Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Website: http://ov-almere.weebly.com/ Updates: 22-06-2025NIEUW --> 116 foto's uit de provincies Noord-Brabant, Utrecht en Gelderland! 25-05-2025 --> 30 foto's uit Amsterdam!
Ja, maar dat waren ze niet alle 10. Een aantal wagens had hiervoor nog amper op de openbare weg gereden...
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands
Website: http://ov-almere.weebly.com/ Updates: 22-06-2025NIEUW --> 116 foto's uit de provincies Noord-Brabant, Utrecht en Gelderland! 25-05-2025 --> 30 foto's uit Amsterdam!
Daniel schreef: ↑ma 02 sep 2024, 21:43
De Europalaan in Utrecht werd afgelopen zomer volledig verbouwd en heeft nu een busbaan in het midden...
Op welk deel van de Europalaan ligt die busbaan? Direct ten zuiden van het kruispunt met de Koningin Wilhelminalaan?
Ik stoorde me altijd aan het feit dat de bussen lang moesten wachten als ze op de Overste den Oudenlaan vanaf de busbaan richting de gewone rijbaan gaan. Is dat nog steeds het geval?
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
Meltrain schreef: ↑za 07 sep 2024, 17:01Op welk deel van de Europalaan ligt die busbaan? Direct ten zuiden van het kruispunt met de Koningin Wilhelminalaan?
Precies daar ja, en dan tot aan het Europaplein. Had je ook kunnen herkennen: het zuidelijke deel is lang zo groen niet.
Ik stoorde me altijd aan het feit dat de bussen lang moesten wachten als ze op de Overste den Oudenlaan vanaf de busbaan richting de gewone rijbaan gaan. Is dat nog steeds het geval?
Dat moeten ze nogsteeds, dus daar zal weinig aan verandert zijn. Maar de laatste keer dat ik dat met bus gedaan heb lag de busbaan er nog niet
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Door een volstrekt ongepland toeval was ik even in Arnhem terwijl het verjaarsdagsfeestje van de trolleybus aan de gang was. Onder andere deze Solaris reed rondritten... Hermes 5277 - Arnhem, Jansbinnensingel by Daniël Bleumink, on Flickr
Vandaag pendelde er een speciale "Open Monumentendag Express" tussen Amersfoort en Utrecht Maliebaan die ontzettend populair was, toch wist ik nog wat relatief rustige plekjes langs de lijn voor een plaatje te vinden. Zoals hier bij Blauwkapel Oost waar de trein een stukje links moet rijden komend vanaf de Maliebaanspoorlijn... NSM 386 + NSM 273 - Blauwkapel Oost by Daniël Bleumink, on Flickr
Na teruggewandeld te zijn naar station Maliebaan ging het met de laatste trein weer terug naar Amersfoort alwaar nog de gelegenheid was voor een plaatje... NSM 273 + NSM 386 - Amersfoort Centraal by Daniël Bleumink, on Flickr
Schapekop in de Keistad
Een gevalletje 9292-effect in Amersfoort vanmiddag. Waar de pendelbussen voor festival Into the Woods weinig publiek leken te trekken, was lijn 70 overvol. De 1308 mocht bij uitzondering eens op zaterdag buiten spelen en reed versterkingsritten voor de reguliere bus uit... Syntus 1308 - Amersfoort, Barchman Wuytierslaan by Daniël Bleumink, on Flickr
Middenin de groene oase tussen Leusden en Amersfoort vindt je de op de achtergrond zichtbare halte Heiligenbergerweg. Ondanks z'n ligging in the middle of nowhere en lage aantal instappers heeft die vooralsnog alle halte-schrap-rondes overleeft... Syntus 1094 - Leusden, Heiligenbergerweg by Daniël Bleumink, on Flickr
Schapekop in de Keistad
Leuke foto's. Vrijdagmiddag zag ik volle pendelbussen naar ITTW. Maar het helpt ook niet mee dat de pendelbussen vanaf de niet-busstation-kant van het station vertrekken; daar lopen mensen niet heen.
Busstation zullen ze wel niet mogen gebruiken, maar ik heb diverse pendelbussen op de Barchman Wuytierslaan zien rijden die zo goed als leeg waren, die reden dan wel een ruim rondje.
Schapekop in de Keistad
Die pendelbussen kostten dan ook € 8,50 retour. Dat de organisatie niet meldde dat het terrein ook uitstekend met regulier openbaar vervoer te bereiken is, zegt voldoende. Een half uur lopen van Amersfoort Centraal werd nog wel als optie aangegeven.
Daniel schreef: ↑za 21 sep 2024, 21:58
Busstation zullen ze wel niet mogen gebruiken, maar ik heb diverse pendelbussen op de Barchman Wuytierslaan zien rijden die zo goed als leeg waren, die reden dan wel een ruim rondje.
De bussen zaten stampvol, maar je trof ze net aan de verkeerde kant van de route.
Daniel schreef: ↑za 21 sep 2024, 21:35
Een gevalletje 9292-effect in Amersfoort vanmiddag. Waar de pendelbussen voor festival Into the Woods weinig publiek leken te trekken, was lijn 70 overvol. De 1308 mocht bij uitzondering eens op zaterdag buiten spelen en reed versterkingsritten voor de reguliere bus uit...
Goed, de eigenlijke fotovolgorde was andersom maar voor het verhaal... de terugritten werden met 70 op de filmbak gereden...
Hoe kan het dat de bus op de eerste foto een witte tekst op de display heeft en op de tweede foto een oranje tekst?
Laatst gewijzigd door Tom024 op vr 27 sep 2024, 18:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden:Foto uit quote gehaald
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
Het zijn displays die over de volledige lengte verschillende kleuren kunnen tonen, net als alle bussen in Almere. Kennelijk is ervoor gekozen om voor reguliere bestemmingen met oranje letters te programmeren en bijzondere in het wit.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
In Utrecht is oranje voorgeschreven (of was dat pas in de nieuwe concessie?), maar de bijzondere zullen er al vanuit Almere in het wit in gezeten hebben.
Schapekop in de Keistad
Gister maakte het weer het toch wel heel aanlokkelijk om nog eens een toertje per OV-fiets te maken. Mooie gelegenheid ook een gebiedje mee te pakken waar je toch minder makkelijk langs komt...
Na de aanstaande concessiewissel in Zuid-Holland Noord komt Arriva niet alleen niet meer in Zuid-Holland, maar ook niet meer de stad Utrecht. Dus vanmiddag nog maar even een plaatje op een herkenbaar Utrechts punt gemaakt... Arriva 8809 - Utrecht, Churchillaan by Daniël Bleumink, on Flickr
En als ik daar dan toch stond ook maar even de wegens werkzaamheden aan de A27 ingekorte lijn 90 vastgelegd, met op deze rit ook nog afwijkend een snelBuzz als gevolg van de aangepaste omlopen... Qbuzz 6208 - Utrecht, Churchillaan by Daniël Bleumink, on Flickr
En goed, als je er dan toch in de buurt bent... Kom hier al 7 jaar vijf dagen in de week langs, maar nooit eerder aan gedacht dit plaatje zo te schieten. En waarom niet eigenlijk... Syntus 1880 - Ederveen, Renswoudseweg by Daniël Bleumink, on Flickr
Schapekop in de Keistad