OVer Missers in de Reisinformatie

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Meltrain
Donateur

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Meltrain »

Bedankt voor de uitleg. :pos:
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
Hendrik

Bericht door Hendrik »

Door de werkzaamheden in de Heinenoordtunnel rijden alle buslijnen uit HWGO én de lijnen 310 en 395 tot Heinenoord busstation in plaats van Rotterdam Zuidplein. Vanaf Heinenoord busstation rijden drie pendelbuslijnen.
Arriva heeft dit voor lijn 310 echter niet goed in de reisinformatie verwerkt. Lijn 310 staat gewoon met eindbestemming Rotterdam Zuidplein in de reisplanner; de afwijkende bestemming wordt alleen in een storingsmelding getoond.
Voor vandaag is het inmiddels aangepast, maar niet correct: nu staat lijn 310 met eindbestemming Numansdorp Rijksweg A29 in de reisplanner. Met als gevolg dat je een extra overstap op lijn 436 te zien krijgt als je een reis naar Rotterdam Zuidplein plant.
Michael
Contacteer:

Bericht door Michael »

Dat zal waarschijnlijk komen omdat Heinenoord Busstation officieel geen halte is van lijn 310. Bij vervallen haltes ivm werkzaamheden zet Arriva die altijd als vervallen in de reisinfo. Normaal gesproken zie je dan bij bijvoorbeeld OVinfo bij de mededeling rijdt via een andere route of de haltes waar de bus niet stopt staan. Maar omdat in dit geval dus de eindhalte vervalt krijg je dus de melding rijdt niet verder dan Numansdorp Rijksweg A29 te zien. In het weekend rijdt lijn 310 wel gewoon door naar Rotterdam Zuidplein.
Hendrik

Bericht door Hendrik »

Maar dat is voor reizigers toch onhandig? Dan moet je uit de mededeling afleiden dat de overstap op lijn 436 toch niet nodig is.
Bij de lijnen 395 en 436 is Heinenoord busstation normaliter ook geen halte die wordt aangedaan. Maar daar is die halte nu wel gewoon ingevoerd als eindpunt.
En als je voor de komende dagen een reis plant waarin lijn 310 voorkomt, lijkt het nog steeds alsof je rechtstreeks naar Zuidplein kunt. Toch wel een misser, als je het mij vraagt.
Michael
Contacteer:

Bericht door Michael »

Onhandig is het zeker ja. Maar doorgaans worden zulke dingen wel gewoon in de bus op de informatieschermen getoond.
Milco
OVNL-beheerder
Contacteer:

Bericht door Milco »

Waarschijnlijk gaat het tonen van de afwijkende eindbestemming Heinenoord bij de lijnen 395 en 436 wel goed omdat dat wel gewoon een halte van andere lijnen van Connexxion is.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands

Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
25-05-2025 NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam!
14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
IIVQ

Bericht door IIVQ »

Nee, dat komt omdat CXX een nieuwe routevariant van 395 en 436 heeft aangemaakt waar Hndbus wel in de route zit (en wel als begin-/eindpunt).
Als Arriva dat ook gedaan had met de 310 dan was dit ook prima gegaan.
Meltrain
Donateur

Bericht door Meltrain »

Hendrik schreef: ma 29 jul 2024, 13:30 En als je voor de komende dagen een reis plant waarin lijn 310 voorkomt, lijkt het nog steeds alsof je rechtstreeks naar Zuidplein kunt. Toch wel een misser, als je het mij vraagt.
Naar Rotterdam is het nog niet eens zo erg: in het ergste geval komen reizigers er te Heinenoord pas achter dat ze moeten overstappen op een andere bus en een paar minuten later aankomen.
De andere richting lijkt me problematischer, aangezien reizigers echt een andere buslijn moeten pakken op Zuidplein. Ik vraag me af hoeveel reizigers nutteloos op buslijn 310 staan te wachten....
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
IIVQ

Bericht door IIVQ »

In Amsterdam zijn er geplande werkzaamheden aan Overamstel, waardoor het perron richting Station Zuid (vanwege andere werkzaamheden tijdelijk eindpunt lijn 50) niet beschikbaar is.
Dat staat alleen een beetje random in OVinfo. Als ik nu kijk staat bij de eerstvolgende rit Overamstel er gewoon in, dan 5 ritten waar Overamstel als rode streepjeslijn met "does not call at Overamstel", de ritten van 9:50 en 10:10 hebben geen melding maar Overamstel ook niet in de route, maar die van 10:00 weer met het does not call at Overamstel. Bij 9292 gaat het wel goed, daar wordt Overamstel nooit getoond en die laat je afwisselend vanaf Overamstel lopen of terugsteken vanaf RAI.
VIRM

Bericht door VIRM »

Vrijdagochtend zag ik een mailtje van NS International: mijn dagtripje naar de zuiderburen dinsdag begint nog steeds om 07:20 op spoor 5 in Zwolle. Wat een stelletje prutsers als ze vier dagen van tevoren nietin een mailtje kunnen aangeven dat er een alternatieve route is. Iets met werkzaamheden bij Amersfoort...
Beul van de blindegeleidelijn
Milco
OVNL-beheerder
Contacteer:

Bericht door Milco »

Nu weet ik niet waar je overstapt op de internationale trein, maar er vertrekt vanuit Zwolle toch echt om 7.20 uur een intercity naar Amsterdam Centraal. ;)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands

Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
25-05-2025 NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam!
14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
VIRM

Bericht door VIRM »

Ja, en dan mis ik de internationale trein die ik wilde halen. Dan is de IC naar Schiphol Airport veel en veel beter, aangezien ik die trein dan wel haal. Maar kennelijk weet de geautomatiseerde maildienst van NS International helemaal niks over die werkzaamheden bij Amersfoort.
IIVQ

Bericht door IIVQ »

Tenzij je in Ut over wil stappen (maar daar stoppen geen internationale treinen naar 🇧🇪): Op het traject Zl-Amf-Wp (en dan Asd/Shl) zijn a.s. dinsdag geen werkzaamheden.
Ik weet niet welke trein je wil nemen, maar als dat de ICD 8:25 is, dan haal je die inderdaad niet, moet je de IC ri Gvc van 7:17 nemen en ri Shl, dan heb je daar 16 minuten om op diezelfde ICD over te stappen. Slordig idd van NS.

Overigens heb ik nog nooit zo'n mailtje gehad, maar dat komt wellicht omdat ik in Amsterdam woon en meestal met de metro naar Asd reis of op OVC van Dmnz naar Shl.
iamthedutchdude

Bericht door iamthedutchdude »

IIVQ schreef: zo 04 aug 2024, 16:32 Tenzij je in Ut over wil stappen
Milco schreef: zo 04 aug 2024, 15:25 Nu weet ik niet waar je overstapt op de internationale trein
Ik gok dat VIRM volgens de normale planning (dus zonder de werkzaamheden) van Zwolle naar Rotterdam was gegaan om daar op ICD Brussel te stappen ;)
VIRM

Bericht door VIRM »

Klopt helemaal, dan was ik inderdaad in Rotterdam overgestapt. Maar NS International wist een paar weken geleden bij aanschaf van het kaartje niet eens van die werkzaamheden bij Amersfoort. Ik wel. ;)
Daniel
OVNL-bestuurslid
Contacteer:

Bericht door Daniel »

Ach, DB weet ook nog steeds niet van de ICE een uur na degene die ik a.s. vrijdag eigenlijk van Würzburg naar Hannover zou hebben af. (Die heb ik zelf maar opgezocht en gereserveerd dan)
Sinds ik de oorspronkelijke aansluiting in Würzburg niet meer kan halen, doordat m'n trein uit Wenen later aankomt, heb ik toch zeker al een stuk of 4 mailtjes van ze gehad. Allen met gewoon dezelfde trein op het eerste stuk, maar daarna worden ze steeds gekker en zitten ze ondertussen al op 7 uur later in Hannover aankomen met allemaal regionalverkehr. Terwijl er dus ook gewoon een ICE gaat waarmee ik maar een uur later ben en m'n aansluiting zou moeten halen (maar die kent DB dan weer niet, want die is noodgedwongen via OeBB gereserveerd).
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
verfmeer

Bericht door verfmeer »

Ach, DB heeft ook al een maand een tekstmelding in de reisplanner staan dat ICE 120 op 14 september niet verder zal rijden dan Düsseldorf. Alleen zijn ze vergeten die trein dan ook tussen Düsseldorf en Amsterdam uit de reisplanner te halen. En dus verschijnt hij gewoon in allerlei reisadviezen.
Meltrain
Donateur

Bericht door Meltrain »

Het "hier bevindt u zich"-symbool op de TBP's van spoor 2 op station Delft wordt op de verkeerde plaats weergegeven. De treinen stoppen in de praktijk veel verder naar voren dan je op basis van die schermen zou verwachten.
Bemined

Bericht door Bemined »

Die in Heemstede-Aerdenhout klopte al helemaal niet, scherm staat zowat pal naast het treinlengtebord bij de hoofdingang maar doet alsof de trein bij einde perron zou stoppen:
Afbeelding
Rikkel

Bericht door Rikkel »

Afbeelding

Iemand dacht leuk te zijn bij Rijkenhage?
Daelea

Bericht door Daelea »

Op zich niet heel erg vreemd: de Armenhage is een zijstraat van de Rijkenhage. Op Maps kijkend was misschien 'Hagepoortplein' nog de logischere straatkeuze geweest voor deze halte, naast Rijkenhage dus. Dat die twee straatnamen opvallend zijn, is dan weer een andere kwestie ;)
Rikkel

Bericht door Rikkel »

Ah ja, maar wel allemaal in hoofdletters en de rest niet.
Daniel
OVNL-bestuurslid
Contacteer:

Bericht door Daniel »

Op Amsterdam Centraal staat de 9236 op de borden met " Amsterdam Centraal Brussel-Zuid" als bestemming. Met eronder een melding "Let op: Rijdt naar Brussel-Zuid/Midi". Eh, dat doet hij toch altijd al :mrgreen:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Meltrain
Donateur

Bericht door Meltrain »

Het valt me de laatste tijd regelmatig op dat de infoschermen in VIRM vastlopen op een (reeds gepasseerd) 'volgend' station. In de eerste paar minuten wordt de vertrektijd nog getoond, maar na verloop van tijd wordt het --:--
Heel vaak is het 'volgende' station Delft, maar in de trein waar ik nu in zit is het toevallig Amsterdam Sloterdijk.
Dionysusnu

Bericht door Dionysusnu »

Dat zijn toevallig twee stations waar de GPS-ontvangst tijdens het stilstaan beperkt is. 1+1?
Plaats reactie