Eurostar Amsterdam - London
-
- Donateur
Re: Eurostar Amsterdam - London
Niks aan de hand mensen, het komt allemaal goed, gaat u maar weer rustig slapen.
https://www.at5.nl/artikelen/228650/pro ... aar-londen
https://www.at5.nl/artikelen/228650/pro ... aar-londen
- Vinny
Ik denk dat 'rustig slapen' niet verstandig is. Ik volg al een tijdje projecten in en rond Amsterdam en als je er niet bovenop zit verprutsen goedwillende edoch incompetente ambtenaren het volledige OV-systeem.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
- Suus
- Contacteer:
Mooi, dan kunnen we rustig slapen, want bij ProRail werken geen ambtenaren 

Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
-
Dat is geweldig nieuws.
-
Helaas nog niet te boeken zo te zien.
-
Ja, het is altijd onduidelijk wanneer je kan boeken. Hun klantenservice is daar ook altijd heel vaag in.
-
Elders meer info over het nieuws van Eurostar:
Dat van die "meer routes naar België en Frankrijk gebruiken" snap ik niet goed. Bedoelen ze "treinpaden", of is er meer?Vanaf 10 februari weer directe Eurostar-treinen tussen Amsterdam en Londen
Vanaf 10 februari volgend jaar is het weer mogelijk om rechtstreeks met de trein van Amsterdam naar Londen te reizen, maakt Eurostar bekend. Door de verbouwing van Amsterdam Centraal en de verplaatsing van de Eurostar-terminal op dat station moesten reizigers een tijdlang in- en uitstappen in Brussel voor de paspoort- en veiligheidscontrole.
Eerder deze maand werd bekend dat de bouw van de nieuwe terminal grotendeels op tijd wordt afgerond
[...]
De terminal, waar de paspoort- en veiligheidscontrole plaatsvindt, wordt verplaatst naar de Amstelpassage onder de perrons. Daardoor neemt de capaciteit flink toe: van ongeveer 250 naar 600 reizigers per trein, en kan de Eurostar beter gevuld richting Londen vertrekken. Door de verbouwing van Amsterdam Centraal moest de oude terminal op het perron al afgelopen zomer dicht.
Dreigement
[...]
Topvrouw Gwendoline Cazenave wilde dat Eurostar meer routes naar België en Frankrijk kon gebruiken om knelpunten op een deel van de hogesnelheidslijn in Zuid-Holland te omzeilen. Ze eiste ook dat het op Amsterdam CS gemakkelijker wordt om 400 meter lange treinen in te zetten en dat de marechaussee gratis grenscontroles zou uitvoeren.
Op twee van de drie punten heeft Eurostar zijn zin gekregen. Alleen de kwestie met de marechaussee is nog niet beslecht, laat een woordvoerster weten.
[...]
https://www.zakenreisnieuws.nl/nieuws/c ... -en-londen
-
Andere routes naar België zijn trager dan via de HSL. Je kunt via Woerden naar Rotterdam of via 's-Hertogenbosch naar Breda plus de klassieke route via Roosendaal.
-
Marechaussee kost geld? Ik dacht dat die in dienst van de overheid werken.
Ik heb geen onderschrift
- trolly
Ben je weleens op het gemeentehuis geweest om bijvoorbeeld een paspoort op te halen? Daar werken ook allemaal mensen in dienst van de overheid.
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
- ArrivaBas
- Contacteer:
Wat een rare opmerking. Alsof ambtenaren thuis geen brood op de plank willen hebben.sirvinniei schreef: ↑do 31 okt 2024, 23:08 Marechaussee kost geld? Ik dacht dat die in dienst van de overheid werken.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
-
Wat een rare opmerking. Net alsof je persoonlijk de man die het gras maait in je wijk betaald.
- trolly

Dat heet avfalstoffenheffing of anders onroerendgoedbelasting.

-
Waarom stoppen Eurostars niet in Stratfort? Stratfort lijkt mij een ideaal station voor reizigers die in het oosten van London moeten zijn.
-
- Suus
- Contacteer:
Omdat er geen personeel voor is, en het niet meer capaciteit oplevert per trein.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
Klopt, maar daar betaal je ze voor een persoonlijke dienst. In dit geval werken ze voor het belang van het land die mensen wilt weigeren en daar hebben we dus belastingen voor. Eurostar zal het een wordt wezen wie wel en niet binnenkomt. Vandaar dat ik het vreemd vind dat zij moeten opdraaien voor de kosten die verbonden zijn aan de immigratieregels van het land.
Ik heb geen onderschrift
- ArrivaBas
- Contacteer:
Het artikel laat in het midden waar de kwestie met de marechaussee over gaat. Het is daarom niet ondenkbaar dat geld geen rol speelt, maar juist de hoeveelheid personeel die de marechaussee moet inzetten voor een volwaardige security check, terwijl ze iets verderop ook al veel personeel kwijt zijn aan de inzet op Schiphol.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
-
Zou Schiphol ook moeten betalen voor de marechaussee?
- trolly
Die persoonlijke dienst wordt je geleverd omdat je zonder een document dingen niet mag, net zoals je in dit geval zonder controle de grens ook niet over mag. Iemand gaat dat betalen. Mij lijkt het juist heel redelijk dat Eurostar dat dan is, en dat dat dan weer bij de prijs van je treinkaartje komt. Ik zou niet weten waarom kosten die voor individuele reizigers gemaakt worden door de Nederlandse belastingbetaler opgehoest zouden moeten worden. Is op Schiphol ook niet zo, en om bijvoorbeeld de VS in te komen ben je ook een klap geld kwijt.sirvinniei schreef: ↑vr 01 nov 2024, 08:15 Klopt, maar daar betaal je ze voor een persoonlijke dienst. In dit geval werken ze voor het belang van het land die mensen wilt weigeren en daar hebben we dus belastingen voor. Eurostar zal het een wordt wezen wie wel en niet binnenkomt. Vandaar dat ik het vreemd vind dat zij moeten opdraaien voor de kosten die verbonden zijn aan de immigratieregels van het land.
Verder wat ArrivaBas zegt.
- trolly
-
Ik betwijfel het:
Daarnaast wil Cazenave dat de marechaussee voortaan gratis grenscontroles uitvoert. Dit zou voor een gelijker speelveld zorgen met luchthavens, waar de overheid betaalt voor de inzet van de marechaussee.
-
Nou vrij makkelijk: omdat de situatie wordt veroorzaakt door de Britse staat die ervoor kiest om geen lid van de Schengen te worden, zij kiezen voor de extra kosten dus moeten ze er ook voor opdraaien. Bij de huidige grenscontroles in Duitsland staan politieagenten toch ook niet met een pinapparaat bij de grens om elke automobilist hun kosten te laten betalen?trolly schreef: ↑vr 01 nov 2024, 09:05Die persoonlijke dienst wordt je geleverd omdat je zonder een document dingen niet mag, net zoals je in dit geval zonder controle de grens ook niet over mag. Iemand gaat dat betalen. Mij lijkt het juist heel redelijk dat Eurostar dat dan is, en dat dat dan weer bij de prijs van je treinkaartje komt. Ik zou niet weten waarom kosten die voor individuele reizigers gemaakt worden door de Nederlandse belastingbetaler opgehoest zouden moeten worden. Is op Schiphol ook niet zo, en om bijvoorbeeld de VS in te komen ben je ook een klap geld kwijt.sirvinniei schreef: ↑vr 01 nov 2024, 08:15 Klopt, maar daar betaal je ze voor een persoonlijke dienst. In dit geval werken ze voor het belang van het land die mensen wilt weigeren en daar hebben we dus belastingen voor. Eurostar zal het een wordt wezen wie wel en niet binnenkomt. Vandaar dat ik het vreemd vind dat zij moeten opdraaien voor de kosten die verbonden zijn aan de immigratieregels van het land.
Verder wat ArrivaBas zegt.
Ik heb geen onderschrift
-
Op een vliegveld betaal je er indirect ook aan mee.
Iets met luchthavenbelasting of tax.
Iets met luchthavenbelasting of tax.
- trolly
Erg makkelijk, inderdaad. En het staat jou als reiziger uiteraard vrij om de kosten weer even op de Britse staat te verhalensirvinniei schreef: ↑vr 01 nov 2024, 11:55 Nou vrij makkelijk: omdat de situatie wordt veroorzaakt door de Britse staat die ervoor kiest om geen lid van de Schengen te worden, zij kiezen voor de extra kosten dus moeten ze er ook voor opdraaien. Bij de huidige grenscontroles in Duitsland staan politieagenten toch ook niet met een pinapparaat bij de grens om elke automobilist hun kosten te laten betalen?

Succes!