Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Een leuk gesprekje tussen twee HC's en twee mensen van Synovate.
In Sittard stond de chipkaart-VIRM uit Heerlen klaar om te combineren. Toen het stel uit Maastricht aan kwam rijden, merkte een van de twee meters op dat het tweede stel eigenlijk ook paars/wit had moeten zijn. De reactie van de HC was: "Inderdaad, dit vloekt. Zullen we dat (lees: het gele) stel gewoon achterlaten" ...
Vorige maand had ik al gemeld dat ik een voorledig witte bus van Arriva had gezien in Veghel. Nou zag ik deze bus in Nijmegen dus is die maar even op de foto gegaan:
Wat is hier de bedoeling van? Geen Brabant rood meer?
Da's een leenbus van VDL omdat diverse Arriva Ambassadors nu modificaties aan het chassis krijgen. Dat vertoonde bovengemiddelde slijtage doordat het niet zo best tegen drempels enzo zou kunnen...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
- Vorige week donderdag ofzo in Ede een "Deze bus wordt U aangeboden door de provincie Utrecht" bus, op lijn 86, de enige Breng lijn dus...
- Denk je een slimme OV-reiziger te zijn is het nog niet goed. Kwam om 10:00 aan op Ed, en de s3100 van 10:02 had +15, dus ik wilde de s7500 pakken, ben je er misschien iets sneller. Maar, dat treinstel wilde niet weg: toen de rem eraf ging rolde het stel een flink stuk, maar verder niks. Even later was het stel stroomloos en dood. Deuren wilden dus niet open, dus moesten we via de cabine het treinstel uitstappen, en dat is bij SGMm bij oudjes toch wel moeilijk. Verder werd er dus omgeroepen of de Mcn van trein t7531 contact op wilde nemen met Post T. Tja, dode trein = geen GSM-R en contact met treindienstleider. Dus weer naar perron 4 voor de s3100, maar die moest net als de aankomende s3000 wachten todat het kruisende pad van de s7500 heroepen was Weer 3 minuten vertraging erbij...
Ik zat gisteravond in de t3678 van Arnhem naar Deventer, was een VIRM-viertje, ik zat voorin-onderin. Bij Velp gingen we langzaam rijden, en op het perron stonden we zo goed als stil. Ik hoor wat deuren slaan, en toen ik een NS'er langs me heen zag lopen over het perron was het al snel duidelijk: de mcn heeft even een collega thuisgebracht Hebben we geen vertraging door opgelopen, though.
Ja, dat doen we op de late avond nog weleens voor collega's die op stopstationnetjes moeten zijn, maar dan alleen als het geen vertraging oplevert en er geen andere reismogelijkheid meer is of het moet een uursdienst zijn. Maar ik ben de beroerdste niet en ik doe het ook weleens voor reizigers hoor. :D
Ik vraag me al een aantal dagen af: 's ochtends zit ik op de heenweg naar Utrecht uit Amsterdam in een IC met vertrektijd 8.07 of 8.23, en die zit altijd afgeladen vol met staanplaatsen. 'S middags ga ik met de IC van 16.10 of 16.25 weer terug uit Utrecht naar Amsterdam, en heb ik zonder uitzondering nooit meer dan 10 reizigers per bak geteld waar ik inzat. Waar blijven al die reizigers die teruggaan?
Als je acht uur op een dag werkt, dan begin je om negen uur (als je die trein neemt) en dan ben je nog niet om vier uur uitgewerkt. Verder is de middagpiek veel gespreider, bijvoorbeeld door studenten (beginnen vaak 's ochtends, zijn niet op één tijdstip klaar).
En je hebt nog mensen die wat meer tijd nodig hebben voor het natransport cq. voortransport, dan red je het waarschijnlijk ook niet om de trein van 16.10 uur te nemen bij een 8-uurs werkdag. En een 8-uurs werkdag houdt vaak in dat je 8,5 uur op je werkt bent, de pauze wordt immers niet doorbetaald.
Vanmiddag een trdl die erg goed zat op te letten, die was echt vertragings-minimaliserend bezig :pos: De t9854 was met een ruime +5 uit Utrecht vertrokken, met als gevolg dat de t554 en t20554 daar bij Vleuten achter kwamen te hangen.
Daar was echter goed op geanticipeerd door de t4061 in Woerden op spoor 1 binnen te nemen, zodat de 9854 op spoor 2 kon stoppen en vervolgens vast naar het einde van dat spoor kon rijden om direct achter de IC's weer in te voegen. Daardoor konden de IC's dus goed doorrijden, had de 9854 amper vertraging (die komt immers normaal ook vlak achter de IC's in Gouda binnen) en ondervond de 4061 ook niet al te veel hinder. En als bijkomstigheid bleven zo ook alle aansluitingen die er normaal zijn behouden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Vanochtend stond de stationstunnel van Gouda aan de noordzijde volledig onder water. Volgens mij was er zo'n schoonmaakmachine lek, die stond namelijk aan het begin/einde van de waterpartij
Het valt me ook op dat ik op de t9563 al een aantal dagen een behoorlijk jonge, blonde, machiniste tref. Iets voor jou, Bee?
Ik zie dat de t9563 inderdaad bestaat, maar alleen tijdens vakanties. Dus kan je vandaag nooit in de t9563 hebben gezeten :? (Hint: de s9500 rijdt niet in de spits)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Bee schreef:Eh, als de s9800 te laat is, dan zit die de s4000 toch ook in de weg. Die komt dan gewoon te laat in Gouda en Rotterdam...
Ja, maar dat was natuurlijk hoe dan ook gebeurd en zal ook nu tot hooguit +5 beperkt gebleven zijn. Zonder inhaling bij Woerden had je echter ook nog twee IC's met +15 gehad die vervolgens in Rotterdam en Den Haag de kering niet halen, dan ben je verder van huis Nu had alles +5 of minder, waarbij dat voor de t20554 eigenlijk alleen veroorzaakt werd door een conflict te Rotterdam Centraal: daar mocht de vertrekkende s4000 er eerst uit zodat die gewoon op tijd kon rijden i.p.v. te moeten wachten op de IC (die er daar overigens planmatig wel heel kort voorlangs kruist, daar zit echt hooguit een minuut tussen)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Ik zie dat de t9563 inderdaad bestaat, maar alleen tijdens vakanties. Dus kan je vandaag nooit in de t9563 hebben gezeten :? (Hint: de s9500 rijdt niet in de spits)
Excusez-moi: t19561 was het.
Vandaag met de t4020 een tijdje tussen Woerden en Breukelen stilgestaan. Er zouden wat problemen met de trein voor ons zijn geweest. Bij een overweg die we stapvoets passeerden stond ook een andere trein stil. Geen idee wat er precies aan de hand was, maar er stond wel een enorme (auto)file bij de overweg
Dexter schreef:Ja, dat doen we op de late avond nog weleens voor collega's die op stopstationnetjes moeten zijn, maar dan alleen als het geen vertraging oplevert en er geen andere reismogelijkheid meer is of het moet een uursdienst zijn. Maar ik ben de beroerdste niet en ik doe het ook weleens voor reizigers hoor. :D
Mwah. Almere Muziekwijk kent om 11:00 op een dinsdag niet 1, maar 6 treinen per uur vanaf Almere Centrum. Dus ook op andere tijden en met andere frequenties wordt het gedaan. ;) (Dinsdag met de IC naar Asd op Muziekwijk gestopt om een NS'er uit te laten stappen.)
Bee schreef:Ik had net kaartcontrole in tram 16 of 24 (niet op gelet eigenlijk). Er zaten ook twee Amerikaanse toeristen in de tram, en die vonden dat de controle wel heel strikt was (ze hadden allebei een 1-uurskaartje).
De toeristen waren trouwens ook verbaasd dat zo'n stukje papier voor een reactie van de kaartlezer kon zorgen.
Aha, weer een typisch voorbeeld van Oost-Indisch blinde toeristen.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Op het opstelterrein bij Amsterdam Centraal, aan de kant bij het Muiderpoortstation, stonden heel veel Wadloper treinen, zowel met één als met twee wagons.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands
Website: http://ov-almere.weebly.com/ Updates: 25-05-2025NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam! 14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
Milco1995 schreef:Op het opstelterrein bij Amsterdam Centraal, aan de kant bij het Muiderpoortstation, stonden heel veel Wadloper treinen, zowel met één als met twee wagons.
Dat niet alleen, maar er staan op de Dijksgracht ook 1800-en (zoals Ardan al zei) maar ook 1700-en, een hele batterij ICL's en een rijtje nieuwe SLT's. Altijd als ik er langsrij vind ik het een triest gezicht, er staat zoveel zo op het oog nog goed materieel. Het lijkt wel een soort autokerkhof, maar dan voor treinen.
Chauf21 schreef:Het valt me ook op dat ik op de t9563 al een aantal dagen een behoorlijk jonge, blonde, machiniste tref. Iets voor jou, Bee?
Ja zij is idd leuk. Er zijn de laatste jaren heel wat leuke, jonge en echt vrouwelijke (dus niet per definitie blonde) mcn'en bij NSR erbij gekomen hoor. Het tijdperk dat er alleen plompe man-wijven op de bok zaten is voorbij, heren reizigers.
vanmissag was er een sroomstoring, althans een kleine, op station arnhem. Alleen de stempel- en cico-automaten op het perron werkten niet. Dit werd omgeroepen en er waren a4tjes over de palen geplakt.
Nadat ik al eerder een RSG3 op spoor 3 van metrostation Rotterdam Centraal zag, stond daar vanmiddag SG3 5613 met nog een broertje te wachten op weer een proefrit door de nieuwe boortunnel richting de Melanchthonweg: