Een tas vol politiek!

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
trolly

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door trolly »

Kabouter Plop blijft burgemeester van Affligem *O*
Laatst gewijzigd door trolly op di 15 okt 2024, 10:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
erjeebee

Bericht door erjeebee »

Daar nemen we er eentje op!

Afbeelding

Trouwens:
DoetinCHem, GorinCHem, AffliGem
trolly

Bericht door trolly »

Heb mijn hypercorrectie maar even gecorrigeerd.

________________________________________________________________________________________________
Meltrain
Donateur

Bericht door Meltrain »

trolly schreef: di 15 okt 2024, 09:10 Kabouter Plop blijft burgemeester van Affligem *O*
Ik ken hem vooral als Meneer De Burgemeester. :Y
Ik vraag me wel af of hij nu ook zoveel vliegtuigjes kleeft. :mrgreen:
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
Z2N
Donateur

Bericht door Z2N »

Dat zal wel, recentelijk nog vond ie het belangrijker om als Meneer de Burgemeester op te treden in een Studio 100-show, dan om als burgemeester in zijn gemeente te zijn terwijl het gemeentelijk rampenplan was afgekondigd vanwege overstromingen. (A)
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
trolly

Bericht door trolly »

:shock:

Plopperdeplop!

isadora

Bericht door isadora »

De regering die waarschijnlijk de herfst niet zou halen, lijkt nu toch haar koers te hebben gevonden.
https://nos.nl/artikel/2542069-kabinet- ... elijk-zijn

Moet ik me zorgen gaan maken als Zwitser?
Wie vangt mij op?
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
trolly

Bericht door trolly »

isadora schreef: vr 25 okt 2024, 17:39 De regering die waarschijnlijk de herfst niet zou halen, lijkt nu toch haar koers te hebben gevonden.
Ik heb een hoop blaadjes lopen harken, dus het zal inderdaad wel herfst zijn. Maar nadat dit kabinet zich na maanden gestrompel wellicht over één horde heeft weten te werken lijkt het me een beetje voorbarig te denken dat deze Vliegende Hollander onder het gezag (nou ja, bij wijze van spreken...) van schipper Schoof opeens op koers ligt. Het is nog geen kerst.

Of je je als Zwitser meer zorgen moet maken dan anders durf ik niet te zeggen, maar volgens mij had je jezelf een poosje geleden toch al gespreidingwet?

Suus
Contacteer:

Bericht door Suus »

Terwijl we naar het theater over asielzoekers aan het kijken waren is het kabinet ondertussen begonnen allerhande andere dingen af te breken. Brandweerkazernes, openbaar vervoer in de grote steden, boekhandels, trans vrouwen, drugsverslaafden, nabestaanden van holocaustoverlevenden, pandemiebestrijding, alles wordt door het kabinet onder de rijdende auto gegooid op het moment.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Hainje

Bericht door Hainje »

Hebbie toch allemaal niet nodig in een fascistische heilstaat.
♪♫ Graai, pak, grijp, jat, naai, pik en bedonder ♪♫
"If you say you love freedom, but you don't believe in freedom for everybody, then the thing you love isn't freedom - it's privilege." ~ Tim Walz.
isadora

Bericht door isadora »

trolly schreef: vr 25 okt 2024, 19:40 maar volgens mij had je jezelf een poosje geleden toch al gespreidingwet?
Min of meer, ik zit op het moment verstopt in Antwerpen, met uitzicht op het schitterende station.
Zomers weer, dus eerst een lange wandeling, althans 10 kilometer is voor mij lang, en dan snel genieten op het terras. 8-)
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
VIRM

Bericht door VIRM »

isadora schreef: vr 25 okt 2024, 17:39 De regering die waarschijnlijk de herfst niet zou halen, lijkt nu toch haar koers te hebben gevonden.
https://nos.nl/artikel/2542069-kabinet- ... elijk-zijn

Moet ik me zorgen gaan maken als Zwitser?
Wie vangt mij op?
In de korte tijd dat deze regering hier nu zit, is er al ruzie geweest over de begroting van 2025 en de asielnoodwetdingenshuppeldepups. Je hebt een premier die ineens moet overschakelen van een ambtenarenrol naar de rol van een politicus, waarbij de fractievoorzitters van de vier politieke partijen ondanks de extraparlementaire status van het kabinet wel eens een bommetje of relletje veroorzaken.
Beul van de blindegeleidelijn
trolly

Bericht door trolly »

isadora schreef: za 26 okt 2024, 10:22 Min of meer, ik zit op het moment verstopt in Antwerpen, met uitzicht op het schitterende station.
Onder de hoede van die ook al zo sympatieke meneer De Wever dus, dat lijkt me wel redelijk veilig. Uiteraard tot het moment dat Caroline besluit dat de Nederlandse boer wel wat meer Lebensraum kan gebruiken, want dan sluit ik een tiendaagse veldtocht met hooivorken en trekkers niet uit.

Suus
Contacteer:

Bericht door Suus »

De Wever heeft tot middernacht om een coalitie te vormen in Antwerpen, anders verliest hij het initiatiefrecht dat hij bij de lokale verkiezingen won twee weken geleden. In Gent is de boel gisterenavond al geknald, zeer vermakelijke shitzooi daar.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Suus
Contacteer:

Bericht door Suus »

In België zijn twee weken geleden lokale verkiezingen geweest voor de provincies, gemeenteraden en districten in Antwerpen. In Vlaanderen is de wetgeving omtrent gemeenteverkiezingen door de vorige Vlaamse regering aangepast. De kandidaat met de meeste stemmen van de lijst die de meeste zetels heeft behaald, krijgt twee weken de tijd een gemeentebestuur te vormen. Na die twee weken gaat automatisch het recht om een bestuur te vormen over naar de kandidaat met de meeste stemmen van de lijst die de op-één-na-grootste is geworden. Van de partijen die het bestuur vormen, wordt de kandidaat met de meeste stemmen van de grootste partij in het bestuur de burgemeester. Door dit stelsel zijn er vrijwel overal lokale partijen ontstaan waar meerdere politieke partijen in kartel zijn gegaan om zo ervoor te zorgen dat ze zo het initiatiefrecht konden toe-eigenen. Ook is er in Vlaanderen opnieuw een cordon sanitair afgekondigd rondom Vlaams Belang door de partijen N-VA, CD&V, Open VLD, Vooruit en Groen. Deze partijen werken dus niet samen met Vlaams Belang.

In Izegem, in West-Vlaanderen, is vlak voor de deadline afgelopen weekend door de grootste lokale partij een coalitie gevormd met Vlaams Belang. De lokale partij had leden van Open VLD op de lijst staan, deze leden hebben hun lidmaatschap opgezegd vlak voor de bekendmaking van de coalitie. Daarna is er veel frustratie ontstaan bij de inwoners over de coalitie, waarop de lokale partij de samenwerking met Vlaams Belang heeft opgezegd. Er is nu echter een kafkaiaanse situatie ontstaan, aangezien het bestuursakkoord al wel ondertekend is en niet herroepen mag worden of door een volgend bestuursakkoord vervangen mag worden. Dat kan alleen als de gemeente door de provincie onbestuurbaar wordt verklaard. Een andere optie is om alles uit te zitten, en vervolgens na de verplichte installatievergadering een geheime stemming te houden over de samenstelling van het gemeentebestuur. Alle leden van de gemeenteraad mogen zich dan nomineren voor een post, en de leden van de gemeenteraad stemmen dan wie de post krijgt. Izegem lijkt vooralsnog de eerste gemeente te kunnen worden die deze procedure moet gaan volgen.

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2024/10/29 ... achtsakte/
trolly

Bericht door trolly »

Voormalig gouverneur van Californië Arnold Schwarzenegger heeft zijn steun betuigd aan de Harris-campagne. Die had ik niet zien aankomen.

DDietzen

Bericht door DDietzen »

Vote with me if you want to live!

Schaamteloos gestolen vanaf het interweb (A)
Hainje

Bericht door Hainje »

Mijn verbaast het niet zo dat Schwarzenegger voor Harris kiest. Volgens mij heeft hij zich zelfs al een aantal keer negatief uitgelaten over Trump.
"If you say you love freedom, but you don't believe in freedom for everybody, then the thing you love isn't freedom - it's privilege." ~ Tim Walz.
trolly

Bericht door trolly »

Hainje

Bericht door Hainje »

En dat is ééééénnnnn!!!

(Wel jammer dat het geen PVV-er is -0- )
MaartenD

Bericht door MaartenD »

Zijn uitleg is ook zeer vertrouwenswekkend.
Dit betekent concreet dat ik er gedurende mijn ambtstermijn niet over kan beschikken, geen enkele zeggenschap over heb en dat - waar relevant - anderen er een volmacht en stemrecht over hebben
Alsof je je vrouw die nu zeggenschap heeft niet kunt zeggen wat ze moet doen en alsof de beslissingen die je neemt geen invloed meer kunnen hebben op je aandelenpakket.
Suus
Contacteer:

Bericht door Suus »

Joepie, nieuwe energie in de disbattle tussen NSC en PVV. Ik begrijp dat de fractievoorzitter van de SP ook nog wat vragen heeft over investeringsportefeuilles van bewindslieden van de PVV, waaronder minister Faber.
Durashift

Bericht door Durashift »

Faber gaat gewoon de gemeente Westewolde rijk blij maken met een flinke zak (belasting)geld door niks te doen zodat er een crisis gecreëerd wordt. Schandalig.
(..)Aangestuurd op chaos en crisis

Hij vervolgt: ''Het is ook erg cynisch. Er wordt aangestuurd op chaos, zodat je uit kunt leggen dat we een asielcrisis hebben. Het COA wordt ondertussen niet echt geholpen met opvangplekken. Niet door gemeenten, maar ook niet door de minister. Dat is een verdrietig iets, waar je ook boos over kunt worden.''

Voermans begrijpt de beslissing van de rechter. ''Het COA gooide het op overmacht, maar dat klopt niet helemaal. De rijksoverheid heeft wel degelijk mogelijkheden om meer opvangplekken creëren, maar dat willen we niet. Dat heeft alles te maken met de spreidingswet die mogelijk wordt ingetrokken.''

De spreidingswet treedt morgen in werking, ook al wil minister Faber (Asiel) er zo snel mogelijk vanaf. ''De rijksoverheid heeft mogelijkheden om te gaan praten. Voormalig minister Eric van den Burg heeft de blaren op zijn tong gepraat om gemeenten te bewegen om toch asielzoekers op te vangen. Zonder de spreidingswet kreeg hij best wat voor elkaar. De nieuwe minister staat er echt anders in. Daarom zal de rechter ook hebben gezegd: er is echt wel wat mogelijk om ervoor te zorgen dat er in Ter Apel niet meer dan tweeduizend mensen zijn.''(..)
https://www.nporadio1.nl/nieuws/binnenl ... os-creeren
isadora

Bericht door isadora »

Zaken staan er goed voor voor Harris:
https://charter97.org/en/news/2024/11/4/617468/
Laatst gewijzigd door isadora op ma 04 nov 2024, 12:25, 1 keer totaal gewijzigd.
DDietzen

Bericht door DDietzen »

Van zo'n bericht van een nek-aan-nek-race word ik niet meteen positief gestemd.

Wél van de gisteren uitgekomen poll van gerenommeerd 'pollster' Ann Selzer in Iowa, een staat niet beschouwd als een swing state maar als Republikeins neigend, waarin Harris drie procentpunt voorligt op Trump. Selzer heeft een behoorlijk goede reputatie gezien eerdere polls in Iowa; ze was bijvoorbeeld de enige die Obama's winst in de voorverkiezingen in 2008 Iowa voorspelde, één van de weinigen die in 2016 een serieuze voorsprong van Trump op Clinton peilden, en de enige die in 2020 een stevige winst van Trump en de Republikeinse senator correct voorspelde. Als (als als als...) dit uitkomt, en zelfs een als 'veilig' Republikeins beschouwde staat naar Harris flipt, zou dat goed nieuws voor de Democraten betekenen in swing states.

Mijn voorspelling nu: Harris wint de verkiezingen, maar Trump verkrijgt uiteindelijk het presidentschap door de gerechtelijke, bestuurlijke en parlementaire trukendoos helemaal open te trekken. (Republikeinse staten die weigeren om Democratisch-positieve uitslagen goed te keuren bijvoorbeeld.)
Plaats reactie