Maar de 3200 is toch nog steeds de trein met de kleinste bedieningsperiode? Dus in mijn opinie blijft het de beste serie om non-stop te laten rijden.
Of zie ik nu weer iets over het hoofd?

Qua aansluitbaarheid voor overig OV in beide richtingen is een extra stop voor de 3000 en 3100 en dan de 3200 met één stop het beste. Welke serie dan precies op De Klomp stopt en welke op Driebergen-Zeist maakt dan niet zoveel uit, want beide hebben hun symmetriepunt nabij die beide stations.
Nee, de 3100 en de 3600 zitten 3 minuten na/voor elkaar,Heel_Holland_Spot schreef: ↑wo 18 sep 2024, 20:10 Maar Ah-Nm heeft toch de 3000, 3100, 3600? Dus dat is toch ook een ETMET?
Niet lastig, maar onmogelijk. Zeker omdat de 3000 tot 8.00 uur lijkt te blijven stoppen op De Klomp richting Utrecht krijg je een periode waarin een aankomende bus met aansluiting richting Arnhem vrijwel direct weer terug moet aansluitend op de trein uit Arnhem. En ik vraag me af of dat wel met dezelfde chauffeur kan qua CAO-regels. Ze hebben nu eigenlijk allemaal een korte pauze daar op de enkele na die op een andere lijn door gaat.Nitein-Repart schreef: ↑wo 18 sep 2024, 20:12Juist Veenendaal De Klomp heeft belangrijke busaansluitingen richting Renswoude, Scherpenzeel en Woudenberg (en richting Veenendaal Centrum vanuit Arnhem) en voor Keolis is het heel lastig om goede aansluitingen te bieden als er steeds een andere treinserie stopt.
De belangrijkste treindiensten waar in Arnhem en Nijmegen op wordt aangesloten (naar Zutphen, Doetinchem en Boxmeer) rijden ieder kwartier, dus het is ook niet logisch om Arnhem-Nijmegen in een strakke 10-minutendienst te gaan rijden. Bovendien eindigt de 3100 in het weekend in Arnhem en moet er richting Nijmegen wel aangesloten worden op de 3600.Heel_Holland_Spot schreef: ↑wo 18 sep 2024, 20:12 Maar waarom kan op Ah - Nm niet een strakke 10 minuutdienst worden geboden?
Is er geen optie dat de 3000 zowel in Db en Klp stoppen en zowel de 3100 als 3200 non-stop gaan rijden.Stijngeluk schreef: ↑wo 18 sep 2024, 20:04 Allereerst, de 3200 word vanaf deze dienstregeling een reguliere IC.
Het probleem is, er moet van een 15 min dienstregeling Ah - Nm en VV naar een 10 min dienstregeling worden gegaan vanaf Ut.
Het interval van vertrek van de IC in Arnhem richting Ut is 13-6-11.
De 3100 is de 2e die vertrekt, en moet dus 3/4 minuten "goedmaken" op de 3000 om op die 10 min interval uit te komen, en de manier om dat te doen is deze 1 stop minder te laten hebben tussen Ed en Ut, en daardoor dus non stop word.
Die hele dienstregeling op dat traject word ook nog eens "gehinderd" door een invoegende 7300, vandaar dat de 3000 stopt de Db en niet meer Klp zoals vroeger, want dan kan deze iets eerder langs de haar aansluiting, waardoor de 7300 eerder kan invoegen en minder in de weg gaat rijden.
Geen enkel probleem. Lijn 83 Amersfoort-Klp is iets meer dan een uur, en je mag 3 uur aaneengesloten rijden zonder pauze en in max 30% van de diensten hoeft niet na 2.5u een sanitaire onderbreking (3 minuten) te zitten. Met 1 of 2 (of zelfs 0) minuut keren op Klp is van de CAO uit dus geen probleem, al weet ik niet wat in de bedrijfsregels van Keolis staat.Daniel schreef: ↑wo 18 sep 2024, 20:18 Niet lastig, maar onmogelijk. Zeker omdat de 3000 tot 8.00 uur lijkt te blijven stoppen op De Klomp richting Utrecht krijg je een periode waarin een aankomende bus met aansluiting richting Arnhem vrijwel direct weer terug moet aansluitend op de trein uit Arnhem. En ik vraag me af of dat wel met dezelfde chauffeur kan qua CAO-regels. Ze hebben nu eigenlijk allemaal een korte pauze daar op de enkele na die op een andere lijn door gaat.
Dat zullen doorgaande reizigers naar Nm leuk vinden. 5 minuten langer onderweg vanwege 2 stops op ministationnetjes waar buiten de spits bijna niemand instapt...Nitein-Repart schreef: ↑wo 18 sep 2024, 21:20 Ik zat eerder te denken aan het volgende:
(...)
3200: Nijmegen-Leiden e.v. met stops in Oosterbeek en Wolfheze, 7500 vervalt.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 gasten