Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
atroffa010

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door atroffa010 »

010rdamm schreef: do 08 aug 2024, 21:09 Zou zeker een mooie verbinding zijn lijn 35 van Schiedam naar Alexander. ik zie het liefst meer verbindingen tussen buitenwijken onderling. Ook bijvoorbeeld tussen Ridderkerk, Barendrecht en Rhoon. Deels rijdt daar lijn 65. Maar met een onaantrekkelijke frequentie. Helaas in deze tijden niet mogelijk.

Ik zag gister bij halte tiendplein van lijn 44 een abri met daarin reisinformatie van het gebied van rondom Alexander. Ik vraag mij echt af welke lummel dat project bedacht heeft. Er zijn nog steeds haltes langs de route zonder abri. Zo ook bij Dijkzigt voor lijn 32. We wonen in Nederland… sta je daar in een flinke bui zonder bushokje op een hov lijn te wachten. Niet goed over nagedacht.
Zo’n abri heb je ook bij halte Lange Hilleweg (lijn 66) op zuid.
Meltrain
Donateur

Bericht door Meltrain »

010rdamm schreef: do 08 aug 2024, 21:09 Er zijn nog steeds haltes langs de route zonder abri. Zo ook bij Dijkzigt voor lijn 32. We wonen in Nederland… sta je daar in een flinke bui zonder bushokje op een hov lijn te wachten. Niet goed over nagedacht.
Maak eens een melding bij de RET. :idea:
jesse-cruzu schreef: do 08 aug 2024, 23:16 Vandaag toevallig zag ik bij de volgende nieuwe haltes een abri staan:
Lijn 32: Breitnerstraat alleen richting Overschie
Lijn 44: Tiendplein en Dijkzigt. Beide alleen richting Zuidplein.
Bij geen van allen een DRIS... -0-
Breitnerstraat is geen nieuwe halte en Tiendplein heeft al sinds de eerste dag een abri. Dus alleen Dijkzigt heeft recent een abri gekregen. -0-
Wat ook suf was, is dat enkele haltes op de Carnissesingel zijn verplaatst, maar de abri's niet verplaatst zijn. Ik weet niet of dat inmiddels opgelost is.
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
jesse-cruzu

Bericht door jesse-cruzu »

^^Ik zei ook: Toevallig zag ik bij de nieuwe haltes abris staan ;) Dus niet specifiek of ze deze recent geplaatst zijn. Voor zover ik weet hebben ze alleen bij Breitnerstraat en Dijkzigt, beide in één richting dus pas geleden twee abris geplaatst.

De halte Breitnerstraat in de richting Overschie is wel nieuw aangelegd en situeert nu aan de Rochussenstraat vlak voor de kruising met de Mathenesserlaan.
marcel.nl

Bericht door marcel.nl »

Weet iemand waarom er tussen Haven en Hoek van Holland strand enkelspoor is aangelegd?
Ik vond het bij begin al onlogisch en zit nu https://www.youtube.com/watch?v=uqOezA3P7ms trajectvideo op youtube te kijken met uitleg dat 2 minuten eerder van strand vertrokken moet worden en andere kant 2 minuten moet wachten enzovoort vanwege dat enkele spoor? Dat is toch niet handig en logisch?
Op drukke dagen naar het strand wil je toch juist dubbel spoor om beide perrons aan eindpunt goed te benutten?
Oude treinspoor was ook twee sporen, gedeelte wat er nu bij kwam door die tunnel (welke ik eveneens niet zo goed snap) tot aan nieuwe station is enkel spoor.
Had geld niet beter besteed kunnen worden aan het niet maken tunnel en gewoon dubbel spoor tot aan strand, waar zelfs 3 perrons gemaakt hadden kunnen worden?
ArrivaBas
Contacteer:

Bericht door ArrivaBas »

Er is onvoldoende ruimte voor een tweede spoor binnen Hoek van Holland en het traject loopt door kwetsbaar duingebied. Het is niet voor niets een behoorlijk unicum dat het nieuwe metrostation bijna letterlijk op het strand ligt.

Buiten het hoogseizoen is het enkelspoor voldoende, en voor die paar maanden in het jaar dat het wel druk is gaat RET geen extra miljoenen verbrassen om een kleine aanpassing in de dienstregeling niet meer te hoeven doen.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
dylanwild94
Donateur

Bericht door dylanwild94 »

en de rede dat de tunnel is aangelegd is omdat de bewoners van de 2 flats daarboven geen overlast wilde hebben van de metro anders had de metro helemaal niet tot aan het strand aangelegd kunnen worden.
Hoe voller de bus des meer vertraging heeft hij.
Julius

Bericht door Julius »

NIMBYS _O-

Hoe snel rijdt die metro daar? Vast en zeker dat je amper iets hoort.
Trams zijn geweldig, waarom bouwen we er niet meer van?
jesse-cruzu

Bericht door jesse-cruzu »

De laatste tijd vallen er veel bussen uit maar ik schrok aan het begin van de avond zag ik dat er 4 achtereenvolgende ritten op lijn 33 uitvielen
Wat is er toch iets aan de hand? :shock:
marcel.nl

Bericht door marcel.nl »

Dank voor de uitleg en jullie reacties.

Die twee flats staan er ook nog niet zolang. Er was vroeger 1 groot parkeerterrein met een straat waar de metro zo over naar het strand had gekund.
Maar goed, dit was ruim voor de komst van de metro die zo pal op het strand idd een unikum is.

Kwam er vroeger vrij vaak en stapte vaak op Haven uit omdat de wandeling naar het strand weinig langer duurde dan vanaf station Strand.
Dat is nu wel anders.
atroffa010

jesse-cruzu schreef: za 10 aug 2024, 19:18 De laatste tijd vallen er veel bussen uit maar ik schrok aan het begin van de avond zag ik dat er 4 achtereenvolgende ritten op lijn 33 uitvielen
Wat is er toch iets aan de hand? :shock:
Lijn 66 had vandaag ook tussen 12:43 en 13:28 uur 2 achtereenvolgende ritten die uitvielen :(
Julius

Bericht door Julius »

Vraagje: Hoe keerden tram 4 vroeger bij Broersvest?
Etienne
Donateur
Contacteer:

Bericht door Etienne »

In de Overschiesestraat lag een keerlus (in twee richtingen bereikbaar).
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
atroffa010

:| De OVinfo-app toont geen dienstregeling van pendelbus 704 die morgen al gaat rijden de komende 2 weken
Julius

Bericht door Julius »

Nog een pagina? Vooruit. :roll:

En trouwens: bij mijn OV-Info laat hij helemaal niet. :N
Chollo

Bericht door Chollo »

Vanwege een aanrijding op de Algerabrug rijden lijnen 97 en 98 momenteel helemaal niet.
Let op: links uitstappen!
Bemined

Bericht door Bemined »

Ook de streekbussen zijn gestremd tussen Krimpen en Capelsebrug, alleen de wisselstrook is nog open voor autoverkeer maar die is niet geschikt voor zware voertuigen.
atroffa010

Lijn 300 lijkt opgeheven te zijn :roll:
atroffa010

Update dienstregeling

Vanaf maandag 26 augustus 2024

De metro gaat weer vaker rijden op alle lijnen. De extra ritten naar Hoek van Holland Strand worden nog gereden tot 30 september.

Een aantal buslijnen gaat op weekdagen weer vaker rijden: 40, 42, 44, 66, 68, 70, 97, 98, 145, 170, 173, 174, 283 en 668. De rest van de buslijnen blijft tot en met zondag 22 september volgens de huidige tijden rijden.

Alle tramlijnen blijven tot en met zondag 29 september volgens de huidige tijden rijden.
Julius

Bericht door Julius »

44 :roll:
hauptbahnhof

Bericht door hauptbahnhof »

Als ik de berichten over uitval hier lees, vraag ik me af wat er ineens veranderd eind deze maand dat verhogingen mogelijk zijn.
DPDelft
OVNL-beheerder

Bericht door DPDelft »

Ik vermoed vooral minder vakantieverlof. Maar het tekort zal niet opeens verdwenen zijn inderdaad.
atroffa010

Julius schreef: ma 12 aug 2024, 02:1544 :roll:
:Y
atroffa010

hauptbahnhof schreef: ma 12 aug 2024, 02:57 Als ik de berichten over uitval hier lees, vraag ik me af wat er ineens veranderd eind deze maand dat verhogingen mogelijk zijn.
Of vanaf maandag 23 september, wanneer ze verwachten bij de overige lijnen de dienstregeling aan te passen en verhogen :roll:
Julius

Bericht door Julius »

Ge-wel-dig.

Op de RET app staat dat lijn 704 richting Molenlaan stopt op Station Noord (beide haltes), Lommerijk en CNA Looslaan. :N

Op de terugweg stopt hij bij de twee Station Noord haltes. _O-

En als ik “Station Noord” zoek, dat staat er dat er twee bussen tegelijkertijd vertrekt naar Molenlaan.
HSG3

Bericht door HSG3 »

Vraagje, sinds wanneer en waarom rijden er EBS bussen tussen Hoogvliet en Rozenburg?
Plaats reactie