Concessie Utrecht Binnen (2026-2035)
- Kopri
- Donateur
- Berichten: 131
- Lid geworden op: ma 22 jul 2024, 16:23
- Locatie: Utrecht
Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)
Ik heb het dan niet over dat als precieze plaats. Maak de P+R en parkeerplaats kleiner (want dat kan makkelijk omdat je aan beide zijdes van het station hetzelfde hebt en de zuidkant toch kleiner is), zet de halte dichtbij de trap neer aan de zuidkant. Maak een helling voor toegankelijkheid. Ze moeten sowieso meer verbouwen voordat het een rendabele plek is, dus het lijkt mij vanzelfsprekend dat toegankelijkheid ook een vereiste is. En het is geen groot station, bij de fietsenstalling aan de zuidkant valt het best mee en is ruimte zat voor zowel rolstoelers als mensen met kinderwagens. Het lijkt mij allemaal goedkoper dan het hele station te verbouwen of de tunnel te verbouwen voor een busroute.
Favoriete bussen: VDL SLFA-181 Electric, MB eCitaro G, Setra S418 LE Business, Van Hool newAGG300, MB CapaCity L.
Favoriete treinen: Stadler FLIRT, ICMm, VIRMm 2/3.
Favoriete treinen: Stadler FLIRT, ICMm, VIRMm 2/3.
-
- Berichten: 189
- Lid geworden op: zo 29 nov 2009, 00:04
Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)
Naar verluidt gaat Qbuzz alsnog bezwaar maken tegen de gunning, hoorde ik zonet van een chauffeur.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 40820
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)
Alsnog? De bezwaartermijn is toch allang voorbij?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Berichten: 12152
- Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
- Locatie: Oosterhout
Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)
Bezwaartermijn is 6 weken. De gunning van de concessie was op 11 juni en dat is 11 weken geleden. In bezwaar gaan is dan niet meer mogelijk lijkt mij.
- Kopri
- Donateur
- Berichten: 131
- Lid geworden op: ma 22 jul 2024, 16:23
- Locatie: Utrecht
Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)
Ik zou het een beetje apart vinden dat Qbuzz alsnog bezwaar gaat maken na een persbericht waarin ze bevestigen dat ze genoegen nemen met de beslissing van de provincie.
Favoriete bussen: VDL SLFA-181 Electric, MB eCitaro G, Setra S418 LE Business, Van Hool newAGG300, MB CapaCity L.
Favoriete treinen: Stadler FLIRT, ICMm, VIRMm 2/3.
Favoriete treinen: Stadler FLIRT, ICMm, VIRMm 2/3.
-
- Berichten: 76
- Lid geworden op: ma 29 jan 2024, 22:00
Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)
Was gisteren bij de open dag in Westraven, daar werd gewoon aan ons verteld dat ze volgend jaar afscheid zullen nemen van Utrecht ^^
-
- Berichten: 214
- Lid geworden op: di 09 sep 2014, 20:02
Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)
Er was nog wel iemand in dit forum die meldde dat EBS bezwaar maakte
- Kopri
- Donateur
- Berichten: 131
- Lid geworden op: ma 22 jul 2024, 16:23
- Locatie: Utrecht
Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)
Die persoon heeft nog altijd geen bewijs kunnen leveren dat EBS daadwerkelijk een bezwaar heeft gemaakt. Ik gok dat we het allang geweten hadden als het echt zo was.
Favoriete bussen: VDL SLFA-181 Electric, MB eCitaro G, Setra S418 LE Business, Van Hool newAGG300, MB CapaCity L.
Favoriete treinen: Stadler FLIRT, ICMm, VIRMm 2/3.
Favoriete treinen: Stadler FLIRT, ICMm, VIRMm 2/3.
- Frank93
- Berichten: 1309
- Lid geworden op: zo 28 sep 2014, 16:31
Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)
Qbuzz heeft inderdaad bezwaar ingediend. Volgens een intern bericht omdat ze niet geloven dat er bij de start van de concessie volledig emissievrij gereden kan worden, wat Transdev wel van plan is.
-
- Berichten: 15
- Lid geworden op: wo 22 apr 2020, 10:09
Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)
https://www.transdev.com/en/press-relea ... therlands/
Transdev geeft zelf aan in dit artikel dat het voor 2028 gaat gebeuren. En daarnaast is het vanuit de provincie en andere nieuwssites ook aardig stil over een bezwaar. Zelf ben ik benieuwd hoe en wat.
Transdev geeft zelf aan in dit artikel dat het voor 2028 gaat gebeuren. En daarnaast is het vanuit de provincie en andere nieuwssites ook aardig stil over een bezwaar. Zelf ben ik benieuwd hoe en wat.
-
- Berichten: 214
- Lid geworden op: di 09 sep 2014, 20:02
Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)
Wel ironisch voor een bedrijf dat in een andere concessie (ZHN) ook niet emissievrij start
-
- Berichten: 3795
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)
Is heel goed mogelijk dat daar meer geld per DRU wordt geboden of op andere manieren de overgang wordt versimpeld.
Ik heb geen onderschrift
-
- Berichten: 1409
- Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 08:35
Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)
Dat kan je toch niet vergelijken? Een busfabrikant die failliet is gegaan is totaal iets anders.
Die discussie is in het verleden ook al gevoerd op het forum. Er zitten diverse forum gebruikers dichtbij het vuur maar je kan niet altijd alles 1 op 1 delen. En ik kan je vertellen dat ik qua EBS helaas dichtbij het vuur zit.
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
-
- Berichten: 56
- Lid geworden op: di 23 jun 2020, 14:33
Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)
Inmiddels openbaar https://www.stateninformatie.provincie- ... Binnen.pdf... Alleen Qbuzz werd genoemd.
Dus geen bezwaar van EBS op dit moment of dat bezwaar is ingetrokken of hersteld o.i.d.
Dus geen bezwaar van EBS op dit moment of dat bezwaar is ingetrokken of hersteld o.i.d.
-
- Berichten: 277
- Lid geworden op: wo 10 jul 2019, 00:18
- Locatie: Groningen
Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)
Toch ergens wel jammer, maar hoop dat het niet zo lang gaat lopen als bijv. Fryslân
Ben erg geïnteresseerd in het ov in Nederland
- Kopri
- Donateur
- Berichten: 131
- Lid geworden op: ma 22 jul 2024, 16:23
- Locatie: Utrecht
Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)
Nou, ik ben heel benieuwd waar dit naartoe gaat. In ieder geval ben ik blij dat Keolis Buiten blijft behouden (is het gebied wat mij treft). Ik weet niet wie ik liever heb; Qbuzz of Transdev.
Favoriete bussen: VDL SLFA-181 Electric, MB eCitaro G, Setra S418 LE Business, Van Hool newAGG300, MB CapaCity L.
Favoriete treinen: Stadler FLIRT, ICMm, VIRMm 2/3.
Favoriete treinen: Stadler FLIRT, ICMm, VIRMm 2/3.
-
- Berichten: 374
- Lid geworden op: za 15 mar 2014, 12:15
Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)
Of wat dacht je van de vorige Utrecht- binnenconcessie?
https://www.google.com/amp/s/www.rtvutr ... omst-qbuzz
Dat startte in okt 2010 met een bezwaar en eindigde na veel rompslomp pas drie jaar later
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 40820
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)
Maarja, dat had er vooral mee te maken dat het BRU nogal eigenwijs was in z'n beoordelingscriteria. Want het is daar niet zo dat de rechtszaken drie jaar hebben geduurd, de concessie Regio Utrecht is daadwerkelijk drie keer aan Qbuzz gegund en Connexxion is daarvoor drie keer naar de rechter gestapt (alleen de laatste keer verloren ze).
Wat betreft volledig emissievrij starten heeft Connexxion ook niet echt een keus denk ik zo, immers zullen ze wel nieuw materieel moeten kopen en echt heel veel dieselmaterieel wordt er tegenwoordig ook niet meer geleverd.
Sterker nog, in het bestuursakkoord zero emissie busvervoer is vastgelegd dat elke nieuwe bus vanaf 2025 ZE moet zijn. Het is alleen de concessie die daar minder streng in is.
Wat betreft volledig emissievrij starten heeft Connexxion ook niet echt een keus denk ik zo, immers zullen ze wel nieuw materieel moeten kopen en echt heel veel dieselmaterieel wordt er tegenwoordig ook niet meer geleverd.
Sterker nog, in het bestuursakkoord zero emissie busvervoer is vastgelegd dat elke nieuwe bus vanaf 2025 ZE moet zijn. Het is alleen de concessie die daar minder streng in is.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Berichten: 3795
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)
Misschien is het marketingpraat, maar ik heb ook gelezen dat elektrische bussen een lagere tco hebben.
Ik heb geen onderschrift
-
- Berichten: 76
- Lid geworden op: ma 29 jan 2024, 22:00
Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)
Het is maar goed dat dit geen impact heeft op de implementatie, die wordt in dit geval niet geschorst.
- Meltrain
- Donateur
- Berichten: 22936
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
- Locatie: Delft
Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)
Nou ja, als uit de herbeoordeling blijkt dat Keolis (ook) de winnaar is van Binnen en die concessie hun voorkeur heeft, wint Arriva alsnog Buiten.

Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
-
- Berichten: 277
- Lid geworden op: wo 10 jul 2019, 00:18
- Locatie: Groningen
Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)
Ik denk niet dat dat zou gebeuren want daar zijn zowel arriva als keolis niet op voorbereiden
Ben erg geïnteresseerd in het ov in Nederland
- Kopri
- Donateur
- Berichten: 131
- Lid geworden op: ma 22 jul 2024, 16:23
- Locatie: Utrecht
Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)
Ik ben wel benieuwd naar jullie meningen naar de nieuwe marketing keuzes van U-OV, met name over de bussen:

Bron: https://www.tenderned.nl/papi/tenderned ... 99/content
Ik vind met name de keuze van de U-Link bus best interessant. Ze zijn nu allemaal grijs en worden dadelijk een mix van oranje aan de achter- en voorkant. Dan geel aan de zijkant.

Bron: https://www.tenderned.nl/papi/tenderned ... 99/content
Ik vind met name de keuze van de U-Link bus best interessant. Ze zijn nu allemaal grijs en worden dadelijk een mix van oranje aan de achter- en voorkant. Dan geel aan de zijkant.
Favoriete bussen: VDL SLFA-181 Electric, MB eCitaro G, Setra S418 LE Business, Van Hool newAGG300, MB CapaCity L.
Favoriete treinen: Stadler FLIRT, ICMm, VIRMm 2/3.
Favoriete treinen: Stadler FLIRT, ICMm, VIRMm 2/3.
-
- Berichten: 76
- Lid geworden op: ma 29 jan 2024, 22:00
Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)
U-link had een volledige oranje bovenkant gemogen i.p.v. enkel zo'n lijntje, verder wel beter dan het grijze van nu, je kan die bussen nu flexibel inzetten zonder het grote contrast. U-liner combi van kleuren is wat minder, als het U-OV logo nou wit was, gaat beter met dat blauwe. In ieder geval beter dat de achterzijde van alle bussen in kleur is en niet grotendeels grijs zoals nu.
-
- Berichten: 688
- Lid geworden op: zo 28 feb 2010, 14:44
- Locatie: Groningen-Den Haag
Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)
ULink had ik zelf eerder volledig oranje gemaakt ipv de combinatie geel/oranje. En die grijs bruine strook onder de zijramen had ik achter aan eerder volledig laten door lopen tot het einde van het zij raam. In het nieuwe ontwerp eindigt die zo als je aan de voorkant ziet, al halverwege het raam.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Semrush [Bot], Viezig en 6 gasten