Korte vragen
Re: Korte vragen
Connexxion 9241 zou volgens de opmerkingen op Busposities al moeten rijden, maar is niet zichtbaar op de radar en staat ook nog als buiten dienst, wat misschien de oorzaak is.
Zou iemand hier naar kunnen kijken? Alvast bedankt.
Zou iemand hier naar kunnen kijken? Alvast bedankt.
-
Rijden de Klassieke Motorstellen nog ergens in België? En rijdt er in Nederland, België of NRW nog treinmaterieel wat aanstaande december uit dienst gaat?
-
- Lijn 45
- Contacteer:
Oh dat was het probleem.

-
- Donateur
- Contacteer:
Volgens de vrienden van HGBTF rijden er nog 12 stuks rond. Je zal ze nu vooral rond Namur en Charleroi moeten gaan zoeken.Nitein-Repart schreef: ↑wo 09 okt 2024, 18:51 Rijden de Klassieke Motorstellen nog ergens in België? En rijdt er in Nederland, België of NRW nog treinmaterieel wat aanstaande december uit dienst gaat?
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
-
En blijkbaar staat er ook nog reserve in Luik, want de reizigers van een defecte FLIRT in Eijsden werden een paar dagen geleden door tweetje 626 opgehaald.
https://www.facebook.com/photo/?fbid=85 ... 1038748335
https://www.facebook.com/photo/?fbid=85 ... 1038748335
- Suus
- Contacteer:
Morgen 11 oktober is de laatste dag voor de 420 in NRW.Nitein-Repart schreef:Rijden de Klassieke Motorstellen nog ergens in België? En rijdt er in Nederland, België of NRW nog treinmaterieel wat aanstaande december uit dienst gaat?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
Rijdt de BR420 niet rond München nog op enkele spitsversterkers die niet gebruikmaken van de Stammstrecke?
-
-
de BR420 rijdt ook regulier nog over de stammstrecke voornamelijk op de S2 en S4, dat zal voorlopig nog wel zo blijven.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
-
Ik zag er net (15:51) een (655) op spoor 4 in Luik staan, zonder bestemming em hij is nu weg, dus aannemelijk kort daar voor aangekomen.Nitein-Repart schreef: ↑wo 09 okt 2024, 18:51 Rijden de Klassieke Motorstellen nog ergens in België? En rijdt er in Nederland, België of NRW nog treinmaterieel wat aanstaande december uit dienst gaat?
Er stond een andere (640) in de "tuin" van Luik.
Overigens zag ik op zowel Statte, Huy als Luik posters dat er werkzaamheden met vervanbussen zouden zijn in de weekenden van ergens in sept t/m 13 oktober. Maar ik ben gewoon per trein Charleroi-Statte en Huy-Luik gereisd, wanneer waren deze vervangbussen?
-
-
Thx, daar had ik zelf ook kunnen kijken
Uit de posters was totaal niet duidelijk dat het niet alle weekenden was.

-
- OVNL-beheerder
- Contacteer:
Bij het met de trein reizen met een kortingsabonnement zoals NS Fles Dal Voordeel, dan is de inchecktijd bepalend voor het wel of niet toekennen van korting: in de daluren inchecken betekent korting, ook als je daarna in de spits je reis voortzet. Nu kun je bij internationale reizen kiezen voor 40 % korting in Nederland als je daarvoor een abonnement hebt, maar geldt nu ook nog steeds de inchecktijd voor het bepalen/kiezen van de korting of is nu de daadwerkelijke tijd waarop je reist bepalend voor het wel of niet mogen toepassen van de korting?
(Uiteraard is een tussenoptie om de reis te splitsen, bijvoorbeeld naar België voor de spits vertrekken en inchecken en dan in Breda uitchecken en verder reizen met een internationaal ticket, maar die optie bedoel ik hierboven niet.)
(Uiteraard is een tussenoptie om de reis te splitsen, bijvoorbeeld naar België voor de spits vertrekken en inchecken en dan in Breda uitchecken en verder reizen met een internationaal ticket, maar die optie bedoel ik hierboven niet.)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands
Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
25-05-2025 NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam!
14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
Updates:
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Contacteer:
Voor internationale reizen gelden ietwat afwijkende kortingsregels. Er is namelijk alleen een ochtendspits (en wel vanaf aanvang dienst, dus 4.00 - 9.00 uur!) en geen middagspits, zoals hier in meer detail wordt toegelicht.
In de praktijk krijg je dus geen kaartjes met korting als je bij NS International een reis met vertrektijd voor 9 uur 's ochtends kiest. Waarmee het, als je een significant deel van je reis in Nederland maakt, dus wel interessant kan zijn om te splitsen.
Overigens is er met een doorgaand internationaal ticket natuurlijk sowieso geen sprake van inchecken, je hoeft alleen je QR-code te scannen.
In de praktijk krijg je dus geen kaartjes met korting als je bij NS International een reis met vertrektijd voor 9 uur 's ochtends kiest. Waarmee het, als je een significant deel van je reis in Nederland maakt, dus wel interessant kan zijn om te splitsen.
Overigens is er met een doorgaand internationaal ticket natuurlijk sowieso geen sprake van inchecken, je hoeft alleen je QR-code te scannen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
Weet iemand vanaf wanneer je de Eurostar naar London kan boeken als je op 4 mei naar London wil reizen en 8 mei terug wil reizen naar Nederland? En naast een paspoort, wereldstekkers en een ETA-formulier, wat heb je nog meer nodig om naar London te kunnen reizen?
-
-
- OVNL-beheerder
- Contacteer:
Ponden?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands
Updates:
Updates:
- trolly
Een reisverzekering, verbanddoos, pincet, tekentang, waterfles, kompas, woordenboek, nietmachine, thermosfles, dompelaar, strijkijzer, schoensmeer, bankpas, creditkaart, zaklamp, klapstoeltje, wandelstok, paraplu, vishengel, zonnebril, contactlensvloeistof, pluizenverwijderaar, muggenstift, tipp-ex, condooms, een ukulele en schone sokken. Niet per se in die combinatie overigens.
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
- trolly
Oh, en een kaars, een zakmes en lucifers uiteraard.
Non oltrepassare la linea gialla
-
Ik zou ook een schone onderbroek meenemen. En de pinpas even activeren en op Europadekking zetten voor contactloos betalen zodat je het OV kunt gebruiken. Anders moet je daar een Oystercard kopen.
Nou zie ik dan weer niet echt de meerwaarde van een zonnebril in London.
Nou zie ik dan weer niet echt de meerwaarde van een zonnebril in London.

Speed doesn't kill you, suddenly becoming stationary is what gets you
-
Gezien eerdere uitspraken over frauduleus claimen van GTBV in den vreemde zal de Londenbezoeker in kwestie mogelijk incognito willen rondlopen en dus is de zonnenbril een MUST,
-
Als het om incognito rondlopen gaat, zou ik wel die ukelele thuislaten 

-
Vooraf een Oyster Card aanschaffen natuurlijk.
- Meltrain
- Donateur
Ik was verbaasd waarom Nitein-Repart het over een ETA had, maar dat is dus vanaf 5 maart mogelijk. Ik kan niet zo snel vinden of het ook een vereiste is.
Overigens: als je nog niet geboekt hebt, raad ik je aan om op de heenweg de Stena Line te nemen. De reis duurt wat langer, maar je komt 's ochtends volledig uitgerust aan.
Overigens: als je nog niet geboekt hebt, raad ik je aan om op de heenweg de Stena Line te nemen. De reis duurt wat langer, maar je komt 's ochtends volledig uitgerust aan.

Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
-
Die ETA is verplicht vanaf 2 april. Geen ETA is geen toegang tot het VK!
-
Met de Eurostar hoef je ook niet te fietsen en je slaapt 's nachts van tevoren in je eigen bed i.p.v. een, als je pech hebt, wiebelende boot.
Speed doesn't kill you, suddenly becoming stationary is what gets you
-
Die dompelaar is niet nodig want op elke hotelkamer staat wel een waterkoker.trolly schreef: ↑wo 16 okt 2024, 08:39 Een reisverzekering, verbanddoos, pincet, tekentang, waterfles, kompas, woordenboek, nietmachine, thermosfles, dompelaar, strijkijzer, schoensmeer, bankpas, creditkaart, zaklamp, klapstoeltje, wandelstok, paraplu, vishengel, zonnebril, contactlensvloeistof, pluizenverwijderaar, muggenstift, tipp-ex, condooms, een ukulele en schone sokken. Niet per se in die combinatie overigens.
Verder wel eens met je lijstje.