Dienstregeling 2025
-
- Berichten: 6955
- Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45
Re: Dienstregeling 2025
De 9500 stopt dan ook niet in Noorderkempen. Alleen Almere Buiten is een buitenbeentje, maar als de ECE naar Milaan in Arth-Goldau mag stoppen dan mag Almere Buiten ook wel. Plus dat het niet op het kerntraject ligt en ook alleen maandag t/m zaterdag overdag bediend wordt, daarbuiten eindigt de 9500 in Amsterdam Zuid (waarna men overigens alsnog leeg naar Almere doorrijdt om te keren).
-
- Berichten: 1148
- Lid geworden op: do 11 jan 2018, 13:46
- Locatie: Amsterdam / Bilthoven
Re: Dienstregeling 2025
Met mijn opmerking over Noorderkempen doelde ik voornamelijk op de tragere Intercity Eurocity naar Brussel
Dit onderschrift is komen te vervallen wegens een noodzakelijke aanpassing in de dienstregeling, gelieve gebruik te maken van het eerst volgende onderschrift.
-
- Berichten: 6955
- Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45
Re: Dienstregeling 2025
In het persbericht is de term Eurocity inmiddels weer verwijderd zo lijkt het.
-
- Berichten: 8483
- Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
- Locatie: 's-Hertogenbosch
-
- Berichten: 5404
- Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11
-
- Berichten: 953
- Lid geworden op: do 02 jul 2009, 10:41
Re: Dienstregeling 2025
Binnen Zwitserland wordt de 250 km/u juist wel gehaald: de Gotthard basis tunnel wordt met 250 km/u gereden. Maar dat is dan ook het enige stuk.ITF schreef: ↑vr 04 okt 2024, 19:05 De treindiensten die op dit moment onder de categorie ECE vallen, zijn de diensten Frankfurt - Milaan en München - Zürich. Op beide diensten rijden treinstellen met een maximumsnelheid van 250 km/h die tussen München en Zürich niet bereikt wordt en volgens mij tussen Frankfurt en Milaan ook nauwelijks. Wellicht dat tussen Mannheim en Offenburg die snelheid wel gehaald wordt, maar binnen Zwitserland niet en in Italië ook niet.
-
- Berichten: 7258
- Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Re: Dienstregeling 2025
Bij vertrek uit Mannheim kan er ook een stuk 250 gereden worden aangezien de trein een deel van de route de SFS Mannheim-Stuttgart gebruikt.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
-
- Berichten: 450
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 00:00
-
- Berichten: 1148
- Lid geworden op: do 11 jan 2018, 13:46
- Locatie: Amsterdam / Bilthoven
Re: Dienstregeling 2025
Volgens dit artikel is de dienstregelingssnelheid in 2022 verlaagd van 230 km/h naar 160 in de Gotthardbasistunnel om energie te besparen. De maximumsnelheid is volgens dit artikel geen 250 geweest maar 230 km/h.henrivanderweijden schreef: ↑za 05 okt 2024, 11:23Binnen Zwitserland wordt de 250 km/u juist wel gehaald: de Gotthard basis tunnel wordt met 250 km/u gereden. Maar dat is dan ook het enige stuk.ITF schreef: ↑vr 04 okt 2024, 19:05 De treindiensten die op dit moment onder de categorie ECE vallen, zijn de diensten Frankfurt - Milaan en München - Zürich. Op beide diensten rijden treinstellen met een maximumsnelheid van 250 km/h die tussen München en Zürich niet bereikt wordt en volgens mij tussen Frankfurt en Milaan ook nauwelijks. Wellicht dat tussen Mannheim en Offenburg die snelheid wel gehaald wordt, maar binnen Zwitserland niet en in Italië ook niet.
En dit artikel van SBB zelf uit 2016 zegt dat personentreinen maximaal 200 km/h rijden.
Uit eigen ervaring (n=1) legde ik vorig jaar de 57 lange tunnel af in 19 minuten, oftewel ruim 180 km/h gemiddeld. Bij een maximumsnelheid hoger dan 200 km/h verwacht ik dat de gemiddelde snelheid hoger ligt. Bijvoorbeeld op de SFS Köln-Rhein/Main wordt de 145 km tussen Siegburg en Frankfurt Flughafen afgelegd in 37 minuten; een gemiddelde snelheid van 235 km/h.
Edit: tevens geeft OpenRailwayMap aan dat de maximumsnelheid in de basistunnel 230 km/h is.
Edit 2: maximumsnelheid veranderd in dienstregelingssnelheid.
Laatst gewijzigd door ITF op za 05 okt 2024, 13:05, 3 keer totaal gewijzigd.
Dit onderschrift is komen te vervallen wegens een noodzakelijke aanpassing in de dienstregeling, gelieve gebruik te maken van het eerst volgende onderschrift.
-
- Berichten: 4161
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Dienstregeling 2025
Anderzijds stoppen in Zwitserland IC's en EC's ook op plaatsen met een grootte waarbij plaatsen met dezelfde grootte in Nederland slechts Sprinterstations kennen en de Intercities op volle snelheid passeren. Plaatsen als Zug, Bellinzona en Chiasso zijn ook niet bijzonder groot, toch stoppen daar alle treinen.
-
-
- Berichten: 5404
- Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11
Re: Dienstregeling 2025
Zoveel grote steden heeft Zwitserland niet. De grootste stad van Tessin is volgens mij niet groter dan Bussum.
-
- Berichten: 5708
- Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42
-
- Berichten: 2004
- Lid geworden op: wo 01 mar 2023, 13:40
Re: Dienstregeling 2025
Dat klinkt als dienstregelingssnelheid, niet maximumsnelheid.ITF schreef: ↑za 05 okt 2024, 11:40 Volgens dit artikel is de maximumsnelheid in 2022 verlaagd van 230 km/h naar 160 in de Gotthardbasistunnel om energie te besparen.
Vertaald: Vertragingen worden er niet slechter op, de verlaging geldt namelijk alleen voor op tijd rijdende treinen. Vertraagde trein mogen nog steeds met 230km/h door de tunnel.Dat artikel schreef:Verspätungen sollen aufgrund der Massnahmen jedoch nicht entstehen: Die Temporeduktion im Gotthardtunnel gilt nur für Züge, die pünktlich unterwegs sind. Verspätete Züge dürfen weiterhin mit der Höchstgeschwindigkeit von 230 Kilometern pro Stunde durch den Tunnel fahren
-
- Berichten: 1148
- Lid geworden op: do 11 jan 2018, 13:46
- Locatie: Amsterdam / Bilthoven
Re: Dienstregeling 2025
Inderdaad de dienstregelingssnelheid is verlaagd en niet de maximumsnelheid, foutje 

Dit onderschrift is komen te vervallen wegens een noodzakelijke aanpassing in de dienstregeling, gelieve gebruik te maken van het eerst volgende onderschrift.
-
- Berichten: 953
- Lid geworden op: do 02 jul 2009, 10:41
Re: Dienstregeling 2025
Ik dacht 250 ipv 230 km/u . Ook een foutje 

- Suus
- Berichten: 52115
- Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
- Locatie: Delfshaven
- Contacteer:
Re: Dienstregeling 2025
De pagina had nog niet online mogen komen, vermoedelijk omdat het tegelijkertijd moet met NS en die hebben ook nog niet gecommuniceerd.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 7258
- Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Re: Dienstregeling 2025
Maar EuroCity Direct en EuroCity zullen vanaf december de namen zijn (is vandaag gecommuniceerd, maar niet extern).
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
-
- Berichten: 5404
- Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11
Re: Dienstregeling 2025
Wanneer kunnen we boeken?
-
- Berichten: 4161
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Dienstregeling 2025
Waarschijnlijk volgende week woensdag 16 oktober, dan komen in ieder geval de volledige dienstregelingen beschikbaar.
-
-
- Berichten: 4161
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Dienstregeling 2025
De dienstregeling is nu via de DB Navigator-app te raadplegen. De uitdunningen in het weekend in Noord-Brabant, op Utrecht-Baarn en op Hoofddorp-Hoorn zijn dus teruggedraaid, conform dienstregeling 2019 en ook rijdt er zowat zeven dagen per week de hele dag ieder kwartier een Intercity tussen Utrecht en Den Haag/Rotterdam en op de Oude Lijn, met uitzondering van de late avond en de vroege zondagochtend. 

-
-
- Berichten: 7258
- Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Re: Dienstregeling 2025
De data in Nederland klopt helaas nog niet volledig. Deze stond vorige maand al in Hafas maar heeft nog geen update gehad.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
-
- Berichten: 208
- Lid geworden op: di 23 mei 2023, 20:41
Re: Dienstregeling 2025
Niet helemaal conform 2019, want o.a. op de 5500 rijdt er 's avonds van 22:00 - 00:00 alsnog een uursdienst.Nitein-Repart schreef: ↑wo 16 okt 2024, 07:06 De dienstregeling is nu via de DB Navigator-app te raadplegen. De uitdunningen in het weekend in Noord-Brabant, op Utrecht-Baarn en op Hoofddorp-Hoorn zijn dus teruggedraaid, conform dienstregeling 2019 en ook rijdt er zowat zeven dagen per week de hele dag ieder kwartier een Intercity tussen Utrecht en Den Haag/Rotterdam en op de Oude Lijn, met uitzondering van de late avond en de vroege zondagochtend.![]()
-
- Berichten: 8483
- Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Re: Dienstregeling 2025
Zo goed als alke uitdunningen worden teruggedraaid. Na 22 uur rechtvaardigt de hoeveelheid reizigers geen 2e trein per uur.
-
- Berichten: 587
- Lid geworden op: vr 25 jul 2008, 15:33
Re: Dienstregeling 2025
Heb ik het door alle wijzigingen heen goed gezien dat met ingang van 15 december de snelste manier in de weekendochtend van Utrecht naar Zoetermeer de boemel wordt? Die verbinding heb ik regelmatig op zondagmorgen; volgens mij is de aansluiting in Gouda verdwenen als de 1700/2800 omgeklapt is naar Rotterdam.
P.S. Verplaats deze gerust naar de ''korte vragen'' indien nodig.
P.S. Verplaats deze gerust naar de ''korte vragen'' indien nodig.
-
- Berichten: 378
- Lid geworden op: vr 23 dec 2022, 13:45
- Locatie: Den Haag
Re: Dienstregeling 2025
Na even spelen in Hafas zie ik dat Ut-Ztm in het weekenddal inderdaad het snelst is met de Sprinter 6000.
Misschien is het voor enkele plekken in Zoetermeer handiger om via Den Haag Centraal en de RandstadRail te gaan.
Misschien is het voor enkele plekken in Zoetermeer handiger om via Den Haag Centraal en de RandstadRail te gaan.
As long as I know how to love, I know I'll stay alive.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 48 gasten