Oost Nederland: Alledaagse gebeurtenissen
-
Re: Oost Nederland: Alledaagse gebeurtenissen
Nou nou, overdrijven is ook een kunst...
F.k.a. Bollenstad
-
Is jou dat echt overkomen, ja? Had jij lijn 43 met agressieve passagiers?koekje schreef: ↑ma 15 jul 2024, 07:20En dan treft de echte lijn 43 chauffeur een reiziger met lange tenen en krijgt te maken met agressie. Niet grappig.Etienne schreef: ↑zo 07 jul 2024, 21:31 Vanmiddag bleek eens te meer dat het de reiziger niks uitmaakt welk kleurtje een bus heeft of hoe de bus er überhaupt uit ziet. In colonne reden we met 6 bussen van Dieren naar Apeldoorn volgens de route van lijn 43, waarvan de drie voorste ook daadwerkelijk 43 Apeldoorn op de film hadden staan. Bij een aantal haltes stonden mensen te wachten en wilden de bus aanhouden.![]()
Speed doesn't kill you, suddenly becoming stationary is what gets you
-
Het is nou ook niet echt handig om met een bus een lijn te filmen en dat trace te rijden. En dan geen lijndienst te zijn.
Museumbus of niet.
In Amsterdam mogen de Museumbussen en trams dan ook geen bestaande lijn nummers tonen.
Museumbus of niet.
In Amsterdam mogen de Museumbussen en trams dan ook geen bestaande lijn nummers tonen.
-
- OVNL-beheerder
- Contacteer:
Mwa, sommige mensen steken nog rustig hun hand uit bij een touringcar dus dat maakt ook weinig uit 

Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands
Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
25-05-2025 NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam!
14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
25-05-2025 NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam!
14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
-
Of als er helemaal een andere bestemming op staat die er helemaal niet komt of als er 999 Geen Dienst op staat.
-
Want er hebben nog nooit bussen gereden waar de bestemming nog andersom staat van hoe er op dat moment gereden wordt, of die überhaupt de lijnfilm niet werkend krijgen?
Frequent reiziger in de regio Arnhem-Nijmegen, in het bijzonder lijn 331 en lijn 5 tussen Nijmegen en Groesbeek.
-
Waarom publiceert het ROCOV Gelderland maar een klein deel van de adviezen die zij uitbrengen? Op de website staan 12 adviezen over 2023, terwijl er volgens het jaarverslag 26 zouden moeten zijn uitgebracht en op de website (rocovgelderland.nl) moeten zijn geplaatst. Of kijk ik niet goed?
-
hallo,
Kan iemand mij een update geven waarom Arriva minder met de lint rijdt op Zutphen-Oldenzaal. Ik zie ze wel op Zutphen staan.
Heeft iets met onderhoud te maken? Een trein uit friesland GTW 242 is ook ingezet op de dienst heden vandaag.
Kan iemand mij een update geven waarom Arriva minder met de lint rijdt op Zutphen-Oldenzaal. Ik zie ze wel op Zutphen staan.
Heeft iets met onderhoud te maken? Een trein uit friesland GTW 242 is ook ingezet op de dienst heden vandaag.
-
Schijnt dat ze inderdaad op onderdelen (voor de motoren) zitten te wachten alvorens ze weer de dienst op kunnen. Van de week stonden er ook 2 linten op spoor 6 op Zutphen te staan.
Grt. Stefan
-
Ik denk omdat ze niet verplicht zijn ze allemaal te publiceren. En staat dat zo in het jaarverslag? “Er zijn 26 adviezen uitgebracht en deze zijn allen gepubliceerd op de website”Philip schreef: ↑wo 17 jul 2024, 18:59 Waarom publiceert het ROCOV Gelderland maar een klein deel van de adviezen die zij uitbrengen? Op de website staan 12 adviezen over 2023, terwijl er volgens het jaarverslag 26 zouden moeten zijn uitgebracht en op de website (rocovgelderland.nl) moeten zijn geplaatst. Of kijk ik niet goed?
-
Het jaarverslag voor 2023 bevat een lijst met de 26 uitgebrachte adviezen (20 gevraagd, 6 ongevraagd). Onder de lijst staat generiek:
Op www.rocovgelderland.nl vindt u de inhoud van deze adviezen, alsmede de reacties van de ontvangers van de adviezen
-
Ik nam vanmiddag lijn 303 van Wageningen busstation naar station Ede-Wageningen. Vertrek met +4, aankomst met -4
Dat is wel heel veel rijtijdspeling.

- Z2N
- Donateur
Als de dienstregeling rekening houdt met de studenten die nu nog niet op de campus zijn is dat niet zo gek, het universitaire jaar begint pas volgende week. 

-
Er is acht minuten uitgetrokken voor het stukje van de Horalaan naar Ede-Wageningen.
Het kan nog erger, lijn 101 op de stadsroute in Harderwijk. Van het station naar Salentijnerhout is 7 minuten, v.v. 16 minuten
-
- Donateur
- Contacteer:
Vandaag voor de tweede keer het Vlinderbusje in de Bommelerwaard gebruikt; voor de tweede keer alleen naar Brakel gereisd voor het wandelen. Jammer dat het busje in Brakel schade reed, omdat de Burg. Weitjesweg niet echt gemaakt is om voertuigen in te halen. Later op de middag kwam ik een ander Vlinderbusje tegen, nu zaten er 3 passagiers in.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gisteren zijn de twee metro-bakken die in Nijkerk stonden met diepladers opgehaald. Bestemming is mij onbekend.
- Hainje
Station krijgt nieuwe entree aan kant van het centrum
ZWOLLE - Het station van Zwolle krijgt een nieuwe entree die beter aansluit bij de reizigerstunnel. “De tunnel ligt niet op de meest logische plek”, legt architect Jan Nauta van Studio Nauta uit. “Als je op het Stationsplein bent, heb je de neiging om naar het hart van het monumentale stationsgebouw te lopen. We zochten een baken voor reizigers zodat ze als vanzelfsprekend hun richting veranderen.”
Ontwerp doet mij een beetje denken aan station Madrid Atocha
ZWOLLE - Het station van Zwolle krijgt een nieuwe entree die beter aansluit bij de reizigerstunnel. “De tunnel ligt niet op de meest logische plek”, legt architect Jan Nauta van Studio Nauta uit. “Als je op het Stationsplein bent, heb je de neiging om naar het hart van het monumentale stationsgebouw te lopen. We zochten een baken voor reizigers zodat ze als vanzelfsprekend hun richting veranderen.”
♪♫ Graai, pak, grijp, jat, naai, pik en bedonder ♪♫
"If you say you love freedom, but you don't believe in freedom for everybody, then the thing you love isn't freedom - it's privilege." ~ Tim Walz.
"If you say you love freedom, but you don't believe in freedom for everybody, then the thing you love isn't freedom - it's privilege." ~ Tim Walz.
-
Het is al een tijdje geleden, maar hoe staat het met het vervangen van die DRIS-borden? Zijn de exemplaren op het busstation in Wageningen al vervangen? En zijn ze ook al te vinden in Ede-Wageningen? Ga daar de komende tijd namelijk niet heen.
-
- Contacteer:
In Wageningen staat momenteel geen enkel digitaal bord op het busstation.
-
Nog meer verbouwingen/werkzaamheden.Hainje schreef: ↑vr 07 feb 2025, 20:51 Station krijgt nieuwe entree aan kant van het centrum

Beul van de blindegeleidelijn
-
Oprechte vraag: Wat maakt dat jij die brug nodeloos vindt?
F.k.a. Bollenstad
-
Volgens mij ligt er in de buurt al een tunnel waar ze ook iets mee hadden kunnen doen.
-
Ik ken de omgeving niet goed genoeg, dus ik baseer me op Google Maps. Bedoel je de Van Karnebeektunnel, die net ten oosten van het station ligt? Zou die de stroom bussen kunnen verwerken? Ik kan het zelf niet inschatten, maar ben wél benieuwd! 

F.k.a. Bollenstad
- marvinkok
Ik denk dat VIRM de nieuwe Passerelle bedoeld, de loopbrug over de sporen heen.
zo worden beide kanten van het spoor met elkaar verbonden zonder dat je door de stationstunnel hoeft te lopen die afgesloten is met poortjes.
zo worden beide kanten van het spoor met elkaar verbonden zonder dat je door de stationstunnel hoeft te lopen die afgesloten is met poortjes.
-
Klopt, die bedoel ik inderdaad.