OV Pay
- Hainje
Re: OV Pay
Ah dat verklaart waarom het abonnement voor mensen met de meedoenregeling vanaf juli volgend jaar niet meer (in Tilburg) niet meer beschikbaar is. Ik had echt zoiets van 'en de OV-pas dan?' Maar dat project is dus kennelijk stopgezet.
♪♫ Graai, pak, grijp, jat, naai, pik en bedonder ♪♫
"If you say you love freedom, but you don't believe in freedom for everybody, then the thing you love isn't freedom - it's privilege." ~ Tim Walz.
"If you say you love freedom, but you don't believe in freedom for everybody, then the thing you love isn't freedom - it's privilege." ~ Tim Walz.
-
Wat is (was) de OV-pas?
-
Ongeveer een OV chipkaart, maar dan opnieuw uitgevonden? Volgens mij is het verschil vooral dat de transacties online verlopen ipv op de chip worden geschreven.
-
OV-chipkaart staat alle informatie op de kaart zelf. OV-Pas is eigenlijk een bankpas met alle informatie in een back Office en niet op de kaart zelf.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
- Suus
- Contacteer:
Is nu de gehele OV-Pas de nek omgedraaid, of is het gewoon een proef die niet doorgaat? Want dat eerste heb ik echt nog nergens in de media gevonden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
Dit bericht ging specifiek over de proef. De pas zal er hoe dan ook een keer komen, aangezien het systeem van de chipkaart nu naast dat van OV pay draait, wat een beetje zonde is.
-
En ook software problemen geeft, ik constanteer wel vaker dat cico even moeten “omchecken” van ovchip naar ovpay (oftewel er zit een langere pauze tussen het door kunnen checken tussen de beide systemen dan als de cico in een systeem kan blijven zitten) ik weet niet of dat aan de vervoerder in het specifieke licht of dat dit een ding is wat breder is.
Ben erg geïnteresseerd in het ov in Nederland
-
Nou, bij deze: https://www.nrc.nl/nieuws/2024/08/21/tr ... s-a4863345
Translink heeft de samenwerking met bunq verbroken. De invoerdatum van de pas wordt in ieder geval uitgesteld.
-
Voor niet-abonnees: https://archive.is/kWfbf
Verder ben ik van mening dat lijn 4 niet op Albert Cuypstraat moet stoppen en lijn 3 wel op Amsteldijk.
-
Tja, dus toch helemaal gestopt (zag ook dit artikel pas net voorbij komen). Als ze er al vier jaar aan werken zal het stoppen vast niet binnen een paar maandjes opgelost zijn, flinke vertraging…
- Suus
- Contacteer:
Dus toch. Nou, veel succes met een andere bank vinden dan. Het is een publiek geheim dat de vier bekende grootbanken helemaal niet happig zijn op dit project.Dionysusnu schreef:Nou, bij deze: https://www.nrc.nl/nieuws/2024/08/21/tr ... s-a4863345
Translink heeft de samenwerking met bunq verbroken. De invoerdatum van de pas wordt in ieder geval uitgesteld.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
-
- Donateur
Dat denk ik niet. Elke OV pas is weer een uniek rekeningnummer. Het kost denk ik een godsvermogen aan personeel en dus kosten.
Die kosten worden uiteindelijk verhaald op de reiziger in een hoger km tarief.
OVpay, Cashless, het heeft allemaal invloed gehad op een hoger km tarief.
Prima dat er naast OVpay iets los komt. Met name mensen met beheerrekening (mensen in de schuldsanering, onder bewind) kunnen niet/moeilijk reizen met OVpay of automatisch opwaarderen.
Ook jeugd tussen pakweg 11 tm 16 wil je ook beheersbaar laten reizen.
Een losse pas waar mensen zelf geld op kunnen zetten blijft simpelweg een must, simpelweg ook om producten erop td kunnen blijven zetten. Dat zie ik met OVpay ook niet snel gebeuren.
Die kosten worden uiteindelijk verhaald op de reiziger in een hoger km tarief.
OVpay, Cashless, het heeft allemaal invloed gehad op een hoger km tarief.
Prima dat er naast OVpay iets los komt. Met name mensen met beheerrekening (mensen in de schuldsanering, onder bewind) kunnen niet/moeilijk reizen met OVpay of automatisch opwaarderen.
Ook jeugd tussen pakweg 11 tm 16 wil je ook beheersbaar laten reizen.
Een losse pas waar mensen zelf geld op kunnen zetten blijft simpelweg een must, simpelweg ook om producten erop td kunnen blijven zetten. Dat zie ik met OVpay ook niet snel gebeuren.
-
Iemand trouwens enig idee wat de bedoeling is van de persoonlijke OV Chipkaart? Ik neem aan dat daar dan ook op termijn een vervanging voor komt?
Veel gebruik gemaakt van het OV tussen 2006 en 2012, daarna meer bekeken vanaf de zijlijn.
- Suus
- Contacteer:
Ja, dat zou dus de OVpas worden.
-
De kaart die gebruikt is in Almere betrof bijvoorbeeld geen pasfoto. Gaat dat serieus allemaal verdwijnen?
Veel gebruik gemaakt van het OV tussen 2006 en 2012, daarna meer bekeken vanaf de zijlijn.
-
Ik gok dat de foto enzo gekoppeld zijn aan je account, dus dat zal nog steeds opvraagbaar zijn. Voorkomt namelijk wel dat elke pas persoonlijk gedrukt moet worden (in plaats van enkel een ander nummertje)
-
Bunq? Was dat niet de bank die in het nieuws kwam door scam en fraude? Dus of we er rouwig om moeten zijn.
- Hainje
Bunq is een prima bank. Bij bunq doen ze er tenminste nog iets tegen, bij ING daarentegen...
♪♫ Graai, pak, grijp, jat, naai, pik en bedonder ♪♫
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Contacteer:
Dat is bij leeftijdskorting op de betaalpas ook zo inderdaad, dus lijkt me wel voor de hand liggend.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
Ik checkte met OV-pay (middels de Apple Watch) in. Melding op het display; device niet geschikt. Nog een keer; zelfde melding. Nog een keer op een andere CiCo; ingecheckt. In de app zie ik een in- en uitcheck op dezelfde tijd en dezelfde locatie. Daarna nog een keer ingecheckt, wat gewoon geaccepteerd werd. Vaag.
Gr BasG
-
Niet vaag, althans niet aan de kant van de techniek. De check-ins en check-outs in de app bewijzen dat deze daadwerkelijk hebben plaatsgevonden. Vlak (fractie van een seconde) na de eerste check-in, en ook na de check-out, is er blijkbaar nogmaals ongewild, en vergeefs, geprobeerd contact te leggen, en dat is de "device niet geschikt" melding die je op het display zag. Iets dergelijk kan ook met een OV-Chipkaart of een bankkaart gebeuren, zo is mijn ervaring, alleen krijg je dan de mislukt-toon, de rode lamp en een mededeling als "probeer nogmaals" of zoiets.
-
Is er eigenlijk bekend of er een nieuwe datum komt wanneer de OV-pas wordt ingevoerd? Mijn vervoerder EBS in Zaanstreek-Waterland stopt per 1 januari 2025 met het aanbieden van Dalvoordeel product. Vind het persoonlijk vreemd iets af te schaffen als er de vervanging van de Ov-chipkaart er nog niet is.
-
Dal voordeel kun je gewoon aan een (digitale) bankpas koppelen.
https://shop.meerplus.nl/webshop/reispr ... -Waterland
https://shop.meerplus.nl/webshop/reispr ... -Waterland
Gr BasG
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Contacteer:
Maar dus niet aan je chipkaart (of OV-pas want die is er nog niet). Niet iedereen wil op zijn bankpas reizen.
Schapekop in de Keistad