Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
-
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Om plaats te maken voor omgeleide treinen.
-
Vanochtend werd de 1824 kort na vertrektijd in Zwolle opgeheven vanwege een defecte deur. Reizigers werd verwezen naar de 524, die nog aan de andere kant van het perron stond en met +7 vertrok. Ik ben maar gaan wachten op de 726 van een halfuur later. Uiteindelijk was een deur afgesloten, en werd aangegeven dat de 1824 toch ging rijden. Enkele minuten later werd deze toch weer opgeheven op last van de treindienstleiding.
Beul van de blindegeleidelijn
-
En om te citeren, mijn 761 maakte net 'een remproef vanwege een ingreep van een technische installatie'.
-
-
- Donateur
- Contacteer:
Mijn 2831 kwam vanochtend vlak voor Harmelen aansluiting voor de rooie te staan. Op mijn telefoon verscheen al vlak daarna de melding van een aanrijding tussen Utrecht en Woerden en kwam ook iets later het bericht van de machinist dat de trein weer terug zou gaan richting Gouda. De machinist en HC kwamen door het spoorbed langs lopen en na circa 15 minuten konden we terug. Wel was er toestemming gekregen om in Woerden te stoppen, want de Sprinter 6900 mocht wel blijven rijden via linkerspoor. Deze heeft vermoedelijk ergens vast gestaan, want de 6933 vertrok aldaar met +17 en kon maar een deel van de reizigers uit de 2831 meenemen. Onderweg waren bij Leidsche Rijn politie en incidentenbestrijding op het perron te zien.
Al met al slechts een half uurtje vertraging.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
-
De conducteur van de sprinter Utrecht Centraal-Baarn van 20.07 doet me aan Aking denken.
- Suus
- Contacteer:
Dat lijkt mij nu echt iets om in Roosendaal achter te laten.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
Je gaat door voor de koelkast!
- ThatPCDude
- Donateur
Het was weer een ouderwets zooitje op de Oude Lijn vanmiddag. Het begon met een beschadigd spoor tussen Sdm en Rtd, waardoor mijn trein - de 2445 - werd opgeheven vanaf Gv. Bon, dan maar met de tram naar Dt vandaag.
Rond een uurtje of kwart over 5 kreeg ik de melding dat de storing opgelost zou zijn en de vertraging af ging nemen. Mooi, precies op tijd voor wanneer ik naar huis wilde gaan.
Eenmaal weer op Dt aangekomen was het hele vertrekbord weer mooi rood. De 2363 reed met +45' en ging net voor m'n neus weg, de 2265 die ik dan maar had genomen kwam daar met +24' achteraan hobbelen (maar we vertrokken pas met +32' vanwege een deurstoring) en daartussen nog even wat 5100/5000/s1100'jes met de 2367 dáár weer achter die ook lekker 10' achter zíjn tijd aan hobbelde.
Het viel mij vooral vandaag maar eigenlijk iedere keer op dat tijdens deze verstoring alles richting Gvmw/Gv in Dt over spoor 2 werd gestuurd. Nu hebben we zo mooi lekker twee sporen per richting, gebruiken we er alsnog maar ééntje? Ook in normale dienst zie ik vaak spoorwijzigingen van spoor 1 naar spoor 2... Zou het wissel nu al stuk zijn?
Rond een uurtje of kwart over 5 kreeg ik de melding dat de storing opgelost zou zijn en de vertraging af ging nemen. Mooi, precies op tijd voor wanneer ik naar huis wilde gaan.
Eenmaal weer op Dt aangekomen was het hele vertrekbord weer mooi rood. De 2363 reed met +45' en ging net voor m'n neus weg, de 2265 die ik dan maar had genomen kwam daar met +24' achteraan hobbelen (maar we vertrokken pas met +32' vanwege een deurstoring) en daartussen nog even wat 5100/5000/s1100'jes met de 2367 dáár weer achter die ook lekker 10' achter zíjn tijd aan hobbelde.
Het viel mij vooral vandaag maar eigenlijk iedere keer op dat tijdens deze verstoring alles richting Gvmw/Gv in Dt over spoor 2 werd gestuurd. Nu hebben we zo mooi lekker twee sporen per richting, gebruiken we er alsnog maar ééntje? Ook in normale dienst zie ik vaak spoorwijzigingen van spoor 1 naar spoor 2... Zou het wissel nu al stuk zijn?
Dagelijks pendelstudent tussen Beverwijk en Delft!
Buschauffeur bij Qbuzz in ZHN, alle berichten zijn op persoonlijke titel.
Buschauffeur bij Qbuzz in ZHN, alle berichten zijn op persoonlijke titel.
-
Er zit al weken een forse spoorverzakking bij Delft Campus die machinisten blijven melden, vervolgens wordt de aannemer opgetrommeld om het na te kijken en in de tussentijd wordt alles over spoor 2 gestuurd om geen European Instructions af te hoeven geven.
Vervolgens wordt er geconstateerd door de aannemer dat het binnen de normen valt en wordt alles weer normaal gezet, waarna de eerstvolgende machinist de verzakking weer meldt, en het verhaaltje begint weer opnieuw.
Het zou voor iedereen makkelijker zijn als men gewoon die verzakking oplost, maar blijkbaar is dat lastig zolang het niet voor gevaarlijke situaties zorgt of zoiets?
Vervolgens wordt er geconstateerd door de aannemer dat het binnen de normen valt en wordt alles weer normaal gezet, waarna de eerstvolgende machinist de verzakking weer meldt, en het verhaaltje begint weer opnieuw.
Het zou voor iedereen makkelijker zijn als men gewoon die verzakking oplost, maar blijkbaar is dat lastig zolang het niet voor gevaarlijke situaties zorgt of zoiets?
-
Op het moment dat NS op vrijdag tussen Eindhoven en Utrecht slechts een kwartierdienst rijdt met de 2900 en 3700, zou je op z’n minst meer dan een losse 4 bak op trein 3753 verwachten, zou je zeggen. Maar nee, het is en blijft natuurlijk NS met buitengewone drukte tot gevolg.
Liefhebber OV per Bus in Duitsland & Oostenrijk ~ Student Buschauffeur in opleiding
- Meltrain
- Donateur
De 531 (met 16 bakken SLT) mocht ook doorrijden via het linker Intercity-spoor.Etienne schreef: ↑do 26 sep 2024, 19:33 Mijn 2831 kwam vanochtend vlak voor Harmelen aansluiting voor de rooie te staan. Op mijn telefoon verscheen al vlak daarna de melding van een aanrijding tussen Utrecht en Woerden en kwam ook iets later het bericht van de machinist dat de trein weer terug zou gaan richting Gouda. De machinist en HC kwamen door het spoorbed langs lopen en na circa 15 minuten konden we terug. Wel was er toestemming gekregen om in Woerden te stoppen, want de Sprinter 6900 mocht wel blijven rijden via linkerspoor. Deze heeft vermoedelijk ergens vast gestaan, want de 6933 vertrok aldaar met +17 en kon maar een deel van de reizigers uit de 2831 meenemen. Onderweg waren bij Leidsche Rijn politie en incidentenbestrijding op het perron te zien.
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
-
Meldpunt volle treinen of doorgeven via de NS appmaurits-07 schreef: ↑vr 27 sep 2024, 16:11 Op het moment dat NS op vrijdag tussen Eindhoven en Utrecht slechts een kwartierdienst rijdt met de 2900 en 3700, zou je op z’n minst meer dan een losse 4 bak op trein 3753 verwachten, zou je zeggen. Maar nee, het is en blijft natuurlijk NS met buitengewone drukte tot gevolg.

- ODRAIL
Vandaag eindelijk weer eens controle in de sprinter tussen Rotterdam Alexander en Gouda Goverwelle
.

-
- Donateur
- Contacteer:
Het heeft lang geduurd, maar in de Intercity van Gouda naar Utrecht kwam vanochtend weer eens een bedelaar langs met felgele briefjes.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
- Hainje
Als die gele briefjes dan een waarde van € 200,- vertegenwoordigden...
♪♫ Graai, pak, grijp, jat, naai, pik en bedonder ♪♫
"If you say you love freedom, but you don't believe in freedom for everybody, then the thing you love isn't freedom - it's privilege." ~ Tim Walz.
"If you say you love freedom, but you don't believe in freedom for everybody, then the thing you love isn't freedom - it's privilege." ~ Tim Walz.
-
- Contacteer:
Vandaag veel vertragingen in het zuiden van het land. Toen ik in de 6636 van Gz naar Ht zat kreeg ik een pushmelding van de NS app dat de 2939 11 minuten vertraging had. Toen ik in Ht aankwam was dat opgelopen naar +14 en uiteindelijk was het +23 bij vertrek en met +29 aangekomen in Wt(helaas 1 minuut te weinig voor een GTBV claim). Ook de terugweg ging niet vlekkeloos. Met de 2968 van Wt naar Ht. In Wt met +5 vertrokken en vanwege een goederentrein die ervoor zat was de vertraging te Ehv opgelopen naar +13 waarbij er in Ehv afwijkend van spoor 2 werd vertrokken en dus ook nog eens zowel voor als na Ehv alle sporen overgestoken moesten worden. Vanaf Boxtel werd er ook weer langzamer gereden ivm een vertraagde trein. Aankomst in Ht was +18 dus de aansluiting op de 6669 heb ik niet meer kunnen halen en ben ik met de 6671 naar Gz gegaan.
- Z2N
- Donateur
Trein 8881 heeft een aanrijding gehad vanavond. Het bericht daarover kwam net op tijd voor trein 8872 die wel uit Alphen aan den Rijn vertrokken was, maar nog deels aan het perron tot stilstand is gekomen. Aangezien de 8881 mijn trein naar huis zou zijn was het prettig dat materieel en personeel van de 8872 de vervangende 8881 kon vormen, en het materieel op tijd weer langs het perron stond zodat de reizigers uit de 8872 uit konden stappen en via Gouda verder konden gaan.
-
- OVNL-beheerder
- Contacteer:
Door werkzaamheden bij Amersfoort rijdt de 5600 via Hilversum. Tussen Hilversum en Utrecht rijden nu overdag 6 sprinters in het uur:
- de 4900 die enkel in Hilversum Sportpark en Utrecht Overvecht stopt;
- de 5600 die enkel in Utrecht Overvecht stopt;
- de 5700 die in Hilversum Sportpark, Hollandsche Rading en Utrecht Overvecht stopt.
Toch wel handig, die benaming "Sprinter"...
- de 4900 die enkel in Hilversum Sportpark en Utrecht Overvecht stopt;
- de 5600 die enkel in Utrecht Overvecht stopt;
- de 5700 die in Hilversum Sportpark, Hollandsche Rading en Utrecht Overvecht stopt.
Toch wel handig, die benaming "Sprinter"...

Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands
Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
25-05-2025 NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam!
14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
25-05-2025 NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam!
14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
-
Elke serie volgt het normale patroon qua stops.
-
Dat is handig voor treinpersoneel en OV-fanaten. Niet voor de reiziger. Tijd om de Sneltrein weer van stal te halen.
-
Ja, want de sneltrein van Zwolle naar Utrecht die overal stopt tussen Zwolle en Hilversum is lekker duidelijk.
-
Sowieso is het advies de komende weken om de reisplanner te raadplegen als je van/naar of via Amersfoort Centraal reist. Donderdag rijden er bijvoorbeeld weer treinen tussen Amersfoort Centraal en Utrecht Centraal. En volgende week rijden er doordeweeks alleen op donderdag geen treinen tussen Amersfoort Centraal en Utrecht Centraal. Daarnaast rijdt de ene serie de ene dag wel en de ander weer niet.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
-
Eigenlijk zou je per treinserie een apart soort indicator moeten kunnen communiceren. Bijvoorbeeld een letter, een naam, een vormpje of een ander concept.
Het is een spectrum.
-
Volgende week maandag t/m woensdag rijden er ook weer 6 sprinters per uur tussen Hilversum en Utrecht maar 2 daarvan rijden dan via Baarn en Soest.