Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Hmmm, verschillende andere lijnpagina's bevatten dergelijke afwijkende start- en eindpunten wel (ook voor begin/einde dag). Maar ben het er wel mee eens dat de lijnstrip duidelijker is zonder die punten.
Een opmerking onder “dienstregeling” doe ik meestal wel; in de routestrip neem ik afwijkende eindpunten voor eerste en laatste ritten in principe niet op, tenzij daar ook een andere route/andere haltes bij komen kijken. Maar voor spitsritten bijvoorbeeld soms weer wel.
Ik vind het er wel leuk uitzien, maar voor gecompliceerde lijnen (hallo België ) lijkt het me niet altijd toepasbaar.
iamthedutchdude schreef: ↑vr 23 aug 2024, 20:35
Hmmm, verschillende andere lijnpagina's bevatten dergelijke afwijkende start- en eindpunten wel (ook voor begin/einde dag). Maar ben het er wel mee eens dat de lijnstrip duidelijker is zonder die punten.
Afwijkende begin-/eindpunten doen we bij eerste of laatste ritten enkel wanneer er daarbij afwijkende halte zijn. Eigenlijk zoals Umbusko aangeeft.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands
Website: http://ov-almere.weebly.com/ Updates: 25-05-2025NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam! 14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
Milco schreef: ↑vr 23 aug 2024, 20:13
[..]
Ik wilde inderdaad eens experimenteren met het niet 2x kiemen van een halte die wel 2x wordt bediend. Leuk om hier eens mee te puzzelen en er met z’n allen over na te denken.
U vraagt, wij draaien: op de wiki heb ik net de routestrip van lijn 294 gewijzigd. Wat vinden jullie van deze variant?
Dit onderschrift is komen te vervallen wegens een noodzakelijke aanpassing in de dienstregeling, gelieve gebruik te maken van het eerst volgende onderschrift.
Meltrain schreef: ↑vr 23 aug 2024, 22:33
Ik vond de variant van Regenmaker beter, aangezien de plaatsnamen nu van boven naar beneden niet meer mooi in de juiste volgorde genoemd worden.
De 2 haltes in Herpen die boven het halte loze stuk stonden heb ik naar beneden verplaatst naar de andere haltes in Herpen, waardoor de plaatsnamen nu weer in goede volgorde staan. Is dit beter? Of is de versie van Regenmaker beter?
Eventueel kunnen de haltes Koolwijksestraat en Café van Brakel ook nog tussen de haltes Kerkstraat en Huize Maasland gezet worden.
Dit onderschrift is komen te vervallen wegens een noodzakelijke aanpassing in de dienstregeling, gelieve gebruik te maken van het eerst volgende onderschrift.
Ik vind de versie van ITF wel de variant die het best te begrijpen is. Daarnaast is het ook de smalste variant (voor smartphonegebruikers wel zo handig).
Ik vind de optie van Regenmaker wel het meest duidelijk (van boven naar beneden), maar de variant zoals deze er nu staat is minder breed en is verder ook niet onduidelijk ofzo. Kiezen jullie maar
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands
Website: http://ov-almere.weebly.com/ Updates: 25-05-2025NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam! 14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
Op de wikipagina Lijn 100 Bussum Station - Hilversum Ziekenhuis staat een omlelding met in het sjabloon de tekst dat na afloop de bus weer de normale route gaat rijden. Dat is hier niet het geval, want na de einddatum van de huidige omleiding volgt er een nieuwe omleiding. Is het mogelijk het sjabloon zo aan te passen dat de eerdergenoemde tekst eruit wordt gehaald?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands
Website: http://ov-almere.weebly.com/ Updates: 25-05-2025NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam! 14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
En om de voorgaande wijziging aan te vullen: vanaf nu is het ook mogelijk om de tekst "einde dienst" te onderdrukken in gevallen waar geen exacte einddatum bekend is maar wel ongeveer bekend is wat de einddatum is (en waarbij deze dus worden aangeduid via vermeldingen als "medio oktober 2024", "de zomer van 2025" e.d.). Hiervoor kan gebruik gemaakt worden van de codering
Voor de gevallen die momenteel op de wiki aanwezig zijn heb ik deze al aangepast, dus hoeft niet meer aan al lopende verstoringen toegevoegd te worden.
Daar sluit ik me bij aan. Het is wel jammer dat er nu komt te staan “t/m medio oktober” (in plaats van “tot”), maar ik heb even naar het sjabloon gekeken en dat vereist een wat ingewikkeldere aanpassing. Misschien is het ook niet zo heel erg.
Op de veerdiensten op deze pagina ontbreken de tarieven; de tariefinformatie is leeg. Bij deze een oproep of iemand dit binnenkort wil oppakken? Als ik van de week tijd heb wil ik er zelf anders ook wel naar kijken.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands
Website: http://ov-almere.weebly.com/ Updates: 25-05-2025NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam! 14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
Op die lijnen is de OV-chipkaart niet geldig en ik wist niet zo goed hoe ik het dan moest weergeven.
Ik kan wel een aparte pagina aanmaken, maar omdat elke lijn andere tarieven kent, krijg je dan minstens drie tarieventabellen onder elkaar. Ik weet niet of dat nou zo handig is.
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
Je kunt de OV-chipkaart tarieven uitzetten in het sjabloon: zie de hulp pagina. Dan hoef je alleen de losse kaartjes toe te voegen, die je zelf per lijn kunt filteren als je dat zou willen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Een matrix is in dit geval niet zo handig omdat het allemaal losse lijnen zijn. Alles op één pagina kan wel.
Ik heb de komende periode alleen weinig tijd (en moet ook nog wat wijzigingen in Brussel verwerken), dus als iemand anders er eerder mee wil beginnen, dan is dat helemaal prima.
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
Ik heb een klein probleempje bij lijn 35 van de RET tussen Melanchtonweg metro en Station Alexander. Deze lijn heeft nu een omleiding die tot maart 2025 duurt, alleen krijg ik het stukje bij Melanchtonweg metro niet zelf voor elkaar. Zou iemand mij daarmee willen helpen, want dan weet ik het voor de volgende keer. Alvast bedankt voor de moeite!