Mogelijk is dit het antwoord op de vraag waar de Volvo's en MAN Lions City komen te rijden? Daarvan zouden er immers in totaal 16 of 17 komen (11 MAN Lion's City, 5 of 6 Volvo 8900), terwijl volgens het lijstje van @Finley1965 (i.c.m. het nieuwsartikel van Qbuzz) 18 tot 20 Qliners uit GD richting Fryslân gaan. Als er dus nog ergens een paar bussen vandaan getrommeld worden kan er 1 op 1 vervangen worden, maar misschien red GD het ook wel met 2 à 3 bussen minder.nv_busfreak schreef: ↑do 10 okt 2024, 20:12Daar komen tijdelijke bussen voor tot elektrische Qliners instromen
Daarnaast voldoen de Integro's vanaf augustus 2026 niet meer aan de leeftijdeisen van de concessie GD, waarbij het ook logisch is om niet te dicht op de deadline te gaan zitten. Gezien de bouwjaren die voor de Volvo's en MAN genoemd worden, voldoen die bussen nog wel wat ruimer aan de leeftijdeisen voor (vervangende) bussen in GD.
Het enige waar ik wel verbaasd over ben, is dat er zogezegd slechts 5 Integro's van GD naar Fryslân zouden gaan (en de rest Setra's worden), terwijl er binnen Qbuzz nog maar 11 Integro's zijn (allemaal in GD, aldus Busposities). Ik had dan dus eerder alle Integro's en iets minder Setra's naar Fryslân gestuurd. Daarmee had Qbuzz ook in GD veiliger gezeten qua leeftijden van bussen (mede aangezien de vervanging van de Van Hool's nog niet besteld zijn).