Kort buitenlands nieuws

Voor ontwikkelingen in het openbaar vervoer in het buitenland.
trolly

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door trolly »

Nou ja, intussen zullen die sporen toch wel buiten dienst zijn. En van werkzaamheden zie ik het ook nog wel komen :Y

Maar inderdaad pas nadat de boel naar beneden kwam.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Dionysusnu

Bericht door Dionysusnu »

MaartenD schreef: do 12 sep 2024, 08:48 Wat, in die 15 minuten na de vorige tram voorbij reed?
Zo ver ik weet waren de sporen waren niet buiten dienst.
Of zou het een werktram zijn geweest?
trolly

Bericht door trolly »

Kan natuurlijk, maar:
Suus schreef: wo 11 sep 2024, 16:46 In Dresden rijden de trams de gehele nacht door, dus het had gekund dat er een tram over de brug had gereden tijdens de instorting.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Suus
Contacteer:

Bericht door Suus »

De brug is rond 2:58 ingestort als ik de openbaar gemaakte webcambeelden bekijk. Lijn 3 naar Coschütz zou rond 2:40 en naar Wilder Mann rond 2:46 over de brug moeten rijden. Lijn 7 hoort er eigenlijk ook te rijden, maar de dienstregeling daarvan laadt niet bij mij. Op de webcambeelden zijn beide trams van lijn 3 te zien (de webcam kijkt richting het noorden, Wilder Mann ligt in het noorden van Dresden).

https://www.mdr.de/nachrichten/sachsen/ ... e-102.html
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Tom024
OVNL-beheerder

Bericht door Tom024 »

Door de grote hoeveelheid regen is het treinverkeer in delen van Oostenrijk ontregeld. In de deelstaat Niederòsterreich (het gebied rond Wenen) zijn een hoop lokale spoorlijnen gestremd. Ook de Westbahn van Wenen naar Linz is gestremd bij St/ Valentin. In Tsjechië is er hinder grofweg in het gebied tussen Brno en Ostrava.
en-es

Bericht door en-es »

Binnen twee weken ga ik ook die kant op. Ben benieuwd.
Daniel
OVNL-bestuurslid
Contacteer:

Bericht door Daniel »

Ik zag net wat beelden van de situatie in St. Pölten, ook aan de Westbahn dus, waar het complete station onder water staat. Sporen zijn er niet meer te zien.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
umbusko
Donateur

Bericht door umbusko »

Inderdaad ook allerlei onheilsberichten uit Bratislava, met ondergelopen tramsporen, trolleybovenleidingen die naar beneden zijn gekomen, etc. In Tsjechië is ook 370 kilometer snelweg richting Polen volledig ondergelopen en ik heb al filmpjes voorbij zien komen van de regio Ostrava waar volledige rivieren door de straten stromen, met rivieren die normaal 1m diep zijn maar nu 5m en mensen die geëvacueerd moesten worden met helikopters. Gezellige boel. :X
Ardan
Oud-beheerder OVNL

Bericht door Ardan »

Ik zag net beelden van een kolkende rivier de Wien, pal naast metrostation Schönbrunn. Nou kan die rivierbedding wat hebben maar toch -0-
Gediplomeerd ongeluksmagneet
JordiBrabant

Bericht door JordiBrabant »

Daniel schreef: zo 15 sep 2024, 20:31 Ik zag net wat beelden van de situatie in St. Pölten, ook aan de Westbahn dus, waar het complete station onder water staat. Sporen zijn er niet meer te zien.
Ik hoop dat de telefooncentrale van de ÖBB niet weggespoeld maar (slechts) overbelast. Mijn NJ491 van vanavond is natuurlijk uitgevallen; ik wordt naar hun telefoonnummer verwezen, maar ik krijg niet eens verbinding.
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
Z2N
Donateur

Bericht door Z2N »

Wat had je willen bereiken met het bellen? Want het terugboeken van tickets kan op een later moment natuurlijk nog.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
JordiBrabant

Eventueel hotel i.p.v. trein.
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
rvdborgt

Bericht door rvdborgt »

JordiBrabant schreef: ma 16 sep 2024, 09:46 Eventueel hotel i.p.v. trein.
Dat kun je ook zelf boeken en van ÖBB terugkrijgen. ÖBB betaalt in de regel redelijke hotelkosten terug in dergelijke gevallen. Dit in tegenstelling tot NS, die standaard niets terugbetaalt zonder afspraak vooraf.
JordiBrabant

Weet ik en is ook een terugvaloptie, maar vooraf regelen is altijd handiger.
rvdborgt

Bericht door rvdborgt »

Je kunt ook op het station vragen wat de opties ze kunnen aanbieden. ÖBB heeft een overeenkomst met DB over de assistentie die verleend wordt en ze hebben inmiddels tijd genoeg gehad om te bedenken wat ze organiseren.
Z2N
Donateur

Bericht door Z2N »

Als de reis richting Oostenrijk gaat moet je je trouwens serieus afvragen of je wel wilt gaan, met uitzondering van de Vorarlberg is het niet echt het moment om nu leuk vakantie te gaan vieren in Oostenrijk.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
en-es

Bericht door en-es »

Ja. Ik ben de situatie nauwlettend aan het monitoren met nog anderhalf week te gaan. Heb tot nu toe nog geen alerts ontvangen van ÖBB.
JordiBrabant

Om die reden wil ook van de reis afzien en het hele reisplan omgooien. Volgens bekenden in westelijk Tirol valt het daar ook wel mee, maar veel oostelijker moet je niet gaan.
Daniel
OVNL-bestuurslid
Contacteer:

Bericht door Daniel »

Daniel schreef: zo 15 sep 2024, 20:31 Ik zag net wat beelden van de situatie in St. Pölten, ook aan de Westbahn dus, waar het complete station onder water staat. Sporen zijn er niet meer te zien.
Volgens berichten elders (kan het nieuwsartikel zo gauw niet vinden) staat het water op station St. Pölten anderhalve meter hoog. Dat gaat dus wel even duren om te herstellen.
Schapekop in de Keistad

cassie127

Bericht door cassie127 »

Dat betreft niet station St. Pölten Hbf
Der Bahnhof St. Pölten Kaiserwald ist komplett überflutet. Die Gleise stehen knapp 80 cm unter Wasser. Auch das Bahnhofsgebäude steht unter Wasser.
En betreft ook St. Pölten Alpenbahnhof van de Mariazellerbahn.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
isadora

Bericht door isadora »

I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Daniel
OVNL-bestuurslid
Contacteer:

Bericht door Daniel »

cassie127 schreef: ma 16 sep 2024, 13:19 Dat betreft niet station St. Pölten Hbf
Hier wordt toch echt St. Pölten aan de Westbahn genoemd.
Schapekop in de Keistad

cassie127

Bericht door cassie127 »

Ook daar staat al vrijwel direct daarna de verwijzing naar dat andere station. Alle media hebben het over een station in St. Pölten maar niet welke, pas als je de foto's en filmpjes ziet zie je dat het niet het Hauptbahnhof is.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
en-es

Bericht door en-es »

Zag een foto van het hoofdstation van Ostrava. Staat ook onder water.
MaartenD

Bericht door MaartenD »

Dat is inderdaad St. Pölten Kaiserwald.
Plaats reactie