Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Voor ontwikkelingen in het openbaar vervoer in het buitenland.
Daniel
OVNL-bestuurslid
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Daniel »

Groeten uit de IR70 in Luzern... Ik had eigenlijk al bijna in m'n hotelkamer in Winterthur willen zijn, maar de IR Interlaken - Luzern (met oude getrokken trein) stond opeens 20 minuten in the middle of nowhere stil met een defect aan de loc.
De 5 minuten overstap op Luzern ging dus niet meer lukken en de volgende IR naar Zürich viel ook nog eens uit. Ook in het Zwitserse kan je gewoon +60 hebben dus ;)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
en-es

Bericht door en-es »

Zeker. In september 2022 had ik zoiets. Een aansluiting in Biel die de mist in ging na vertraging.
ICE11

Bericht door ICE11 »

Soms is echt de vraag welke gedachten de managers van DB InfraGo hebben: Vandaag reed de eerste trein onder draad op de zijlijn tussen Hofheim (Ried) en Bürstadt. Wel is deze elektrificatie maar tijdelijk, want als de Riedbahn in december weer open gaat verdwijnt de bovenleiding op deze rond 5 km van de "Nibelungenbahn" weer en de dieseltreinen komen terug. Wat maakt er nu in godsnaam het verschil, dat het loont voor maar vier maanden elektrisch te rijden? Voor dat geld had men zeker een andere lijn permanent kunnen elektrificeren....

https://www.drehscheibe-online.de/foren ... 4,10873598
rvdborgt

Bericht door rvdborgt »

gpvos schreef: ma 05 aug 2024, 17:06 Maar dit is een goede herinnering dat een naametiket aan je bagage in Frankrijk niet voor niets verplicht is.
Daar heb ik me nog nooit mee beziggehouden.
MaartenD

Bericht door MaartenD »

ICE11 schreef: ma 05 aug 2024, 21:44 Soms is echt de vraag welke gedachten de managers van DB InfraGo hebben: Vandaag reed de eerste trein onder draad op de zijlijn tussen Hofheim (Ried) en Bürstadt. Wel is deze elektrificatie maar tijdelijk, want als de Riedbahn in december weer open gaat verdwijnt de bovenleiding op deze rond 5 km van de "Nibelungenbahn" weer en de dieseltreinen komen terug. Wat maakt er nu in godsnaam het verschil, dat het loont voor maar vier maanden elektrisch te rijden? Voor dat geld had men zeker een andere lijn permanent kunnen elektrificeren....

https://www.drehscheibe-online.de/foren ... 4,10873598
In het topic wordt door een persoon gezegd dat dit gerucht niet waar is, in het gelinkte bericht van DB zie ik ook alleen maar dat tot 14 december er 2 treinen per uur rijden i.p.v. 1. Niet dat de elektrificatie weer verwijderd zou worden.
gpvos

Bericht door gpvos »

Groeten uit de RE5 25258 van Koblenz ri Wesel. We staan al een kleine 40 min. stil aan het perron van Weißenthurm vanwege een spoorloper. De ICE naast ons staat er al iets langer, maar rijdt net weg dus wij vast zo ook.

Ik had gehoopt in Oberhausen de ICE ri Asd te kunnen pakken maar dat gaat tricky worden.

Op Koblenz viel me op dat al het Fernverkehr, in elk geval richting Keulen, een uur of zo vertraging had, waar dit dus nog bovenop komt.
Verder ben ik van mening dat lijn 4 niet op Albert Cuypstraat moet stoppen en lijn 3 wel op Amsteldijk.
gpvos

Bericht door gpvos »

Het was uiteraard licht frustrerend om te zien dat de RE5 waar ik in zat minuut voor minuut de achterstand inhaalde op de ICE die 20 minuten op Oberhausen stilstond terwijl ik wist dat het niet ging lukken. Kort na luchthaven Düsseldorf was het verschil zelfs even maar twee minuten en kreeg ik even hoop, maar eenmaal in Oberhausen was spoor 13 leeg dus ik bespaarde me het rennen.

De volgende ICE maar. Via Venlo had ik een half uur eerder thuis kunnen zijn, maar dat is ook weer gedoe.
Verder ben ik van mening dat lijn 4 niet op Albert Cuypstraat moet stoppen en lijn 3 wel op Amsteldijk.
gpvos

Bericht door gpvos »

Op Duisburg zou ICE 120 van spoor 6 vertrekken, en dat was al een gewijzigd spoor, maar de opgang daarheen was afgesloten. Een langslopende medewerker verwees ons naar spoor 11, maar niets op de schermen daar, wel na een tijdje de RE19. Kort voor vertrek kwam spoor 1A op de website te staan. Ik hoop maar dat iedereen die op spoor 11 stond het door heeft gekregen.
umbusko
Donateur

Bericht door umbusko »

Ik zat wat te neuzen in wat vertrektijden en opeens zie ik bij meerdere ICE's van lijn ICE 41 (Dortmund - München) staan dat het Deutschlandticket tussen Würzburg en Nürnberg geldig is. :shock: (ICE 521, 525, 529, etc. maar niet in 523, 527, etc. (?))

Geen idee wat daar het idee van is, maar komt wellicht van pas. :Y
Suus
Contacteer:

Bericht door Suus »

Werkzaamheden, de RE10 rijdt slechts 1x/2 uur tussen Kitzingen en Würzburg.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
MaartenD

Bericht door MaartenD »

Ik zit in de RB27 naar Keulen, vlak voor Pulheim, komt ons een door een lok getrokken ICE tegemoet. Helaas niet kunnen zien wat voor lok of ICE.
cassie127

Bericht door cassie127 »

Kan maar zo een Neo zijn die onderweg is naar de testring van Siemens nabij Wegberg
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Rikkel

Bericht door Rikkel »

Veel uitval op de RE19 zo te zien op zuginfo.nrw. Ziek personeel. Hoop dat het snel beter gaat.

"Einschränkungen auf der Linie RE 19 aufgrund aktuell hoher Krankenstände"

Vooral veel uitval tussen Emmerich en Arnhem. Maar daar is natuurlijk ook niet iedereen bevoegd voor.
RobertT

Bericht door RobertT »

Ook op de RE13 was er weer veel uitval tussen Venlo en Mönchengladbach,gemiddeld iedere 2 uur
Daniel
OVNL-bestuurslid
Contacteer:

Bericht door Daniel »

Wat een reis vandaag zeg... de EC Transalpin was mooi en stipt op tijd, tot in Bischofshofen een half uur vertraging ontstond door wachten op de Transalpin de andere kant op (die 3 uur vertraagd was).
Vervolgens nog wat extra vertraging door de weersomstandigheden en kruisingen, zodat in Leoben Hbf zelfs de trein naar Wenen van een uur later al weg was. De S-bahn naar Bruck/Mur moest nog wel komen, maar die was helaas ook vertraagd geraakt dus ging de aansluiting in Bruck/Mur weer de mist in.

Uiteindelijk dus met +120 op Wien Hbf aangekomen, maargoed, terwijl ik dit schrijf zit ik wel leuk treintjes te kijken vanuit de hotelkamer :)
Schapekop in de Keistad

cassie127

Bericht door cassie127 »

Ik zag inderdaad al een behoorlijk vertraagde Transalpin in Feldkirch aangekondigd staan ja
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Tom024
OVNL-beheerder

Bericht door Tom024 »

Schijnbaar 'Personenschaden' in de omgeving Graz.
Gamma

Bericht door Gamma »

Daniel schreef: wo 07 aug 2024, 22:15 Wat een reis vandaag zeg... de EC Transalpin was mooi en stipt op tijd, tot in Bischofshofen een half uur vertraging ontstond door wachten op de Transalpin de andere kant op (die 3 uur vertraagd was).
Vervolgens nog wat extra vertraging door de weersomstandigheden en kruisingen, zodat in Leoben Hbf zelfs de trein naar Wenen van een uur later al weg was. De S-bahn naar Bruck/Mur moest nog wel komen, maar die was helaas ook vertraagd geraakt dus ging de aansluiting in Bruck/Mur weer de mist in.

Uiteindelijk dus met +120 op Wien Hbf aangekomen, maargoed, terwijl ik dit schrijf zit ik wel leuk treintjes te kijken vanuit de hotelkamer :)
Bewuste keuze om niet EC 163 tot Innsbruck te pakken en dan overstappen op de RJX 767?
Daniel
OVNL-bestuurslid
Contacteer:

Bericht door Daniel »

Ja bewuste keuze, die route heb ik eerder gedaan en wilde nu juist eens de mooiere route doen.
Dat ik een hotel in Wenen heb heeft dan weer te maken met de reis huiswaarts morgen. Is qua tijd dan een stuk haalbaarder met wat buffer (ruime overstappen en niet de laatste trein naar Nederland).
Schapekop in de Keistad

Gamma

Bericht door Gamma »

Ik zie voor Wenen - Amersfoort nog best wat krappe overstappen morgen, of heb je een aangepast reisplan gemaakt?
Daniel
OVNL-bestuurslid
Contacteer:

Bericht door Daniel »

Grofweg een uur in Würzburg en iets minder dan een uur in Hannover. De oorspronkelijke krappe overstap in Würzburg was al vervallen door een dienstregelingswijziging, maar met de ICE een uur later was ik ook nog op tijd in Hannover.
Schapekop in de Keistad

ICE11

Bericht door ICE11 »

MaartenD schreef: di 06 aug 2024, 08:20 In het topic wordt door een persoon gezegd dat dit gerucht niet waar is, in het gelinkte bericht van DB zie ik ook alleen maar dat tot 14 december er 2 treinen per uur rijden i.p.v. 1. Niet dat de elektrificatie weer verwijderd zou worden.
Toch is het vreemd, want volgens DB zijn er momenteel geen plannen voor elektrificatie van het resterende traject tussen Bürstadt en Bensheim. En als de Riedbahn weer open is de gewone uurdienst op deze lijn weer voldoende (want de grote reizigersaantallen vanuit Bürstadt gaan dan weer over deze lijn), welke niet anders dan met diesel kan worden gereden.
ArrivaBas
Contacteer:

Bericht door ArrivaBas »

Dan gaan ze toch dieselen onder de draad tot het lijntje verder wel in aanmerking komt voor elektrificeren? Daarbij vraag ik me af waarom DB InfraGo dat lijntje niet verder wil voorzien van een waslijntje. Er ontstaat dan wel een (weliswaar beperkte) alternatieve route voor treinen tussen Ludwigshafen en Darmstadt bij een calamiteit bij Mannheim of langs de Bergstraße.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
ICE11

Bericht door ICE11 »

Er moet ergens op het resterende gedeelte nog een brug zijn welke te laag voor een bovenleiding is.
cassie127

Bericht door cassie127 »

Dan ga je er met Akku treinen rijden :Y
Plaats reactie