Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
-
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Te Dvd, aan de Rijksstraatwegkant, heeft men de vijver leeggepompt en is een fundering gestort. Ik vermoed dat er aan deze kant nu ook een lift komt, een jarenlange wens van bewoners, getuige de "ProLift"-stickers (in dezelfde stijl als ProRail).
2420 bestaat uit 10 bakken VIRM en stopy netjes met de kop bij bakbord 10, maar de achterste bak is dan ongeveer ter hoogte van de stationshal. Ik heb het idee dat de bakborden te Dvd niet meer verplaatst zijn sinds de werkzaamheden aan het achterste deel van het perron, toen RAI-Dvd viersporig werd.
2420 bestaat uit 10 bakken VIRM en stopy netjes met de kop bij bakbord 10, maar de achterste bak is dan ongeveer ter hoogte van de stationshal. Ik heb het idee dat de bakborden te Dvd niet meer verplaatst zijn sinds de werkzaamheden aan het achterste deel van het perron, toen RAI-Dvd viersporig werd.
-
Grt. Stefan
-
Buh, dat is zéker 10m verder lopen vanaf waar ik altijd mijn fiets neerzet. 

- ODRAIL
Sinds wanneer heeft ProRail auto's die met licht en geluidssignalen mogen rijden?
-
Incidentenbestrijding van ProRail kan en mag met O&G rijden. Ze hebben tig filmpjes online staan.
Gr BasG
-
Maar de vraag was sinds wanneer
En dat is 2009, met de ingang van de Regeling optische en geluidssignalen 2009. En in de regeling van daarvoor mocht de Spoorwegpolitie van NS het juist.

En dat is 2009, met de ingang van de Regeling optische en geluidssignalen 2009. En in de regeling van daarvoor mocht de Spoorwegpolitie van NS het juist.
- ODRAIL
Beide heren bedankt
.

-
Er stonden net twee Vechtdallijnen-stellen (Thorbecke en Reinier Paping) op spoor 1 van Apeldoorn, en ze vertrokken richting Amersfoort. Is dat voor onderhoud? Of is Arriva aan het testrijden op Amf - Apd?
As long as I know how to love, I know I'll stay alive.
-
Arriva gaat vanaf dienstregeling 2025 toch alleen een beetje rijden tussen Zwolle en Groningen, en niet tussen Amersfoort en Apeldoorn?
Beul van de blindegeleidelijn
-
Ik dacht ook zoiets gelezen te hebben.
-
Misschien vanwege de werkzaamheden tussen Olst en Deventer? Arriva heeft enkele LM paden tussen Zwolle en Zutphen die nu dus mogelijk omgeleid zijn door die werkzaamheden.
-
Het is mij van de week meerdere keren opgevallen dat rondom Abcoude de Intercity's richting Utrecht, voor het perron van het meest westelijke spoor naar het binnenspoor wisselen en na de tunnel het aquaduct weer terug naar het passerspoor gaan. Is er weer een overloopwissel defect?
Dit onderschrift is komen te vervallen wegens een noodzakelijke aanpassing in de dienstregeling, gelieve gebruik te maken van het eerst volgende onderschrift.
-
Ik vind die bakborden sowieso op veel stations slecht geplaatst. Met name de stations met een hoofdopgang ergens midden-ish, maar ook een opgang hebben vanaf het perroneinde. Den maar aan Asdz, Dmnz, Hfd.. Laten we Asdz als voorbeeld nemen en dan met name de treinen richting Rai. De bakborden zijn allemaal zo geplaatst dat hoe langer de trein, hoe meer naar voren de trein stopt. Terwijl het misschien handig zou zijn om zo te stoppen dat de kop van de trein bij de voorste trap staat en hoe langer de trein wordt, hij dus automatisch dichterbij de andere opgang staat, totdat dat niet meer past. Vanaf dan zou de trein meer naar voren kunnen stoppen.IIVQ schreef: ↑wo 18 sep 2024, 09:34 2420 bestaat uit 10 bakken VIRM en stopy netjes met de kop bij bakbord 10, maar de achterste bak is dan ongeveer ter hoogte van de stationshal. Ik heb het idee dat de bakborden te Dvd niet meer verplaatst zijn sinds de werkzaamheden aan het achterste deel van het perron, toen RAI-Dvd viersporig werd.
Het gebeurt ook nog vaak genoeg met het sprintermaterieel waar bijv een 6je bij bakbord 4 moet stoppen, maar alsnog bij 6 stopt.
-
Dmnz is helemaal gaar: de hoofdingang iets ten westen van het midden van het perron en een bij-ingang aan de oostkant, en zeker ri Dvd stoppen regelmatig treinen met de kont bij de hoofdinganng, dus geheel ten westen van de westelijke opgang.
Om nog maar te zwijgen van de bushalte die ónder het perron ligt maar relatief ver van de hoofdingang is en maar een paar meter van de bij-ingang maar daarvan gescheiden door een water, waardoor lopen helemaal geen optie is.
Om nog maar te zwijgen van de bushalte die ónder het perron ligt maar relatief ver van de hoofdingang is en maar een paar meter van de bij-ingang maar daarvan gescheiden door een water, waardoor lopen helemaal geen optie is.
-
Trein 579, gereden door treinstel 7625, is zojuist opgeheven te Zwolle omdat er een raam uit één van de buitendeuren is gevallen.
- Meltrain
- Donateur
Goed nieuws: er komt een brug over dat water.

Volgens Google Maps ligt die er zelfs al, maar vanuit de trein kon ik het niet goed zien.
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
- Hainje
Heb heel lang niet in een SLT gezeten, maar het valt me nu ineens op hoeveel ruimtelijker die treinen opgezet zijn in vergelijking met een Flirt. 

♪♫ Graai, pak, grijp, jat, naai, pik en bedonder ♪♫
"If you say you love freedom, but you don't believe in freedom for everybody, then the thing you love isn't freedom - it's privilege." ~ Tim Walz.
"If you say you love freedom, but you don't believe in freedom for everybody, then the thing you love isn't freedom - it's privilege." ~ Tim Walz.
-
Dan nog, denk ik dat het sneller zou zijn om via de stationshal ernaartoe te lopen. Via de Oost-toegang, is het sowieso omlopen.
-
- Hainje
Nee dat niet, maar de balkons en de ruimte boven de stoelen doen/zijn veel ruimtelijker (aan) dan bij een Flirt. Sowieso ga ik bijna nooit in een viertje zitten, want mensen zijn eng.
♪♫ Graai, pak, grijp, jat, naai, pik en bedonder ♪♫
- Meltrain
- Donateur
De zitplaatsen in een vierdelig stel zijn toch niet anders dan in een zesdelig stel?Dionysusnu schreef: ↑za 21 sep 2024, 13:09Pardon? Heb je geprobeerd tegenover iemand te zitten in een 4tje?![]()

Maar zonder gekheid, in een vierzitter halverwege een bak kun je prima met meerdere mensen zitten, maar nabij de bakovergang is het inderdaad vrij krap.

Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
-
Geen goed begin van mijn eerste Deutschlandticketreisje naar Berlijn. Wegens werkzaamheden moet ik vanaf Almelo met de bus, maar omdat ik niet strategisch was gaan zitten in de trein erheen (helemaal achterin terwijl de uitgang helemaal voorin is) moest ik achteraan de rij sluiten bij de bussen en twee bussen laten schieten, waardoor uiteindelijk al 7 minuten vertraagd vertrek t.o.v. de dienstregeling. Vervolgens belanden we in de file en rijdt de chauffeur in Hengelo ook nog eens verkeerd. De stoptrein naar Münster (overstaptijd officieel een kwartier) is foetsie terwijl ik nog niet eens in Enschede ben. Nu al 1 uur vertraging dus. 

- Suus
- Contacteer:
De seinstoring tussen Dordrecht en Lage Zwaluwe is inmiddels bijna 30 uur oud, na werkzaamheden afgelopen weekend. De infraverantwoordelijke rondom Lage Zwaluwe lijkt echt niet in staat werkzaamheden capabel op te leveren.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
De ICD Asd-Brussel van 7.25 stond op de schermen als geannuleerd tussen Asd en Rtd, maar rond 7.15 leek-'ie toch te gaan rijden, wat inderdaad gebeurde. Maar kort voor Ass bleek dat zelfs het treinpersoneel op dat moment nog niet wist dat we via Hlm omgeleid zouden worden, wegens een storing bij Shl. Dus een extra stop op Ass om reizigers naar Shl uit te laten stappen. Op de perronschermen daar stond de IC naar Hoorn aangekondigd.
Ook werd op Asd omgeroepen dat er geen internationale treinen naar Osnabrück reden. Op spoor 10 stond echter wel een trein naar Berlijn klaar, vertrek 7.30. Deze bleek via Dortmund omgeleid te worden.
Ook werd op Asd omgeroepen dat er geen internationale treinen naar Osnabrück reden. Op spoor 10 stond echter wel een trein naar Berlijn klaar, vertrek 7.30. Deze bleek via Dortmund omgeleid te worden.
Verder ben ik van mening dat lijn 4 niet op Albert Cuypstraat moet stoppen en lijn 3 wel op Amsteldijk.
- Meltrain
- Donateur
Door een defecte bovenleiding rijden er minder treinen rond Schiphol en rijden er minder Sprinters tussen Den Haag en Dordrecht.
Is dat dezelfde bovenleiding of is de bovenleiding op meer plekken defect? Beide storingen duren tot ongeveer 11:45.
Is dat dezelfde bovenleiding of is de bovenleiding op meer plekken defect? Beide storingen duren tot ongeveer 11:45.