Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
DDietzen

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door DDietzen »

Bemined schreef: do 05 sep 2024, 15:37 Trein 6922 reed vanmorgen met SLT14. Als intercity niet bijzonder meer maar op een echte sprinterdienst heb ik deze lengte al een tijdje niet meer gezien.
Ik ben benieuwd hoe dat (met de voorgaande rit t6722) in Geldermalsen is gegaan, sinds de verbouwing met perronverkorting ( :X ) ontbreekt daar ruim 20 meter perron voor SLT-14. Schijnbaar is het niet helemaal soepel gegaan, getuige de 9 minuten vertraging bij geregistreerde aankomst daar.
Bemined

Bericht door Bemined »

Volgens GPS was de trein wel op tijd, dus ik vermoed dat het systeem dat de aankomstvertraging bepaalt hier kijkt naar wanneer de laatste as in de perronsectie zit en de trein dus met het achterste draaistel nog net voor de las stond. Eigenlijk opmerkelijk dat Geldermalsen slechts perrons van 213 meter heeft gekregen terwijl alle andere sprinterhaltes tussen Woerden en Tiel/'s-Hertogenbosch rond de 270 meter zijn.
IIVQ

Bericht door IIVQ »

Ik stapte rond 19:00 te Asb uit de sprinter "Binnendoor" uit Rtd. Hoewel mijn (voorste) deel behoorlijk rustig was (<10 pers in de bak waar ik zat, achteraan voorste stel) kwam er een behoorlijke meute uit de trein. Dat zorgde voor enige opstopping onderaan de roltrappen voor de OVC-poortjes, niet geholpen door een grote groep duidelijk niet OV-bekenden die wachtten tot het poortje gesloten is voor ze hun pinpas voor de lezer houden en dan eerst gaan lezen wat op het schermpje staat voor ze gaan...

Ook stapte er te Breukelen iemand in die belde met iemand dat 'ie in Aalsmeer Busstation van de bus gehaald wilde worden. Hij had ook 24mn later in de 130 kunnen stappen en dan 7 minuten éérder in Aalsmeer aan kunnen komen, met een overstap minder op de koop toe -0-
IIVQ

Bericht door IIVQ »

Ik zit nu in Thalys t9446/9346 die om 11:55 uit Shl ri Parijs vertrokken is (voor een overstap ri Londen). Nochtans staat op mijn ticket (geboekt 8 aug) een vertrektijd van 12:15 uit Asd. Ik ontdekte dit om ongeveer 11:02 toen ik mijn met mijn kat aan het aaien was, omdat ik haar een week niet zou zien. Ik heb in 4 mn de laatste dingen gedaan, ben naar de metro gerend en had nog ongeveer 8 minuten over op Schiphol. Ik heb NUL e-mails van Eurostar na 8 augustus.

Zijn er meer mensen die dit soort ervaringen hebben?

En waarom zijn we precies 37 eerder vertrokken?
Milco
OVNL-beheerder
Contacteer:

Bericht door Milco »

Antwoord op je laatste vraag: ik gok werkzaamheden aan de HSL-Zuid ten zuiden van Rotterdam, de IC Brussel rijdt immers ook via Roosendaal.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands

Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
25-05-2025 NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam!
14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
ITF

Bericht door ITF »

De 3039 is goed druk tussen Driebergen en Arnhem, aangezien de 3100 niet rijdt wegens de werkzaamheden op Utrecht Centraal. Jammer dat de NS dan de treinen in de 3000 niet heeft verlengd.
Dit onderschrift is komen te vervallen wegens een noodzakelijke aanpassing in de dienstregeling, gelieve gebruik te maken van het eerst volgende onderschrift.
rvdborgt

Bericht door rvdborgt »

IIVQ schreef: zo 08 sep 2024, 12:01 Ik zit nu in Thalys t9446/9346 die om 11:55 uit Shl ri Parijs vertrokken is (voor een overstap ri Londen). Nochtans staat op mijn ticket (geboekt 8 aug) een vertrektijd van 12:15 uit Asd.
Geboekt via welk kanaal?
Meltrain
Donateur

Bericht door Meltrain »

ITF schreef: zo 08 sep 2024, 12:09 De 3039 is goed druk tussen Driebergen en Arnhem, aangezien de 3100 niet rijdt wegens de werkzaamheden op Utrecht Centraal.
Gisteren reed de 3100 alleen tussen Db en Ah, met een extra stop te Oosterbeek. Ik vermoed vanwege de Airborne Wandeltocht.
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
Milco
OVNL-beheerder
Contacteer:

Bericht door Milco »

Die 3000 rijdt dit weekend wel een leuke route van Nijmegen via onder andere Arnhem, Utrecht, Schiphol, Leiden, Den Haag, Rotterdam en Breda naar Eindhoven. :mrgreen:
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands

Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
25-05-2025 NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam!
14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
T-hijs

Bericht door T-hijs »

cassie127 schreef: ma 26 aug 2024, 15:30 14 september gaan de Hondekop en Muizeneus gecombineerd rijden tussen Utrecht Maliebaan en Amersfoort Centraal. Iedereen met een geldig vervoersbewijs mag mee.
Dit wil ik dolgraag met mijn zoon gaan doen, maar ik kan er verder geen info over vinden, bijvoorbeeld vertrektijden e.d.. Jij wel?
F.k.a. Bollenstad
Tochjo
Donateur

Bericht door Tochjo »

T-hijs

Bericht door T-hijs »

Dank je wel! :D
F.k.a. Bollenstad
IIVQ

Bericht door IIVQ »

rvdborgt schreef: zo 08 sep 2024, 12:17
IIVQ schreef: zo 08 sep 2024, 12:01 Ik zit nu in Thalys t9446/9346 die om 11:55 uit Shl ri Parijs vertrokken is (voor een overstap ri Londen). Nochtans staat op mijn ticket (geboekt 8 aug) een vertrektijd van 12:15 uit Asd.
Geboekt via welk kanaal?
Eurostar.com (of .nl ofzo) iig via de Eurostar-website.

En idd, we zijn via Roosendaal gegaan, bedankt.
Marc

Bericht door Marc »

Meltrain schreef: zo 08 sep 2024, 12:38
ITF schreef: zo 08 sep 2024, 12:09 De 3039 is goed druk tussen Driebergen en Arnhem, aangezien de 3100 niet rijdt wegens de werkzaamheden op Utrecht Centraal.
Gisteren reed de 3100 alleen tussen Db en Ah, met een extra stop te Oosterbeek. Ik vermoed vanwege de Airborne Wandeltocht.
De extra stop van de 3100 op Oosterbeek was inderdaad voor de Airborne wandeltocht. Er was ook nog de hele dag een extra sprinter ingelegd tussen Arnhem en Ede-Wageningen (serie 28500).
Daniel
OVNL-bestuurslid
Contacteer:

Bericht door Daniel »

Bij de toelichting van de werkzaamheden op Amersfoort Centraal tussen 4 en 11 oktober tref ik deze aan in de toelichting voor 5 en 6 oktober. Wie snapt 'm...
Intercity 1500 Amersfoort C./Amsterdam C. - Amsterdam C./Amersfoort C.
rijdt niet tussen Amsterdam Centraal en Hilversum
rijdt als extra trein tussen Amsterdam Centraal en Hilversum
Rijdt hij wellicht als Sprinter omdat de 5800 in die periode geregeld niet rijdt?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Z2N
Donateur

Bericht door Z2N »

Dat weekend wordt er ook gewerkt bij Amsterdam, de 1500 is dan de pendel Hilversum - Baarn - Amersfoort Centraal.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Daniel
OVNL-bestuurslid
Contacteer:

Bericht door Daniel »

Maar dat staat er niet, want hij rijdt ook Amsterdam - Hilversum als extra trein :mrgreen:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
VIRM

Bericht door VIRM »

De 722 was vanochtend extra druk vanwege een wisselstoring tussen Zwolle en Amersfoort: kennelijk wilde dat traject een Schipholletje doen (storing na werkzaamheden)? Ergens tussen Almere en Amsterdam moesten wij in de ankers: de trein voor ons zou een zwaan hebben aangereden. Even later gaf de HC aan dat de vogel werd nagekeken, maar het er waarschijnlijk goed van af had gebracht 'en verder kon met zijn leventje, en wij met onze reis'. :pos:
Beul van de blindegeleidelijn
Negen

Bericht door Negen »

Ik zat vandaag in trein 5553 en we vertrokken net uit Utrecht of de automatische omroep klonk: "In deze trein vind er extra controle plaats, gelieve uw vervoersbewijs gereed te houden." ofzoiets dergelijks.
Ik vond het wel grappig omdat ik dit in principe nooit hoor en de omroep werkt ook niet altijd bij SLT. :)
VIRM

Bericht door VIRM »

Was er ook extra controle? :)
Beul van de blindegeleidelijn
Negen

Bericht door Negen »

Ik werd wel gecontroleerd als je dat bedoelt ja.
De HC liep na de omroep uit de cabine van de mcn en ik werd als eerste gecontroleerd. (Reisde 1e klas voor de verandering) :o
Etienne
Donateur
Contacteer:

Bericht door Etienne »

Vanmiddag in Alphen a/d Rijn wilde ik de 8855 nemen; maar om raadselachtige redenen was deze ineens van het bord verdwenen. Vlak daarop kwam echter gewoon een SLT4 binnen (best wel krapjes) en die mocht gewoon door. Toen ik daarop de app checkte, bleek deze ook gewoon weer te rijden.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gamma

Bericht door Gamma »

De IC van Gouda naar Den Haag Centraal van 22:47 had +10, de Sprinter van Gouda naar Den Haag Centraal van 22:50 had +6. De Sprinter vertrok net uit Gouda richting Den Haag voordat de IC aankwam.
Etienne
Donateur
Contacteer:

Bericht door Etienne »

De 563 kwam vanmiddag na vertrek vanaf Rotterdam Alexander hortend en stotend tot stilstand. De voorste DDZ4 stond volledig buiten het perron, terwijl de achterste DDZ6 nog wel aan het perron stond. Na circa 10 minuten kwam het bericht dat de remmen vaststonden en dat de machinist ermee bezig was. Na nog wat wachten werd duidelijk dat de trein niet meer zou vertrekken en vanuit de achterste DDZ6 konden we alvast uitstappen. Het voorste 4'tje moest wat langer wachten, omdat deze op de vrije baan stond.
Gelukkig bleef de 4000 rijden en zo kon de 4060 een flink deel van de reizigers meenemen richting Gouda.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Meltrain
Donateur

Bericht door Meltrain »

Bijzondere dienstregeling rondom Geldermalsen vandaag: de 6000 rijdt om-en-om naar 's-Hertogenbosch en Tiel, zodat er drie treinen per uur van/naar Tiel rijden. Om ervoor te zorgen dat er toch twee treinen per uur tussen 's-Hertogenbosch en Geldermalsen rijden, rijdt er 1x per uur een pendeltrein(met Flirt) tussen deze stations.
Wat is hier de reden van?
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
Plaats reactie