Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Meltrain schreef: ↑ma 09 sep 2024, 07:57
De 5120 rijdt met 10 bakken SLT. Het zesje is niet voorzien van een Sandite installatie.
Daar hoorde ten eerste sws geen SLT op: 5100 is enkel gepland met SNG.
Daarnaast begint de sanditeperiode zelf pas vanaf oktober. Op de 5600 bijvoorbeeld zie je ook nog 'reguliere' SLT'tjes rijden.
Echter is de materieelinzet bij het wijzigingsblad van september vrijwel gelijk aan die van het wijzigingsblad van oktober. De SLT omlopen voor Sandite zitten daardoor al in het wijzigingsblad van september.
Maar dat heeft helemaal niks te maken vanwege het feit dat er één setje SLT op de 5100 reed
De SLT op de 5100 was gewoon afwijkend materieel: Er was blijkbaar geen SNG beschikbaar ofzo.
De 5120 rijdt met 10 bakken SLT. Het zesje is niet voorzien van een Sandite installatie.
Waarom denk je dat ik mijn bericht in dit topic plaatste?
Maar mijn opmerking over Sandite was om alvast opmerkingen te ontkrachten dat dát de reden van de inzet van SLT zou zijn.
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
Waarom denk je dat ik mijn bericht in dit topic plaatste?
Maar mijn opmerking over Sandite was om alvast opmerkingen te ontkrachten dat dát de reden van de inzet van SLT zou zijn.
Oh ik dacht dat je bedoelde dat daar sandite op hoorde te rijden, ik interpreteerde het verkeerd, oeps.
Vandaag meerdere omlopen SLT in de 6600. 1 omloop met de 2601 en 2422 en de andere met de 2629. De 2629 is morgen en vrijdag ook gepland in de 6600 volgens treinposities.
Negen schreef: ↑ma 06 nov 2023, 16:59
Dat had een losse SGMm-2 vroeger ook. Raar dat SNG dat ook heeft. Zo ver ik weet heeft SLT er geen last van en FLIRT heb ik geen idee.
SNG en Flirt mogen tussen wijzigingsblad oktober en december niet solo rijden tussen:
Den Dolder - Baarn
De Haar - Rhenen
Utrecht Overvecht - Hilversum
Harmelen - Breukelen
Uitgeest - Haarlem
Haarlem - Zandvoort
Heerhugowaard - Hoorn
Geldermalsen - Tiel
Woerden - Leiden
SNG mag tot het wijzigingsblad van december sinds afgelopen weekend niet meer solo rijden tussen Deventer en Almelo
Dit bericht is weliswaar een jaar oud maar ik denk dat het traject Utrecht CS --> Utrecht Maliebaan er ook wel bij past want doordeweeks gebruiken zij een SLT-6, komend vanaf de 5500 die dan zelf weer met een dubbel stel SNG rijdt.
Vond het zelf al raar dat er dit weekend en afgelopen weekend de museumpendel met een losse SNG-3 reed en doordeweeks een SLT-6 (logischerwijs zou je andersom verwachten want weekend is vaak drukker buiten de vakanties om tenminste). Dus ik gokte er op dat dit traject dan ook niet met losse SNGs mag rijden tijdens de herfstperiode.
Vorig jaar was er van 7 november - 1 dag na dat lijstje dus - tot 11 december geen museumpendel vanwege detectieproblemen op het traject naar Maliebaan. Ik kan me zeer goed voorstellen dat dat dus tegenwoordig bij dat lijstje hoort.
Wanneer gaat wijzigingsblad oktober in? Ik zie nu namelijk een losse SNG rijden tussen Overvecht en Hilversum (op treinposities). Ook tussen Den Dolder en Baarn.
Momenteel vinden er werkzaamheden plaats tussen Onderschrift Centraal en Onderschrift Zuid. U kunt ook omlezen.
Voor zower ik weet rijdt de 5500 normaliter in het weekend gewoon met SLT, ik vermoed dat door werkzaamheden het dit weekend met losse SNGs is. (Echter op treinposities te hebben gekeken hebben ze één 3tje verwisseld met een dubbele SNG-3, afkomstig uit de 5700 aangezien deze met +20 vertraagd was en de 14900 mooi op tijd kon vertrekken door het 3tje uit de 5500 te halen. En als ik nu weer treinposities mag geloven is die nu weer ontkoppeld.)
En daarnaast op treinposities.nl te hebben gekeken, rijdt de 28300 deze week met een losse SLT-4 dus m'n vermoeden klopte wel dat het niet om de capaciteit ging en daardoor doordeweeks de SLT-6 uit de 5500 stelen, het is dus inderdaad vanwege de detectieproblemen vorig jaar.
28300 zit dit jaar niet in de herfstmaatregel en mag met losse stellen rijden, net als de 7000.
Echter is het baanvak tussen Blauwkapel en Utrecht Maliebaan dagelijks in de ochtend tot 09:30 dicht ten behoeve van het blad vrij maken van het spoor.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS. 2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Ik zag ergens (kan het zo niet meer terugvinden...) een berichtje voorbijkomen dat AssetRail een Unimog heeft voor het blad vrij maken van de sporen in de Utrechtse binnenstad ofzoiets. Mogelijk dat zij dan elke ochtend een ritje maken voor de eerste trein