Kort buitenlands nieuws
-
- Berichten: 4161
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Kort buitenlands nieuws
Vanaf zondag 24 november gaat in Servië de hogesnelheidslijn tussen Novi Sad en Subotica open. Dit betekent dat de reistijd tussen Novi Sad en Subotica zakt van ruim 3,5 uur naar een uur en van Beograd naar Subotica kan dan in iets meer dan 1,5 uur getreind worden. Verder daalt de reistijd van Beograd naar Budapest van 11 naar 7 uur. Op Seat61 staat de verwachte dienstregeling, zie hier: https://www.seat61.com/trains-and-route ... ember_2024
Vanuit Wien kun je om 8:42 vertrekken en om 18:38 in Beograd arriveren. In de andere richting kun je in Beograd om 11:00 vertrekken en om 21:20 in Wien arriveren.
Vanuit Wien kun je om 8:42 vertrekken en om 18:38 in Beograd arriveren. In de andere richting kun je in Beograd om 11:00 vertrekken en om 21:20 in Wien arriveren.
-
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 3838
- Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37
Re: Kort buitenlands nieuws
Na het hoogwater van vorige maand rijden sinds vandaag weer alle treinen tussen Tsjechië en Polen via Bohumin, weliswaar met vertragingen van ongeveer een half uur. Morgen eens kijken met EC107
.

-
- Berichten: 5401
- Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11
Re: Kort buitenlands nieuws
Op hgbtf.net staat dat de EC's Brussel-Parijs en terug onder de naam Ouigo Classique gaan rijden. In beide richtingen driemaal per dag met stops in Mons, Aulnoye en Creil. De trein doet er ongeveer drie uur over.
-
- Berichten: 856
- Lid geworden op: za 30 okt 2010, 01:19
Re: Kort buitenlands nieuws
Vertaling uit het Belgisch: R67 = za/zo, N67 = ma-vr.FLV-FGSP (hgbtf.net) schreef: Vertrektijden in Brussel-Zuid zijn 07:38, 13:38 en 18:38 (N7)/19:38 (R7).
Tussenstops in Mons (Bergen), Aulnoye en Creil, reisduur ongeveer 3 uur.
Vertrektijden in Paris-Nord zijn 08:28 (R67), 12:28 en 19:15, over de exacte vertrektijd van de eerste trein N67 zijn gesprekken nog gaande.
Lijken me praktische tijden. Ook aardig bruikbaar vanuit Nederland, al waren een latere middagtrein uit Parijs en een trein rond 10 uur 's ochtends uit Brussel nog iets mooier geweest. Maar zou vast teveel concurreren met de E*.
Weet iemand hoe vol de ECs op die route eigenlijk zaten tijdens de OS deze zomer?
Verder ben ik van mening dat lijn 4 niet op Albert Cuypstraat moet stoppen en lijn 3 wel op Amsteldijk.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 3838
- Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37
Re: Kort buitenlands nieuws
De treinen Chalupki - Bohumin lijken nu gebruik te maken van de verbindingsboog waarover normaal rechtstreeks van Ostrava naar Polen gereden kan worden, de normaal gebruikte verbindingsboog is buiten gebruik en (typisch Tsjechië) er werd zelfs op zaterdagmiddag nog gewerkt aan herstel. Uiteindelijke schade voor de 107 is +20, wat me alles meevalt. Het Oostenrijkse restauratierijtuig werd ergens buiten Bohunin aangekoppeld, waarna een rangeerlocomotief ons naar het station sleepte.
-
- Berichten: 4161
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Kort buitenlands nieuws
Reizen met de trein naar Hongarije/Budapest kan in de nabije toekomst nog weleens een stuk lastiger worden en een uur langer gaan duren, als Hongarije uit de Schengenzone wordt gezet, vanwege het toelaten van arbeidsmigranten met een Russische en Belarussische nationaliteit, zie hier: https://nos.nl/artikel/2540805-cda-en-d ... ing-russen
Voor Praha-Budapest vinden dan weer in Sturovo en Szob grenscontroles plaats. Voor München-Wien-Budapest in Hegyeshalom. Waar in Oostenrijk de grenscontroles zouden plaatsvinden is nog onbekend. Wien Hbf heeft geen capaciteit om een trein een half uur te laten parkeren voor grenscontroles.
Voor Praha-Budapest vinden dan weer in Sturovo en Szob grenscontroles plaats. Voor München-Wien-Budapest in Hegyeshalom. Waar in Oostenrijk de grenscontroles zouden plaatsvinden is nog onbekend. Wien Hbf heeft geen capaciteit om een trein een half uur te laten parkeren voor grenscontroles.
-
-
- Berichten: 5401
- Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11
Re: Kort buitenlands nieuws
Maak jij je daar zorgen over dan? Als de reis langer duurt dan is het maar zo. Net als vroeger toen Wenen-Boedapest vier uur duurde. 

- Z2N
- Donateur
- Berichten: 13790
- Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
- Locatie: Zeist
Re: Kort buitenlands nieuws
Als dat zo is mag je daarvoor de regering-Orbán bedanken, die zich niet aan de afspraken houden die binnen Schengen zijn afgesproken.
De praktische uitwerking is verder niet zo boeiend, al hoef je niet bang te zijn voor een verstopping in Wenen: dat kan prima in Nickelsdorf.
De praktische uitwerking is verder niet zo boeiend, al hoef je niet bang te zijn voor een verstopping in Wenen: dat kan prima in Nickelsdorf.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 3838
- Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37
Re: Kort buitenlands nieuws
De laatste drie posts van Nitein-Repart in dit topic gaan over respectievelijk Hongarije, Servië en Rusland. Benieuwd welke nieuwsbronnen hij zoal volgt.
Het ging gisteren weer eens lekker met de RE19. In de trein van 17.26 uit Düsseldorf werd ergens na Wesel omgeroepen dat deze tot Emmerich zou gaan, er zou SEV klaar staan. Een station later zouden we toch weer doorrijden naar Arnhem. Bij tot stilstand komen in Emmerich dan de volgende omroep: trein rijdt toch niet verder. Ongeveer 80/90 personen naar het busstation waar uiteraard geen bus klaarstond. Daar in gesprek gekomen met een man die toevallig dezelfde kant op moest als ik. Hij spotte uiteindelijk een taxi met een Nederlandse nummerplaat. Uiteindelijk met die taxi voor €75,- (totaal) naar Zevenaar gereisd en vandaar verder met reguliere treinen. Ook de volgende RE19 heeft uiteindelijk niet gereden, wanneer en hoe die andere mensen de grens over zijn gekomen vraag ik me af.
In Zevenaar stonden er twee VIAS-stellen op spoor 2, waarvan één donker, spanningsloos en met monteurs erin, dus die was kennelijk goed kapot.
Waarom wij dan niet door konden was me niet duidelijk, het was een stel wat geschikt was voor NL en de lijn was ook gewoon open, want de ICE passeerde Emmerich normaal.
Overigens had ik in Duisburg nog getwijfeld om met de ICE te gaan, wat gezien mijn kaartje had gekund. Met de RE19 zou ik normaal gezien een halfuur eerder thuis zijn geweest, dat gaf de doorslag.
Het ging gisteren weer eens lekker met de RE19. In de trein van 17.26 uit Düsseldorf werd ergens na Wesel omgeroepen dat deze tot Emmerich zou gaan, er zou SEV klaar staan. Een station later zouden we toch weer doorrijden naar Arnhem. Bij tot stilstand komen in Emmerich dan de volgende omroep: trein rijdt toch niet verder. Ongeveer 80/90 personen naar het busstation waar uiteraard geen bus klaarstond. Daar in gesprek gekomen met een man die toevallig dezelfde kant op moest als ik. Hij spotte uiteindelijk een taxi met een Nederlandse nummerplaat. Uiteindelijk met die taxi voor €75,- (totaal) naar Zevenaar gereisd en vandaar verder met reguliere treinen. Ook de volgende RE19 heeft uiteindelijk niet gereden, wanneer en hoe die andere mensen de grens over zijn gekomen vraag ik me af.
In Zevenaar stonden er twee VIAS-stellen op spoor 2, waarvan één donker, spanningsloos en met monteurs erin, dus die was kennelijk goed kapot.
Waarom wij dan niet door konden was me niet duidelijk, het was een stel wat geschikt was voor NL en de lijn was ook gewoon open, want de ICE passeerde Emmerich normaal.
Overigens had ik in Duisburg nog getwijfeld om met de ICE te gaan, wat gezien mijn kaartje had gekund. Met de RE19 zou ik normaal gezien een halfuur eerder thuis zijn geweest, dat gaf de doorslag.

-
- Donateur
- Berichten: 5053
- Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37
Re: Kort buitenlands nieuws
Een beetje een wilde gok, maar ik denk dat Rednim-Rednim voornamelijk Hongaarse, Servische en Russische nieuwsbronnen volgt.
-
- Berichten: 7257
- Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Re: Kort buitenlands nieuws
Er is momenteel een tekort aan stellen die in Nederland kunnen rijden. En dan helpt het niet mee dat er nu dus nog een stel minder beschikbaar is.Tom024 schreef: ↑di 15 okt 2024, 11:45 In Zevenaar stonden er twee VIAS-stellen op spoor 2, waarvan één donker, spanningsloos en met monteurs erin, dus die was kennelijk goed kapot.
Waarom wij dan niet door konden was me niet duidelijk, het was een stel wat geschikt was voor NL en de lijn was ook gewoon open, want de ICE passeerde Emmerich normaal.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
- isadora
- Berichten: 6004
- Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14
Re: Kort buitenlands nieuws

I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9517
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Kort buitenlands nieuws
Waaron met de taxi als je ook de SB58 naar Nijmegen kan nemen in Emmerich?Tom024 schreef: ↑di 15 okt 2024, 11:45 Het ging gisteren weer eens lekker met de RE19. In de trein van 17.26 uit Düsseldorf werd ergens na Wesel omgeroepen dat deze tot Emmerich zou gaan, er zou SEV klaar staan. Een station later zouden we toch weer doorrijden naar Arnhem. Bij tot stilstand komen in Emmerich dan de volgende omroep: trein rijdt toch niet verder. Ongeveer 80/90 personen naar het busstation waar uiteraard geen bus klaarstond. Daar in gesprek gekomen met een man die toevallig dezelfde kant op moest als ik. Hij spotte uiteindelijk een taxi met een Nederlandse nummerplaat. Uiteindelijk met die taxi voor €75,- (totaal) naar Zevenaar gereisd en vandaar verder met reguliere treinen. Ook de volgende RE19 heeft uiteindelijk niet gereden, wanneer en hoe die andere mensen de grens over zijn gekomen vraag ik me af.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
-
- Berichten: 4161
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Kort buitenlands nieuws
Als de reistijd met een de trein met een uur toeneemt, dan wordt vliegen helaas weer aantrekkelijker. Voor het klimaat geen winst dus.
Nickelsdorf heeft slechts 2 perronsporen, dus ik ben benieuwd of het technisch mogelijk is om een trein een half uur lang te laten parkeren.Z2N schreef: ↑di 15 okt 2024, 09:40 Als dat zo is mag je daarvoor de regering-Orbán bedanken, die zich niet aan de afspraken houden die binnen Schengen zijn afgesproken.
De praktische uitwerking is verder niet zo boeiend, al hoef je niet bang te zijn voor een verstopping in Wenen: dat kan prima in Nickelsdorf.
-
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 3838
- Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37
Re: Kort buitenlands nieuws
Omdat de SB68 net weg was toen wij aankwamen, de volgende naar Nijmegen pas een uur later ging (om 19.51) en ik daarmee om 21u pas in Nijmegen zou zijn, nu was ik om die tijd al thuis. Bovendien vind ik de bus met €14,80 niet bepaald goedkoop, ik heb geen Deutschlandticket.regenmaker schreef: ↑
Waaron met de taxi als je ook de SB58 naar Nijmegen kan nemen in Emmerich?
-
- Berichten: 4161
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Kort buitenlands nieuws
https://www.lok-report.de/news/deutschl ... hland.html
De laatste stukken van Abellio (Westfalenbahn en het Saale-Thüringen-Südharz-Netz) worden overgenomen door BeNex, BeNex is nu (mede)eigenaar van onder andere Cantus, Nordbahn, ODEG, Metronom en Agilis.
De laatste stukken van Abellio (Westfalenbahn en het Saale-Thüringen-Südharz-Netz) worden overgenomen door BeNex, BeNex is nu (mede)eigenaar van onder andere Cantus, Nordbahn, ODEG, Metronom en Agilis.
-
-
- Berichten: 7257
- Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Re: Kort buitenlands nieuws
Correctie: Zijn sinds 15 oktober overgenomen door Benex.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
-
- Donateur
- Berichten: 6005
- Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
- Locatie: Maastricht/Berlin
Re: Kort buitenlands nieuws
ZSSK gaat langzaam afscheid nemen van de locomotieven serie 350, de zogeheten 'Gorila'. Berichtje hier.
Overigens begreep ik dat het op Praha-Budapest vanaf december ook gedaan is met de locs van de Tsjechische serie 380, omdat deze geen ETCS hebben (en inbouwen te kostbaar wordt geacht). Deze verhuizen dan naar de lijn Praha-Linz en verdwijnen na 2025.
Overigens begreep ik dat het op Praha-Budapest vanaf december ook gedaan is met de locs van de Tsjechische serie 380, omdat deze geen ETCS hebben (en inbouwen te kostbaar wordt geacht). Deze verhuizen dan naar de lijn Praha-Linz en verdwijnen na 2025.
-
- Berichten: 311
- Lid geworden op: vr 03 jun 2022, 18:29
Re: Kort buitenlands nieuws
Wel jammer bij zulke jonge locs.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 40637
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Kort buitenlands nieuws
Ondertussen in Madrid, benieuwd hoe ze die trein zo heftig uit het spoor hebben weten te krijgen: https://www.msn.com/es-es/noticias/othe ... r-AA1syZYa
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
- Suus
- Berichten: 52111
- Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
- Locatie: Delfshaven
- Contacteer:
Re: Kort buitenlands nieuws
Kreeg er trein moe, trein slapen gedachtes bij. Volgens mij ook de vierde ontsporing daar in een jaar tijd 

Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 40637
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Kort buitenlands nieuws
Haha
Ik las inmiddels elders dat de trein gesleept werd toen de koppeling faalde. Door de helling is de trein toen terug gerold en daarna ontspoord.

Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Berichten: 7257
- Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Re: Kort buitenlands nieuws
Die heb ik ook al ergens op sociale media voorbij zien komen https://twitter.com/SergalInSaxony/stat ... -46lw&s=19
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 3838
- Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37
Re: Kort buitenlands nieuws
Gelezen op Drehscheibe: per 15/06/25 rijden er vier treinparen Wien-Bratislava hlavna stanica (zonder tussenstops via Marchegg) in 47 minuten.
Westbaahn biedt per komende december ook een dagelijks treinpaar Wien-Innsbruck-Lindau-Insel. Dat ze twee treinparen Wien-München-Stuttgart aan gaan bieden was meen ik al bekend.
Westbaahn biedt per komende december ook een dagelijks treinpaar Wien-Innsbruck-Lindau-Insel. Dat ze twee treinparen Wien-München-Stuttgart aan gaan bieden was meen ik al bekend.
-
- Berichten: 7257
- Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Re: Kort buitenlands nieuws
De Westbahn gaat hier in het pad van de REX 1 rijden. Gevolg daarvan is dat de REX 1 iets later rijdt en niet verder zal rijden dan Lindau-Reutin als de Westbahn naar Lindau-Insel rijdt.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 gasten