Dienstregeling 2025

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Plaats reactie
Meltrain
Donateur

Re: Dienstregeling 2025

Bericht door Meltrain »

De toeslag voor de ICD wordt helaas niet afgeschaft. :(
Dan mag NS wel in het komende half jaar een paar extra paaltjes gaan plaatsen.
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
DDietzen

Bericht door DDietzen »

Neem aan dat je dat haalt uit het NS-besluit over drgl 2025? Dat lijkt eerder te gaan over het eventueel afschaffen van de toeslag wegens de (reeds bestaande) snelheidsbeperkingen, niet wegens de in 2025 gewijzigde dienstregelingsstructuur. De deur is naar mijn idee nog niet helemaal dichtgegooid, maar staat wel op de kleinst mogelijke kier.

Als het waar is, is het wel erg treurig vanuit vervoerkundig oogpunt; de Oude Lijn barst nu zo uit z'n voegen dat de HSL juist méér zou moeten worden gebruikt, zelfs nadat Delft viersporig in dienst gaat. En wellicht een teken aan de wand dat de instroom van ICNG blijft stokken voorlopig?
VIRM

Bericht door VIRM »

Rover wil dat de spitstrein naar Harderwijk terugkomt, aldus dit artikel van treinreiziger.nl.
Beul van de blindegeleidelijn
henrivanderweijden

Bericht door henrivanderweijden »

Als ze die spitstrein dan aan een trein die normaal op Schothorst of Vathorst begint/eindigt zou het helemaal mooi zijn.
MetroRET

Bericht door MetroRET »

https://wiki.ovinnederland.nl/wiki/Trei ... 600_(2022) Is gewoon deze treindienst (overigens per 2025 vernummerd naar serie 5300).
Bemined

Bericht door Bemined »

En in de aanvraag van 2025 beperkt van 4 naar 3 ritten per spits.
Suus
Contacteer:

Bericht door Suus »

Het definitief rijden daarvan is nog niet besloten vanwege te lange wachttijden bij diverse overwegen waardoor ProRail is gaan steigeren. Dat is een discussie die Rover graag in het voordeel van de spitstrein besloten ziet worden
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Bemined

Bericht door Bemined »

Ik vermoed dat dit bericht juist naar aanleiding van dat besluit is, morgen moet de conceptdienstregeling gepubliceerd worden en ik vermoed dat Rover al van de inhoud op de hoogte gesteld is. Anders is de timing een beetje apart, de NS schreef in februari al het volgende hierover, als Rover nu pas hierop reageert zou het wel een erg late reactie zijn:
Hiervoor geldt de disclaimer dat op basis van een eerdere risicoanalyse is gebleken dat vanwege overwegveiligheid tussen Amersfoort en Harderwijk (nog steeds) een compensatiepakket nodig is. Zonder (zicht op) financiering hiervan kan de spitspendel niet worden geherintroduceerd. De komende maanden moet duidelijk worden of herintroductie mogelijk is.
Meltrain
Donateur

Bericht door Meltrain »

Suus schreef: zo 30 jun 2024, 05:26 Het definitief rijden daarvan is nog niet besloten vanwege te lange wachttijden bij diverse overwegen waardoor ProRail is gaan steigeren.
Dit snap ik niet helemaal. Wat is nu precies het probleem?
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
ArrivaBas
Contacteer:

Bericht door ArrivaBas »

Ik krijg de indruk dat de spitstreinen dan op redelijk ongelukkige plaatsen een tegentrein tegemoetkomen, waardoor een of meerdere overwegen bovengemiddeld lang sluiten. ProRail ziet dan weer de leeuwen en beren op de weg dat een lange overwegsluiting tot gevaarlijk gedrag van wachtenden gaat leiden, zoals auto's die eromheen gaan slalommen, of voetgangers die er onderdoor duiken.

Dit probleem speelde vorig jaar ook al tussen Lage Zwaluwe en Roosendaal, toen de stop-doorschakelingen tijdelijk uit stonden nadat de wisselsaneringsploeg daar had huisgehouden. De stations Zevenbergen en Oudenbosch zijn toen een paar weken lang niet door treinen bediend, vlak nadat de 5900 al drie dagen gepland niet gereden had vanwege de Formule 1.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Daniel
OVNL-bestuurslid
Contacteer:

Bericht door Daniel »

Bemined schreef: zo 30 jun 2024, 08:52 Ik vermoed dat dit bericht juist naar aanleiding van dat besluit is, morgen moet de conceptdienstregeling gepubliceerd worden en ik vermoed dat Rover al van de inhoud op de hoogte gesteld is.
Het persbericht is een reactie geweest op recente media aandacht in de bewuste regio en afgestemd op navraag bij ProRail over de laatste ontwikkelingen.
De financiering was er dus nog niet op het moment van publiceren.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Meltrain
Donateur

Bericht door Meltrain »

Maar voor welke maatregelen is die financiering dan nodig?
VIRM

Bericht door VIRM »

Komt die nachttrein naar Almere er nog wel?
Het ambitieuze plan om vanaf volgend jaar een nachttrein tussen Amsterdam en Almere te laten rijden staat op losse schroeven. Sinds er een nieuwe speler op het toneel is verschenen - vervoerder Arriva - is er vooral veel juridisch getouwtrek om die gewilde nachtverbinding. De NS heeft zich zelfs teruggetrokken. Toch denkt de Almeerse wethouder Micha Mos (Mobiliteit) dat het nog goed gaat komen. "Ik ga met beide partijen om de tafel zitten en dan gaan we het regelen."

"Hij gaat er komen", zegt Micha Mos stellig, gevolgd door een twijfelend "hoop ik." De voormalig stadsdeelbestuurder uit Amsterdam is sinds kort wethouder Mobiliteit in Almere. En met de nachttrein tussen Amsterdam en zijn gemeente - komt 'ie er wel of komt 'ie er niet - heeft hij meteen een lekker hoofdpijndossier te pakken. "We hebben een bod gekregen van de NS, we hebben een ander bod gekregen van Arriva, en toen werd het wat onduidelijk."

Bron en meer: AT5
Zonnig

Bericht door Zonnig »

De kans is er wel dat het nachtelijk busvervoer van Amsterdam naar Almere komt te vervallen.
En dan kan je de vraag stellen wat is beter een bus vanaf het Leidseplein of een trein vanaf CS?
sirvinniei

Bericht door sirvinniei »

Zolang er een bus in Almere snachts blijft rijden lijkt een nachttrein me sneller. Arriva rijdt trouwens toch nu al een nachttrein tussen Almere en Amsterdam? Of gaat het hier om een uitbreiding.
Ik heb geen onderschrift
Milco
OVNL-beheerder
Contacteer:

Bericht door Milco »

Het gaat om een uitbreiding bovenop de treindienst Groningen - Schiphol die al via Amsterdam Centraal rijdt in de vrijdagnacht. Ik verwachte echter weinig/geen aanpassingen aan het nachtbusnetwerk Almere-Amsterdam aangezien de bussen heel Almere bedienen en de nachttrein straks hooguit 1x of 2x per nacht rijdt...
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands

Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
25-05-2025 NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam!
14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
BasGeluk

Bericht door BasGeluk »

De beveiliging op Almere Centrum is ook een uitdaging. Overdag lukt dit al bijna niet en wordt een ingang gesloten die nu nog alleen tijdens de spitsuren open is. Het is een donker, naar stationsplein onder de sporen. Zelfs bij daglicht loopt er een zeer uitgebreide doorsnede van de samenleving rond de scharrelen dus ik wil niet weten hoe dat in de nacht is.
Gr BasG
Station Luchtbal

Bericht door Station Luchtbal »

Volgens de altijd goed ingevoerde Man in Seat 61 rijdt European Sleeper volgend jaar tweemaal per week naar Venetie.
BREAKING: @EuropeanSlpr to launch a Brussels-Venice train twice a week in February & March next year via the scenic Brenner Pass, with couchettes, sleepers & (yay!) dining-car. Fares tba, booking opens next month. (...)
Bemined

Bericht door Bemined »

Persberichtje naar aanleiding van het afronden van de capaciteitsverdeling voor 2025: https://www.prorail.nl/nieuws/verdeling ... -complexer
VIRM

Bericht door VIRM »

Heeft Arriva de gewenste paden gekregen voor de nieuwe routes van/naar Zwolle?
Bemined

Bericht door Bemined »

Zover ik begrijp hebben ze er een paar gekregen, maar lang niet allemaal en ook niet met dezelfde tijden zoals destijds bij de ACM gemeld.
cassie127

Bericht door cassie127 »

Arriva gaat maandag t/m donderdag 2× per dag per richting rijden als sneltrein (Beilen en Haren worden overgeslagen) en rijdt op vrijdag vaker (in hoeverre ze dan ook echt gaan rijden).
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
CamilleKreemers

Bericht door CamilleKreemers »

"maar" 2x per dag? Ben benieuwd naar de tijden
VIRM

Bericht door VIRM »

Tweemaal per dag? Dat is voor reizigers niet aantrekkelijk lijkt mij, behalve als je op het juiste moment reist.
Bemined

Bericht door Bemined »

Handig voor reizigers die de 6222 net gemist hebben, kunnen ze 6min later met Arriva mee naar Assen :p
Plaats reactie