Weerberichtengekwek
-
Re: Weerberichtengekwek
Ja 

Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
-
Gaat flink los nu in Baarn. Veel regen en wind nu. Was eerder al voor gewaarschuwd.
-
Gisteren voor het eerst sinds eeuwen weer eens Nederlands nieuws gekeken onder het genot van een whisky.
Daarin meldde ons aller Willemijn Hoebert dat een van de komende dagen "een zeer warme dag" ging worden met 28 graden.
Man o man, ik verslikte me in m'n whisky en deed het bijna in mijn broek van het lachen.
Het is zomer daro... en dan 28 graden als "zeer warm" betitelen.
Ter contrast:
Hier is het de laatste dag van de winter en ik zweet mezelf door een zaterdags dienstje. Dit is wat mijn dashboard me vertelt:

DAT, beste mensen, DAT is nou wat je een "zeer warme dag" mag noemen.
Overigens is het zelfs voor Australische/Queenslandse begrippen absurd warm voor de tijd van het jaar.
We zitten 13 graden boven het gemiddelde en deze week zijn heel wat warmterecords gesneuveld.
Daarin meldde ons aller Willemijn Hoebert dat een van de komende dagen "een zeer warme dag" ging worden met 28 graden.
Man o man, ik verslikte me in m'n whisky en deed het bijna in mijn broek van het lachen.
Ter contrast:
Hier is het de laatste dag van de winter en ik zweet mezelf door een zaterdags dienstje. Dit is wat mijn dashboard me vertelt:

DAT, beste mensen, DAT is nou wat je een "zeer warme dag" mag noemen.
Overigens is het zelfs voor Australische/Queenslandse begrippen absurd warm voor de tijd van het jaar.
We zitten 13 graden boven het gemiddelde en deze week zijn heel wat warmterecords gesneuveld.
- AppleMoose
Zo is dat. Zo is het in Nederland ook nooit koud maar hooguit wat fris in de winter. Op de Noordpool, daar is het pas koud 

En blandning av sött och salt.
-
En Siberië, maar inderdaad, you got it 

-
- Donateur
- Contacteer:
Vanochtend was het nog lekker weer; maar gaandeweg de dag ging de temperatuur flink oplopen en was het goed warm buiten.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
-
- OVNL-beheerder
Buienradar laat al vanaf een uur of 13 buien zien die zich vanuit Limburg verder ontwikkelen over de oostelijke helft van het land. 

- ODRAIL
Hier in westen van het land mag er van mij ook wel een klein buitje vallen.
Er is deze zomer voor het eerst sinds 2012 (gelukkig) geen hittegolf geweest.
Tsja ... hier in Nederland willen de "commerciële" weerbureaus en het KNMI het zo heet (of zo koud) mogelijk hebben. Want ... dan kunnen we weer een record bijschrijven.erjeebee schreef: ↑za 31 aug 2024, 07:11 Gisteren voor het eerst sinds eeuwen weer eens Nederlands nieuws gekeken onder het genot van een whisky.
Er is deze zomer voor het eerst sinds 2012 (gelukkig) geen hittegolf geweest.
-
Hier onderweg naar huis begon het rond 18:30 toen we Nunspeet uit waren behoorlijk hard te regenen. Toen ik in Raalte aankwam om 19:05 regende het zo hard dat ik een half uur gewacht heb tot het eindelijk droog was. Toen stonden alle straten rondom het centrum blank. 15 minuten daarna kwam de volgende regenbui die nog altijd bezig is. De teller staat inmiddels op zo'n 55mm aan neerslag.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Contacteer:
In Amersfoort leek er ook wel het een en ander aan te komen (zo zag de lucht er ook uit vanavond), maar is juist geen druppel gevallen...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
Mijn reis vanmorgen begon in Rotterdam met stralende zon, en zo bleef het tot en met Lage Zwaluwe. Een paar kilometer zuidelijker was het opeens flink mistig en kon je de bovenkant van de windturbines niet meer zien. Verder Brabant in verdween de mist maar was het geheel bewolkt. Inmiddels terug boven de rivieren is er weer een voorzichtig zonnetje te zien, hoewel de strakke blauwe lucht van vanochtend wel verdwenen is.
- ArrivaBas
- Contacteer:
Ik weet niet of je Dordrecht als boven de rivieren ziet, maar hier zit de hemel sinds het einde van de ochtend potdicht met bewolking... 

"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
-
Toen ik vertrok uit Dordrecht, zo rond 10:30, was het zonnig tot het nabij Zevenbergschen Hoek spontaan geheel bewolkt werd. Op de terugweg ben ik via de HSL gegaan en heb ik Dordrecht niet gezien, maar de scheiding tussen bewolkt en zonnig was sowieso minder abrupt als vanochtend.
- Hainje
Reed gisterochtend bij Baarle-Nassau zowaar in dichte mist. 

♪♫ Graai, pak, grijp, jat, naai, pik en bedonder ♪♫
"If you say you love freedom, but you don't believe in freedom for everybody, then the thing you love isn't freedom - it's privilege." ~ Tim Walz.
"If you say you love freedom, but you don't believe in freedom for everybody, then the thing you love isn't freedom - it's privilege." ~ Tim Walz.
-
Ook in Baarn. Ik werd wakker, deed de gordijnen open en dacht even dat mijn ruiten beslagen waren. Maar nee, er was mist buiten.
-
- OVNL-beheerder
Ik ervaar de overgang van zomer naar herfst toch wel als best bruut op zo'n dag als vandaag. 

-
Geen flauw idee waar je het over hebt, ik liep net nog zonder jas buiten in het zonnetje. Vooral mooi hoe de bijna ondergaande zon op de besneeuwde bergtoppen verderop scheen.
- Daantje
- OVNL-bestuurslid
- Contacteer:
Ik zat aan de andijviestamppot en met een trui aan binnen. Daar vond ik het wel weer voor 

-
- Contacteer:
Best vrij abrupt dat het weer zo naar de herfst omslaat, vooral omdat het echt flink frisser aanvoelde vandaag en het regent nog altijd stevig door. Ook een stevige wind. Compleet herfst. Slecht vind ik het niet, ik vind het nu wel heerlijk na zo'n lange periode met veel zon en warmte. Ik moest natuurlijk wel een jas aandoen vandaag, maar met een dun jasje vond ik het nog wel genoeg. Toen ik buiten was viel de regen ook nog wel mee.
Mijn YouTube kanaal TramFreakNetherlands: https://m.youtube.com/channel/UCtsVzk2B-MMOAOz5SWp4zRQ
Mijn instagram: tramfanaat_rotterdam
Mijn instagram: tramfanaat_rotterdam
-
- Contacteer:
Ik was vandaag een dagje naar Phantasialand in het Duitse Brühl en de weersvoorspelling gaf aan dat het de hele dag zou regenen. Maar in plaats daarvan heb ik op 2 kleine regenbuitjes na vrijwel de hele dag zon gehad.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Contacteer:
Vandaag vond ik het echt bizar weer af en toe... het ene moment stortregende het of waren er heel donkere luchten, het andere moment was de lucht ineens even strak blauw.
Schapekop in de Keistad
- ODRAIL
Dat was hier in Gouda Goverwelle ook het geval. Het was echt weer slalommen tussen de buien door.
Laatst gewijzigd door ODRAIL op wo 11 sep 2024, 22:36, 1 keer totaal gewijzigd.
- Z2N
- Donateur
In Zeist was het contrast tussen het strakblauw en de onweersbuien met hagel in hetzelfde halfuur ook enorm.
- Hainje
Ouderwetsch Hollandsch weer was het gisteren.
♪♫ Graai, pak, grijp, jat, naai, pik en bedonder ♪♫
- trolly
Ook vandaag is het weer.
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________