Diverse materieelprojecten bij NS

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 52109
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door Suus »

Commendatore schreef: do 19 sep 2024, 13:08
Suus schreef: wo 18 sep 2024, 10:00 Belgische binnenlandse vervoersbewijzen worden niet geldig in de snelle intercity.
Ook niet in combinatie met een internationaal vervoerbewijs? Die combinaties zijn vaak wel nodig om de prijs nog een beetje binnen de perken te houden namelijk.
Neen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
IIVQ
Berichten: 1898
Lid geworden op: vr 01 apr 2022, 20:26

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door IIVQ »

Ik heb een mail van de Oostenrijkse vervoersautoriteit (zeg maar ILT) die zegt dat twee (vrijwel) gelijktijdig gekochte tickets als één contract gezien moeten worden. Dus met een Belgisch binnenlands ticket in combinatie met een internationaal ticket maak je één lange, internationale, reis. Wie die mail wil hebben moet mij een pb'tje sturen.
Commendatore
Berichten: 309
Lid geworden op: vr 03 jun 2022, 18:29

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door Commendatore »

Dat werkt alleen niet in combinatie met bijvoorbeeld een Rail Pass of zo'n Belgisch binnenlands eerste klasse ticket tegen weekendtarief. Zo doe ik het meestal als ik verder ga dan Antwerpen/Mechelen, want anders nemen de prijzen al snel echt idiote proporties aan.
Laatst gewijzigd door Commendatore op do 19 sep 2024, 21:48, 1 keer totaal gewijzigd.
cassie127
Berichten: 7253
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door cassie127 »

Daar heb je in de Benelux niet zoveel aan.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
rvdborgt
Berichten: 446
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 00:00

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door rvdborgt »

IIVQ schreef: do 19 sep 2024, 21:28 Ik heb een mail van de Oostenrijkse vervoersautoriteit (zeg maar ILT) die zegt dat twee (vrijwel) gelijktijdig gekochte tickets als één contract gezien moeten worden. Dus met een Belgisch binnenlands ticket in combinatie met een internationaal ticket maak je één lange, internationale, reis. Wie die mail wil hebben moet mij een pb'tje sturen.
Je hebt dan alleen nog een trein nodig waarin je ticket geldig is.
In de praktijk moeten we wachten op de voorwaarden om te zien hoe het allemaal geformuleerd is.
en-es
Berichten: 5397
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door en-es »

Die Oostenrijkers hebben toch helemaal niks te vertellen in België? De conducteur lacht je keihard uit als je die mail toont. _O_
IIVQ
Berichten: 1898
Lid geworden op: vr 01 apr 2022, 20:26

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door IIVQ »

De conducteur lacht je uit, maar het is een interpretatie van EG 1371/2007, en zo'n interpretatie is geldig in de hele EU. Als je een boete krijgt (er geen andere voorwaarden zijn waardoor, zoals Rian zegt, die boete terecht zou zijn) dan moet je eerst bij het bedrijf waar je (één van de) tickets gekocht hebt reclameren, en als die geen gehoor geven, bij de toezichthoudende instantie van het land waar de ticketverkoper zit, de treinmaatachappij resideert, één van de landen waar de reis doorheen ging, het land waar je woont of waarvan je de nationaliteit hebt. In België is dat de FOD Mobiliteit en Transport, in Nederland de Inspectie Leefomgeving & Transport (ILT).

Als je kan, zou ik die laatste vermijden, want die zijn een stuk meer op de hand van de spoorbedrijven (ik heb er denk ik 3 od 4x geklaagd en nooit gelijk gekregen), terwijl bij de FOD ik al 2x in het gelijk gesteld werd en bij de Oostenrijkse op een (terechte!) administratieve reden niet, maat ik heb doorgevraagd en als ik wel aan die administratieve reden had voldaan, had ik zéker gelijk gehad.
rvdborgt
Berichten: 446
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 00:00

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door rvdborgt »

IIVQ schreef: vr 20 sep 2024, 10:03 In België is dat de FOD Mobiliteit en Transport, in Nederland de Inspectie Leefomgeving & Transport (ILT).

Als je kan, zou ik die laatste vermijden, want die zijn een stuk meer op de hand van de spoorbedrijven (ik heb er denk ik 3 od 4x geklaagd en nooit gelijk gekregen), terwijl bij de FOD ik al 2x in het gelijk gesteld werd en bij de Oostenrijkse op een (terechte!) administratieve reden niet, maat ik heb doorgevraagd en als ik wel aan die administratieve reden had voldaan, had ik zéker gelijk gehad.
ILT mocht tot juni vorig jaar geen uitspraken doen over individuele gevallen. Dat is met de herziening van de EU-verordening veranderd. Misschien was dat het probleem?
IIVQ
Berichten: 1898
Lid geworden op: vr 01 apr 2022, 20:26

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door IIVQ »

Al mijn gevallen bij IL&T zijn meer dan 4 jaar gedaan, en daar beriepen ze zich niet op. (FOD van 2 jaar geleden).
rvdborgt
Berichten: 446
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 00:00

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door rvdborgt »

Ah ok. Je hebt dan neem ik aan geen bezwaar en beroep meer aangetekend? Uiterlijk bij het beroep (waarover het CBb zou het argument "geen uitspraak over individuele gevallen" gekomen zijn. Dat hadden ze namelijk in december 2016 al eens geoordeeld.
IIVQ
Berichten: 1898
Lid geworden op: vr 01 apr 2022, 20:26

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door IIVQ »

Nee. Dat gaat me wat te ver om soms maar €3,50 terug te krijgen.
Selivio
Berichten: 551
Lid geworden op: za 30 apr 2016, 12:02

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door Selivio »

Ik geloof dat het inmiddels al een tijdje weinig meer gaat over MATERIEELprojecten... :roll:
Grt. Stefan
en-es
Berichten: 5397
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door en-es »

Wellicht kan dat in de vraagbaak?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 52109
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door Suus »

Gaat volgens mij best voorspoedig met het ICNG, of niet? Als de 900 en 1000 volledig met ICNG moeten rijden hebben ze toch nog minstens 4 stellen gevonden om in de 1100 in te zetten vandaag.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
MetroRET
Berichten: 4089
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door MetroRET »

De 1000 rijdt (vandaag tenminste) volledig met ICR
Bemined
Berichten: 6954
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door Bemined »

Alleen de 900 rijdt gepland volledig met ICNG, de 1000 en 1100 blijven tot december nog een mix ICNG en TRAXX+ICR. Er horen 16 vijfjes en 6 achtjes ICNG te rijden op een werkdag, dat lijkt men echter niet altijd te halen.
DDietzen
Berichten: 1514
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 12:58

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door DDietzen »

Nabrander omdat ik in Berlijn zat, maar: waarom rijden eigenlijk de 1000 en 1100 allebei gemengd ICNG/ICR? De 1000 heeft de hogere maximumsnelheid en betere acceleratie van de ICNG toch veel harder nodig gezien alle HSL-perikelen, dus die zou toch beter wat ICNG's van de 1100 kunnen jatten om integraal ermee te kunnen rijden? De 1100 rijdt immers niet door HSL-probleemgebied dus zou prima met grotendeels/integraal ICR af kunnen, denk ik dan als niet-ingewijde.

Is het om op de 1100 tenminste semi-frequent een ICNG-rit te kunnen aanbieden voor de toegankelijkheid en dergelijke? Is het voor machinistenopleiding en onderhoud materieelkennis voor standplaatsen Den Haag en Eindhoven? Is het om ICR regulier nabij de werkplaats Watergraafsmeer te kunnen krijgen? Excuus als het al eerder is gevraagd, ik heb nog geen helder antwoord kunnen vinden.
tjoektjoek
Berichten: 448
Lid geworden op: wo 03 mar 2021, 14:27

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door tjoektjoek »

Op de foto's van ICNG-B interieur zie ik dat de stoelen stoelnummers hebben. Dit heeft de huidige ICR-rijtuigen toch niet die naar België rijden?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 52109
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door Suus »

Nee, dat is verwijderd bij eerdere revisies inderdaad.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
tjoektjoek
Berichten: 448
Lid geworden op: wo 03 mar 2021, 14:27

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door tjoektjoek »

Ik ben alleen benieuwd waar het rijtuignummer zit van de ICNG, wordt dit dan op het scherm weergegeven? Want er is geen scherm bij de deuren. Ja, ik weet het officieel is het geen rijtuignummer.
MaartenD
Berichten: 1131
Lid geworden op: ma 14 nov 2016, 22:31

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door MaartenD »

Of worden de stoelen doorgenummerd?
cassie127
Berichten: 7253
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door cassie127 »

Nee elke bak heeft zijn eigen nummering. Systeem in de nummering is gelijk aan dat wat DB gebruikt voor stoelnummering.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
VIRM
Berichten: 8292
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Komt er dan zitplaatsreservering?Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door VIRM »

Komt er dan zitplaatsreservering?
Beul van de blindegeleidelijn
cassie127
Berichten: 7253
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door cassie127 »

Nier dat ik weet, maar zover ik begreep zijn de ICNG-B stellen van binnen vrijwel gelijk aan de ICNG-D stellen. Alleen heeft de ICNG-D nog ergens een ruimte voor het treinpersoneel in de trein zelf.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 52109
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Bericht door Suus »

Ik heb wel een foto gezien van twee stoelen die volledig raamloos zijn, direct naast een toilet. Nu is de indeling van ICNG-B iets anders door de aanwezigheid van een derde toilet, maar ik kan mij dat niet herinneren dat die twee stoelen in de binnenlandse ICNG voorkomen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 47 gasten