Nog maar net van het station vertrokken was het op het Hereplein al raak qua goudgele bomen...

Qbuzz 7055 - Groningen, Hereplein by Daniël Bleumink, on Flickr
Van de andere kant kwam ook nog deze bus die me wat vraagtekens opleverde. Volgens de dienstregelingen zijn er geen ritten die in Hoogkerk Dorp eindigen namelijk...

Qbuzz 7023 - Groningen, Hereplein by Daniël Bleumink, on Flickr
De sinds enkele jaren gereden route buiten het hart van het centrum om is ook best fotogeniek eigenlijk...

Qbuzz 7432 - Groningen, Turfsingel by Daniël Bleumink, on Flickr
Tussen de nieuwbouw aan de Kolendrift viel dat ene overlevende oude pandje wel op...

Qbuzz 3475 - Groningen, Kolendrift by Daniël Bleumink, on Flickr
...waarna het verder ging via de Korreweg...

Qbuzz 7051 - Groningen, Korreweg by Daniël Bleumink, on Flickr
Via de een tijdje terug aangevaren Gerrit Krolbrug ging het het water over. Een brug die tegenwoordig een opvallende steigercontructie als oprit heeft zodat fietsers zonder afstappen de hogere voetbrug kunnen gebruiken. En daarna een stukje de stad uit naar een mij bekend plekje in de weidse weilanden maar net buiten de stad...

Qbuzz 7348 - Adorp, Winsumerweg by Daniël Bleumink, on Flickr
Op de weg terug kwam ik nog een gelede eCitaro tegen op de tegenrit...

Qbuzz 7541 - Noorderhogebrug, Boterdiepbrug by Daniël Bleumink, on Flickr
...waarna het naar de noordoostelijke takken van Qlink ging. In Beijum was het nog vrij groen...

Qbuzz 7411 - Groningen, Emingaheerd by Daniël Bleumink, on Flickr
Op de Kluiverboom daarentegen waren de bomen echt knalgeel, fraai complementair bij Qlink Blauw...

Qbuzz 7409 - Groningen, Kluiverboom by Daniël Bleumink, on Flickr
Verderop brak zelfs een waterig zonnetje door...

Qbuzz 7406 - Groningen, Lijzijde by Daniël Bleumink, on Flickr
En uiteraard werd nog even het landelijke takje van Qlink 5 opgezocht, hier in Engelbert...

Qbuzz 7439 - Engelbert, Olgerweg by Daniël Bleumink, on Flickr
...waarna het weer terug richting station ging. Na een hoop vergeefse pogingen door druk (voetganger)verkeer lukte het op de Kattenbrug dan uiteindelijk toch nog met lijn 6...

Qbuzz 7430 - Groningen, Kattenbrug by Daniël Bleumink, on Flickr