Materieelaanschaf in het buitenland
-
- Berichten: 5706
- Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42
Re: Materieelaanschaf in het buitenland
Het is ook een treinstel van 55 meter, dus 27,5 meter per bak. Met een jacobsdraaistel in het midden wordt de zijwaartse uitzwaai in bogen denk ik te groot om binnen PVR te blijven.
- Z2N
- Donateur
- Berichten: 13789
- Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
- Locatie: Zeist
Re: Materieelaanschaf in het buitenland
Het zal vooral met het gewicht van de accu's te maken hebben gok ik, waardoor een jacobsdraaistel een (te) hoge aslast zou opleveren.
- Suus
- Berichten: 52109
- Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
- Locatie: Delfshaven
- Contacteer:
Re: Materieelaanschaf in het buitenland
Dat is de Flirt AKKU's van Nah.SH geen bezwaar.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 8476
- Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Re: Materieelaanschaf in het buitenland
Was ik net een aantal dagen te vroeg in Mannheim. Maar de huidige treinen zijn aan vernieuwing toe.
-
- Berichten: 5706
- Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42
- Suus
- Berichten: 52109
- Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
- Locatie: Delfshaven
- Contacteer:
Re: Materieelaanschaf in het buitenland
Ik had het dan vooral over het bezwaar dat de accu's te zwaar zouden zijn.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- Z2N
- Donateur
- Berichten: 13789
- Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
- Locatie: Zeist
Re: Materieelaanschaf in het buitenland
Ik kan nergens online een tonnage vinden van de Flirt-Akku, dus ik weet niet wat de aslast is en hoe zich dat verhoudt tot de Desiro Classic.
-
- Berichten: 1264
- Lid geworden op: ma 15 mei 2017, 12:20
-
- Berichten: 4155
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Materieelaanschaf in het buitenland
Wat is er aan de hand met de ICE L? Op Drehscheibe 11 pagina's discussie, maar het nieuwsartikel zit achter een betaalslagboom. Zie hier: https://www.drehscheibe-online.de/foren ... 2,10873466
Zou de ICE L in de zomer van 2025 wel kunnen rijden tussen Amsterdam en Berlin? Die zespersoonscoupés die nu worden ingezet in de Eerste Klasse zijn gewoon waardeloos
Zou de ICE L in de zomer van 2025 wel kunnen rijden tussen Amsterdam en Berlin? Die zespersoonscoupés die nu worden ingezet in de Eerste Klasse zijn gewoon waardeloos
-
- Meltrain
- Donateur
- Berichten: 22807
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
- Locatie: Delft
Re: Materieelaanschaf in het buitenland
Kun je een samenvatting geven?
Mijn Duits is niet goed genoeg om alles te snappen.
Mijn Duits is niet goed genoeg om alles te snappen.
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
-
- Berichten: 5394
- Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11
Re: Materieelaanschaf in het buitenland
Ik lees ook verhalen over die ICE-L die niet erg geruststellend zijn 

-
- Berichten: 4282
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: Materieelaanschaf in het buitenland
Ik weet niet wat voor OS je gebruikt maar ik neem aan dat ze het allemaal wel hebben. In ieder geval in iOS/MACos/iPadOS kun je de webpagina vertalen. Zelf doe ik engels want de nederlandse vertaling is vaak bagger.
-
- Berichten: 7249
- Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Re: Materieelaanschaf in het buitenland
Makkelijkste is de link plakken in Google Translate als je een goede vertaling Duits>Nederlands wilt. Dan geef je aan dat de link in het Duits is en dat je dat in het Nederlands wilt waarna er een link komt waarop de hele Website door Google Translate vertaald is.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
- Meltrain
- Donateur
- Berichten: 22807
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
- Locatie: Delft
Re: Materieelaanschaf in het buitenland
Bedankt voor de tips, maar het lijkt me toch beter als Nitein-Repart een samenvatting geeft.
Hij stelt immers een vraag, maar legt de probleemstelling niet uit. Hoe kunnen we dan een goed antwoord geven op zijn vraag?
Hij stelt immers een vraag, maar legt de probleemstelling niet uit. Hoe kunnen we dan een goed antwoord geven op zijn vraag?
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
- Suus
- Berichten: 52109
- Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
- Locatie: Delfshaven
- Contacteer:
Re: Materieelaanschaf in het buitenland
De uitlevering bij Talgo gaat heel traag, ze krijgen de benodigde productiecapaciteit voor de grote bestellingen van DB en DSB maar niet op poten. Het gevolg daarvan is dat de testritten voor toelating ook zeer traag verlopen.
Ik heb zelf ook nog wat andere geruchten gehoord die niet op enige manier onderbouwd kunnen worden dus vooralsnog zal ik die geruchten ook voor mij houden.
Ik heb zelf ook nog wat andere geruchten gehoord die niet op enige manier onderbouwd kunnen worden dus vooralsnog zal ik die geruchten ook voor mij houden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- ICE11
- Berichten: 3399
- Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
- Locatie: Aken
Re: Materieelaanschaf in het buitenland
Korte samenvatting: Uitgangspunt is een artikel in het Duitse “Manager Magazin”. Het punt is dat Talgo problemen heeft omdat het bedrijf waarschijnlijk een nieuwe eigenaar krijgt/moet krijgen. Vervolgens wordt er gespeculeerd over de langzame goedkeuring van de ICE-L, tot aan de vraag of die überhaupt nog komt en is er een uitgebreide discussie over de verschillende IC- en ICE-typen (zowel in Duitsland als in andere landen) en hun voor- en nadelen en in hoeverre deze gebruikt zouden kunnen worden als de ICE-L er echt niet in dienst zou gaan. Enige concrete uitspraak over de langzame goedkeuring van de ICE-L is, dat er problemen met de remmen zijn welke niet aan de eisen voldoen.
-
- Berichten: 7249
- Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Re: Materieelaanschaf in het buitenland
Vergeet niet dat de talgo een bijzondere bouwconstructie blijft... Dus zodra Duitsland te toelating heeft begint het hele toelatingen circus voor Nederland weer opnieuw, maar je ook nog eens met het ding zit dat in Nederland beide assen met elkaar verbonden moeten zijn vanwege de kortsluitstromen in het spoor on de trein te detecteren, iets wat bij talgo niet standaard het geval is.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
- Meltrain
- Donateur
- Berichten: 22807
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
- Locatie: Delft
Re: Materieelaanschaf in het buitenland
Bedankt voor de samenvatting.ICE11 schreef: ↑za 10 aug 2024, 19:57 Korte samenvatting: Uitgangspunt is een artikel in het Duitse “Manager Magazin”. Het punt is dat Talgo problemen heeft omdat het bedrijf waarschijnlijk een nieuwe eigenaar krijgt/moet krijgen. Vervolgens wordt er gespeculeerd over de langzame goedkeuring van de ICE-L, tot aan de vraag of die überhaupt nog komt en is er een uitgebreide discussie over de verschillende IC- en ICE-typen (zowel in Duitsland als in andere landen) en hun voor- en nadelen en in hoeverre deze gebruikt zouden kunnen worden als de ICE-L er echt niet in dienst zou gaan. Enige concrete uitspraak over de langzame goedkeuring van de ICE-L is, dat er problemen met de remmen zijn welke niet aan de eisen voldoen.

De beide assen? Treinen van Talgo hebben toch helemaal geen (doorgaande) assen (behalve misschien onder het eerste en laatste rijtuig)?cassie127 schreef: ↑za 10 aug 2024, 22:19 Vergeet niet dat de talgo een bijzondere bouwconstructie blijft... Dus zodra Duitsland te toelating heeft begint het hele toelatingen circus voor Nederland weer opnieuw, maar je ook nog eens met het ding zit dat in Nederland beide assen met elkaar verbonden moeten zijn vanwege de kortsluitstromen in het spoor on de trein te detecteren, iets wat bij talgo niet standaard het geval is.

Maar in de eisen stond dat de treinen geschikt moeten zijn voor inzet in Nederland, dus ik ga ervan uit dat Talgo daar wel rekening mee heeft gehouden.
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
- trolly
- Berichten: 11425
- Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43
- Locatie: Golf van Mexico
Re: Materieelaanschaf in het buitenland
Ik neem aan dat bedoeld is dat de beide wielen van een rijtuig (in andere gevallen verbonden door een as) electrisch verbonden dienen zijn.Meltrain schreef: ↑zo 11 aug 2024, 16:40 De beide assen? Treinen van Talgo hebben toch helemaal geen (doorgaande) assen (behalve misschien onder het eerste en laatste rijtuig)?![]()
Maar in de eisen stond dat de treinen geschikt moeten zijn voor inzet in Nederland, dus ik ga ervan uit dat Talgo daar wel rekening mee heeft gehouden.
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
-
- Donateur
- Berichten: 6005
- Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
- Locatie: Maastricht/Berlin
Re: Materieelaanschaf in het buitenland
De vierde KISS is 10 dagen geleden ook in dienst genomen. (klik)umbusko schreef: ↑do 15 feb 2024, 15:49De eerste 3 KISS-stellen zijn sinds vandaag in dienst (met foto) in REX-treinen tussen Bratislava en Nové Zámky en tussen Bratislava en Trenčín. De vierde is betrokken geweest bij een ongeval op de testbaan (het fijne weet ik hier niet van) en komt later dit jaar in dienst.umbusko schreef: ↑zo 26 dec 2021, 23:52 ZSSK heeft bij Stadler 4 KISS-treinstellen besteld. Zesdelig, 611 zitplaatsen, 160 meter en geschikt voor 160 km/u. Deze moeten eind 2023 gaan rijden op de trajecten Bratislava – Trnava - Žilina, Bratislava - Trnava – Galanta, Bratislava – Kúty – Břeclav, Bratislava – Nové Zámky en tijdelijk ook op Bratislava – Zvolen – Banská Bystrica.
-
- Berichten: 4155
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Materieelaanschaf in het buitenland
Talgo is vooral gespecialiseerd in omspoorbaar materieel en ze hadden ook beter alleen materieel kunnen afleveren aan landen waarbij treinen over verschillende spoorbreedtes moeten rijden (in en naar Spanje, in en naar de Baltische Staten, Rusland en Oekraïne). Voor de ICE L was het achteraf gezien beter geweest om rijtuigen bij Siemens te bestellen (vergelijkbaar met de Railjet 2.0). Op de Talgo Avril is al heel veel kritiek gekomen op het magere rijcomfort en vreemde inrichtingskeuzes. De Railjet 2.0 heeft ook kritiek gekregen, maar die kritiek richt zich enkel op de inrichtingskeuzes en niet op het rijcomfort.cassie127 schreef: ↑za 10 aug 2024, 22:19 Vergeet niet dat de talgo een bijzondere bouwconstructie blijft... Dus zodra Duitsland te toelating heeft begint het hele toelatingen circus voor Nederland weer opnieuw, maar je ook nog eens met het ding zit dat in Nederland beide assen met elkaar verbonden moeten zijn vanwege de kortsluitstromen in het spoor on de trein te detecteren, iets wat bij talgo niet standaard het geval is.
Voor de Denen was de keuze voor de Alstom Stream met een 15 kV AC-configuratie en beveiligingssystemen van Duitsland, Zweden en Noorwegen ook een logischere keuze geweest. Immers, de Denen hebben al 100 vijfdelige Streams besteld voor het binnenlandse net. Zulke ingewikkelde Talgo-treinen bestellen, terwijl je niet van spoorbreedte hoeft te wisselen en enkel naar Duitsland, Zweden en Noorwegen hoeft te rijden, is vragen om problemen, wat dus nu ook gebeurd is.
-
- Meltrain
- Donateur
- Berichten: 22807
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
- Locatie: Delft
Re: Materieelaanschaf in het buitenland
Dan had Siemens wel in moeten schrijven op de aanbesteding en dat hebben ze niet gedaan.Nitein-Repart schreef: ↑zo 18 aug 2024, 08:44 Voor de ICE L was het achteraf gezien beter geweest om rijtuigen bij Siemens te bestellen (vergelijkbaar met de Railjet 2.0).
Daarnaast, bieden de rijtuigen van Siemens wel een gelijkvloerse instap in Nederland? Dat was nu juist één van de eisen.
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
-
- Berichten: 7249
- Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Re: Materieelaanschaf in het buitenland
Ja ook in Nederland hebben we de standaard Europese perronhoogte van 76 centimeter
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
-
- Berichten: 856
- Lid geworden op: za 30 okt 2010, 01:19
Re: Materieelaanschaf in het buitenland
Het is ook een kwestie van waar nog productiecapaciteit is. Als Talgo vooral voor Spanje e.d. werkt zullen ze vaker een plekje over hebben. Een nieuwe fabriek bouwen kost tijd.
Verder ben ik van mening dat lijn 4 niet op Albert Cuypstraat moet stoppen en lijn 3 wel op Amsteldijk.
- Meltrain
- Donateur
- Berichten: 22807
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
- Locatie: Delft
Re: Materieelaanschaf in het buitenland
Ja, maar Duitse perrons zijn toch juist niet allemaal zo hoog?
Betere vraag: hebben de rijtuigen van Siemens een gelijkvloerse instap bij een perronhoogte van 76 cm?
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 gasten