Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
- ICE11
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
408 029 is opvolger van 406 001 als "Europa"-ICE met blauwe streep.
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Contacteer:
Afgelopen zaterdagavond wilde ik met de S11 van Köln-Worringen naar Düsseldorf Hbf, kwam ik erachter dat er na 21:00 uur alleen maar SEV reed. De RE6 reed wel gewoon, had iets te maken met personeelsuitval. Nou dus eerst goed kijken in Worringen aan welke kant van het station de SEV kwam, want aan beide kanten ligt een bushalte. Op het station zelf stond niets aangegeven. Uiteindelijk via DB website erachtergekomen dat het aan de oostzijde moest zijn.Dus daar maar afwachten tot een bus aan kwam rijden. Net voor de vertrektijd kwam een gelede Mercedes van Afan uit Dormagen aanrijden. De rit van Köln-Worringen naar Düsseldorf Hbf duurde uiteindelijk bijna 2 uur. In Neuss was er ook nog een onverwachte wegafsluiting en om alle S-Bahn haltes te bedienen, werden allemaal rondjes gereden. Bijna iedereen stapte te Neuss Hbf uit, maar waarom je dat zou doen als je ook met de bus doorkan zie ik niet in.
Uiteindelijk met twee personen door naar Düsseldorf Hbf, ook de tegenliggende bussen waren allemaal zo goed als leeg tot Neuss Hbf. Iets met geldverspilling.
Wel opvallend overigens dat Univers Reisen die ik onderweg veelvuldig tegen kwam, heel veel nieuwe MAN bussen heeft gekocht. Lijkt of ze inspelen op al de werkzaamheden en uitvallen die eraan gaan komen in NRW. Ook in Köln reden ze het tramvervangend vervoer met een vloot bussen.

Wel opvallend overigens dat Univers Reisen die ik onderweg veelvuldig tegen kwam, heel veel nieuwe MAN bussen heeft gekocht. Lijkt of ze inspelen op al de werkzaamheden en uitvallen die eraan gaan komen in NRW. Ook in Köln reden ze het tramvervangend vervoer met een vloot bussen.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
- Suus
- Contacteer:
MAN-bussen zijn populair bij treinvervangend vervoer. DB heeft ook een grote vloot gekocht. Gelede exemplaren met een toilet in een paarse SEV-kleurstelling.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- OVNL-beheerder
Met toilet voor de reizigers? 

- Suus
- Contacteer:
Ja, in een lagevloersbus nota bene.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Contacteer:
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
-
- Donateur
Is het inmiddels zo erg dat de DB het voor elkaar krijgt om in de SEV bus wél een werkend toilet aan te bieden, maar in de trein niet?
Elke trein die wél rijdt zou voortaan eigenlijk SEVEV genoemd moeten worden, Schienenersatzverkehrersatzverkehr
Gewoon al om de verwachtingen te temperen 

Mijn Flickr account.
- ArrivaBas
- Contacteer:
Die toiletten zullen waarschijnlijk lang niet zo uitgebreid zijn als in een trein overigens. Veel meer dan een chemisch toilet dat je normaliter in een caravan tegenkomt kun je qua ruimte niet kwijt in een bus. Maar het scheelt de klussers die graag een afgedankte bus tot camper ombouwen in ieder geval weer een karweitje als ze er over een jaar of wat eentje op de kop mogen tikken. 

"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
- Nickipedia
- Contacteer:
Net zo groot als in een gemiddelde touringcar. TCR heeft/had ook een Integro met toilet.

Stillstand ist der sicherste Betriebszustand
-
- OVNL-beheerder
Ik voorzie acties aankomen vanwege de ontoegankelijkheid voor rolstoelgebruikers. 

-
In Chur stonden vanmorgen twee goederenwagons naast de rails. Ik kon niet zien of het een 'gewone' ontsporing was of dat er een breedspoorwagon op smalspoor terecht gekomen was of andersom.
-
Vandaag in de DB bingo: persoon op het spoor in Düsseldorf, ICE 122 staat al enige tijd gestrand.
-
Staat de verkeerde kant op gestuurd worden (Fehlleitung) standaard op de DB bingokaart? De RE13 werd na kering in Mönchengladbach bijna terug naar Venlo gestuurd. Vermoedelijk stonden we al op/ over het wissel, want we moesten weer terug.
Hebben ze daar geen richtingaanwijzer Zs2(V)?
Hebben ze daar geen richtingaanwijzer Zs2(V)?
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
-
Ik ben gisteren met de Eurostar 9114 vanuit Londen naar Amsterdam gereden. Ik heb echt totaal gemist dat we door Lille Europa kwamen, kan het zijn dat we ten noorden van Lille langs omgeleid zijn?
Ten noorden van Brussel Zuid namen we de meest westelijke buis van de Zuid-Noordverbinding, daarna 25N maar na Mechelen weer het meest westelijke spoor.
Op station Brussel-Centraal hangt naast de monumentale borden op het uiterste noorden van ,perron 1/2 (het "Sabena-Perron)" nog een klassiek stationsnaambord (blauw met witte letters en rand), dat was mij nog nooit eerder opgevallen.
Ten noorden van Brussel Zuid namen we de meest westelijke buis van de Zuid-Noordverbinding, daarna 25N maar na Mechelen weer het meest westelijke spoor.
Op station Brussel-Centraal hangt naast de monumentale borden op het uiterste noorden van ,perron 1/2 (het "Sabena-Perron)" nog een klassiek stationsnaambord (blauw met witte letters en rand), dat was mij nog nooit eerder opgevallen.
- Suus
- Contacteer:
Als het goed is zie je Lille-Europe helemaal niet, want je rijdt door de dichte tunnel en niet langs de perrons.
Dat je na Mechelen helemaal links reed klopt. Op Mechelen-Nekkerspoel zijn spoor 1-2 lijn 27, spoor 3-4 lijn 25 en lijn 5-6 lijn 27B. Eerst gaat lijn 27B richting het noorden onder lijn 25 en 27 door om in te voegen op lijn 27 (hier ligt ook nog een ongebruikte spoortunnel), daarna gaat lijn 27 van westelijk van lijn 25 via een viaduct over lijn 25 naar oostelijk van lijn 25, waarna het spoor van lijn 27B zuidwaarts nog bij lijn 27 voegt. In Sint-Kathelijne-Waver liggen de sporen dan hoe ze horen tot de splitsing bij Hove.
Dat je na Mechelen helemaal links reed klopt. Op Mechelen-Nekkerspoel zijn spoor 1-2 lijn 27, spoor 3-4 lijn 25 en lijn 5-6 lijn 27B. Eerst gaat lijn 27B richting het noorden onder lijn 25 en 27 door om in te voegen op lijn 27 (hier ligt ook nog een ongebruikte spoortunnel), daarna gaat lijn 27 van westelijk van lijn 25 via een viaduct over lijn 25 naar oostelijk van lijn 25, waarna het spoor van lijn 27B zuidwaarts nog bij lijn 27 voegt. In Sint-Kathelijne-Waver liggen de sporen dan hoe ze horen tot de splitsing bij Hove.
-
Thx. Ik had mij nooit beseft dat Lille-Europe 6 sporen had, waarvan de middelste 2 helemaal afgesloten - ik was er ook nog nooit zonder te stoppen doorheen gereden, heen halteerden we er nog.
-
Heb wel eens meegemaakt dat er niet gestopt werd maar dat ik de perrons en het winkelcentrum ernaast duidelijk zag.
-
De 717 van Antwerpen ri Gent stond met +9 op de schermen, maar stond al aan het perron. Ik besloot maar geen risico te nemen en vast in te stappen, en inderdaad: de trein vertrok met +1.
Ze hebben het kaartjesloket op Antwerpen tegenwoordig trouwens ver weg links van de sporen verstopt, en een papieren Interrailkaart kan je er niet (meer?) aanschaffen; ze verwezen me naar Brussel.
Ze hebben het kaartjesloket op Antwerpen tegenwoordig trouwens ver weg links van de sporen verstopt, en een papieren Interrailkaart kan je er niet (meer?) aanschaffen; ze verwezen me naar Brussel.
Verder ben ik van mening dat lijn 4 niet op Albert Cuypstraat moet stoppen en lijn 3 wel op Amsteldijk.
-
Bij de NMBS alleen te koop in Brussel-Zuid, met een balieboete van €12.
Verder ook in Mechelen, zonder extra kosten:
https://triptailor.be/interrail/
- Suus
- Contacteer:
Gisteren nam ik bus 67 naar Dalhem vanaf Visé Place des Déportés naast het station, maar de chauffeur maakte de fout door via de Rue Marechal Foch weg te rijden in plaats van de Rue des Francs Arquebusiers. Bij het station moet je dan verplicht rechtsaf, dus ging het de Maas over, kwamen we achter een 78 naar Maastricht bij Allée Verte, een U-bocht op de rotonde bij het kanaal en terug naar de Maas...
Na 21 km wandelen was ik in het centrum van Luik. Eerst met de trein van Saint-Lambert naar Guillemins, waar een dancefeest werd gehouden op de westelijke loopbrug. De omroep was op de perrons werkelijk onverstaanbaar daardoor, wat niet echt nuttig was gezien mijn trein vertraging ging hebben. De Drielandentrein van 16:08 had last van technische problemen en kwam pas na vertrektijd aan op het station. Ook het vertrek ging lastig, uiteindelijk ging de trein pas om 16:29 weg, en was de trein om 17:00 in Maastricht, waarmee ik de intercity van 16:59 natuurlijk heb gemist
Na 21 km wandelen was ik in het centrum van Luik. Eerst met de trein van Saint-Lambert naar Guillemins, waar een dancefeest werd gehouden op de westelijke loopbrug. De omroep was op de perrons werkelijk onverstaanbaar daardoor, wat niet echt nuttig was gezien mijn trein vertraging ging hebben. De Drielandentrein van 16:08 had last van technische problemen en kwam pas na vertrektijd aan op het station. Ook het vertrek ging lastig, uiteindelijk ging de trein pas om 16:29 weg, en was de trein om 17:00 in Maastricht, waarmee ik de intercity van 16:59 natuurlijk heb gemist

- Ardan
- Oud-beheerder OVNL
Mijn wederhelft leest nu op WDR dat het Deutschlandticket per volgend jaar 58 euro per maand gaat kosten. Vind ik nog netjes 

Gediplomeerd ongeluksmagneet
-
De 9216 reed lekker door over de Oude Lijn en had maar +11 in Rtd, maar liep naar Bd en Noorderkempen wel extra vertraging op. Oftewel, de 709 heeft mooie sluitlichten. Bij nader inzien had ik op Berchem een betere kans gehad om die aansluiting te halen. Nu eens kijken wat er overblijft van mijn plannen in Noord-Frankrijk.
Verder ben ik van mening dat lijn 4 niet op Albert Cuypstraat moet stoppen en lijn 3 wel op Amsteldijk.
- ICE11
Tenminste een iemand wie het nog gaat waarderen......!

-
- OVNL-beheerder
Even vergeten dat het Oktoberfest is in München en dat de chaos dan al halverwege de ochtend begint. 

- ArrivaBas
- Contacteer:
Voor 58 euro kun je in Nederland één keer op en neer van Dordrecht naar Maastricht. Dat is pak 'm beet dezelfde reisafstand als een retourtje Aachen - Dortmund met de RE4.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022