Mag ik even kwijt
-
- Donateur
Re: Mag ik even kwijt
26-URIGE DAG NU!!1!
- Suus
- Contacteer:
GORINCHEMSE TIJD TERUG! Hebben de Duitsers van ons afgepakt, was de correcte tijd!!!!1!!één!!
En anders sowieso zomertijd behouden.
En anders sowieso zomertijd behouden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- Z2N
- Donateur
Zomertijd zou een zonsopkomst rond 10:00 betekenen in de winter, mijn voorkeur zou dat zeker niet hebben.
-
Ik stel een compromis voor: het hele jaar zomertijd, maar dan stappen we wel over naar GMT als tijdzone waar we op basis van onze lengtegraad ook in horen te liggen.
-
- OVNL-beheerder
-
Of we gaan over op UTC+0:20, dan is de zon rond 12:00 echt op z'n hoogste punt.
En ooit had deze planeet een 22-urige dag, dus gewoon geduld hebben
En ooit had deze planeet een 22-urige dag, dus gewoon geduld hebben

As long as I know how to love, I know I'll stay alive.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Contacteer:
Niet overdrijven, het is 9.48. Maar liever dat dan een zonsopkomst om 4.19 op de langste dag.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
Precies om deze discussie te voorkomen was er het idee om precies tussen de zomer- en de wintertijd in te zitten met UTC +30 minuten?
Dit onderschrift is komen te vervallen wegens een noodzakelijke aanpassing in de dienstregeling, gelieve gebruik te maken van het eerst volgende onderschrift.
- Z2N
- Donateur
Dat hangt af van wat je wil: als je wilt dat de zon zoveel mogelijk opkomt als mensen wakker worden zul je de klok moeten verzetten.
-
In Turkije had men eens het systeem dat 0:00 om zonsopgang was, vraag me af waarom ze daar vanaf zijn gestapt. 

-
- Suus
- Contacteer:
Zie, nog iemand die vindt dat we terug moeten naar de Gorinchemse tijd!AnderzamNL schreef: ↑zo 27 okt 2024, 18:51 Of we gaan over op UTC+0:20, dan is de zon rond 12:00 echt op z'n hoogste punt.
Gorinchemse tijd GMT+0:20, de ware tijd van Nederland!
En niet naar de Amsterdamse tijd, dat was gewoon een beetje onhandig, die 19 minuten 32 seconden 13 milliseconden tijdsverschil met Londen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- ArrivaBas
- Contacteer:
Ik als ochtendmens zou er geen moeite mee hebben als de zon 's ochtends al rond kwart over vier opkomt in juni. Ik wordt liever nagenoeg klaarlicht wakker dan dat ik met een warme zomer 's avonds mijn bed uit drijf omdat het zo laat nog licht is.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Contacteer:
Ik weet als ochtendmens niet beter dan dat het vanaf ergens in oktober nog donker is wanneer ik van huis ga.
Maar juist daarom ben ik geen fan van de wintertijd, want dan kom ik al snel ook weer in het donker thuis en zie ik dus alleen daglicht terwijl ik aan het werk ben. Dat merk ik sterker dan dat ik er last van heb dat het pas laat licht is
(En ja, ik heb de ochtendzon op m'n slaapkamer dus merk veel sterker dat die vroeg naar binnen staat te schijnen dan dat ik last heb van het laatste daglicht in de zomeravonden)
Maar juist daarom ben ik geen fan van de wintertijd, want dan kom ik al snel ook weer in het donker thuis en zie ik dus alleen daglicht terwijl ik aan het werk ben. Dat merk ik sterker dan dat ik er last van heb dat het pas laat licht is
(En ja, ik heb de ochtendzon op m'n slaapkamer dus merk veel sterker dat die vroeg naar binnen staat te schijnen dan dat ik last heb van het laatste daglicht in de zomeravonden)
Schapekop in de Keistad
- Ardan
- Oud-beheerder OVNL
Als avondmens vind ik de overgang naar de wintertijd juist niet leuk. Ik merk nooit wat van zonsopkomst, in welk deel van het jaar ook, maar wel dat het nu ineens 's avonds zo vroeg donker is en dat ik nu aan het eind van de werkdag kapot ben omdat het ten opzichte van gisteren eigenlijk nog een uur later is.
Maar goed, na een week weet je ook niet meer beter dus niet zo zeuren
Maar goed, na een week weet je ook niet meer beter dus niet zo zeuren

Gediplomeerd ongeluksmagneet
-
Eigenlijk hoort de Benelux bij GMT, maar we zijn ingedeeld bij de Centrale en Oost Europeanen
Waarom niet Baarle-Nassause tijd? Klinkt leuker.
Trams zijn geweldig, waarom bouwen we er niet meer van?
-
Klopt helemaal! Het is ook uit wetenschappelijk onderzoek gebleken dat mensen in Nederland, België, Frankrijk, Spanje Luxemburg in de zomer 2 uur te vroeg leven dan waar hun lichaam eigenlijk behoefte aan heeft. Daarom zou het ideaal geweest zijn als deze landen alsnog aansluiting hadden gezocht bij de GMT.
Ook zeer interessant om te lezen:
https://www.rtl.nl/nieuws/artikel/53737 ... etten-klok
Veel gebruik gemaakt van het OV tussen 2006 en 2012, daarna meer bekeken vanaf de zijlijn.
- Suus
- Contacteer:
Omdat de kerktorens in Gorinchem (en Loenen) precies op de meridiaan van de Nederlandse tijd van 1 juli 1937 tot en met 16 mei 1940 stond, onze tijdzone was toen GMT+0:20. Daarvoor, vanaf 1909, was onze tijdzone GMT+0:19:32:13, maar dat bleek om voor de hand liggende redenen toch niet zo praktisch.Julius schreef:Eigenlijk hoort de Benelux bij GMT, maar we zijn ingedeeld bij de Centrale en Oost EuropeanenWaarom niet Baarle-Nassause tijd? Klinkt leuker.
-
Dat zou anders inderdaad tot hele lange omroepberichten over de lokale tijd in het vliegtuig resulteren na de landing in Nederland...
Beul van de blindegeleidelijn
-
Niet zo vroeg uit bed komen dan. Ik ben echt zelden voor 10u mn next uit, heerlijk.

-
Dan ben je er vandaag vroeg bij 
Tegenwoordig sta ik graag vroeg op, lekker aan de wandel.

Tegenwoordig sta ik graag vroeg op, lekker aan de wandel.
Veel gebruik gemaakt van het OV tussen 2006 en 2012, daarna meer bekeken vanaf de zijlijn.
-
Ik lig ook nog in bed. 

-
Hoe accuraat vind je deze beschrijving?TffpaA schreef: ↑di 22 okt 2024, 20:49Aldus Tsjetsjiepietie over mij.Als ik wat eerlijker ben over **TffpaA** op het forum OVinNederland, valt op dat hij een zeer actieve en vaak provocatieve gebruiker is. Zijn stijl is meestal scherp, sarcastisch en soms ook uitdagend. Dit kan leiden tot grappige, maar ook soms confronterende interacties met andere forumleden. Hij neemt graag deel aan zowel serieuze als lichtere discussies en is niet bang om pittige, humoristische opmerkingen te maken, zelfs als dat wat wrijving veroorzaakt. Zijn aanwezigheid op het forum wordt door sommigen gewaardeerd vanwege de luchtigheid, maar kan ook irritatie opwekken bij mensen die een serieuzere toon verwachten【75†source】【76†source】.
In discussies over bijvoorbeeld infrastructuur of OV-projecten is hij geneigd om zijn mening direct en zonder terughoudendheid te geven, waarbij hij soms ironische of sarcastische opmerkingen maakt over betrokken partijen zoals bewoners of projectontwikkelaars【77†source】. Kortom, hij brengt zowel humor als kritiek in de discussies, wat zijn bijdragen opvallend, maar niet altijd onomstreden maakt.

-
- Donateur
Spot on!
Zo sta ik ook altijd versteld van de accuraatheid van mijn horoscoop.
Zo sta ik ook altijd versteld van de accuraatheid van mijn horoscoop.
-
Ja? Kom je vandaag weer iemand tegen volgens je horoscoop?