Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
dylanwild94
Donateur

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door dylanwild94 »

Daar loopt nu nog een marktonderzoek over. Dus dat is ook nog maar de vraag.
Hoe voller de bus des meer vertraging heeft hij.
atroffa010

Bericht door atroffa010 »

I.v.m. werkzaamheden aan het spoor rijden de tramlijnen 7, 21 en 24 van 18 november t/m 8 december een omleiding.

Tramlijn 7: Willemsplein - Oostplein via Boezemweg
Tramlijnen 21 en 24 Woudhoek/Holy - De Esch via Boezemweg, Goudse Rijweg, Oudedijk en de Burgemeester Oudlaan.

Ook zie ik tramlijn 125 Stadion Feyenoord - Schiebroek vanaf 18 november weer in de OVinfo-app staan, maar dat wordt hoogstwaarschijnlijk nog eruit gehaald, aangezien tramlijn 25 Carnisselande - Schiebroek er ook gewoon in staat en er geen werkzaamheden gepland staan.
Kalil Nieuw
Contacteer:

Bericht door Kalil Nieuw »

Zojuist weer een RSG3 gekoppeld aan een SG3 op lijn A.

Edit: ook op lijn B zie ik een RSG3 gekoppeld aan een SG3.
Mijn YouTube kanaal TramFreakNetherlands: https://m.youtube.com/channel/UCtsVzk2B-MMOAOz5SWp4zRQ

Mijn instagram: tramfanaat_rotterdam
Bemined

Bericht door Bemined »

Op Schenkel spoor 2 is de DRIM verdwenen, op spoor 1 leek deze met spanbanden versterkt te zijn. Ook op Oosterflank zag ik een DRIM die met spanbanden vastgezet leek te zijn.

Verder valt me de laatste tijd op dat in best veel HSG3 stellen een flink deel van de binnenverlichting defect is.
atroffa010

Bericht door atroffa010 »

Kalil Nieuw schreef: za 19 okt 2024, 13:15 Zojuist weer een RSG3 gekoppeld aan een SG3 op lijn A.

Edit: ook op lijn B zie ik een RSG3 gekoppeld aan een SG3.
Gistermiddag rond 17:00 uur zat ik zelf ook in een RSG3 op lijn B. Ook zag ik gister een SG3 op lijn C, waar ik toevallig ook in zat.
SLH

Bericht door SLH »

Er wordt flink geshuffeld met de rijtuigen, maar er is ook weer het één en ander toe aan onderhoud. Op Graskruid spoor 1 is de DRIM ook met een spanband vaster gezet.
Nico90

Bericht door Nico90 »

Bemined schreef: za 19 okt 2024, 15:29 Op Schenkel spoor 2 is de DRIM verdwenen, op spoor 1 leek deze met spanbanden versterkt te zijn. Ook op Oosterflank zag ik een DRIM die met spanbanden vastgezet leek te zijn.

Verder valt me de laatste tijd op dat in best veel HSG3 stellen een flink deel van de binnenverlichting defect is.
Op het Haagse deel van RR (Leidschenveen, Laan van NOI) zie je bij de perrons van de HTM ook de huidige DRIMs langzaam verdwijnen en vervangen worden door de zwarte DRIMs die de HTM ook elders gebruikt. Einde levensduur?
Daantje
OVNL-bestuurslid
Contacteer:

Bericht door Daantje »

Ik zag vanmorgen werkzaamheden aan de trambaan op de Bergweg ter hoogte van halte Soetendaalseweg. Het is me niet duidelijk of er helemaal geen trams rijden.
Busseninportland
Contacteer:

Bericht door Busseninportland »

Er reden daardoor even helemaal geen trams richting Molenlaan en Kleiweg! (Bron RET app op zondag 20 oktober 9:00)
Dionysusnu

Bericht door Dionysusnu »

Voor de koppenlezers: "Proppen en duwen voor plek in metro: treinstremming zorgt voor chaos in Randstadrail"

Zelfde verhaal als vorige keer dat iedereen de metro pakt met werkzaamheden Rtd-Gv.
Anderzam

Bericht door Anderzam »

Opnieuw rolt alleen de metro uit de NS-reisplanner… dan is het logisch dat veel reizigers het proberen. Kan de metro uit de reisplanner gehaald worden of is dat onmogelijk?
As long as I know how to love, I know I'll stay alive.
dylanwild94
Donateur

de NS geeft vanaf Schiedam centrum wel de metro als alternatief naar station Blaak. dus wordt denk ik een lastig verhaal.
Bemined

Bericht door Bemined »

Dionysusnu schreef: di 22 okt 2024, 10:46 Zelfde verhaal als vorige keer dat iedereen de metro pakt met werkzaamheden Rtd-Gv.
Was het de vorige keer niet zo dat de RET ook nog eens een vakantiedienstregeling reed? Nu reed men gelukkig de normale dienstregeling, de herfstvakantie kent geen vakantiedienstregeling bij de RET (ook volgend jaar niet, wanneer de voorjaars- en meivakantie wel toegevoegd worden voor de vakantiedienstregeling).
WSM

Bericht door WSM »

Op lijn B / rit 6933328 vanochtend een opmerkelijke manoeuvre.

Te halte Voorschoterlaan werd omgeroepen dat de metro gesplitst zou worden, vervolgens zouden beide delen te Capelsebrug weer gecombineerd worden.

Op Kralingse Zoom stond het voorste metrostel nog aan het buitenste perron te wachten, het achterste deel vertrok als eerste richting Capelsebrug.

Kennelijk moesten voorste en achterste treinstel worden omgewisseld.

Mooi dat dat zo flexibel kan.
§ 6. Het passeren van rode seinen

Artikel 33

1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Chollo

Bericht door Chollo »

In Capelle zijn een hoop bushaltes rolstoeltoegankelijk gemaakt. Zo zag ik dat de haltes Da Costasingel (wat tegenover een verzorgingstehuis ligt), Maasdal, Wijnkoopsbaai, De Terp, Sara Burgerhart Erf en Vrijheidsdans zijn aangepast. Bij de twee laatstgenoemden zijn de inhammen in de weg voor de halte wel verwijderd.
Let op: links uitstappen!
Daniel
OVNL-bestuurslid
Contacteer:

Bericht door Daniel »

AnderzamNL schreef: di 22 okt 2024, 12:37 Opnieuw rolt alleen de metro uit de NS-reisplanner… dan is het logisch dat veel reizigers het proberen. Kan de metro uit de reisplanner gehaald worden of is dat onmogelijk?
NS roept nu om "Plan uw reis in de app via Gouda" hoor ik net. Da's ook een manier om er geen metro E uit te krijgen ja...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Busseninportland
Contacteer:

Bemined schreef: za 19 okt 2024, 15:29 Op Schenkel spoor 2 is de DRIM verdwenen, op spoor 1 leek deze met spanbanden versterkt te zijn. Ook op Oosterflank zag ik een DRIM die met spanbanden vastgezet leek te zijn.

Op Hesseplaats zijn de Drims ook aan beide kanten met spanbanden vastgemaakt
dylanwild94
Donateur

De VRI bij Oprit 24 van de A16 richting de van Brienenoordbrug is dusdanig onbetrouwbaar volgens de RET dat nu per direct alle bussen via de normale oprit de van Brienenoordbrug op moeten. Daardoor vervalt de halte Roelantweg richting Kralingse zoom voor de lijnen 140,83,183,283 en halte P+R beverwaard voor de lijn 145 richting Kalingse Zoom.

Dat zal een hoop vertraging worden voor die lijnen in de spits.
Busseninportland
Contacteer:

Die negenoog staat helemaal uit bij de oprit. Dit is al 3 weken zo en al aan rijkswaterstaat gemeld., want vooral lijn 145 en de bussen die vanuit de Roelantweg komen moeten wachten voordat ze de snelweg op kunnen gaan als iemand ze voorang geeft of als de weg vrij is. De hybride bussen kunnen al niet goed op de van Brienenoordbrug komen dus gaan ze met ongeveer 50 KM/h de brug op en op de snelweg moet je minimaal 60 KM/h rijden!
dylanwild94
Donateur

Vorige week deed dat negenoog het prima daar. :Y
Meltrain
Donateur

Bericht door Meltrain »

dylanwild94 schreef: wo 23 okt 2024, 16:43 De VRI bij Oprit 24 van de A16 richting de van Brienenoordbrug is dusdanig onbetrouwbaar volgens de RET dat nu per direct alle bussen via de normale oprit de van Brienenoordbrug op moeten. Daardoor vervalt de halte Roelantweg richting Kralingse zoom voor de lijnen 140,83,183,283 en halte P+R beverwaard voor de lijn 145 richting Kalingse Zoom.
Hoe rijdt lijn 145 dan nu? Via de A38?
En heeft Qbuzz er dan geen last van? Lijn 489 rijdt daar immers ook.
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
dennistd

Bericht door dennistd »

Busseninportland schreef: wo 23 okt 2024, 16:56 op de snelweg moet je minimaal 60 KM/h rijden!
Correctie: de constructiesnelheid moet minimaal 60km/h zijn. Anders zou iedereen in overtreding zijn bij een file, dikke mist of verschrikkelijke sneeuwbui.
nvdw
Donateur

Bericht door nvdw »

dylanwild94 schreef: wo 23 okt 2024, 18:38Vorige week deed dat negenoog het prima daar.
Dat kan kloppen. Er zit echter een hardnekkige storing ergens in de installatie waardoor de boel zich net zo vlot weer uitschakelt.
Meltrain schreef: wo 23 okt 2024, 19:34Lijn 489 rijdt daar immers ook.
Klopt, en die rijdt dus via de A38 naar de A16, zoals de 145 van RET ook doet.
Feed the childrens
Busseninportland
Contacteer:

dylanwild94 schreef: wo 23 okt 2024, 18:38 Vorige week deed dat negenoog het prima daar. :Y
Toen deed ie het maar 3 dagen. Ik weet wel dat ze ermee bezig waren en toen begaf ie het weer. Daarvoor lag ie er ook uit en iedereen die vestiging Ridderkerk toen reed en naar Kralingse zoom moest gaan gingen toen klagen. Ik rij zelf mee met een chauffeur op die lijnen (vooral van vestiging Ridderkerk dat vanaf Sluisjesdijk wordt gereden) naar Kralingse zoom en weet ongeveer hoe de situatie daar is!
Plaats reactie