Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
Plaats reactie
erjeebee

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Bericht door erjeebee »

flipje schreef: di 01 okt 2024, 22:56 De 11 ex Keolis BYD's worden momenteel als plukbus gebruikt..
ELLUF plukbussen?
Is er zoveel te plukken dat je het met een paar bussen niet redt?
Milco
OVNL-beheerder
Contacteer:

Bericht door Milco »

CamilleKreemers schreef: do 03 okt 2024, 23:24 Wordt de 217 per routevariant ook anders genummerd?
Nee, dat wordt niet genoemd in het plan.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands

Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
25-05-2025 NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam!
14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
NintendoC

Bericht door NintendoC »

Hoeveel volk zit er momenteel op de Pieter Zandt in Kampen? Als de 215 van Urk naar Kampen Zuid gaat rijden zou je ook in de spits 2x per uur kunnen rijden en door kunnen rijden naar de Pieter Zandt. Er vanuit gaande dat de chauffeur niet op Kampen Zuid gaat pauzeren. Dan kun je ook een aantal scholierenlijnen schrappen en kun je de 215 in frequentie verhogen naar 2x per uur (met eventueel versterking).

Het wordt voor die scholieren ook erg aantrekkelijk om in de daluren niet naar station Kampen te reizen met de 74, maar de 510 te pakken vanaf de Europa Allee en dan op Kampen Zuid de bus naar Urk.
gkw1969

Bericht door gkw1969 »

Ik zou voor scholieren geen reisadvies met een buurtbus adviseren, daar kunnen er maar 8 in en is niet bedoeld voor de scholen maar ter ontsluiting van wijken.
Speed doesn't kill you, suddenly becoming stationary is what gets you
Etienne
Donateur
Contacteer:

Bericht door Etienne »

In dit artikel staan de plannen voor 2025 in het Vechtdal benoemd.

- Knippen van lijn 301 wordt definitief, het traject naar Nunspeet zal 305 worden.
- Lutten - Dedemsvaart krijgt een latere bus doormiddel van een verlenging van lijn 30 (als lijn 129)
- Er gaat een nieuwe lijn 140 komen tussen Meppel en Zwolle.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Milco
OVNL-beheerder
Contacteer:

Bericht door Milco »

Het gehele vervoerplan had ik op de vorige pagina al gedeeld ;)

De wijziging omtrent lijn 40/140 is nog niet zeker.

Updates:
Sorry_geen_dienst

Bericht door Sorry_geen_dienst »

ovVeluwe schreef: do 03 okt 2024, 23:01 De 304 breidt in de avonduren weer uit tot volledige ritten richting Apeldoorn. In de richting van Zwolle verandert er jammer genoeg juist niks. Toch een gemiste kans om enkele bussen door te laten rijden tot minstens Heerde.
Mijn oprechte complimenten aan EBS dat dit probleem ('s avonds langer doorrijden/'s ochtends eerder beginnen lijn 304) nu grotendeels wordt gefixt :pos: Ik heb eerder ook al in het Veluwe-zuid topic geloof ik verteld dat Keolis met de noodconcessie IJssel-Vecht er een enorm zooitje van heeft gemaakt, wat op Veluwe-Zuid door Hermes inmiddels redelijk is rechtgetrokken. EBS is hiermee goed op weg maar heeft op de stadsdienst Apeldoorn nog wel een flinke klus om de bussen weer vol te krijgen.

In mijn tijd als buschauffeur bij Syntus Gelderland vaker de eerste rit vanuit Apeldoorn (vertrek 5.24) richting Epe-Heerde-Zwolle gereden en al vanaf het station in Apeldoorn stapten er de vaste klanten in (die je bij het instappen een Metro-krantje gaven :) ). Onder andere reizigers (waarschijnlijk medewerkers in ploegendienst) die in Emst en Heerde uitstapten.

's Avonds wordt inderdaad nog steeds relatief vroeg (ten opzichte van drgl 2020 Syntus Gelderland) vanuit Apeldoorn de rit in Epe beëindigd. Ook destijds de laatste rit van 23.50 uit Apeldoorn tot Heerde Molenkampweg heb ik vaker gereden en vanaf Epe zat er 9/10 keer niemand in naar Heerde, dus het afkappen in Epe zou wellicht gerechtvaardigd kunnen zijn, in ieder geval van de laatste rit. Hooguit zouden die ritten kunnen eindigen bij Heerde Transferium Horsthoek i.p.v. Epe Centrum nu (of Heerde Molenkampweg). Om weer op de A50 te geraken naar de stalling zit er niet zoveel verschil in tijd/kilometers.
Tom024
OVNL-beheerder

Bericht door Tom024 »

Berichten over een bustype wat niet rondrijdt in deze concessie afgesplitst
Milco
OVNL-beheerder
Contacteer:

Bericht door Milco »

Ik kom via X zojuist een foto tegen van de voorkant van Scania 4044 uit Waterland in het wit en vooralsnog zonder logo’s of nummer voorop. Mogelijk wit voor IJssel-Vecht?

Updates:
NintendoC

Bericht door NintendoC »

Maar even voor de goede orde. EBS gaat dus VDL bussen uit 2013 vervangen, voor nog oudere Scania bussen uit 2011? En de provincies stonden erbij en keken ernaar? Sorry, maar het wordt met de dag gekker. _O-

Waar is deze foto op X te vinden? Ben wel benieuwd haha
Lijn 45
Contacteer:

Bericht door Lijn 45 »

Ze zullen de Citea's niet gaan vervangen.
flipje schreef: di 01 okt 2024, 14:30 - Er komen +/- 15 Scania's naar IJssel-Vecht of dit 12m/18m of een mix wordt is nog niet duidelijk.
- Zolang de Ebusco's er nog niet zijn blijven de diesel Citea's in dienst.
Heel_Holland_Spot

Bericht door Heel_Holland_Spot »

Maar er zijn nu meer Citea's dan toekomstige Ebusco's en dan komen er ook nog Scania's bij?! Is hier een reden voor, want ik vind het eigenlijk best wel bijzonder klinken.
Momenteel vinden er werkzaamheden plaats tussen Onderschrift Centraal en Onderschrift Zuid. U kunt ook omlezen.
MichOV

Bericht door MichOV »

Ik vermoed maar durf het niet met zekerheid te zeggen dat dit door verschuivingen van materieel te maken heeft maar wellicht is er ook gewoon meer materieel nodig dan vooraf is gedacht. Geen idee misschien weet iemand daar wel her juiste antwoord op die wat meer dichter op her vuur zit omtrent materieelwisselingen e.d.
ovVeluwe

Bericht door ovVeluwe »

VDL's worden gehuurd en scania's zijn van EBS zelf. Zo kunnen ze weer geld besparen.
Matt5154

Bericht door Matt5154 »

flipje schreef: di 01 okt 2024, 14:30 Vanmiddag even gepolst bij een collega wat de plannen zijn mbt het materiaal vanaf december.
- Het plan met de elektrische gelede Citea's gaat niet door.
- Er komen +/- 15 Scania's naar IJssel-Vecht of dit 12m/18m of een mix wordt is nog niet duidelijk.
- Zolang de Ebusco's er nog niet zijn blijven de diesel Citea's in dienst.
Heb daarover nagevraagd, het zou alleen maar om 5 stuks gaan. Waar die 15 vandaan wordt gehaald, geen idee.
Stan_Bronstring

Bericht door Stan_Bronstring »

Beter vijf dan vijftien zou ik zeggen, maar persoonlijk vind ik het echt een krankzinnig plan van EBS om (weliswaar tijdelijk) een aantal afgetrapte bussen naar dit gebied te halen die gewoon echt op zijn. Kunnen ze niet kijken of ze bijvoorbeeld oud materieel van arriva kunnen huren? Vanaf december hebben die natuurlijk wat minder materieel nodig en ik vermoed zo dat hun bussen (de citea’s en de Volvo’s) in een wat betere conditie dan de Scania’s verkeren.
Frequent reiziger in Haarlem IJmond.
MichOV

Bericht door MichOV »

In Womy staan nog zat goede bussen maar die zullen wel te duur zijn.. bovendien zijn ze sws grotendeels enkel voor bet buitenland bestemd al komt het heel soms wel eens voor dat ze vanuit daar toch nog ergens in Nederland belanden. Zou beter zijn dan die aantal afgetrapte Scania's. Of elders bussen halen waarvan de concessie verloopt maar zal wel niet gebeuren.
Buschauffeur ZHN

Bericht door Buschauffeur ZHN »

Stan_Bronstring schreef: zo 13 okt 2024, 21:57 Beter vijf dan vijftien zou ik zeggen, maar persoonlijk vind ik het echt een krankzinnig plan van EBS om (weliswaar tijdelijk) een aantal afgetrapte bussen naar dit gebied te halen die gewoon echt op zijn. Kunnen ze niet kijken of ze bijvoorbeeld oud materieel van arriva kunnen huren? Vanaf december hebben die natuurlijk wat minder materieel nodig en ik vermoed zo dat hun bussen (de citea’s en de Volvo’s) in een wat betere conditie dan de Scania’s verkeren.
Ik kan uit ervaring zeggen dat de Citea's en Volvo 8900's van ZHN ook behoorlijk aan hun einde zijn al weet ik niet hoe erg dit met de Scania's gesteld is. In ieder geval zijn onze bussen nog niet allemaal afgebrand, maar de meeste wagens zitten ver over de 1.000.000 km.
Heel_Holland_Spot

Bericht door Heel_Holland_Spot »

Ik vind de Zuid-Hollandse Volvo's er altijd nog best goed en bijna als nieuw uitzien. Hoe ze rijden is een tweede, daar heb ik geen verstand van. Ze zien er in ieder geval beter uit dan de Scania's.
Momenteel vinden er werkzaamheden plaats tussen Onderschrift Centraal en Onderschrift Zuid. U kunt ook omlezen.
ThatPCDude
Donateur

Bericht door ThatPCDude »

Ze zijn traag als dikke stront door een trechter en nou niet bepaald super zuinig, maar voor de rest nog heel goed voor bussen van twaalf jaar oud. Dacht alleen wel iets opgevangen te hebben dat de Zuid-Hollandse vloot over buitenlandse Arriva's verdeeld wordt, dus ben ik bang dat er niets voor EBS over blijft.
Dagelijks pendelstudent tussen Beverwijk en Delft!

Buschauffeur bij Qbuzz in ZHN, alle berichten zijn op persoonlijke titel.
Stefan

Bericht door Stefan »

Maar dat eerste ligt meer aan Arriva dan aan de bussen zelf.. als je alles helemaal afknijpt, dan is het te verwachten dat de bussen niet vooruit te branden zijn. Vanaf dag 1 dat ze in DAV reden, ben ik er mee bezig geweest, maar goed.. ik moest (niet letterlijk) maar niet zo zeuren er over werd me gezegd :')
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Milco
OVNL-beheerder
Contacteer:

Bericht door Milco »

Ik dacht dat het ging over de Scania's van EBS die daar nieuw zijn begonnen in 2011?

Updates:
gkw1969

Bericht door gkw1969 »

Het is hier al eerder gezegd: de Scania’s zijn van EBS zelf en afgeschreven. Dus ze hebben alleen nog maar verzekering, belasting, brandstof en basis onderhoud. De Citea’s (en eventueel andere bussen) worden gehuurd. Bovenop de kosten van belasting verzekering en brandstof zit de winst van VDL(ze huren van VDL). Stel dat ze per bus per maand 2000 euro aftikken, dan is dat met 5 bussen 10000 euro per maand winst. Over een heel jaar 120000. Dus ja, bedrijfseconomisch is dit gewoon goed. Dat de passagier in een verrotte Scania zit dat boeit niet.
Speed doesn't kill you, suddenly becoming stationary is what gets you
Philip

Bericht door Philip »

Zijn die Citea's minder verrot dan? Voor mij als passagier voelen die bussen in ieder geval totaal afgeschreven.
NintendoC

Bericht door NintendoC »

Citea's zijn ook een drama. 11 jaar oud en aan alles merk je dat alleen nog noodzakelijk onderhoud wordt gedaan.
Het blijft wel heel bijzonder dat de provincies alleen nog op het 'boetetraject' zitten en niet via de rechter gaan afdwingen dat EBS op zijn minst betere bussen inzet. Het blijft vreemd dat er elf(!) 'plukbussen' zijn terwijl er vrolijk wordt gedieseld. Ook blijft het raar dat er een jaar later nog geen Ebusco is gesignaleerd maar de niet overgenomen Keolis-BYD's niet zijn overgenomen. Je kunt daar als overheid, veel en veel meer mee dan alles boetes uitdelen. Juist om die boetes te compenseren komt EBS met nog slechtere bussen op de proppen. Schaamteloos dit en de overheid is alleen bezig met de 'beeldvorming' en ze 'monitoren' de situatie.
Plaats reactie