Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
VIRM schreef: ↑ma 28 okt 2024, 08:38
Hoe moet Arriva deze verbinding 'kwijt raken' als het niet onder een concessie valt? Wat mij betreft kunnen ze hun energie en tijd in andere dingen steken dan met een paar treintjes per dag NS pesten.
Te weinig reizigers, te grote verliezen, geen rijpaden toewijzingen meer krijgen vanuit ProRail. Verder ben ik het met je eens dat ze hun energie, tijd en geld beter in andere dingen kunnen steken.
Capaciteitsverdeling is per jaar en toewijzingen in een vorige dienstregeling geven geen recht op prioriteit bij de volgende dienstregeling. Daarnaast mag ProRail capaciteit intrekken als de trein te vaak uitvalt.
Arriva heeft de trein de naam 'Arriva Spitstrein' gegeven. Op Facebook maken ze er nu al reclame voor, en op de gelinkte pagina is ook een vragenlijst met je mening. Wat gebeurt er met de naam als Arriva wel ineens treinpaden buiten de spits krijgt toegewezen?
De naam lijkt nog niet definitief gegeven, want soortgelijke advertenties tref ik ook op Linkedin en Instagram aan met de namen Arriva Noordster en Arriva Arion. Het lijkt erop dat Arriva simpelweg het marktonderzoek voor een naam combineert met het adverteren voor de nieuwe treindienst.
Maar bovenstaande reden zou precies zijn waarom ik niet voor de naam Arriva SpitsTrein zou kiezen als ik Arriva was. Bij de andere namen hoef je je marketing niet aan te passen of een nieuwe naam te verzinnen als de treindienst uitgebreid wordt.
Ik moet denken aan Orion, met de A om het allitererend te maken met Arriva. Wat ook van een Griekse mythe is, maar wel iets bekender gezien de lengte van de Wikipediapagina.
Als je op helemaal niet passend wil stemmen bij Arion krijg je een foutmelding. Als je zeer passend wil stemmen bij Noordster krijg je ook een foutmelding.
Ik heb zo het vermoeden dat het Arion gaat worden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
In de OVinfo-app zie ik vanaf 11 november een nieuwe of tijdelijke buslijn 110 tussen station Groningen en De Wijert, met beperkt ritten naar Assen. Wat is hier de bedoeling van?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands
Website: http://ov-almere.weebly.com/ Updates: 25-05-2025NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam! 14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
De Wijert heeft een vrij hoge concentratie aan onderwijsinstellingen, lijn 10 wordt daar vaak (flexibel) versterkt tussen Jan Luykenstraat en Hoofdstation. Een deel van deze scholieren komt uit Assen met de 309, ik vermoed dus dat de ritten van/naar Assen een combinatie zijn van versterkingsritten 10 + 309. Daarmee voorkom je ook dat men terugsteekt vanaf halte Julianaplein (al ligt die op betere loopafstand dan Van Ketwich Verschuurbrug).
Goed om te zien dat Van Ketwich Verschuurbrug hiermee ook weer bediend wordt, ben benieuwd wanneer deze weer reguliere Q-liner bediening krijgt.
Denk dat je aardig goed zit met die gedachte. Extra ritten 309 vanaf Busstation Marsdijk zijn er vanaf 11 november uit. Had even 4 en 11 november vergeleken in OV-Info. Derhalve; slimme zet om dit zo te combineren. Verder hoorde ik sterke geruchten dat de Oranje CapaCitys terugkeren in GD
Er is een tekort aan bussen en het is erg druk op lijn 15 waardoor bussen overvol zitten(wie had dat toch gedacht?)
Naast de Capacity's komen er 4 bussen uit de 75xx serie terug in dienst. Dit betreft de 7508, 7511, 7514 en 7516
Een tekort aan bussen? Of staan er zo veel defect stil? En wat gek dat die 18 meter e-citaro's te klein zijn voor een lijn 15 Dat kon je direct al verwachten toen men aankondigde om met 18 meter en dan wat vaker (met personeels tekort) te gaan rijden.. Dat de capacity's om die reden terug komen is volledig te begrijpen. Maar die bussen uit de 75xx serie begrijp ik iets minder, die laatste generatie diesel gelede bussen zijn toch 1 op 1 door e-citaro's vervangen?
Nicketick schreef: ↑vr 01 nov 2024, 20:33
Goed om te zien dat Van Ketwich Verschuurbrug hiermee ook weer bediend wordt, ben benieuwd wanneer deze weer reguliere Q-liner bediening krijgt.
Vanaf 15 december gaan de Qliners weer halteren op v. K. Verschuurbrug.
Lange_Dre schreef: ↑zo 03 nov 2024, 10:15
Dat kon je direct al verwachten toen men aankondigde om met 18 meter en dan wat vaker (met personeels tekort) te gaan rijden..
Ik vind met name de indeling van die bussen niet zo handig. Relatief veel zitplaatsen in de voorste helft waardoor je die propcapaciteit van een CapaCity niet hebt.
Zou het zo kunnen zijn dat de Q-link CapaCity's terug komen op lijn 15 en dat daarmee de (of: een aantal) eCitaro's van Q-link doorschuiven naar lijn 6 om de Ebusco's te vervangen die daar eigenlijk zouden gaan rijden?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands
Website: http://ov-almere.weebly.com/ Updates: 25-05-2025NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam! 14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!