Brabant: Alledaagse gebeurtenissen
-
- Contacteer:
Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen
Oosterhout leent de laatste weken ook regelmatig chauffeurs uit aan Breda. Maar Oosterhout zit ook niet ruim in het personeel. Afgelopen donderdag reden bijvoorbeeld 3 (ik was daar 1 van) chauffeurs uit Oosterhout in Breda. Maar de dienst die ik eigenlijk in Oosterhout had is komen te vervallen.
-
Sinds een paar weken!
Het zijn over het algemeen ook altijd dezelfde, omdat dit de diensten zijn die het makkelijkst uit kunnen vallen zonder dat er bussen op het station in de weg blijven staan etc. Heeft wel als gevolg dat er weinig uitval nodig is om een gat van 2 uur in de middagspits op lijn 122.
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
Ach, het heeft nog geen ZOBse toestanden van eerder dit jaar bereikt, daar kwam dat helaas met enige regelmaat voor, met als toppunt een dag waarop op lijn 23 Helmond - Boxmeer welgeteld 1 rit in elke richting reed (ritten keren in Boxmeer op zichzelf). Die dag kon je dus ergens heen maar niet terug.ovforens schreef: ↑za 03 aug 2024, 01:29 De 122 en die naar Zundert reden gister soms wel 4 uur lang niet. De laatste 3 uur van de 130 viel ook uit. Hoe komen de mensen dan thuis? Kan je een taxi declareren bij Arriva of de provincie? Waarom is de dienstregeling niet afgeschaald om ongeplande rituitval te voorkomen?

"Een touringcar is geen bus"
-
- Contacteer:
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
Je zou kunnen afschalen op stadsdiensten om zo mens en machine achter de hand te hebben voor onvoorziene uitval, vooral aan de randen van de dag.
-
De meeste stadsdiensten zijn ook afgeschaald,is dus ook weinig te halen
-
- Donateur
Dat waren idd wel de dieptepunten. Volgensmij was er een zondag dat 52% vd de dienstregeling verviel vanwege ziekte en tekorten.fogeltje schreef: ↑zo 04 aug 2024, 15:44Ach, het heeft nog geen ZOBse toestanden van eerder dit jaar bereikt, daar kwam dat helaas met enige regelmaat voor, met als toppunt een dag waarop op lijn 23 Helmond - Boxmeer welgeteld 1 rit in elke richting reed (ritten keren in Boxmeer op zichzelf). Die dag kon je dus ergens heen maar niet terug.ovforens schreef: ↑za 03 aug 2024, 01:29 De 122 en die naar Zundert reden gister soms wel 4 uur lang niet. De laatste 3 uur van de 130 viel ook uit. Hoe komen de mensen dan thuis? Kan je een taxi declareren bij Arriva of de provincie? Waarom is de dienstregeling niet afgeschaald om ongeplande rituitval te voorkomen?![]()
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
Dat was waarschijnlijk die zondag, kan me herinnering dat het toen geheel ronduit bedroevend was.
-
- Contacteer:
Hermes en Arriva hebben een boete gekregen van de provincie vanwege de vele rituitval:
https://www.bd.nl/brabant/flinke-tik-op ... ac0aa2584/
(let op: premium artikel)
https://www.bd.nl/brabant/flinke-tik-op ... ac0aa2584/
(let op: premium artikel)
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
Want daarvan wordt het busvervoer beter.
-
Want daarmee voelen bedrijven een financiële prikkel om niet zomaar wanprestaties te leveren.
-
- Donateur
Ik vind niet dat Hermes en Arriva een wanprestatie leveren. Het is wel zo dat ASML zoveel personeel wegzuigt. Er wordt door ASML goed betaald. Niet alleen het ov heeft hier last van maar zo ongeveer alle branches. Ik wil niet de schuld hiervan geheel in de schoenen van ASML schuiven maar is wel een belangrijke medefactor.
-
ASML heeft met het busvervoer ten westen van ZOB bijzonder weinig te maken lijkt me.
De laatste paar dagen valt het in Breda weer mee, na een paar dagen waarop er meer dan 10 diensten stil stonden. Vandaag heeft zelfs alles gereden volgenes mij, als ik snel even in OV-info kijk.
Dat dus. Arriva en Hermes zijn allebei heel hard aan het werven, en je hoeft steeds minder als tegenprestatie te leveren om ze je rijopleiding te laten betalen. Zonder dit soort prikkels lijkt het me minder voor de hand liggend dat ze dat zouden doen.Dionysusnu schreef: ↑do 15 aug 2024, 23:49 Want daarmee voelen bedrijven een financiële prikkel om niet zomaar wanprestaties te leveren.
De laatste paar dagen valt het in Breda weer mee, na een paar dagen waarop er meer dan 10 diensten stil stonden. Vandaag heeft zelfs alles gereden volgenes mij, als ik snel even in OV-info kijk.
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
Dat dus. Er zijn geen blikken personeel die je open kunt trekken. Hermes is al best lang aan het werven, ook zonder boetes.ZO6176 schreef: ↑vr 16 aug 2024, 00:00 Ik vind niet dat Hermes en Arriva een wanprestatie leveren. Het is wel zo dat ASML zoveel personeel wegzuigt. Er wordt door ASML goed betaald. Niet alleen het ov heeft hier last van maar zo ongeveer alle branches. Ik wil niet de schuld hiervan geheel in de schoenen van ASML schuiven maar is wel een belangrijke medefactor.
-
- Donateur
Ik merk om heen dat er best wel veel vrienden, collega's naar ASML trekken. Enerzijds is het fijn en ben ik best trots dat een bedrijf als ASML in de regio staat. Anderzijds het geeft zoveel extra problemen wat betreft personeel, woningen etc.
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
Not to mention dat het onnodige capaciteit van het OV gaat vragen en daarvoor andere diensten weer opgeofferd moeten worden zodat elke vijf minuten een bus naar ASML kan rijden.
Laat ASML zijn eigen vervoer regelen. DAF en Philips konden het vroeger ook (en DAF doet het nog steeds volgens mij?).

-
- Donateur
DAF doet het inderdaad nog steeds
- The Greyhound
Hoe zo onnodig? Een belangrijke en zinvolle taak van het ov is toch forensen vervoeren? Misschien is een betere oplossing alle studenten in Eindhoven verplichten weer de fiets te gebruiken. Dat deden ze voor de invoering van de OVstudenten kaart ook.fogeltje schreef: ↑vr 16 aug 2024, 20:41 Not to mention dat het onnodige capaciteit van het OV gaat vragen en daarvoor andere diensten weer opgeofferd moeten worden zodat elke vijf minuten een bus naar ASML kan rijden.Laat ASML zijn eigen vervoer regelen. DAF en Philips konden het vroeger ook (en DAF doet het nog steeds volgens mij?).
-
- Oud-beheerder OVNL
Want die kunnen wel een blik buschauffeurs opentrekken?fogeltje schreef: ↑vr 16 aug 2024, 20:41 Not to mention dat het onnodige capaciteit van het OV gaat vragen en daarvoor andere diensten weer opgeofferd moeten worden zodat elke vijf minuten een bus naar ASML kan rijden.Laat ASML zijn eigen vervoer regelen. DAF en Philips konden het vroeger ook (en DAF doet het nog steeds volgens mij?).
-
- Donateur
Geen idee hoe ze het doen. Wanneer ik wel eens vanuit mijn werk langs fiets rond 1545. Dan zie je hordes touringcars. Zowel Nederlandse als Vlaamse.
-
Als student in Eindhoven kan ik zeggen dat in ieder geval van de studenten die in Eindhoven wonen vrijwel iedereen de fiets pakt (tenzij die stuk is) aangezien dat vrijwel altijd sneller is dan de bus. De studenten die met de bus gaan komen vrijwel allemaal van buiten de stad en er is niet genoeg plek op het station om voor hun allemaal een plek te hebben.The Greyhound schreef: ↑vr 16 aug 2024, 20:59 Misschien is een betere oplossing alle studenten in Eindhoven verplichten weer de fiets te gebruiken. Dat deden ze voor de invoering van de OVstudenten kaart ook.
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
Als die meer betalen dan een OV-bedrijf kan betalen, dan waarschijnlijk wel.Wubbo schreef: ↑vr 16 aug 2024, 21:00Want die kunnen wel een blik buschauffeurs opentrekken?fogeltje schreef: ↑vr 16 aug 2024, 20:41 Not to mention dat het onnodige capaciteit van het OV gaat vragen en daarvoor andere diensten weer opgeofferd moeten worden zodat elke vijf minuten een bus naar ASML kan rijden.Laat ASML zijn eigen vervoer regelen. DAF en Philips konden het vroeger ook (en DAF doet het nog steeds volgens mij?).
-
Touringcarchauffeurs, niet buschauffeurs.
(Want een touringcar.............)
(Want een touringcar.............)
-
Al misschien iets bekend over de nieuwe bussen Tilburg & Uden ??
of is dat nog steeds een >
< vraagteken.
of is dat nog steeds een >

Ben op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland en om van andere te leren die er langer verstand van hebben dan ik.
- Hainje
Volgende week of de week erop hoorde ik van een leidinggevende. Voor Tilburg althans.
Ja ik stond er ook van te kijken.
Maar goed, garantie tot het einde van deze dag.
Ja ik stond er ook van te kijken.
Maar goed, garantie tot het einde van deze dag.
♪♫ Graai, pak, grijp, jat, naai, pik en bedonder ♪♫
"If you say you love freedom, but you don't believe in freedom for everybody, then the thing you love isn't freedom - it's privilege." ~ Tim Walz.
"If you say you love freedom, but you don't believe in freedom for everybody, then the thing you love isn't freedom - it's privilege." ~ Tim Walz.