In het PvE is een dergelijke geografische ('gewone') lijnennetkaart opgenomen (Artikel 4.7.1 lid 8, p.65), dus die komen er inderdaad.UtrechtOV schreef: ↑di 30 jul 2024, 19:39Hopelijk komen hier straks gewone lijnnetkaarten en niet die kaarten hier bij U-OV en DMG.AnderzamNL schreef: ↑di 30 jul 2024, 17:16 Edit: Nee, het bovenstaande klopt totaal niet. 55 gaat gewoon over de Haagweg, denk ik. Jammer dat er geen goede kaarten in het vervoerplan zijn.
Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
-
- Donateur
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
-
Dat lijkt me wel een goede zaak zo'n kaart
-
Excuus, had de nummers een beetje in de war
Ben erg geïnteresseerd in het ov in Nederland
-
Beter, hoop ook dat ze die gaan doorvoeren voor dmg want het schematische is niks en onduidelijk imo, er bij leveren kan leuk zijn maar een landelijke is in 9 vd 10 keer wel beterMarijnvdm schreef: ↑di 30 jul 2024, 20:52In het PvE is een dergelijke geografische ('gewone') lijnennetkaart opgenomen (Artikel 4.7.1 lid 8, p.65), dus die komen er inderdaad.UtrechtOV schreef: ↑di 30 jul 2024, 19:39Hopelijk komen hier straks gewone lijnnetkaarten en niet die kaarten hier bij U-OV en DMG.AnderzamNL schreef: ↑di 30 jul 2024, 17:16 Edit: Nee, het bovenstaande klopt totaal niet. 55 gaat gewoon over de Haagweg, denk ik. Jammer dat er geen goede kaarten in het vervoerplan zijn.
Ben erg geïnteresseerd in het ov in Nederland
- ThatPCDude
- Donateur
Waar ik vooral enigszins teleurgesteld over ben is dat de vragen-van-chauffeurs-beantwoordster van Qbuzz mij per email vertelde dat er met het definitieve vervoerplan ook netkaarten van hoge kwaliteit zouden komen, terwijl eigenlijk het volledig tegenovergestelde waar is (nagenoeg géén kaartjes)
Dagelijks pendelstudent tussen Beverwijk en Delft!
Buschauffeur bij Qbuzz in ZHN, alle berichten zijn op persoonlijke titel.
-
Is er al wat meer bekent over de nieuwe Qbuzz bus stalling aan de Hallenweg in Leiden.
-
- OVNL-beheerder
- Contacteer:
Nee.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands
Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
25-05-2025 NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam!
14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
Updates:
-
Dat is bij ons in duitsland ook.ThatPCDude schreef: ↑di 09 jul 2024, 17:15 Wat een verschrikkelijk matige ontwikkeling, nog meer Chinese rotzooi in ons land... Hopelijk wordt het niks en kunnen we snel bussen bij gaan bestellen van Europese bedrijven.
Er zijn een paar bedrijven, die een groot aantaal aan BYD bussen besteld hebben en die ook al rijden.
Beste groeten uit Mülheim ruhr
Moritz
Moritz
-
Wat best raar is want van alle lijnen circuleren intern al kaarten van de routes hoorde ik.ThatPCDude schreef: ↑wo 31 jul 2024, 09:12 Waar ik vooral enigszins teleurgesteld over ben is dat de vragen-van-chauffeurs-beantwoordster van Qbuzz mij per email vertelde dat er met het definitieve vervoerplan ook netkaarten van hoge kwaliteit zouden komen, terwijl eigenlijk het volledig tegenovergestelde waar is (nagenoeg géén kaartjes)
- ThatPCDude
- Donateur
Intern zijnde Qbuzz intranet? Ik heb nog nergens kaartjes gezien... Ik zit dan ook nog bij Arriva en heb nog niks van Qbuzz buiten een emailadres, dus geen idee.
EDIT: Heb wederom een mail gehad van Qbuzz, waarin me verteld werd dat de kaart nog in ontwikkeling was...
EDIT: Heb wederom een mail gehad van Qbuzz, waarin me verteld werd dat de kaart nog in ontwikkeling was...
Dagelijks pendelstudent tussen Beverwijk en Delft!
-
De lijnennetkaart zal nog niet af zijn maar een groot deel van de routekaarten die ze aan chauffeurs geven en in busboekjes stoppen zijn al wel af hoorde ik.
-
Binnenkort wordt in Leiden begonnen met de sloop van oude gebouwen zodat Qbuzz met de bouw van de nieuwe stalling kan beginnen. Blijkbaar heeft de gemeente groen licht gegeven waar ze vorige maand nog de aanvraag voor de nieuwe omgevingsvergunning opgeschortte omdat Qbuzz niet voldoende participatie had gepleegd.
Bericht Sleutelstad: "Over twee weken begint in opdracht van Qbuzz de sloop van de gebouwen op het terrein van de vroegere vuurwerkfabriek Kat in Groenoord-Noord. De leegstaande bouwwerken maken plaats voor een busremise."
Bronnen:
https://sleutelstad.nl/2024/08/17/bouw- ... september/
https://sleutelstad.nl/2024/07/01/gemee ... g-regelen/
Bericht Sleutelstad: "Over twee weken begint in opdracht van Qbuzz de sloop van de gebouwen op het terrein van de vroegere vuurwerkfabriek Kat in Groenoord-Noord. De leegstaande bouwwerken maken plaats voor een busremise."
Bronnen:
-
Een collega van mij stapt over van vrachtwagen naar Qbuzz.
En hij zei dat er bij standplaats Alphen aan de Rijn geen oplaad systeem komt voor de bussen.
Klopt dat wel.
En hij zei dat er bij standplaats Alphen aan de Rijn geen oplaad systeem komt voor de bussen.
Klopt dat wel.
-
De Witte Singel is geen "wijk" maar een routevariant door de wijk Centrum. Deze routevariant ontlast de Breestraat en ontsluit een aantal functies, die vooral overdag reizigers trekken. Met de haltes Noordeinde, Leliestraat en Herenstraat hebben de woningen rond de Witte Singel ook 's avonds voldoende halfuurs busbediening op loopafstand.Daelea schreef: ↑di 30 jul 2024, 12:13Als ik het definitieve plan dan goed lees, rijden de 182 en 183 over de Witte Singel. De 183 rijdt alleen ma-vr overdag 1x per uur (2x in de spits). De 182 rijdt ma-vr overdag 2x per uur, 's avonds en in het weekend 1x per uur.
Dan betekent dat dat de Witte Singel alsnog 's avonds en in het weekend 1x per uur een bus krijgt, waar Qbuzz juist veel tekst besteedt aan het feit dat alle wijken altijd 2x per uur een bus moeten hebben (en de karige bediening van Arriva van de Witte Singel zelfs expliciet benoemd wordt).
Zie ik iets over het hoofd?
-
Dan komt de Q-buzz-stalling op historisch OV-terrein! Dit bruggetje (ander uitzicht), dat straks achter het toekomstige Qbuzz-remiseterrein uitkomt en over de Stinksloot leidt, is van oorsprong een spoorbrug in het verbindingsspoor tussen Ledn en de Gasfabriek en Ldh (Leiden Heerensingel, het eindpunt van de Haarlemmermeerlijnen).Buschauffeur ZHN schreef: ↑za 17 aug 2024, 22:03 Binnenkort wordt in Leiden begonnen met de sloop van oude gebouwen zodat Qbuzz met de bouw van de nieuwe stalling kan beginnen. Blijkbaar heeft de gemeente groen licht gegeven waar ze vorige maand nog de aanvraag voor de nieuwe omgevingsvergunning opgeschortte omdat Qbuzz niet voldoende participatie had gepleegd.
Bronnen:
-
- Contacteer:
Met een ander kaartje erbij als ondersteuning: https://www.topotijdreis.nl/kaart/1940/@94211,465280,10
Zeg ik "wat leuk !"
Zeg ik "wat leuk !"
-
Wordt dat de definitieve stalling?
-
De huidige stalling in Gouda blijft een half jaar langer in gebruik. De bouwplannen voor de nieuwe stalling lopen zoveel vertraging op dat er niet gestart kan worden in December. Daarbij komt dat er tijdelijk met dieselbussen gereden moet gaan worden door de vanHool perikelen.
Qbuzz heeft er nu voor gekozen om de huidige stalling van Arriva te blijven gebruiken tot eind juli 2025 en daar alleen maar dieselbussen neer te zetten zodat alle tijdelijke dieselbussen zoveel mogelijk op 1 stalling met dieselpomp staan.
Kijkend naar het huidige aantal bussen van Gouda is dat ongeveer een 25 a 30 bussen. Hoeveel dieselbussen Qbuzz op Gouda neer zal zetten is dus nog even afwachten.
Duidelijk is dus wel dat Gouda later van start zal gaan met elektrische bussen dan de rest van de concessie.
Qbuzz heeft er nu voor gekozen om de huidige stalling van Arriva te blijven gebruiken tot eind juli 2025 en daar alleen maar dieselbussen neer te zetten zodat alle tijdelijke dieselbussen zoveel mogelijk op 1 stalling met dieselpomp staan.
Kijkend naar het huidige aantal bussen van Gouda is dat ongeveer een 25 a 30 bussen. Hoeveel dieselbussen Qbuzz op Gouda neer zal zetten is dus nog even afwachten.
Duidelijk is dus wel dat Gouda later van start zal gaan met elektrische bussen dan de rest van de concessie.
-
Er Komen zeker Ambassadors uit Utrecht te rijden op Gouda en nog niet de mooie Iveco crossway's die elektrische?
-
- OVNL-beheerder
- Contacteer:
Gewoon afwachten, we zien vanzelf wat voor diesels men gaat inzetten in de beginperiode. 

Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands
Updates:
Updates:
-
Het komt Qbuzz wel allemaal goed uit zeg. Rijden met diesels en een stalling die niet op tijd klaar s. En de provincie die doet alsof er niks aan de hand is.Speedmaster schreef: ↑do 22 aug 2024, 16:09 De huidige stalling in Gouda blijft een half jaar langer in gebruik. De bouwplannen voor de nieuwe stalling lopen zoveel vertraging op dat er niet gestart kan worden in December. Daarbij komt dat er tijdelijk met dieselbussen gereden moet gaan worden door de vanHool perikelen.
-
Ach het is maar net hoe je het bekijkt. We zitten hier op het OV-forum en niet het stallingen- of Zero-emissieforum. Als er half december iets rijdt wat betrouwbaar is voor chauffeurs en reizigers is er al heel wat bereikt denk ik. Zero emissie is een secundair doel in OV.
-
Nou, secundair doel. Qbuzz kreeg 5 (vijf!) jaar extra als vanaf de start van de concessie volledig emissievrij werd gereden. En daar voldoen ze dus niet aan. Ten eerste vanwege het debacle met Van Hool en ten tweede omdat de nieuwe stalling in Leiden niet op tijd klaar is.
De rol van de Provincie is op zijn minst opmerkelijk.
-
Zit je wel hoog, die 5 jaar die ze extra gekregen hebben. Je begint er keer op keer opnieuw over... Wellicht moet je je bezwaren kenbaar maken aan de concessieverlener (provincie). Misschien kunnen ze je dan een bevredigend antwoord geven over de reden waarom ze die (extra) 5 jaar al dan niet in stand houden.
Grt. Stefan
-
Even nuanceren, het debacle met de van Hool bussen is Qbuzz niet aan te rekenen aangezien niet voorzien kon worden dat deze bus leverancier failliet ging. Het feit dan 1 of meer stallingen nog niet klaar zijn zal geen afbreuk doen aan de start van de concessie. Er wordt gewoon gestart, en als Leiden niet klaar is zal er ongetwijfeld wel op een andere manier geladen gaan worden. Op de huidige locatie in Leiden is met als ik het goed begrepen heb bezig met het plaatsten van apparatuur om te laden. Dus onder de streep is het alleen geen elektrische bussen door overmacht.buschauffeurDH schreef: ↑vr 23 aug 2024, 08:49 Nou, secundair doel. Qbuzz kreeg 5 (vijf!) jaar extra als vanaf de start van de concessie volledig emissievrij werd gereden. En daar voldoen ze dus niet aan. Ten eerste vanwege het debacle met Van Hool en ten tweede omdat de nieuwe stalling in Leiden niet op tijd klaar is.