Etienne's fotohoekje

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
dylanwild94
Donateur

Re: Etienne's fotohoekje

Bericht door dylanwild94 »

Onderstaande haal ik van de site af van OVCN.
Bestuur

Het bestuur bestaat uit enthousiaste autobus liefhebbers

Bas Tadema Voorzitter
Wesley van de Berg Penningmeester
Thijs van de Bles Wagenparkbeheer
Maarten Bastian Algemeen bestuurslid
Hoe voller de bus des meer vertraging heeft hij.
Etienne
Donateur
Contacteer:

Bericht door Etienne »

Gisterenavond rond de klok van 18:15 werd het busstation van Meppel bevolkt door 6 museumbussen, welke op één na, allemaal in het noorden van het land hebben gereden.
Afbeelding
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Hainje

Bericht door Hainje »

Dacht al wel dat het een excursie betrof, want ik zag er een stel op de buffer in Groningen staan gisteren. Wat waren jullie in Groningen eigenlijk aan het doen, ik zag nergens de deelnemers van deze excursie.
♪♫ Graai, pak, grijp, jat, naai, pik en bedonder ♪♫
"If you say you love freedom, but you don't believe in freedom for everybody, then the thing you love isn't freedom - it's privilege." ~ Tim Walz.
Etienne
Donateur
Contacteer:

Bericht door Etienne »

Een road-trip van Zwolle naar Groningen via lijn 40, 20 en 51.
Begonnen werd in Zwolle met 3 bussen en bij elke grote fotostop kwam er één bij (Meppel, Assen en De Punt).
Kyoutarou

Bericht door Kyoutarou »

Fraaie plaat met al die wagens! Leuk om te zien dat de 3127 zijn oude jasje terug heeft. :D
"Na 46 jaar ben ik uitgesprint!"
Etienne
Donateur
Contacteer:

Bericht door Etienne »

Ik moest nog even mijn camera leegtrekken van de afgelopen maanden, hieronder een selectie daarvan:

1) Op het treinvervangend vervoer rond Amersfoort reed ook Lekker Geel Busje mee met deze Volvo 8900LE, afkomstig vanuit Zweden.
Afbeelding

2) Ook de MAN Lion's City 6201 - 6210 mochten nog even in het blauw opdragen, zoals deze 6207 voor het treinstation.
Afbeelding

3) Zoals gebruikelijk tijdens de Vierdaagse worden de gelede bussen vanuit Veluwe-Zuid grotendeels naar Nijmegen gestuurd, om dit op te vangen gingen een aantal MAN Lion's City CNG in omgekeerde richting. Op lijn 43 fotografeerde ik de 5319 op zo'n dienst vanuit de Veluwe.
Afbeelding

4) Voor het tweede jaar op rij werden vanuit Zeeland een aantal MAN Lion's G CNG naar Nijmegen toegehaald. Deze 9274 was er daar eentje van en werd vastgelegd op de Campusbaan.
Afbeelding

5) Op 20 juli was het weer eens een bloedhete dag in Brabant en met een clubje fotograferen trokken we opnieuw richting Eersel voor het vervoer van/naar Dominator. Achter deze Party Express 4 gaat de voormalige Connexxion 3508 schuil.
Afbeelding

6) Ook kwam Party Express/Van der Rijk Reizen met een nieuwe gelede bus op de proppen. Deze 101 is afkomstig vanaf de Stadtwerke Solingen en reed op het pendelvervoer vanaf Eindhoven.
Afbeelding

7) Gedurende de zomerperiode wordt in Noordwijk weer een Beach-Shuttle aangeboden vanaf een parkeerterrein aan de rand van Noordwijk. Opnieuw huurde Brouwer Tours daarvoor een bus in, dit maal de ex Syntus 4134.
Afbeelding

8 ) Next kocht dit jaar een drietal Iveo Crossway in de nieuwe uitvoering (Iveco Crossway Line), welke de nummers 828 t/m 830 kregen. Op het pendelvervoer voor Mysteryland in Hoofddorp reed de 830 mee.
Afbeelding

9) In september had ik een cursus op de Daltonlaan in Utrecht en ik had de camera meegenomen en fotografeerde o.a. deze Pouw 4012 op de busbaan Rijnsweerd.
Afbeelding

10) Op woensdagmiddag ben ik doorgaans vrij en trek dan vaak het land in, teneinde de fotolijstjes korter te maken. Zo kwam ik in Utrecht nabij de busbuffer, alwaar de zon goed stond voor deze 4833.
Afbeelding

11) Maar ook Veghel werd aangedaan op een woensdagmiddag en daar kwam de Arriva 0924 voor de lens, zijnde de ex Syntus 3202.
Afbeelding

12) Op het busstation De Punt zijn de DVM 1698 en Arriva 556, allebei museumbussen naast elkaar neergezet. Beide hebben hier ook lijndienst gereden, maar zullen elkaar in de lijndienst nooit gekruisd hebben.
Afbeelding

13) Iets later op de middag worden in Groningen de ZO 6662, GADO 2751 en GADO 3830 netjes in het zonnetje geparkeerd.
Afbeelding

14) Twee weken later hield de stichting 1698 andermaal een excursie, maar nu naar het zuiden van het land. Daarbij werd een stop gemaakt in de Hermes-garage en werden een aantal bussen op een lijn gezet.
Afbeelding

15) En werd een bezoek gebracht aan de Arriva/Next-stalling in Heerlen en als laatste van deze fotoreeks werden de excursiebus, de Arriva 9059 en Next 799 naast elkaar geparkeerd.
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Etienne op zo 20 okt 2024, 09:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Milco
OVNL-beheerder
Contacteer:

Bericht door Milco »

Je weet dat 8 en ) een smiley oplevert? :mrgreen:
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands

Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
25-05-2025 NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam!
14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
Etienne
Donateur
Contacteer:

Bericht door Etienne »

In Amstelland-Meerlanden rijden een aantal tijdelijke bussen rond vanwege accuproblemen aan de Ebusco's. Daarom op mijn vrije woensdagmiddag even naar Hoofddorp afgereisd, waar eerst de 3342 passeert....
Afbeelding
uhd images

...en een half uurtje later de 9262 boven op de busbaan.
Afbeelding
uhd images
Meltrain
Donateur

Bericht door Meltrain »

Ligt het aan mij(n computer) of zijn die foto's echt een beetje wazig/korrelig?
Wel leuk om dit afwijkende materieel te zien. :Y
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
Dionysusnu

Bericht door Dionysusnu »

Volgens mij is dat het asfalt/beton ;) . Anders ligt het misschien aan jouw kant, bij mij zien de niet-grijze delen er normaal uit.
Etienne
Donateur
Contacteer:

Bericht door Etienne »

Afgelopen donderdag stapte ik al om 6:29 in de trein in Gouda om een dagje naar Groningen te gaan. Een stuk makkelijker nu de treinen naar het noorden voortaan ná 6:25 in Gouda vertrekken.

Eerste doel was het kunnen fotograferen van de 9290 t/m 9294, die tijdelijk bij Qbuzz rijden. Aan het einde van de ochtendspits komt de 9294 vanuit Emmen aan in Groningen.
Afbeelding

En iets later ook de gele 3515 als Pod-bus vanaf de Peizerweg.
Afbeelding

Arriva 7543 is inmiddels overgegaan naar de Tourafdeling en is in een nieuwe huisstijl gestoken voor de treinbus tussen Groningen en Leer.
Afbeelding

Aansluitend ging het via Appingedam naar Ten Boer, omdat daar het laatste buurtbusje reed op de verbinding naar Winsum dat ik nog op foto moest krijgen in deze hoek.
Afbeelding

Het paste precies binnen het reisschema om de roze Qlink-bus 3461 op foto te zetten nabij de halte Dijkshork in Ten Boer.
Afbeelding

In de middagspits dook ook bus 9292 op de dienst op en deze kon ik in Gieten fotograferen bij vertrek als lijn 312.
Afbeelding
Dionysusnu

Bericht door Dionysusnu »

Heeft Qbuzz een nummerhussel gedaan? Op busposities lees ik dat de 9292 de ex 7552 is.
Etienne
Donateur
Contacteer:

Bericht door Etienne »

Blijkt dus dat die 9200's gewoon een tabletnummer zijn en dus gewoon van bus kunnen wisselen. :X
Plaats reactie