Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
-
- OVNL-beheerder
- Contacteer:
Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Sinds vandaag, vanwege de afgesloten Hartelbrug. Zie: https://www.ebs-ov.nl/voorne-putten-roz ... hartelbrug
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands
Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
25-05-2025 NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam!
14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
Updates:
-
Ook heel gek, de RET toont geen dienstregeling op alle zondagen van 1 september t/m 22 september bij de buslijnen die vanuit Garage Sluisjesdijk rijden 

-
Zag een R•NET wagen in Hoogvliet. Toch wel imposant te noemen zo'n dikke Crossway 

- Meltrain
- Donateur
De Crossways van Qbuzz zijn langer. 

Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
-
Brandmelding bij Beurs
Geen metro’s Beurs en Stadhuis
Metro D pendelt tussen Slinge - Leuvehaven
Metro E pendelt tussen Slinge - Leuvehaven
Metro E pendelt tussen Centraal Station - Den Haag Centraal
https://www.rijnmond.nl/nieuws/1877262/ ... s-ontruimd

Geen metro’s Beurs en Stadhuis
Metro D pendelt tussen Slinge - Leuvehaven
Metro E pendelt tussen Slinge - Leuvehaven
Metro E pendelt tussen Centraal Station - Den Haag Centraal
https://www.rijnmond.nl/nieuws/1877262/ ... s-ontruimd
Laatst gewijzigd door atroffa010 op vr 16 aug 2024, 09:57, 2 keer totaal gewijzigd.
-
Echter alleen Slinge Leuvenhaven he. Werkzaamheden zijn nog niet voorbij.
-
Ja klopt, foutje van de RET op hun site 

- ODRAIL
Inmiddels is de het weer voorbij. Maar de RET kennende zullen de lijnen D en E de rest van de dag wel met vertragingen blijven rijden.
-
- OVNL-beheerder
- Contacteer:
Want dat is altijd het geval?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands
Updates:
Updates:
-
- ODRAIL
-
Dat komt denk ik vooral omdat de RET een vreemde definitie hanteert van het begrip "eerdere verstoring". Enkelspoorbedrijf na een eerdere totale stremming noemt men bij de RET vaak ook een eerdere verstoring. Daardoor lijkt het alsof de metro soms de hele dag vertraging blijft houden als de storing verholpen is, maar in feite is de verstoring dan slechts gedeeltelijk verholpen en deels nog altijd gaande.
- ODRAIL
Vaak gebeurd het ook als een grote storing volledig is opgelost dat de RET de rest van de dag met (lichte) vertragingen blijft rijden (tweesporig). En dan lukt het gewoon niet om de vertragingen eruit te rijden.
-
Dat komt door de strakke rittijden van de RET, waardoor het moeilijk is om vertragingen in te halen.
Vooral bij de tram is dit een grote probleem
Bij de bussen zijn de rittijden wel meestal erg ruim
Ik hoop dat de RET wat ruimere rittijden gaat maken bij de tram als begin 2025 het tramnet wordt aangepast.
Vooral bij de tram is dit een grote probleem
Bij de bussen zijn de rittijden wel meestal erg ruim
Ik hoop dat de RET wat ruimere rittijden gaat maken bij de tram als begin 2025 het tramnet wordt aangepast.
-
Hoop ik ook wel, ik nam vroeger lijn 23 vaak om naar huis te gaan, en die was vaak een paar minuutjes te laat.
Trams zijn geweldig, waarom bouwen we er niet meer van?
-
Ik ervaar juist het tegenovergestelde: De trams rijden over het algemeen best wel traag, met name in het Centrum en dan zijn ze alsnog op tijd. Vertragingen ontstaan merendeels door externe factoren zoals door het verkeer, dubbelparkeerders, brugopeningen ect. Trams staan ook relatief heel lang stil bij verkeerslichten wat ik echt een slechte zaak vind wat ook de rijtijden negatief beïnvloeden.
-
Ik vind dat de lichten bij kruis (of knelpunt) Leuvehaven - Erasmusbrug beter geprogrammeerd moeten worden zodat de tram voorrang krijgt 

-
De trams in Rotterdam rijden inderdaad heel traagjesse-cruzu schreef: ↑vr 16 aug 2024, 17:39 Ik ervaar juist het tegenovergestelde: De trams rijden over het algemeen best wel traag, met name in het Centrum en dan zijn ze alsnog op tijd. Vertragingen ontstaan merendeels door externe factoren zoals door het verkeer, dubbelparkeerders, brugopeningen ect. Trams staan ook relatief heel lang stil bij verkeerslichten wat ik echt een slechte zaak vind wat ook de rijtijden negatief beïnvloeden.

Ik heb zelf als Rotterdammer heel vaak met trams in Amsterdam gereisd en daar rijden ze veel sneller dan in onze mooie stad. Ook vind ik het irritant als tramchauffers midden op de weg stoppen, om hun tegenliggende collega uit te zwaaien. In Amsterdam doen ze dat wel gewoon door door te rijden.
In het Centrum zijn de rittijden wel meestal goed ingesteld, maar tramlijnen zoals bijvoorbeeld 23 en 25 richting Marconiplein/Schiebroek lopen meestal vanaf hun beginpunt al vertraging op, omdat de rittijden daar zo strak zijn ingesteld.
Op lijn 2 vind ik ook bijvoorbeeld op bepaalde tijdstippen de rijtijden te strak, zoals bijvoorbeeld tussen 09:00-13:00 uur doordeweeks richting Keizerswaard. Soms zie ik op die tijdstippen op deze lijn vertragingen van 4-5 minuten.
Laatst gewijzigd door atroffa010 op vr 16 aug 2024, 18:12, 6 keer totaal gewijzigd.
-
Ik geef je groot gelijk. Die stoplicht daar duurt vreselijk lang. Soms duurt het zelfs 5 minuten totdat uiteindelijk de tram wit licht krijgt. Heb hierover al meerdere keren geklaagd bij de RET, maar helaas de RET doet er niks aan

-
Ik snap wel dat de RET lijn 8 liever via Eendrachtsplein laat rijden. Ik denk dat je door dat slecht afgestelde kruispunt te vermijden zo wel eens 8 minuten sneller op Centraal kan zijn, maar voor de overstappers naar Zuid is het overslaan van Leuvehaven wel erg vervelend natuurlijk.
Let op: links uitstappen!
-
Lopen is het alternatief
Voor lijn 25 kan je bij Lijnbaan overstappen, maar boor lijn 23 kan je pas bij CS overstappen.

Voor lijn 25 kan je bij Lijnbaan overstappen, maar boor lijn 23 kan je pas bij CS overstappen.
-
Bij Kruisplein kan je ook tramlijn 25 (vanaf volgend jaar tram 5) pakken 

-
Je kan je ook afvragen of het echt nodig is om lijn 8 langs Centraal te sturen. Als je naar het huidige en toekomstige lijnennet kijkt, zijn er op de route van lijn 8 vanuit Noord en Crooswijk andere lijnen (4, 7 en 38) die Centraal aandoen. Vanuit de omgeving Marconiplein en Spangen heb je de 21, 23, 24 en 38 en vanuit Delfshaven/Schiemond had je vroegah lijn 4 wat dus omzeep is geholpen waardoor je nu soort van gedwongen wordt om een omweg te nemen of over te stappen als je met de metro gaat.
Ik zie dus meerwaarde in om deze lijn langs de Leuvehaven te laten blijven rijden dan Centraal. Lijn 8 kan dan zodoende rechtdoor over de Coolsingel gaan zo naar Schiebroek en laat dan de toekomstige lijn 5 over de Mauritsingel gaan. Dan heb je tenminste nog de overstap op Leuvehaven en een keuze vanuit Zuid aan welke kant je in het Centrum uit wilt komen. Lijn 4 en/of 6 zou in mijn optiek gewoon moeten doorrijden naar het Marconiplein.
Ook vraag ik me af waarom men niet heeft gekozen om lijn 7 ook in Crooswijk te strekken i.p.v. de omweg over de drukke Boezemstraat. Laat lijn 38 gewoon wat vaker rijden i.c.m. lijn 6 over de Linker Rottekade. Dat die straks samen met lijn 4 parallel gaat rijden begrijp ik ook gewoon niet.
Maar goed wellicht dat ik teveel zeur en te veel vanuit het oog van de reiziger kijk
Ik zie dus meerwaarde in om deze lijn langs de Leuvehaven te laten blijven rijden dan Centraal. Lijn 8 kan dan zodoende rechtdoor over de Coolsingel gaan zo naar Schiebroek en laat dan de toekomstige lijn 5 over de Mauritsingel gaan. Dan heb je tenminste nog de overstap op Leuvehaven en een keuze vanuit Zuid aan welke kant je in het Centrum uit wilt komen. Lijn 4 en/of 6 zou in mijn optiek gewoon moeten doorrijden naar het Marconiplein.
Ook vraag ik me af waarom men niet heeft gekozen om lijn 7 ook in Crooswijk te strekken i.p.v. de omweg over de drukke Boezemstraat. Laat lijn 38 gewoon wat vaker rijden i.c.m. lijn 6 over de Linker Rottekade. Dat die straks samen met lijn 4 parallel gaat rijden begrijp ik ook gewoon niet.
Maar goed wellicht dat ik teveel zeur en te veel vanuit het oog van de reiziger kijk

-
In mijn optiek had de toekomstige lijn 5 gewoon naar Schiebroek moeten rijden en lijn 8 naar de Kleiweg zoals het ook het geval is de afgelopen 17 jaar 

-
- Contacteer:
Verkeerslichten zijn van de gemeente. De RET zou wel een verzoek kunnen indienen bij de gemeente om de verkeerslichten anders af te stellen maar als de gemeente dat niet wilt doen dan houdt het helaas gewoon op. Dus de RET kan er verder ook helemaal niks aan doen.atroffa010 schreef: ↑vr 16 aug 2024, 17:53Ik geef je groot gelijk. Die stoplicht daar duurt vreselijk lang. Soms duurt het zelfs 5 minuten totdat uiteindelijk de tram wit licht krijgt. Heb hierover al meerdere keren geklaagd bij de RET, maar helaas de RET doet er niks aan.