Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
-
- Donateur
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Ze hadden die leuning beter tússen de stoelen kunnen plaatsen. Maar in een tijd waarin iedereen telefoonverslaafd is en niemand meer een boek leest, lijken stopcontacten een recht en middenarmleuningen een luxe. 

-
"Tussen Heerlen en Sittard rijden er minder stoptreinen. U heeft geen langere reistijd. Oorzaak: Door een tekort aan personeel"
(onderlijning door mij)
(onderlijning door mij)
-
Tipje, neem zo'n flesje (zie spoiler) mee in de tas voor onderweg. Compact formaat, kan je het scharnierpunt ff inspuiten, ff wachten én het zal een stukje soepeler gaan, denk ik.

- Spoiler: show
Niet goedkoop, maar destijds kocht ik deze kleine flesjes WD40 nog voor €4,49 bij de BigBazar. Hadden ook de contact- en kruipolie spray's.
-
- OVNL-beheerder
- Contacteer:
Met de intercity vanuit Amsterdam Centraal naar Almere vertrokken we uit Amsterdam met +7. De sprinter richting Amersfoort was al voor ons uit gestuurd, maar we rijden nu tot voorbij Weesp (begin Flevolijn) over het linkerspoor en hebben de sprinter zojuist bij Diemen ingehaald!
Best wel apart volgens mij zo’n lang stuk linksrijdend
Best wel apart volgens mij zo’n lang stuk linksrijdend

Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands
Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
25-05-2025 NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam!
14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
25-05-2025 NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam!
14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
-
Of voor een derde van de prijs bij AC TION: https://www.action.com/nl-nl/p/3016935/ ... ultispray/Durashift schreef: ↑wo 23 okt 2024, 21:42Tipje, neem zo'n flesje (zie spoiler) mee in de tas voor onderweg. Compact formaat, kan je het scharnierpunt ff inspuiten, ff wachten én het zal een stukje soepeler gaan, denk ik.![]()
https://cheapbikeshop.nl/product/wd-40- ... bus-100ml/
- Spoiler: show
Niet goedkoop, maar destijds kocht ik deze kleine flesjes WD40 nog voor €4,49 bij de BigBazar. Hadden ook de contact- en kruipolie spray's.
-
Gelukkig is het bijna voorbij. Van der Madeweg spoor 1/3 zijn de hekken al weggehaald maar alles wordt nog op spoor 3 afgehandeld.IIVQ schreef: ↑ma 21 okt 2024, 12:58 Gisteravond van Groningen naar huis (bij metrostation Ganzenhoef) gereisd. Waar normaal de route op dit tijdstip Gn-Asdz en dan metro naar huis zou zijn, zorgt het in verbouwing zijn van metrostation Van der Madeweg daar voor een 13-minuten-overstap van 50 naar 53, dus schotelde 9292 mij Gn-Ut-Asb en bus 66 voor: vertrek 21:19 en aankomst 0:01. Prima!
Maar het probleem waar je het over hebt, is dat de dienstregeling verkeerd is gemaakt. Het moet altijd ten voordele van de reizigers van en naar Gaasperplas zijn en dat hebben ze in het weekend verkeerd gedaan dus. Ik heb zelf van het weekend gehad dat lijn 50 braaf voor het kruiswissel voor Van der Madeweg bleef wachten totdat lijn 53 voorbij is gereden. Nadat deze op Van der Madeweg was aangekomen kreeg lijn 50 al een rijweg en kon bijna aansluiten achter lijn 53. Uiteraard kostte dit wel de nodige vertraging (+3). Maar ik weet niet of dat een handmatige actie is van de verkeersleiding of dat het alsnog voor alle metro's is ingeregeld in de beveilging.
-
- Donateur
Controle door twee NS’ers in de RE18 naar Luik bij vertrek uit Maastricht.
Het moet niet gekker worden.
Ze waren tevreden met mijn kaartje Maastricht-Visé uit de Belgische automaat (“kijk, dit is ook zo’n Belgisch kaartje, dat kun je niet controleren” - ook geen stempel
); de Super Sparpreis Visé-Berlijn heb ik maar achterwege gelaten.
Ben trouwens benieuwd wat ze doen als je bij Arriva bent ingecheckt; had ik eigenlijk moeten vragen.
Overigens complimenten voor de treindienstleider: de RE18 naar Luik was weer eens van 5b naar 5a gewijzigd, maar dit keer was ook de RS12 naar Roermond van 4b naar 4a gewijzigd zodat beide treinen gewoon zonder problemen binnen konden komen.
(Dat zei ik vorige keer al, blij dat ze luisteren.
)

Ze waren tevreden met mijn kaartje Maastricht-Visé uit de Belgische automaat (“kijk, dit is ook zo’n Belgisch kaartje, dat kun je niet controleren” - ook geen stempel

Overigens complimenten voor de treindienstleider: de RE18 naar Luik was weer eens van 5b naar 5a gewijzigd, maar dit keer was ook de RS12 naar Roermond van 4b naar 4a gewijzigd zodat beide treinen gewoon zonder problemen binnen konden komen.

Laatst gewijzigd door umbusko op do 24 okt 2024, 08:38, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Kunnen ze als het goed is zien in de transacties op de kaart.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
-
Trein 2850 stond keurig met het geplande ICM10 gereed te Utrecht, maar het achterste drietje was in opzending en de HC's leken ook niet te weten hoe ze dat eraf moesten krijgen. Vooral op Gouda koste dat wat extra tijd omdat precies dit stel dus bij de trappen stond en er veel mensen via de achterste deuren van het middelste stel moesten instappen.
-
De eerste klasse bovenin van de kopbak van de 7620 kan wel een schoonmaakbeurt gebruiken: etensresten en plakvlekken op de vloer, vocht/vervlekken op veel van de stoelen.
(De NS-app heeft hiervoor een meldfunctie, maar die werkt nu niet.)

-
Dat is helaas standaard in DDZ.
-
De NS app gaf aan dat de 8836 met 13 minuten vertraging zou vertrekken vanaf Utrecht Centraal. Na een sprintje op Utrecht Centraal naar spoor 20/21 was er geen trein naar Leiden en de volgende (8838) rijdt niet…
De 8836 is uiteindelijk op tijd vertrokken uit Utrecht Centraal…
De vertrektijd van de 3738 was al te dichtbij om die nog te halen om via Amsterdam naar Leiden te gaan, dus zit ik nu in de sprinter naar Zoetermeer en wordt het vanaf daar bus 400.
De 8836 is uiteindelijk op tijd vertrokken uit Utrecht Centraal…
De vertrektijd van de 3738 was al te dichtbij om die nog te halen om via Amsterdam naar Leiden te gaan, dus zit ik nu in de sprinter naar Zoetermeer en wordt het vanaf daar bus 400.
Dit onderschrift is komen te vervallen wegens een noodzakelijke aanpassing in de dienstregeling, gelieve gebruik te maken van het eerst volgende onderschrift.
-
Hier melden is overigens volstrekt zinloos...Commendatore schreef: ↑vr 25 okt 2024, 10:02 De eerste klasse bovenin van de kopbak van de 7620 kan wel een schoonmaakbeurt gebruiken: etensresten en plakvlekken op de vloer, vocht/vervlekken op veel van de stoelen.![]()
F.k.a. Bollenstad
-
Klagen is nooit zinloos! 

-
De wekelijkse "doek het forum maar op"-postT-hijs schreef: ↑vr 25 okt 2024, 14:31Hier melden is overigens volstrekt zinloos...Commendatore schreef: ↑vr 25 okt 2024, 10:02 De eerste klasse bovenin van de kopbak van de 7620 kan wel een schoonmaakbeurt gebruiken: etensresten en plakvlekken op de vloer, vocht/vervlekken op veel van de stoelen.![]()

-
Vanwege werkzaamheden in Amersfoort rijdt de 1700 komend weekend linkerspoor van Stroe tot aan Amersfoort, een afstand van bijna 25 kilometer. Hierdoor slechts een uurdienst tussen Amersfoort en Apeldoorn.
- Suus
- Contacteer:
Waar is de intercity om 6:35 van Rotterdam Centraal naar Utrecht Centraal heen morgen? En waarom is er ook geen intercity om 7:05 naar Utrecht Centraal? Die zijn er normaal wel op zaterdag 
Edit: er waarom is er om 6:25 een non-stop intercity van Rotterdam Centraal naar Amsterdam Bijlmer ArenA, en daarna zonder stoppen naar Amsterdam Centraal

Edit: er waarom is er om 6:25 een non-stop intercity van Rotterdam Centraal naar Amsterdam Bijlmer ArenA, en daarna zonder stoppen naar Amsterdam Centraal

Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
-
De 500/600 rijden dit weekend (behalve de zondagavond) alleen Ut-Gn/Lw. De 2800 neemt hun pad in op Rtd-Ut, maar start wel pas wat later op. Waarom weet ik niet; Er zijn werkzaamheden bij Amf, maar dat is het denk ik niet aangezien de 500/600 op de normale tijden en perrons rijden rond Ut.
Dat zal zijn voor omreizigers, Rtd-Dtcp en de HSL zijn allebei dicht.
- Suus
- Contacteer:
Is het eigenlijk wel de bedoeling dat mensen uit Rotterdam aankomend weekend ergens met de trein heen gaan?
HSL noordtak dicht, Rotterdam Centraal - Delft dicht, Tilburg - Boxtel dicht, geen rechtstreekse treinen voorbij Utrecht Centraal
HSL noordtak dicht, Rotterdam Centraal - Delft dicht, Tilburg - Boxtel dicht, geen rechtstreekse treinen voorbij Utrecht Centraal

Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
Tijd voor een dagje Vlissingen, daarnaartoe is nog wel een directe halfuursdienst 

-
Je kan voorbij Utrecht met de Sprinter. Die gaat rechtstreeks naar Den BoschSuus schreef:Is het eigenlijk wel de bedoeling dat mensen uit Rotterdam aankomend weekend ergens met de trein heen gaan?
-
Je kan daarmee zelfs 4x per uur rechtstreeks van Rotterdam naar 's-Hertogenbosch: 2x via Utrecht en 2x via Breda.
-
- Contacteer:
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Contacteer:
Ongetwijfeld. In Amersfoort gaan ze komend weekend de nieuwe roltrappen plaatsen, daarom zijn spoor 4 t/m 6 buiten gebruik en kan je vanaf perron 7 alleen de trap naar de traverse aan de westzijde nemen.
Die knip in de 500 / 600 zal wel in het beperkt houden van vertragingen zitten, want ik zie dat ze een indrukwekkend intensief gebruik van spoor 2 in Amersfoort gepland hebben. Dat spoor is vrijwel continu in gebruik steeds alternerend tussen richting Utrecht en richting Zwolle.
Spoor 1 wordt dan juist weer alternerend richting Apeldoorn en Utrecht gebruikt en op spoor 7 maakt de IC naar Amsterdam en Delft kop afgewisseld door de 11700.
En blijkbaar is er ergens op het emplacement aan de oostzijde ook nog iets spanningsloos i.v.m. de takelwerkzaamheden, want anders had de 1700 niet zo'n eind links hoeven rijden.
Die knip in de 500 / 600 zal wel in het beperkt houden van vertragingen zitten, want ik zie dat ze een indrukwekkend intensief gebruik van spoor 2 in Amersfoort gepland hebben. Dat spoor is vrijwel continu in gebruik steeds alternerend tussen richting Utrecht en richting Zwolle.
Spoor 1 wordt dan juist weer alternerend richting Apeldoorn en Utrecht gebruikt en op spoor 7 maakt de IC naar Amsterdam en Delft kop afgewisseld door de 11700.
En blijkbaar is er ergens op het emplacement aan de oostzijde ook nog iets spanningsloos i.v.m. de takelwerkzaamheden, want anders had de 1700 niet zo'n eind links hoeven rijden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/