 01 aug 2024, 12:15 Zijn jullie dan zo impulsief en vergeetachtig dat jullie nooit een herbruikbaar zakje gebruiken
Ja.

Als ik het direct opeet hou ik mn broodje gewoon beet.
nvdw
Donateur

Bericht door nvdw »

Suus schreef: do 01 aug 2024, 16:44...en geven microplastics af in de wasmachine
Mijn opmerking over de dam van plastic zakjes was uiteraard gekscherend, maar het hier volgende niet: bij al dit soort zaken zakt de moed me weer een stukje verder in de schoenen. You can never win, lijkt het wel. :(
Feed the childrens
Z2N
Donateur

Bericht door Z2N »

Nou ja, zo moeilijk is het niet: zoals Suus doet (katoenen zakjes gebruiken) kom je al een heel eind, en als je alleen een frikkendelbroodje haalt voor bij je Bullit gewoon in de hand bewaren tot na de kassa.
Flickr!
Chrysa

Bericht door Chrysa »

Bullit? Het geld groeit me niet op de rug!
TffpaA
Donateur

Bericht door TffpaA »

Voor jou alleen Amsterdam Mariner?
Z2N
Donateur

Bericht door Z2N »

Ik denk eerder een traytje Klok, die liggen immers niet voor niets als tray in de supermarkt. (A)
Flickr!
Suus
Contacteer:

Bericht door Suus »

nvdw schreef: do 01 aug 2024, 17:06
Suus schreef: do 01 aug 2024, 16:44...en geven microplastics af in de wasmachine
Mijn opmerking over de dam van plastic zakjes was uiteraard gekscherend, maar het hier volgende niet: bij al dit soort zaken zakt de moed me weer een stukje verder in de schoenen. You can never win, lijkt het wel. :(
Het was niet de bedoeling om je depressief te maken, maar ik kan je wel begrijpen :(
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Chrysa

Bericht door Chrysa »

Z2N schreef: do 01 aug 2024, 20:16 Ik denk eerder een traytje Klok, die liggen immers niet voor niets als tray in de supermarkt. (A)
Gadver. -0-
Plaats reactie