Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
-
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Afgelopen zomer is er één keer bij controle om mijn ID kaart gevraagd bij mijn 15 daagse Swiss Pass. Twee weken geleden bij een 4-daagse Berner Oberland pass niet één keer.
Wel ID kaart tonen bij de aankoop er van aan het loket.
Misschien dat ze dan iets milder zijn dan bij een online aankoop.
Wel ID kaart tonen bij de aankoop er van aan het loket.
Misschien dat ze dan iets milder zijn dan bij een online aankoop.
-
Met SBB dagkaartjes heb ik nog nooit ID-controle gehad, ook al staan die op naam.
-
Ik stond op asb te wachten op 4021... Nornaal heb ik een bak voor mezelf, maar DRUK, allemaal mensen met kleine oogjes van de alcohol of juist hele grote, er werd volop gerookt op het perron. Er zal wel een feestje uit de CruyffZiggoHeinekenMusicDomeArenA rollen.
Ik ben helemaal achteraan gaan zitten, gelukkig houden de paar mensen in dit stel zich koest.
Ik ben helemaal achteraan gaan zitten, gelukkig houden de paar mensen in dit stel zich koest.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Contacteer:
In de 3121 vanmorgen een losse ICM-IV, zeldzaam gezicht bij De Klomp.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
- AppleMoose
Amsterdam Dance Event is bezig.
En blandning av sött och salt.
-
Weet iemand of in de herfstvakantie een andere dienstregeling geldt? Ik zag zojuist dat de sprinters tussen Cl en Ut op woensdag 30 oktober in een keurige kwartiersdienst rijden, in plaats van in een 10-20-ligging die normaal gesproken op maandag t/m donderdag geldt.
F.k.a. Bollenstad
-
De ETMET-corridors lijken die dag in hun kwartiersvarianten te rijden. Geen idee waarom; er staat geen bericht over werkzaamheden, en 30 oktober staat niet in NS' lijst van feestdagen.
-
Er is wel iets aan de hand want de 3200 keert in Maarssen die week op dinsdag, woensdag en donderdag.
-
[speculaas]
Misschien iets met de verbreding van perron 3 (sporen 5/7) op Ut? Volgens treinposities vertrekt er nog een hoop van 4 en 5, maar misschien dat dat nog verandert.
[/speculaas]
Misschien iets met de verbreding van perron 3 (sporen 5/7) op Ut? Volgens treinposities vertrekt er nog een hoop van 4 en 5, maar misschien dat dat nog verandert.
[/speculaas]
-
- OVNL-beheerder
Om 11.55 passeerde in Brummen een Breng-GTW richting Arnhem. Worden die tegenwoordig in Zutphen onderhouden?
-
- OVNL-beheerder
- Contacteer:
De hele week is er een aangepaste dienstregeling aldus Treinposities. Wel zie ik dat Breda-Tilburg eruit ligt, kan het zijn dat er daarom een vrijdagse dienst geldt om ruimte vrij te maken voor omgeleide goederentreinen?Dionysusnu schreef: ↑do 17 okt 2024, 11:01 De ETMET-corridors lijken die dag in hun kwartiersvarianten te rijden. Geen idee waarom; er staat geen bericht over werkzaamheden, en 30 oktober staat niet in NS' lijst van feestdagen.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands
Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
25-05-2025 NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam!
14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
25-05-2025 NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam!
14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
-
Dat zal het zijn, ik zie nu ook dat de 8900 in Utrecht via het keerspoor keert ipv langs het perron om goederentreinen te laten passeren.
-
Die had ik gezien, maar niet als zodanig geregistreerdMilco schreef: ↑do 17 okt 2024, 12:02De hele week is er een aangepaste dienstregeling aldus Treinposities. Wel zie ik dat Breda-Tilburg eruit ligt, kan het zijn dat er daarom een vrijdagse dienst geldt om ruimte vrij te maken voor omgeleide goederentreinen?Dionysusnu schreef: ↑do 17 okt 2024, 11:01 De ETMET-corridors lijken die dag in hun kwartiersvarianten te rijden. Geen idee waarom; er staat geen bericht over werkzaamheden, en 30 oktober staat niet in NS' lijst van feestdagen.

Wel slordig dat de maatregelen dan niet bij die werkzaamheden staan.
-
Heeft iemand hier al zo'n uitnodiging gekregen? Volgens dit artikeltje krijg je die via een mail één dag van tevoren.
Verder ben ik van mening dat lijn 4 niet op Albert Cuypstraat moet stoppen en lijn 3 wel op Amsteldijk.
-
Dank voor het meekijken; dit verklaart een hoop!Dionysusnu schreef: ↑do 17 okt 2024, 12:28Die had ik gezien, maar niet als zodanig geregistreerdMilco schreef: ↑do 17 okt 2024, 12:02De hele week is er een aangepaste dienstregeling aldus Treinposities. Wel zie ik dat Breda-Tilburg eruit ligt, kan het zijn dat er daarom een vrijdagse dienst geldt om ruimte vrij te maken voor omgeleide goederentreinen?Dionysusnu schreef: ↑do 17 okt 2024, 11:01 De ETMET-corridors lijken die dag in hun kwartiersvarianten te rijden. Geen idee waarom; er staat geen bericht over werkzaamheden, en 30 oktober staat niet in NS' lijst van feestdagen..
Wel slordig dat de maatregelen dan niet bij die werkzaamheden staan.
F.k.a. Bollenstad
-
Naar mijn weten nog altijd in Blerick. Wellicht moest men driehoeken?
Frequent reiziger in de regio Arnhem-Nijmegen, in het bijzonder lijn 331 en lijn 5 tussen Nijmegen en Groesbeek.
-
Het volgende dieptepunt van Arriva: sinds gisteren rijdt er geen RE18 tussen Maastricht en Heerlen. Alleen tussen Liége-Guillemins en Maastricht en tussen Heerlen en Aachen Hbf wordt gependeld.
-
Ik vraag me af waarom ze de RS18 dan niet op sterkte brengen. Nu wordt er met enkele GTWtjes gereden (vaak zelfs slechts een tweetje)
Veel gebruik gemaakt van het OV tussen 2006 en 2012, daarna meer bekeken vanaf de zijlijn.
-
Het rare is dat in andere regio's waar Arriva actief geen grootschalige uitval of inkrimping van de treindienstregeling is.
-
-
- OVNL-beheerder
-
Bij twijfel: gebruik beton.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Contacteer:
Dat is zeker dan ook de aanleiding dat de 28500 Tilburg - Den Haag Centraal in Dordrecht slechts 3 minuten voor de 2200 uit rijdt? Leverde mij een mooi snelle overstap op, maar verder vast niet heel nuttig.
Schapekop in de Keistad
-
- Donateur
- Contacteer:
In Alphen a/d Rijn viel vanmiddag precies de 8859 uit vanwege technisch onderzoek en dat was ook de enige uitvallende trein. Gek genoeg is er onder het nummer 308859 dan weer wel een trein begonnen in Vleuten, precies het treinstel waarmee in Bodegraven gekruisd zou moeten worden als er wel gereden werd.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
-
De 28500 rijdt zo te zien van Breda tot aan Lage Zwaluwe linkerspoor, de overloopwissels halverwege zijn blijkbaar ook niet in gebruik. Dus dat zal de gekozen tijdligging wel beïnvloed hebben.
-
Niet heel gek: zo'n technisch onderzoek past soms al in een kwartier, afhankelijk van wat er onderzocht moet worden. In dit geval betekende dat van beide kanten één trein uitviel (ook de 8852 is uitgevallen), die makkelijk op elkaars rit konden keren (SLT 2654 heeft 8859 tot Alphen a/d Rijn gereden en 308852 terug naar Leiden, SLT 2618 reed 8852 tot Vleuten en is als 308859 teruggekeerd naar Utrecht).Etienne schreef: ↑za 19 okt 2024, 20:16 In Alphen a/d Rijn viel vanmiddag precies de 8859 uit vanwege technisch onderzoek en dat was ook de enige uitvallende trein. Gek genoeg is er onder het nummer 308859 dan weer wel een trein begonnen in Vleuten, precies het treinstel waarmee in Bodegraven gekruisd zou moeten worden als er wel gereden werd.