Het Grote Blundertopic

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Meltrain
Donateur

Re: Het Grote Blundertopic

Bericht door Meltrain »

Die latere datum komt wel vaker voor bij de Belastingdienst (of andere overheidsinstanties). Volgens mij is dat om te voorkomen dat men in tijdnood komt.
De brief waarin staat dat ik weer belasting moet betalen staat ook altijd al een week voor de officiële verzenddatum in Mijn Berichtenbox. :')
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
ODRAIL

Bericht door ODRAIL »

Ze kunnen ook die brieven gewoon eerder verzenden met de juiste data erop. Of is dit voor de overheid te moeilijk?
Philip

Bericht door Philip »

Op deze manier voorkomen ze discussies als de post vertraging oploopt of er een storing is bij een van de verzendautomaten. Je hebt namelijk een bepaalde termijn om te reageren.
Stefan

Bericht door Stefan »

ODRAIL schreef: di 20 aug 2024, 19:15 Ze kunnen ook die brieven gewoon eerder verzenden met de juiste data erop. Of is dit voor de overheid te moeilijk?
Dus dan is de situatie nog steeds hetzelfde, toch?
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Suus
Contacteer:

Bericht door Suus »

ODRAIL schreef: di 20 aug 2024, 19:15 Ze kunnen ook die brieven gewoon eerder verzenden met de juiste data erop. Of is dit voor de overheid te moeilijk?
Nee, de latere datum op de brief is in het voordeel van de ontvanger. Je hebt namelijk vaak een bezwaartermijn, en dat is een x-aantal dagen vanaf de datum op de brief. Door de brief in de toekomst te dateren is de kans aannemelijk dat je de volledige bezwaartermijn kan benutten. Handig, als je bijvoorbeeld een postbode hebt die een tijdje besluit de post niet te bezorgen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
ArrivaBas
Contacteer:

Bericht door ArrivaBas »

Ik vraag me dan alleen af of zo'n bezwaartermijn ook voor zoiets als een aanslag motorrijtuigenbelasting, wat behalve bij van die wanstaltig grote auto's om relatief kleine bedragen gaat, geldt. Als dat niet het geval is lijkt het mij niet nodig om een datum in de toekomst toe te passen, want de termijn om te betalen haal je waarschijnlijk alleen niet als de brief nooit aankomt.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022

Bericht door Post »

Je kunt als overheid beter discussie met je burgers voorkomen, als dat kan door altijd brieven te dateren op data in de toekomst lijkt me dat een makkelijke maatregel. En ja dat ziet er soms raar uit, maar het is altijd in je voordeel.

Bij de belastingteruggave krijg je ook altijd een brief dat binnen een week het geld op je rekening staat. Dit is vaak ook de dag van tekening van de brief al binnen. Maar ze geven zichzelf gewoon wat buffer.
tsov
Contacteer:

Bericht door tsov »

ArrivaBas schreef: wo 21 aug 2024, 07:01 Ik vraag me dan alleen af of zo'n bezwaartermijn ook voor zoiets als een aanslag motorrijtuigenbelasting, wat behalve bij van die wanstaltig grote auto's om relatief kleine bedragen gaat, geldt.
Voor elke beslissing van de overheid bestaat de mogelijkheid bezwaar in te dienen. Uiteraard met procedures daaromheen, maar dus ook tegen de aanslag motorrijtuigenbelasting (mrb). Hypothetisch kan de overheid jouw auto in een verkeerde gewichts- of brandstofklasse hebben gezet, dan moet je dus in bezwaar kunnen gaan.
Mooi voorbeeld is dat auto's die 40 jaar oud worden, als oldtimer worden vrijgesteld van mrb. In de brief die je daarvoor krijgt, staat ook dezelfde zinsnede dat je bezwaar kunt aantekenen. Als je het graag wilt, kun je dus gewoon belasting blijven betalen :Y
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Suus
Contacteer:

Bericht door Suus »

Ook voor motorrijtuigenbelasting geldt een bezwaartermijn van 6 weken. Zo is er bijvoorbeeld in de MRB een regeling voor auto's tussen de 25 en 40 jaar oud waarvoor je minder belasting betaald als deze in de drie wintermaanden op privéterrein blijft staan. Dat lijkt mij nu echt een onderwerp waarover heel erg veel discussie kan ontstaan.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
ArrivaBas
Contacteer:

Bericht door ArrivaBas »

Ik moest gisteren een lampje van mijn auto vervangen (mijn auto is zo oud dat een lampje wisselen nog gewoon een doe-het-zelfklusje kan zijn) en had tot twee keer toe het verkeerde type gekocht... _O-
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
DDietzen

Bericht door DDietzen »

Eergisteren kocht ik voor €85 tickets voor een concert.
Vandaag bedacht ik me dat ik nog voor €75 aan spoedig verlopende tegoedbonnen voor (oa) concerttickets had liggen.
:@
Meltrain
Donateur

Bericht door Meltrain »

Ik heb vandaag, op vrijdag de dertiende, mijn werktelefoon laten vallen, waardoor het scherm kapot is.
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
Suus
Contacteer:

Bericht door Suus »

Gisterenochtend kreeg ik een mailtje van NS dat ik een diner met privéchef gewonnen had bij Wintercity en blijkbaar met mij honderden anderen, niet lang daarna gevolgd door een excuses. Inmiddels heeft dit mailtje zelfs de voorpagina van de NOS gehaald :')

https://nos.nl/artikel/2548469-fout-bij ... k-aan-huis
umbusko
Donateur

Bericht door umbusko »

Jeminee, dat artikel heeft wel een enorm Buzzfeed-gehalte zeg. :') "Op het NS-Reizigersforum is men verontwaardigd", "volgens sommige leden van het forum ging het vorig jaar ook al mis". Gewoon lekker overschrijven dus. En dan de kers op de taart: de woordvoerder erkent dat er vorig jaar ook iets misging, maar weet niet precies hoe het zit. :')
VIRM

Bericht door VIRM »

Mag de NS volgens de eigen voorwaarden een toegezegde prijs intrekken?
Beul van de blindegeleidelijn
umbusko
Donateur

Bericht door umbusko »

Ik neem aan dat hier hetzelfde principe geldt als bijvoorbeeld bij een tv die afgeprijsd is voor €1,00: als het overduidelijk een fout is, is de overeenkomst niet geldig. In dit geval gaat het om het winnen van een prijs waar de winactie pas een dag later voor zou starten: dat lijkt me overduidelijk een fout.

Interessanter is de vraag hoe dat zou zijn als de mailtjes op de dag van de chefactie verstuurd zouden zijn geweest. Als individu heb je dan namelijk geen makkelijke manier om te begrijpen dat het wel om een fout moet gaan. Al vermoed ik dat een publieke rectificatie daar ook voldoende is.
Meltrain
Donateur

Bericht door Meltrain »

Vanochtend had ik zo veel haast om de bus naar de skilift te halen, dat ik de skischoenen uit het rek pakte, om ze bij de skilift aan te doen.
Pas bij de skilift kwam ik erachter dat ik de verkeerde skischoenen had gepakt, waarna ik dus weer terug kon naar het hotel. :oops:
Dit grapje heeft me 45 minuten vertraging opgeleverd, of 30 minuten als wat meer de rijd had genomen en had geaccepteerd dat de bus van een kwartier later ook prima was. -0-
trolly

Bericht door trolly »

Tja, heel naar enzo. Maar toch vooral voor de persoon wiens schoenen je gejat hebt.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Ivan

Bericht door Ivan »

Ergens tussen het boodschappen doen en het naar huis gaan heb ik mijn handschoenen kwijtgespeeld.
Onderweg naar de winkel had ik ze nog, maar toen ik thuis kwam was ik ze kwijt.

Heb nog even teruggefietst, maar helaas.
Worden koude handen morgenvroeg -0-
teun

Bericht door teun »

Eén paar handschoenen is géén paar handschoenen zegt men wel.

Maar ik ben ook wel notoir handschoenenverliezer historisch gezien.
Kalil Nieuw
Contacteer:

Bericht door Kalil Nieuw »

Ik heb mijn handschoenen weleens laten liggen in de metro. Heel vervelend is dat. -0-
Mijn YouTube kanaal TramFreakNetherlands: https://m.youtube.com/channel/UCtsVzk2B-MMOAOz5SWp4zRQ

Mijn instagram: tramfanaat_rotterdam
trolly

Bericht door trolly »

Ik heb mijn muts onlangs laten liggen in lijn 73. Het was de hel.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
April064

Bericht door April064 »

Voor in de meivakantie heb ik een reisje naar het Verenigd Koninkrijk geboekt. Vandaag, 2 dagen nadat ik alles heb geboekt en zo'n 5 dagen nadat ik alles heb gepland, kwam ik er achter dat ik een ticket heb voor een concert in Amsterdam die plaatsvindt op een van de dagen waarop ik weg ben. Shit, ik moet die dan maar zien te verkopen.

Ik heb dus TicketSwap app gedownload om ze te verkopen, daarna bekeek ik de ticket nog op de ticketmaster-app, en wat blijkt, ik had dus Platinum-tickets gekocht in de naverkoop voor 128 euro incl. Administratiekosten. Volgens TicketSwap gingen die tickets voor 245 euro. Ik heb hem dus ook voor 245 in de verkoop gedaan.

Door deze blunder heb ik nu dus 101 euro winst (Ik krijg niet de hele verkoopprijs terug want TicketSwap wilt ook nog wat hebben), de ticket was ook al binnen 3 uur verkocht. Dat komt dus best goed uit!
zij/haar/hen/hun
umbusko
Donateur

Bericht door umbusko »

Vergeet niet dat je tegen die tijd een ETA nodig hebt. Zodat we je niet hier terugzien, in het blundertopic. (A)
April064

Bericht door April064 »

Haha, ik weet inderdaad van de ETA af en heb een reminder op mijn telefoon gezet voor wanneer ik hem aan kan vragen (mensen uit EU landen kunnen dat vanaf 5 maart pas), maar bedankt voor de reminder!
zij/haar/hen/hun
Plaats reactie