Mag ik even kwijt
- Hainje
Re: Mag ik even kwijt
♪♫ Graai, pak, grijp, jat, naai, pik en bedonder ♪♫
"If you say you love freedom, but you don't believe in freedom for everybody, then the thing you love isn't freedom - it's privilege." ~ Tim Walz.
"If you say you love freedom, but you don't believe in freedom for everybody, then the thing you love isn't freedom - it's privilege." ~ Tim Walz.
-
- Donateur
Ik was een paar weken geleden in Schotland en heb voor een paar kleine retourtjes gebruik gemaakt van losse kaartjes. Vervolgens viel er op zondagavond een trein uit, waardoor ik uiteindelijk meer dan 2 uur vertraagd was. Want ja, toen pas vertrok de volgende trein. (Gelukkig had ik dat wel op tijd gezien en heb ik die tijd dus gewoon door kunnen brengen op het strand.
)
Nou goed, Delay Repay maar eens proberen dan. Aan het LNER-loket in Edinburgh werd me verteld: dat moet u bij ScotRail doen, online. Prima, dus ik naar dat online formulier. Moest ik mijn kaartje doormidden knippen om daar dan een foto van te uploaden.
Blijkt vervolgens dat je alleen PayPal als optie kunt selecteren om je geld terug te krijgen.
Dus ik ScotRail gemaild of ze me ook op een andere manier mijn geld kunnen geven, maar helaas: "Unfortunately for overseas refunds and payments our process for actioning these is through PayPal. As this is our method for overseas payments we would required PayPal details to process your compensation."
Ik wil niks met PayPal te maken hebben, maar nu is dus de vraag: toch maar een account aanmaken en £8.80 terugvragen, of zonder geld maar wel met twee doorgeknipte kaartjes blijven zitten?

Nou goed, Delay Repay maar eens proberen dan. Aan het LNER-loket in Edinburgh werd me verteld: dat moet u bij ScotRail doen, online. Prima, dus ik naar dat online formulier. Moest ik mijn kaartje doormidden knippen om daar dan een foto van te uploaden.

Ik wil niks met PayPal te maken hebben, maar nu is dus de vraag: toch maar een account aanmaken en £8.80 terugvragen, of zonder geld maar wel met twee doorgeknipte kaartjes blijven zitten?
-
Ik zou gewoon een Britse paspoort krijgen
Als je die geld echt mist, dan wel. Anders niet.

Als je die geld echt mist, dan wel. Anders niet.
Trams zijn geweldig, waarom bouwen we er niet meer van?
- trolly
Da's nou zo lullig van principes. Kost klauwen vol geld.
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
- nvdw
- Donateur
- trolly

Dat merkte ik onlangs ook. Nu denk ik weer een stuk genuanceerder over mezelf

-
-
- Donateur
Denk je dat dat enige kans maakt? Dan moet ik eerst nog klagen bij ScotRail (want ik had in eerste instantie alleen een vraag gesteld), ondertussen verloopt waarschijnlijk de periode waarin ik kan claimen, dan naar de Rail Ombudsman (waar mij van bijstaat dat men er in het VK niet zo gelukkig mee was omdat hij niet zoveel bereikt, al weet ik dat niet meer 100% zeker), ... en dan moet ik mijn argument maken op basis van Britse wetgeving die ik niet ken waar dan uit zou moeten blijken dat ze meer terugbetaalmethodes moeten aanbieden.
- trolly

En of je dan een dagboek voor ons bij wil houden, liefst met leuke foto's enzo.
-
- Donateur
...en je vorderingen van je studie Brits recht met ons wilt delen.
-
Geen idee hoeveel kans je maakt, maar als je niet klaagt, heb je in ieder geval geen kans. Aangezien het VK nog steeds deel van de SEPA uitmaakt, is het op zijn minst vreemd te noemen dat ze geen SEPA-overschrijving aanbieden. De bank van Scotrail zal die mogelijkheid zeker hebben (verplicht zelfs denk ik).umbusko schreef: ↑di 06 aug 2024, 13:20 Denk je dat dat enige kans maakt? Dan moet ik eerst nog klagen bij ScotRail (want ik had in eerste instantie alleen een vraag gesteld), ondertussen verloopt waarschijnlijk de periode waarin ik kan claimen, dan naar de Rail Ombudsman (waar mij van bijstaat dat men er in het VK niet zo gelukkig mee was omdat hij niet zoveel bereikt, al weet ik dat niet meer 100% zeker), ... en dan moet ik mijn argument maken op basis van Britse wetgeving die ik niet ken waar dan uit zou moeten blijken dat ze meer terugbetaalmethodes moeten aanbieden.
Je hoeft zelf geen juridische argumenten te bedenken, maar stel gewoon dat ze op zijn minst een standaardmanier van uitbetalen zouden moeten aanbieden die voor iedereen bruikbaar is, zoals een gewone SEPA-overschrijving. De juridische argumenten zal de ombudsman wel bedenken.
Scotrail heeft een online formulier voor klachten en de Ombudsman ook, dus een klacht indienen kost niet veel tijd of moeite.
-
Wijs ze vooral ook op de National Rail Conditions of Travel of het vermelde in hun eigen Passenger Charter:
National Rail Conditions of Travel schreef: 34.1
Compensation methods may include payment by cheque or a bank transfer payment
(usually referred to as a BACS payment); by means of a refund to your debit or credit
card (each of these three is a “money option”); or in rail travel vouchers. Your options,
which will include at least one “money option”, will vary by Train Company, and will be
shown when making your claim. Where the delay was caused by a fault of the Train
Company, you are entitled to payment by the same means as your Ticket was paid for
unless you agree to another payment method.
Passenger Charter Scotrail, p. 10 schreef:In line with the Consumer Rights Act, we will pay the refund by the same method you used to pay for your ticket. You can claim through the ScotRail website
-
- Donateur
Oeh, dat is net te laat voor de klacht die ik bij ScotRail heb ingediend, maar zal ik zeker gebruiken in een eventuele vervolgcommunicatie. Dank!
-
In Europa is de regels vaak beter voor kopers. In het westen tenminste.
- Meltrain
- Donateur
Waarom zou jij een Brits paspoort krijgen? Ben je Brits staatsburger?
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
- Z2N
- Donateur
Mijn ervaring is dat GTBV via PayPal bij Scotrail heel goed werkt. Ik had binnen een paar dagen mijn geld terug, en kon het via PayPal zo naar mijn bankrekening storten.
-
Niet iedereen wil een extra (commerciële) partij tussen hun transacties hebben zitten.
- Z2N
- Donateur
Of dat nou PayPal of Mastercard is zou toch niet zoveel uit moeten maken?
-
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen. Ik ben ook meer dan één jaar bezig geweest met DB om geld terug te krijgen...
Beul van de blindegeleidelijn
-
- Z2N
- Donateur
En in dit geval is PayPal een noodzakelijk kwaad als je je geld makkelijk terug wil krijgen.
-
-
En als je geen creditcard wil of hebt ook vaak noodzakelijk kwaad om überhaupt iets op een buitenlandse website te kopen. Zelf heb ik beide, zeker omdat ik van mening ben dat betalen met PayPal nog net wat makkelijker en sneller is dan betalen met creditcard (en zeker voor zitplaatsreserveringen die slechts €1,50 tot €3,00 kosten via ÖBB). PayPal zit direct aan mijn betaalrekening gekoppeld en wordt binnen 2 dagen na de transactie automatisch van mijn bankrekening afgeschreven.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
-
Ooit gezien dat Deutsche Bahn op tijd is? Misschien, maar is wel vaker laat.
-
Daarvoor heb je niet per se een creditcard nodig. Een debitkaart voldoet ook.
Voor iedereen hier geldt dat op het moment dat je een nieuwe bankpas krijgt, deze ook voor dergelijke aankopen gebruikt kan worden. Voordeel van het feit dat zowel VPay (van Visa) als Maestro (van Mastercard) van de Nederlandse markt gaan verdwijnen en worden vervangen voor de reguliere passen van Visa Debit respectievelijk Debit Mastercard.
Bron: MaxVandaag
Nee, in dit geval is PayPal een onnodige, onrechtmatige en voor sommige mensen ongewenste complicering van het terugbetalen. Onnodig, aangezien er voldoende alternatieve betaalmogelijkheden zijn waarbij een dergelijke intermediair niet noodzakelijk is. Onrechtmatig, aangezien ScotRail in nota bene hun eigen voorwaarden heeft staan dat (conform de Consumer Rights Act, oftewel de Engelse wet) terugbetaling via hetzelfde betaalmiddel geschiedt. Voor sommige mensen ongewenst heb ik al eerder aangeduid.