Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
-
- Donateur
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Dat is wel weer uitstekende timing, net nu ik daar morgen langsmoet.
ICE’s worden zo te zien omgeleid en ingekort tot Brussel - Köln, in ieder geval in de ochtend.

-
Is het in Duitsland heel goedkoop om fietsen en bolderkarren de trein in te nemen? Op diverse verbindingen in Duitsland zie je dat heel veel reizigers fietsen en zelfs bolderkarren meenemen, wat leidt tot opstopping en vertraging. In Duitsland heb je toch wel een systeem zoals Call a Bike, maar enkel in de grotere steden. Is het niet beter om dat Call a Bike-systeem in geheel Duitsland uit te rollen in combinatie met een ontmoedigingsbeleid voor het meenemen van fietsen en bolderkarren (dus hogere prijzen voor fietskaarten, maximaal aantal fietsen per treinstel)?
En verder, waarom zijn overwegen in Duitsland zo ongelooflijk lang dicht, tot wel 5 minuten op sommige trajecten (zoals bij Elten)?
En verder, waarom zijn overwegen in Duitsland zo ongelooflijk lang dicht, tot wel 5 minuten op sommige trajecten (zoals bij Elten)?
-
- Ardan
- Oud-beheerder OVNL
Ik heb het idee dat de prijs van een dagkaart fiets per deelstaat anders is. Maar sowieso niet duur, een vriend van me kocht er laatst een in Enschede voor 3 euro.
En ja, overwegen
ze zijn vaak meegenomen in de treinbeveiliging. Dus pas als de overwegen ook dicht zijn krijgt een trein een groen sein.
En ja, overwegen

Gediplomeerd ongeluksmagneet
- ICE11
Voor bolderkarren heb je als ik me niet vergis geen aparte ticket nodig, voor fietsen is het -relatief- goedkoop (dagkaart voor heel NRW bij voorbeeld 5,55 Euro). En reden waarom overwegen zo lang dicht moeten is bij voorbeeld hier uitgelicht: https://www.tuev-nord-group.com/de/news ... schlossen/ Kortom: Een trein moet nog op tijd kunnen remmen als er tijdens het sluiten van de overweg iets mis gaat.
-
- Donateur
Heel Duitsland is één grote opstopping en vertraging, maar nee, laten we fietsen en bolderkarren de schuld geven. Want stel je voor dat mensen de trein zouden gebruiken waar hij voor bedoeld is: vervoer van mensen en goederen. En stel je voor dat ze dat ook nog eens een beetje betaalbaar mogen doen. 
Groeten trouwens uit ICE 2860 (i.p.v. ICE 1650) die met een ICE 1 rijdt in plaats van een ICE-T. Je hoort mij niet klagen.

Groeten trouwens uit ICE 2860 (i.p.v. ICE 1650) die met een ICE 1 rijdt in plaats van een ICE-T. Je hoort mij niet klagen.

-
Ik zie wel liever mensen dan een overmaat aan fietsen vervoerd worden.
-
- Donateur
Maar die fietsen reizen niet uit zichzelf; die reizen omdat er mensen zijn die ze graag meenemen. En dat zouden we (in het redelijke natuurlijk) gewoon moeten faciliteren.
Daarnaast kun je natuurlijk met fietsverhuur, deelfietsen, goede fietsinfrastructuur tussen steden etc. proberen om alternatieven aantrekkelijk te maken, zodat mensen alleen weloverwogen hun eigen fiets gaan meezeulen. Want een gedoe blijft het natuurlijk wel.
Daarnaast kun je natuurlijk met fietsverhuur, deelfietsen, goede fietsinfrastructuur tussen steden etc. proberen om alternatieven aantrekkelijk te maken, zodat mensen alleen weloverwogen hun eigen fiets gaan meezeulen. Want een gedoe blijft het natuurlijk wel.
-
Eens, maar alles met mate. Net zoals oversize koffers die op zitplaatsen gezet worden. Want van opruimen van bagage heeft men nog nooit gehoord.
-
- OVNL-beheerder
Ik meen ergens gelezen te hebben dat er, door de vele werkzaamheden deze zomer, meer stellen ICE 4 nodig zijn, en dat die daarom voorrang krijgen in de werkplaats. Omdat er daardoor naar verwachting minder ICE-T's beschikbaar zijn is er voor gekozen om een paar omlopen op de ICE Frankfurt-Dresden uit te voeren met ICE 1. Volgt u het thuis nog?

- trolly
Zekers, het is zo helder als erwtensoep 

Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
-
- OVNL-beheerder
Natuurlijk niet in het buitenland maar op lijn 163 vanaf Lauwersoog gisteren stond ook behoorlijk wat bagage op stoelen. Maar ook in de nieuwe gelede citaro is weinig ruimte voor de koffers. Waar moet een reiziger ze dan laten?
- ICE11
In Horrem zijn de S-Bahn-sporen weer open, regionale-/langeafstandstreinen naar verwachtig vanaf later vanavond weer enkelsporig, dubbelsporig pas in de loop van volgende week. Het lijkt alsof RE1 en RE9 momenteel via de S-Bahn rijden.
-
Oh, das nog vrij vlot hersteld.
-
- Donateur
Ik ben net met de ICE van Köln tot Düren over het S-Bahnspoor gereden. Ook weer een ervaring. Ter hoogte van dat viaduct stonden ze de bovenleiding nog te repareren.

-
Nu hopen dat dat ding niet spontaan in de fik vliegt en uit zichzelf begint te rijden 

Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
- Ardan
- Oud-beheerder OVNL
Ik heb weer eens reden om witheet van woede te zijn
Oberhausen-Dinslaken ligt er weer eens uit. Ditmaal zag ik het van te voren aangekondigd dus ik plan om om 19:49 uit Köln met de RE1 naar Duisburg te gaan, daar met een overstap van 20 minuten de tram van 20:56 naar Dinslaken te pakken, en dan door naar Arnhem. Kom ik 23:15 aan, prima voor de trein naar huis. Ditmaal niet mer de auto want die staat voor APK bij de garage.
Staat de RE1 exact 20 minuten stil bij Köln Messe/Deutz door een storing aan de trein. Ik zit me de hele rit op te vreten, die tram in Duisburg kan ik wel vergeten want die mis ik op drie minuten. Alternatieven zoeken. Om 21:05 nog een RB44 naar Oberhausen. Dan SEV en kan ik nog op tijd in Dinslaken zijn. Maar, die trein bestond helemaal niet. Vond het al zo raar dat er geen spoor bij stond. De vorige uren ging ie volgens de app van 1A, maar niks hoor.
Dan via Mülheim naar Oberhausen? Ja, met de RE1 die ik net had kon ik dat nog halen. Oh, er gaat nog een S-Bahn. Gauw naar spoor 11! Kak, die rijdt net weg. Scheld scheld scheld.
Dan maar de volgende tram naar Dinslaken pakken. SEV doet er immers veel langer over en komt ook pas over een uur. Eenmaal in het tramstation ontplofte ik helemaal, want die tram rijdt helemaal niet elk half uur maar elke 20 minuten. Ik had de vorige nog gewoon kunnen halen!
Gelukkig wil mijn vriend me komen ophalen, want thuis zou ik niet meer komen. Ik ben echt woest. Treinen die niet rijden wel weergeven en andersom. Hier kun je toch niet van op aan?

Oberhausen-Dinslaken ligt er weer eens uit. Ditmaal zag ik het van te voren aangekondigd dus ik plan om om 19:49 uit Köln met de RE1 naar Duisburg te gaan, daar met een overstap van 20 minuten de tram van 20:56 naar Dinslaken te pakken, en dan door naar Arnhem. Kom ik 23:15 aan, prima voor de trein naar huis. Ditmaal niet mer de auto want die staat voor APK bij de garage.
Staat de RE1 exact 20 minuten stil bij Köln Messe/Deutz door een storing aan de trein. Ik zit me de hele rit op te vreten, die tram in Duisburg kan ik wel vergeten want die mis ik op drie minuten. Alternatieven zoeken. Om 21:05 nog een RB44 naar Oberhausen. Dan SEV en kan ik nog op tijd in Dinslaken zijn. Maar, die trein bestond helemaal niet. Vond het al zo raar dat er geen spoor bij stond. De vorige uren ging ie volgens de app van 1A, maar niks hoor.
Dan via Mülheim naar Oberhausen? Ja, met de RE1 die ik net had kon ik dat nog halen. Oh, er gaat nog een S-Bahn. Gauw naar spoor 11! Kak, die rijdt net weg. Scheld scheld scheld.
Dan maar de volgende tram naar Dinslaken pakken. SEV doet er immers veel langer over en komt ook pas over een uur. Eenmaal in het tramstation ontplofte ik helemaal, want die tram rijdt helemaal niet elk half uur maar elke 20 minuten. Ik had de vorige nog gewoon kunnen halen!
Gelukkig wil mijn vriend me komen ophalen, want thuis zou ik niet meer komen. Ik ben echt woest. Treinen die niet rijden wel weergeven en andersom. Hier kun je toch niet van op aan?
-
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
-
- OVNL-beheerder
Heb jij nou gewoon bovengemiddeld vaak pech? Het is in NRW vaak slecht geregeld, maar je lijkt echt elke keer dat je die kant op gaat dit soort toestanden mee te maken. Maar fijn dat je in ieder geval gewoon thuis kon komen.
-
Tja, dat is ook de reden dat ik nog maar nauwelijks een dergelijk dagje doe. Of ik plan zo dat ik terug geen late verbinding neem.
- ICE11
Het net in NRW is druk en overbelast.....
-
- Donateur
Dat is leuk, maar geen excuus om de reisinformatie zo’n rommeltje te laten zijn. Zoals Ardan al zegt, daar moet je gewoon op kunnen vertrouwen.
- ThatPCDude
- Donateur
Een hele goeie morgen uit LNER 1S05 tussen London King's Cross en Edinburgh Waverley. De eerste dag van onze 4-daagse 1e klas interrail trip door het VK begint met een daguitje (!) naar Edinburgh. Het gratis eten en drinken wat er hier in de 1e klas verspreid wordt is iets waar we in Nederland veel van kunnen leren

Dagelijks pendelstudent tussen Beverwijk en Delft!
Buschauffeur bij Qbuzz in ZHN, alle berichten zijn op persoonlijke titel.
Buschauffeur bij Qbuzz in ZHN, alle berichten zijn op persoonlijke titel.
-
- Donateur
Sterkte alvast voor je rug.
Al is dat in de 1e klas iets minder een probleem. En veel plezier natuurlijk.

- Ardan
- Oud-beheerder OVNL
Nou ga ik ook wel bovengemiddeld vaak (toch wel 2 keer per maand), maar hoewel het een veilige route was met overstappen van minimaal 20 minuten hoeft er toch blijkbaar maar *dit* te gebeuren en je komt meteen al niet meer thuis.
Wat heb ik hiervan geleerd?
- Staat er geen vertrekspoor bij de trein, reken er dan maar niet op dat-ie rijdt.
- Er staan in de DB-app vaak twee tijden: de geplande en de werkelijke. Staat alleen de geplande er, krab achter je oren en check ter plaatse.
- Uiterlijk 's ochtends al je terugreis plannen, en onderweg nog zeker een keer.
- Cruciale overstap op lokaal vervoer -> nogmaals informeren bij de lokale vervoerder.
- Dreigt het mis te gaan, direct alternatieven zoeken. Ter plekke ben je eigenlijk al te laat.
- Met Google Maps kun je helemaal niks plannen want die kent dergelijke werkzaamheden niet.
En persoonlijk zal ik nooit genezen van mijn Duitslandliefde (en mijn wederhelft gelukkig ook niet), maar:
- Altijd je auto mee de grens over nemen. Zeker nu ik nog niet in Arnhem woon en de driesporigheid nog niet klaar is. Emmerich is immers altijd nog wel bereikbaar.
-
- Donateur
ICE Sprinter Frankfurt-Berlijn zonder stops tussen Frankfurt (Main) Hbf en Berlin-Spandau, en dan wel gepland een tussenstop maken in Kassel-Wilhelmshöhe maken om de machinist te wisselen. Dat kan ook alleen DB.
Fijne trein wel, verder.