Mag ik even kwijt

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
cassie127

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door cassie127 »

iamthedutchdude schreef: wo 07 aug 2024, 10:36
cassie127 schreef: wo 07 aug 2024, 10:03 En als je geen creditcard wil of hebt ook vaak noodzakelijk kwaad om überhaupt iets op een buitenlandse website te kopen.
Daarvoor heb je niet per se een creditcard nodig. Een debitkaart voldoet ook.

Voor iedereen hier geldt dat op het moment dat je een nieuwe bankpas krijgt, deze ook voor dergelijke aankopen gebruikt kan worden. Voordeel van het feit dat zowel VPay (van Visa) als Maestro (van Mastercard) van de Nederlandse markt gaan verdwijnen en worden vervangen voor de reguliere passen van Visa Debit respectievelijk Debit Mastercard.

Bron: MaxVandaag
Maar voor mensen die zo'n nieuwe Debitkaart nog niet hebben is het een stuk lastiger om met je normale bankpas online te betalen. En dan hebben we het nog niet over Klarna gehad (dan gebruik ik nog liever PayPal. In landen als Duitsland is PayPal ook veel normaler en gaan betalingen onderling vaak ook via PayPal (dmv betaalverzoeken via die app).

En wat ook meespeelt hierin is dat de gemiddelde Nederlander niet gewend is om kleine transacties met de creditcard te betalen
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
waldo79

Bericht door waldo79 »

Nou kan ik in hetzelfde Duitsland weer vaker de creditcard voor kleine betalingen gebruiken, maar dat komt door de gebrekkige ondersteuning van VPay.
ArrivaBas
Contacteer:

Bericht door ArrivaBas »

iamthedutchdude schreef: wo 07 aug 2024, 10:36
cassie127 schreef: wo 07 aug 2024, 10:03 En als je geen creditcard wil of hebt ook vaak noodzakelijk kwaad om überhaupt iets op een buitenlandse website te kopen.
Daarvoor heb je niet per se een creditcard nodig. Een debitkaart voldoet ook.
Dat geldt alleen voor landen die lid zijn van het SEPA-verdrag en voor zover de webshop waar je wat bestelt dat ondersteunt. Als je iets in een Amerikaanse webshop bestelt heb je alsnog een creditcard of PayPal nodig en het nadeel van SEPA is dat je altijd met euro's betaalt in plaats van lokale valuta.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
iamthedutchdude

Bericht door iamthedutchdude »

Dan heb je het over een ander type debitkaart. Het type debitkaart dat ik (en het artikel) beschrijf heeft "gewoon" een soortgelijk kaartnummer als een creditkaart, evenals een CVC. Ik heb dan ook al verschillende aankopen op deze manier gedaan, ook buiten SEPA-landen. Specifiek Amerika bijvoorbeeld ook...

Edit: Zie bijvoorbeeld ook onderstaande tekst op de site van SNS:
SNS Bank schreef:Heb ik nog een creditcard nodig als ik met de betaalpas online kan betalen?
Op websites waar je met een creditcard kunt betalen, kan dit ook met een Debit Mastercard en VISA Debit betaalpas. In tegenstelling tot een creditcard wordt de betaling alleen verwerkt als de bestedingsruimte op je betaalrekening hiervoor voldoende is. Op je creditcard heb je een aparte kredietlimiet en betaal je de uitgaven en geldopnames later terug.
Het verwarrende is echter dat ook die oude bankpassen in Europa debitkaart heetten, maar buiten Europa niet alle functionaliteiten van de aldaar gangbare debitkaarten hadden...
cassie127

Bericht door cassie127 »

Alleen zoals al aangegeven heeft een groot deel van Nederland nog niet die nieuwe bankpas zonder Maestro of V pay waardoor dat voor veel mensen vooralsnog niet mogelijk is.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
isadora

Bericht door isadora »

En dus is PayPal een heel goed alternatief, en de cirkel weer rond.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Julius

Bericht door Julius »

Net een ritje van 6 stations gemaakt (ongeveer 5 km denk ik) op de Shenyang Metro, 1 kaart kost 3 yuan of ongeveer 0,39 eurocent. Instaptarief bestaat daar gelukkig niet :)

Er wordt gelukkig ongeveer 8x/uur gereden, ook rond 20:30
Die kaartjes zijn van karton en worden hergebruikt. Waarschijnlijk zijn papieren kaartjes geen goed idee in drukke (steden met zoveel files er zijn mini-snelwegen door de stad, als een brug zodat je de stoplichten kan vermijden) steden.
Trams zijn geweldig, waarom bouwen we er niet meer van?
Suus
Contacteer:

Bericht door Suus »

Woensdag 14 augustus wordt in Rotterdam het kruidnotenreferendum gehouden. Deelnemers kunnen bepalen wanneer in de toekomst kruidnoten in de winkels komen.

https://www.ad.nl/rotterdam/kruidnootre ... ~a12f36a0/
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Julius

Bericht door Julius »

Dat is de dag wat ik in een vliegtuig zit :cry:

Maar uh, ik vind dat ze altijd beschikbaar moeten zijn :Y
VIRM

Bericht door VIRM »

Suus schreef: do 08 aug 2024, 20:29 Woensdag 14 augustus wordt in Rotterdam het kruidnotenreferendum gehouden. Deelnemers kunnen bepalen wanneer in de toekomst kruidnoten in de winkels komen.

https://www.ad.nl/rotterdam/kruidnootre ... ~a12f36a0/
Ik heb geen account van het AD, dus kan alleen de inleiding lezen. Maar is dit serieus? En als dit serieus is, hoe handig is het om een referendum te houden midden in de zomervakantie?
Beul van de blindegeleidelijn
iamthedutchdude

Bericht door iamthedutchdude »

Waarom dat een referendum genoemd moet worden ontgaat mij. Bolletje (producent van o.a. kruidnoten en knäckebröd) doet hooguit een peiling om te zien hoe de markt erin staat. Stemmen kan ook op slechts één locatie, dus lekker representatief.
Z2N
Donateur

Bericht door Z2N »

Het feit dat referendum niet tussen aanhalingstekens staat zegt meer over de journalistieke standaard van het AD, het betreft namelijk een reclamestunt van Bolletje.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
TffpaA
Donateur

Bericht door TffpaA »

Dat is wat we in Nederland 'komkommertijd' noemen - en als wij hier aan forumvulling mogen doen door polls te houden over de favoriete lijn ergens waar dan ook van de forummer, mag adje heus aan bladvulling doen door over een bolletjereferendum te berichten :Y
erjeebee

Bericht door erjeebee »

Kruidnoten horen het hele jaar in de winkel te liggen.
En horen verscheept te worden naar DownUnder, net als muntdrop en hagelslag.
Hagelslag is hier te krijgen als de Aldi "Holland week" heeft, hoewel in de meest recente HW er geen hagelslag was :neg:
umbusko
Donateur

Bericht door umbusko »

Pepernoten (ja, daarmee bedoel ik kruidnoten) zijn een seizoensproduct en zouden wat mij betreft pas in de winkels moeten liggen vanaf een week of twee voor de intocht, zodat het echt iets blijft om naar uit te kijken.
TffpaA
Donateur

Bericht door TffpaA »

umbusko schreef: vr 09 aug 2024, 10:21 Pepernoten (ja, daarmee bedoel ik kruidnoten) zijn een seizoensproduct [...]
Dat is evenwel geen onontkoombaar feit zoals 'water is nat', maar eerder het resultaat van keuzes uit het verleden. Keuzes die ook prima aangepast kunnen worden. Net zoals we tegenwoordig het hele jaar door allerlei groente- en fruitsoorten kunnen consumeren die 'vroegâh' alleen maar tijdens bepaalde seizoenen beschikbaar waren, kun je die peper- cq kruidnotenlopendebanden ook het hele jaar door aanzetten.

Mijn zegen hebben ze *O*
umbusko
Donateur

Bericht door umbusko »

Ja, dat is een keuze, maar dat haal je dit “speciale” element van Sinterklaas weg. Als je je er het hele jaar al mee volduwt, dan is het gewoon een normaal product en moet je het uitkijken naar dit seizoen op een andere manier doen. Wat mij betreft is er al genoeg zoete troep op de markt voor het hele jaar en mogen de pepernoten seizoensgebonden blijven.
TffpaA
Donateur

Bericht door TffpaA »

Het zwart van Piet hebben ze ook al weggehaald, en op wat vuige krochten van de maatschappij na hoor je daar ook niemand meer over. En met de hedendaagse consumentenmaatschappij is het iedere dag Sniklaas (A)
umbusko
Donateur

Bericht door umbusko »

Nou ja, daarom juist. Jezelf volstouwen met pepernoten is zo’n beetje het enige dat over is om je echt op te verheugen. Die uitwassen van gepolariseerde volwassenen en Sinterklaasliedjes in de winkels, of het in elkaar moeten flansen van surprises, zijn dat alvast niet. :')
gkw1969

Bericht door gkw1969 »

umbusko schreef: vr 09 aug 2024, 10:21 Pepernoten (ja, daarmee bedoel ik kruidnoten) zijn een seizoensproduct en zouden wat mij betreft pas in de winkels moeten liggen vanaf een week of twee voor de intocht, zodat het echt iets blijft om naar uit te kijken.
Kruidnoten is, in de zin van het woord, geen seizoensproduct. Ze kunnen namelijk het hele jaar door gemaakt worden in dezelfde fabriek (in Almelo). Iets wat je nu al ziet omdat ze in september al in de winkels liggen.
Dus het hele jaar door aanbieden is wel zeker mogelijk.
Maar….. het doet dan wel afbreuk aan het feest waar ze voor uitgevonden zijn.

Enne Zwarte Piet is een andere discussie. Dat is een mens en geen product.
Speed doesn't kill you, suddenly becoming stationary is what gets you
Bemined

Bericht door Bemined »

Was de start van het kruitnotenseizoen niet gekoppeld aan de start van de zwartepietendiscussie?
umbusko
Donateur

Bericht door umbusko »

gkw1969 schreef: vr 09 aug 2024, 11:03 Kruidnoten is, in de zin van het woord, geen seizoensproduct.
Inderdaad, ze zijn geen seizoensproduct in de zin dat ze alleen verkrijgbaar zijn in een bepaald seizoen in verband met hun oogst of iets dergelijks. Maar ze zijn wel (cultureel) seizoensgebonden en dat bedoelde ik.
en-es

Bericht door en-es »

Het is best wel goed toeven in de LNER lounge van Edinburgh Waverley. Mooi uitzicht ook op de perrons vanaf mijn stoel.
Hainje

Bericht door Hainje »

Waarom is het toch altijd zo stervenskoud in DDZ-treinen? :')
♪♫ Graai, pak, grijp, jat, naai, pik en bedonder ♪♫
"If you say you love freedom, but you don't believe in freedom for everybody, then the thing you love isn't freedom - it's privilege." ~ Tim Walz.
Julius

Bericht door Julius »

Nog eentje: Waarom zijn er zoveel fouten in lijnnetkaarten -0-
Plaats reactie