Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Daniel
OVNL-bestuurslid
Contacteer:

Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Daniel »

Pouw Vervoer ritten bij Keolis kan je inderdaad soms maar beter niet al te veel op vertrouwen dat ze komen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Roeland

Bericht door Roeland »

Is op lijn 298 dan wel een fors dingetje... de volgende bus gaat pas 2 uur later...
Daniel
OVNL-bestuurslid
Contacteer:

Bericht door Daniel »

Voor de liefhebbers:
- in augustus krijgt iedereen die bij U-OV of Syntus Utrecht incheckt voor z'n reis automatisch 30% korting (m.u.v. flex- en nachtbussen). Heb je een kortingsabonnement, dan krijg je ook nog eens 40% korting op de prijs met 30% korting.
- in de eerste maand na de zomervakantie (15 augustus t/m 15 september) kosten alle Syntus Utrecht ster-maandabonnementen slechts 35 euro. Onafhankelijk van de sterwaarde, je krijgt dus met een 6-ster abonnement liefst 225 euro korting!
Schapekop in de Keistad

ovforens

Bericht door ovforens »

Volgens mij kan je zelfs 2 maanden reizen voor 70 euro totaal.
Daniel
OVNL-bestuurslid
Contacteer:

Bericht door Daniel »

Als je de eerste laat ingaan op 15 augustus en de tweede op 15 september wel inderdaad.
Schapekop in de Keistad

Milco
OVNL-beheerder
Contacteer:

Bericht door Milco »

Wordt de 30 % korting wel correct berekend? Als ik de prijzen in 9292 vergelijk tussen juli en augustus dan lijkt het prijsverschil minder dan die 30 %. Wellicht kloppen de prijzen (nog) niet?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands

Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
25-05-2025 NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam!
14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
BasGeluk

Bericht door BasGeluk »

Zo te zien krijg je alleen 30% korting op het kilometertarief. Het instaptarief blijf ongewijzigd. Dit heb ik bij meerdere ritten met Syntus Utrecht gecontroleerd in de planner van 9292. Dit staat niet in de actievoorwaarden van Syntus en is dus een beetje flauw.

In 9292 staat onderaan je reis de Prijsopbouw, klik daaronder op Bekijk alle prijzen dan dan zie je hoe je tarief is opgebouwd. Doe dit met een reis voor en tijdens de actieperiode en je ziet dat in de actieperiode het kilometertarief 30% lager is.
Gr BasG
Daniel
OVNL-bestuurslid
Contacteer:

Bericht door Daniel »

De 30% korting wordt ook op het opstaptarief gegeven blijkt na navraag. De fout zit dus niet in de actievoorwaarden, maar 9292 toont ten onrechte het normale opstaptarief. Syntus gaat er achteraan om 9292 het juiste tarief te laten tonen.
Schapekop in de Keistad

tjoektjoek

Bericht door tjoektjoek »

Daniel schreef: wo 24 jul 2024, 20:59 Voor de liefhebbers:
- in augustus krijgt iedereen die bij U-OV of Syntus Utrecht incheckt voor z'n reis automatisch 30% korting (m.u.v. flex- en nachtbussen). Heb je een kortingsabonnement, dan krijg je ook nog eens 40% korting op de prijs met 30% korting.
- in de eerste maand na de zomervakantie (15 augustus t/m 15 september) kosten alle Syntus Utrecht ster-maandabonnementen slechts 35 euro. Onafhankelijk van de sterwaarde, je krijgt dus met een 6-ster abonnement liefst 225 euro korting!
Zijn Sterabonnementen ook geldig bij andere vervoerders als RET? Want dan kun je ook een centrumzone kiezen zoals Krimpen aan de Lek en dan vrij reizen in vrijwel heel Rotterdam.
Daniel
OVNL-bestuurslid
Contacteer:

Bericht door Daniel »

Niet bij de RET, maar Qbuzz DMG accepteert wel Utrechtse abonnementen. De grensoverschrijdende acceptatie van abonnementen is precies andersom geregeld (Utrecht accepteert Zuid- en Noord-Hollandse sterabonnementen, niet andersom)
Schapekop in de Keistad

MdJ

Bericht door MdJ »

Morgen, dinsdag, donderdag en vrijdag geen tramverkeer tussen Zuilenstein en Utrecht Centraal.
Staat er op als storing, in de reisinfo zijn geen aanpassingen gedaan...

Rijdt ook geen tramvervangend vervoer, reizigers worden verwezen naar de reguliere buslijnen 65/74/77.
Bij twijfel: gebruik beton.
Z2N
Donateur

Bericht door Z2N »

Terwijl bij Syntus Utrecht na de zomer een flink uitgebreide dienstregeling gereden kan worden, heeft Qbuzz U-OV het nog steeds knap lastig om voldoende personeel in te kunnen zetten: de 30% korting van deze maand kan gevoelsmatig beter worden als het aantal geschrapte ritten. Gelukkig is er op lijn 34 goed geschrapt, door elke tweede rit tussen Westraven en Amersfoort in te korten tot Zeist en slechts enkele ritten uit te laten vallen tussen Westraven en Zeist. De andere lijn op mijn halte, lijn 73, heeft minder geluk: daar rijden tussen 15:00 en 17:00 alleen de ritten van 15:43 en 15:58 naar Utrecht. :X
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
erwinraasveld
OVNL-beheerder

Bericht door erwinraasveld »

Syntus Utrecht heeft het voor lijn 87 alleen over de halte Woonboulevard die op zaterdag 24-08 vervalt.
(I.v.m. de triathlon).
Maar neem aan dat de hele route door Petenbos dan vervalt? Of is er een andere oplossing bedacht?
Daniel
OVNL-bestuurslid
Contacteer:

Bericht door Daniel »

Ben wel benieuwd wat er vanmorgen nu is misgegaan met m'n rit op de 80. Voorafgaand ritje in de omloop (lijn 3 van de Kwekersweg naar Amersfoort CS) lijkt op tijd gereden aldus busposities, maar op de Haydnstraat kwam 'ie met +25 aanrijden zonder dat de rit nog in de app te zien was.
Busposities heeft die rit om 6.30 op Amersfoort CS en 6.56 op Veenendaal-De Klomp geregistreerd, dus het lijkt wel alsof de chauffeur per abuis als leeg mat naar De Klomp is gereden (anders lukt het niet zo snel), daar realiseerde dat hij een dienstrit had moeten rijden en toen weer terug naar Amersfoort is gegaan om dat alsnog te doen.
Schoot onderweg wel lekker op, waardoor hij uiteindelijk met +20 precies op tijd op De Klomp was voor de rit 80 terug naar Amersfoort.

Bijzondere ervaring in elk geval, scheelde dat ik zelf te laat dacht te zijn op de eerste dag na de vakantie en eigenlijk al op de volgende rit stond te wachten.
Schapekop in de Keistad

henrivanderweijden

Bericht door henrivanderweijden »

erwinraasveld schreef: ma 19 aug 2024, 11:26 Syntus Utrecht heeft het voor lijn 87 alleen over de halte Woonboulevard die op zaterdag 24-08 vervalt.
(I.v.m. de triathlon).
Maar neem aan dat de hele route door Petenbos dan vervalt? Of is er een andere oplossing bedacht?
Petenbosch kan je gewoon door.
Ik denk dat ze door t Petenbosch rijden, het spoor over en dan linksaf de Nijverheidslaan op. Dan kan je aan het einde weer linksaf de route ri Veenendaal Station NS centrum volgen.
MdJ

Bericht door MdJ »

Er zijn werkzaamheden bij de busbaan bij Smakkelaarsveld. De tram rijdt niet tussen Utrecht CS Centrumzijde en Jaarbeursplein.
Om de kering in te passen rijdt het richting IJsselstein/Nieuwegein 2 minuten later (en komen ook 2 minuten eerder aan).

Alle bussen (die daar rijden) rijden tussen Jaarbeurszijde en Neude via busstation Centrumzijde.
Milco
OVNL-beheerder
Contacteer:

Bericht door Milco »

Hoe moet ik die busomleiding voor me zien? Vanaf Jaarbeurszijde de tunnel door, rondje busstation Centrumzijde en dan rechtsaf naar het Neude?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands

Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
25-05-2025 NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam!
14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
MdJ

Bericht door MdJ »

Klopt!
henrivanderweijden

Bericht door henrivanderweijden »

Volgende halte: Korte Dreef. Uitstappers, pas op voor medeweggebruikers op het fietspad.

Nieuw, althans voor mij, in bus 50.
Daniel
OVNL-bestuurslid
Contacteer:

Bericht door Daniel »

Daar nu ook al... Renswoude Kerkstraat heeft 'm al een tijd.
Schapekop in de Keistad

Stefan

Bericht door Stefan »

henrivanderweijden schreef: wo 21 aug 2024, 20:44 Volgende halte: Korte Dreef. Uitstappers, pas op voor medeweggebruikers op het fietspad.

Klopt, is sinds een week of 2-3 zo.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
MdJ

Bericht door MdJ »

Op lijn 195 (Utrecht-Benschop) rijdt een Rosero.
In de middag ook een 15m Setra, dus gemiddeld zit het qua capaciteit wel goed :p
Daniel
OVNL-bestuurslid
Contacteer:

Bericht door Daniel »

De sticker van lijn 87 op Veenendaal-De Klomp is verhuisd naar perron B, maar de DRIS geeft nog C aan en daar stopt de bus ook. Zal volgende week wel ingaan met de nieuwe dienstregeling.

Daarmee wordt het al even bestaande middagconflict weggenomen (87 komt later aan dan 80 maar moet eerder weg), maar 's ochtends staat hij dan juist tegelijk met 5 op perron B wat maar één buslengte lang is :p
Ze hadden denk ik beter 5 en 80 kunnen omwisselen qua perron, want C is wel gemaakt voor twee bussen maar daar staat nu nog maar één lijn
Schapekop in de Keistad

dennistd

Bericht door dennistd »

henrivanderweijden schreef: wo 21 aug 2024, 20:44 Volgende halte: Korte Dreef. Uitstappers, pas op voor medeweggebruikers op het fietspad.

Zat er in Twente al een paar jaar in, sinds de verbouwing van de haltes op de universiteit.
MdJ

Bericht door MdJ »

Aanrijding tram-auto op de Zuidstedeweg in Nieuwegein. Tram rijdt niet ten zuiden van Nieuwegein City.
Plaats reactie