^^^^^^^^
Dus als je in de verkeerde richting in de ochtendspits moet heb je grote pech?
Chollo schreef: ↑do 08 aug 2024, 18:40
Julius schreef: ↑wo 07 aug 2024, 16:23
32 naar Schiedam is zeker een goed idee, want ik neem aan dat er wat reizigers zijn die van Centrum/Overschie naar Schiedam/Spaanse Polder moet. ‘s Avonds en ‘s weekends (vooral ‘s ochtends) vind ik wel dat de helft van de ritten wel in Overschie mogen keren. Lijn 35 naar 16Hoven kan ook, maar ik vind een buurtbuslijntje wel beter.
Vanuit het centrum kan je al via Marconiplein met lijn 42 naar Spaanse Polder. Voor de doorgaande reiziger lijkt het mij het meest aantrekkelijk om lijn 35 door te trekken over de v.d. Duijn v. Maasdamweg, Zuiderlaan, vervolgens via de route van lijn 33 tot halte van der Sasstraat, Giessenweg, Industrieweg en dan over de Horvathweg of Franselaan richting station Schiedam Centrum. Dan bedien je 16hoven, waar momenteel nog flink bijgebouwd wordt, ook gelijk en heb je in mijn optiek een hele mooie oost-west verbinding aan de noordrand van Rotterdam die veel wijken direct met elkaar verbindt.
Kan je gelijk ook de vliegveld bedienen

, maar dan alleen op beperkte tijdstippen. Verder met lijn 33 naar De Lugt en dan vervolgens over de Overschieseweg, Strickledeweg en Kommiezen laan naar de Matelingeweg wat de Tjaklaan wordt. Bij de kruising met de Franselaan wordt het een beetje moeilijk. Richting Marconiplein heb je overstap op de tramlijnen en de Calandlijn en bij Schiedam Centrum heb je overstap op de trein, Calandlijn, minder tramlijnen, de stadsnet van Schiedam en twee streeklijnen. (Als ik het zo formulier lijkt Schiedam Centrum de duidelijke keuze, maar er zijn hoogstwaarschijnlijk reizigers die met lijn 8 moeten). Ik kies uiteindelijk wel voor Schiedam, lijn 8 kan je toch verlengen naar Station Centrum
010rdamm schreef: ↑do 08 aug 2024, 21:09
Zou zeker een mooie verbinding zijn lijn 35 van Schiedam naar Alexander. ik zie het liefst meer verbindingen tussen buitenwijken onderling. Ook bijvoorbeeld tussen Ridderkerk, Barendrecht en Rhoon. Deels rijdt daar lijn 65. Maar met een onaantrekkelijke frequentie. Helaas in deze tijden niet mogelijk.
Misschien kan je lijn 603 verlengen naar Rhoon (of eventueel Poortugaal) en naar Ridderkerk Sporthal Drievliet (Ik zeg zomaar een eindpunt).
Ik zag gister bij halte tiendplein van lijn 44 een abri met daarin reisinformatie van het gebied van rondom Alexander. Ik vraag mij echt af welke lummel dat project bedacht heeft. Er zijn nog steeds haltes langs de route zonder abri. Zo ook bij Dijkzigt voor lijn 32. We wonen in Nederland… sta je daar in een flinke bui zonder bushokje op een hov lijn te wachten. Niet goed over nagedacht.
Fotootje? En die bus is zeker geen R-net, die krijgt niet eens de branding. Doe het maar lekker weer via Carnisse en houd het 6-4-2
Suus schreef: ↑do 08 aug 2024, 21:13
Op de bouwhekken bij Schiedam Centrum is een tramlijn naar Zestienhoven ingetekend. Ergens heb ik het vermoeden dat die er niet gaat komen…
Nee! Dus daar gaat al de derde stadsbrug geld naar!